Магістерські роботи (ЕМ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Дослідження ушкоджень обмоток роторів асинхронних двигунів серії 4А(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2004) Микитюк, Орест Юрійович; Гераскін, ОлександрТема даної дисертаційної роботи спрямована на дослідження механічних ушкоджень в білячій клітці ротора асинхронних двигунів, що є однією з найважливіших проблем в електротехнічній та промисловій сферах. Під час проведення даного дипломного проекту використовувалися методи математичного моделювання з метою аналізу впливу різних факторів на виникнення та розвиток механічних пошкоджень. Асинхронні двигуни є найбільш поширеними в електротехнічній промисловості через свою надійність та високу ефективність. Проте, однією з основних проблем, яка може призвести до негативних наслідків у роботі таких двигунів, є ушкодження їх білячих кліток ротора. Це може статися внаслідок різних факторів, таких як механічні удари, вібрації, перевищення допустимих температур, недоліки в конструкції тощо. Метою дослідження було виявлення та аналіз механічних ушкоджень, що виникають у білячій клітці ротора асинхронного двигуна під впливом різних факторів. Для досягнення цієї мети, були використані методи математичного моделювання, які дозволили здійснити комплексний аналіз процесу виникнення та розвитку ушкоджень. Перевагою методів математичного моделювання є можливість віртуального відтворення умов, в яких виникають механічні ушкодження, що дозволяє виявити та проаналізувати найбільш критичні сценарії. Такий підхід дозволяє заздалегідь розробити ефективні заходи протидії ушкодженням та вдосконалити конструкцію ротора для забезпечення його максимальної надійності. У результаті проведених досліджень було виявлено, що механічні ушкодження в білячій клітці ротора асинхронних двигунів можуть мати серйозний вплив на їхню працездатність та технічний стан. Розроблені методи математичного моделювання дозволяють ефективно прогнозувати та управляти процесами виникнення та розвитку ушкоджень, що є важливим кроком у підвищенні надійності та довговічності асинхронних двигунів у промислових умовах.Документ Відкритий доступ Синхронний генератор з постійними магнітами на базі серійного асинхронного двигуна(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Паюк, Анна Ігорівна; Котлярова, Вікторія ВолодимирівнаРобота присвячена теоретичному дослідженню та розрахунку синхронного генератора з постійними магнітами на базі серійного асинхронного двигуна. Актуальність теми. Генератори з постійними магнітами знаходять широке застосування в сучасних галузях промисловості, техніки, транспорті, автономних енергоустановках та ін. Розробка комплексів та систем на базі електричних машин із постійними магнітами пов’язане із значними матеріально-технічними витратами, які в свою чергу пов’язані з високою вартістю постійних магнітів, вищими, порівняно з традиційними електричними машинами, витратами на виробництво таких машин та необхідністю використання в парі з такими машинами дороговартісних напівпровідникових перетворювачів (перетворювачів частоти, контролерів, логічних схем та ін.). Розробка генератора на постійних магнітах на базі серійного асинхронного двигуна дозволяє зменшити вартість кінцевого продукту, зменшити час на виготовлення та проєктування таких типів генераторів. Особливо актуальним є використання даних типів синхронних генераторів з постійними магнітами в автономних енергоустановках із приводом від дизель-бензинових двигунів внутрішнього згоряння. Мета і задачі дослідження. Метою магістерської дисертації є розробка магнітної системи ротор синхронного генератора з постійними магнітами на базі серійного асинхронного двигуна. Для досягнення поставленої мети необхідно розв’язати наступні задачі: 1. Провести літературний пошук за тематикою дослідження – визначити загальний стан проблеми, проаналізувати існуючі технологічні рішення переобладнання та уніфікації серійних асинхронних двигунів; 2. Вибрати тип ротора для генератора з постійними магнітами за результатами літературного пошуку та обґрунтувати прийняте рішення; 3. Провести розрахунок синхронного генератора на постійних магнітах на базі серійного асинхронного двигуна – обґрунтувати габаритні розміри, розміри та форму постійних магнітів, магнітної системи, зубцево-пазової зони; 4. Розробити двовимірні креслення конструкції генератора на постійних магнітах на базі серійного асинхронного двигуна; 5. Розробити двовимірнa чисельнa коло-польовa математичну модель досліджуваного генератора; 6. Провести аналіз електромагнітного поля та характеристик досліджуваного генератора; 7. Провести оцінку зміни форми полюсних наконечників ротора на форму кривої індукованої ЕРС; 8. Розробка СТАРТАП-проекту за темою роботи. Об'єктом дослідження є трифазний синхронний генератор на постійних магнітах на базі серійного асинхронного двигуна серії 4А. Предметом дослідження є параметри та характеристики синхронного генератора на постійних магнітах. Методи дослідження - методи класичного розрахунку електричних машин загальнопромислового призначення, загальна теорія електричних машин та машин із постійними магнітами, методи пошуку, аналітичні методи дослідження параметрів та характеристик, чисельні методи розрахунку електромагнітного поля та електричних ланцюгів. Для математичного моделювання використовується програмне середовище для математичного моделювання Comsol Multiphysics, а для 2D моделювання і візуалізації була застосована система автоматизованого проектування AutoCad. Наукова новизна отриманих в роботі результатів полягає в наступному: − Розробці двовимірної чисельної коло-польової математичної моделі генератора з постійними магнітами на базі серійного асинхронного двигуна; − Дослідженню впливу форми полюсних наконечників магнітної системи ротора на форму кривої індукованої в обмотці якоря ЕРС. Практична цінність роботи полягає в: − Розробці стартап-проєкту, в якому розглядається можливість виготовлення генераторів на постійних магнітах на базі статорів серійних асинхронних двигунів для встановлення їх у складі автономних дизель-бензинових енергетичних установках; − Проведенні оцінки можливості та економічної доцільності переобладнання серійних асинхронних двигунів на генератори з постійними магнітами.Документ Відкритий доступ Електромагнітні процеси в автономній електрозварювальній установці з асинхронним генератором(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Грабоус, Андрій Володимирович; Мазуренко, Л. І.Об’єкт дослідження – електромагнітні процеси асинхронного генератора з ємні сним збудженням і напівпровідниковими перетворювачами джерела живлення зварю вальної дуги. Предмет дослідження – система асинхронний генератор – напівпровідниковий пристрій формування зварювальної дуги. Мета дослідження – розробка математичних і імітаційних моделей та дослі дження електромагнітних процесів автономної електрозварювальної установки з асин хронним генератором та напівпровідниковими перетворювачами для живлення зварю вальної дуги. Задачі поставлені в роботі: 1. Провести аналітичний огляд машин і установок для автономного електрозварюван ня; 2. Розробити математичні і імітаційні моделі автономних джерел живлення зварюва льної дуги на основі асинхронних генераторів; 3. Дослідити електромагнітні процеси в автоматизованій автономній електрозварюва льній установці. Актуальність роботи: - у ряді галузей промисловості використовуються автоно мні джерела живлення зварювальної дуги. Так автономні зварювальні установки на самперед знаходять широке застосування при будівництві нафтогазотрубопроводів, при виконанні ремонтно-відновлювальних робіт трубопроводів великого діаметру, а також при будівельних роботах при відсутності джерела електричної енергії. Тому розробка і створення нових високоекономічних автономних джерел живлення зварю вальної дуги є актуальним завданням. Методи дослідження: методи аналізу і синтезу, методи теорії електричних ма шин, методи комп’ютерного моделюванняДокумент Відкритий доступ Визначення енергетичних характеристик асинхронного двигуна при регулюванні напруги живлення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тишкун, Михайло Юрійович; Шиманська, Анна АнатоліївнаАктуальність теми дослідження. Асинхронні машини набули найбільш широкого використання як електродвигуни і є найважливішими перетворювачами електричної енергії в механічну. Це пояснюється простотою конструкції, надійністю і високим ККД цих електричних машин. В даний час асинхронні двигуни споживають близько половини виробленої в світі електроенергії і широко використовуються, як електропривод більшості механізмів. Тому питання енергозберігаючих режимів роботи асинхронних двигунів має велике значення з економічної точки зору. Мета і завдання дослідження. Метою роботи є розрахунок асинхронного двигуна АИ132S6У3 потужністю 5,5 кВт при різних напругах живлення та дослідження енергозберігаючих режимів його роботи при різних навантаженнях. Для досягнення мети роботи слід виконати завдання: провести аналіз сучасного стану проблеми визначення та оцінки енергетичних характеристик асинхронного двигуна при регулюванні напруги живлення; здійснити електромагнітний розрахунок асинхронного двигуна типу АИ132S6У3; провести оптимізацію режимів керування роботою асинхронного двигуна; зробити висновки по роботі. Об’єктом дослідження є асинхронний двигун з короткозамкненим ротором типу АІ132С6У3 номінальною потужністю Рн = 5,5 кВт. Предмет дослідження становлять електромагнітний розрахунок, розрахунок робочих характеристик для різних значень напруги живлення, оптимізація величин напруги живлення за критерієм максимуму ККД та коефіцієнта потужності, енергетичні показники при зміні навантаження. Наукова новизна полягає у розрахунку робочих характеристик для різних значень напруги живлення, оптимізації величин напруги живлення за критерієм максимуму ККД та коефіцієнта потужності та розрахунку енергетичних показників при зміні навантаження.Документ Відкритий доступ Асинхронний електродвигун з модифікованим повітряним проміжком(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Кришньов, Олег Олександрович; Коваленко, М. А.Асинхронний електро двигун з модифікованим повітряним проміжком це електромеханічні перетворювачі енергії, які мають підвищений електромеханічний момент при зниженому струмі холостого ходу і зменшеній реактивній складовій споживаного чи генерованого струму. Під електричними машинами з модифікованим повітряним проміжком розуміється такий тип електричної машини, лінії магнітної індукції якої проходять не через повітря, а через елемент який має електротехнічні властивості. На основі прочитаних курсів «Проектування електромеханічних перетворювачів енергії», «Електричні машини», повинен бути отримані конструкторські специфікації нового типу електричного двигуна, закономірності проектування і побудови, а також сконструйовано робочий прототип асинхронного двигуна з покращеними механічними характеристиками при цьому більш економна ніж уже наявні аналоги. Результати досліджень даної роботи спрямовані на розв'язання проблеми втрати електромагнітного моменту через наявність повітряного проміжку, завдяки якому збільшується кількість реактивної складової електричного струму, який не виконує корисної роботи, а отже призводить тільки до втрат. Завдяки заміні шляху протікання ліній магнітної індукції з повітря з малою магнітною проникністю на електротехнічну сталь якість електричного струму повинна зрости, а використовуючи метод порівняння зі звичайним двигуном визначається, як зростає ефективність машини в режимі двигуна та обраховується доцільність даних нововведень.Документ Відкритий доступ Дослідження впливу аварійних режимів на роботу турбогенераторів та трансформаторів ТЕЦ(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковпак, Ярослав Віталійович; Гайденко, Юрій АнтоновичАсинхронний електро двигун з модифікованим повітряним проміжком це електромеханічні перетворювачі енергії, які мають підвищений електромеханічний момент при зниженому струмі холостого ходу і зменшеній реактивній складовій споживаного чи генерованого струму. Під електричними машинами з модифікованим повітряним проміжком розуміється такий тип електричної машини, лінії магнітної індукції якої проходять не через повітря, а через елемент який має електротехнічні властивості. На основі прочитаних курсів «Проектування електромеханічних перетворювачів енергії», «Електричні машини», повинен бути отримані конструкторські специфікації нового типу електричного двигуна, закономірності проектування і побудови, а також сконструйовано робочий прототип асинхронного двигуна з покращеними механічними характеристиками при цьому більш економна ніж уже наявні аналоги. Результати досліджень даної роботи спрямовані на розв'язання проблеми втрати електромагнітного моменту через наявність повітряного проміжку, завдяки якому збільшується кількість реактивної складової електричного струму, який не виконує корисної роботи, а отже призводить тільки до втрат. Завдяки заміні шляху протікання ліній магнітної індукції з повітря з малою магнітною проникністю на електротехнічну сталь якість електричного струму повинна зрости, а використовуючи метод порівняння зі звичайним двигуном визначається, як зростає ефективність машини в режимі двигуна та обраховується доцільність даних нововведень.Документ Відкритий доступ Оцінка експлуатаційних характеристик АД за параметрами холостого ходу та которкого замикання(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Малюх, Станіслав Олександрович; Реуцький, М.О.Дане дослідження спрямоване на комплексний аналіз та оцінку експлуатаційних характеристик асинхронних двигунів (АД) за параметрами випробувань в режимах холостого ходу та короткого замикання, отриманих за допомогою приймально-здавальних випробувань. Оцінка цих параметрів є важливою для забезпечення стабільності технологічного процесу виготовлення АД, виявленні браку та надійності роботи АД, що відіграють ключову роль у різних виробничих та енергетичних системах. Літературний аналіз висвітлює актуальні питання в галузі дослідження асинхронних двигунів та їхніх характеристик. Визначено основні аспекти параметрів АД. Задачі дослідження включають в себе розрахунки, побудову графіків та їх аналіз з урахуванням вказаних параметрів. Основна увага приділялася розрахункам та аналізу результатів розрахунків двигунів при зміні кількості витків обмотки статора, повітряного проміжку та опору обмотки ротора, в межах стандартів. Аналіз параметрів при режимах холостого ходу та короткого замикання показав, що при правильній програмі приймально здавальних випробувань, можна суттєво вплинути на технологічні процеси при виготовленні асинхронних двигунів, зменшити кількість браку та покращити загальну ефективність та стабільність характеристик асинхронних двигунів. Результати дослідження, представлені в даній магістерській дисертації, можуть знайти практичне застосування у, сприяючи підвищенню продуктивності виготовлення АД та зменшенню браку на виробництвах. асинхронний двигун, приймально здавальні випробування, параметри ад, втрати асинхронних двигунів, оптимальні параметри двигунів, коефіцієнт корисної дії.Документ Відкритий доступ Інноваційний синтез багатокоординатних мотор-шпиндельних агрегатів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Мирошниченко, Владислав Валерійович; Шинкаренко, В.Ф.Метою дисертаційного дослідження є поширення і практична апробація методології генетичного синтезу на класи гібридних мотор-шпиндельних агрегатів з розширеними функціональними можливостями. Виходячи з поставленої мети, основними завданнями дисертаційних досліджень є наступні: 1. Аналіз використання та стану досліджень мотор-шпинделів; 2. Генетичні принципи структуроутворення і макрогенетичні програми МША; 3. Методологія міждисциплінарного синтезу мотор-шпиндельних агрегатів; 4. Синтез і аналіз гібридних структур мотор-шпиндельних агрегатів багатокоординатного руху; 5. Організація і аналіз результатів еволюційних експериментів. Об’єкт дослідження – процеси еволюційного структуроутворення функціонального класу «Мотор-шпинделі» (МШ) для металообробних верстатів з інтелектуальним керуванням. Предмет дослідження – принципи структуроутворення гібридних електромеханічних систем з компонентами різної генетичної природи, агрегатно-модульний принцип проєктування, результати генетичного синтезу міжсистемних гібридів, генетичний каталог синтезованих структур МША. Методи досліджень – структурно-системний підхід, теорія генетичної еволюції електромеханічних систем, технологія структурного передбачення, генетичне моделювання, методи генетичного аналізу і синтезу, еволюційні експерименти. Вперше розроблено узагальнену генетичну модель синтезу гібридних ЕМ-структур багатокоординатних мотор-шпиндельних агрегатів, синтезовані двокоординатний, три трикоординатних та чотирикоординатний мотор-шпиндельні апарати, розроблено генетичний каталог синтезованих структур багатокоординатних мотор-шпиндельних агрегатів з адаптивною просторовою структурою. За результатами досліджень розроблено стартап-проєкт. Синтезовані варіанти структур багатокоординатних МША та розроблений генетичний каталог слугують основою для подальшої розробки оригінальних конкурентоспроможних технічних рішень. Запропоновані конструкції МША можна віднести до нового етапу технічної еволюції мотор-шпинделів, характерною особливістю якого є модульний принцип і можливість адаптації структури МША до вимог багатокоординатного простору функціонування. Багатокоординатні МША забезпечують широкий діапазон технологічних операцій і режимів металообробки, а також різні варіанти модульної реалізації, опцій та інтерфейсу. Вони призначені для спеціалізованої обробки деталей і вузлів складної просторової форми на верстатах з ЧПК і багатокоординатних металообробних центрах.Документ Відкритий доступ Синхронний магнітоелектричний двигун для приводу безпілотного літального апарату(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Савченко, Євгеній Владиславович; Васьковський, Юрій МиколайовичВектор досліджень даної магістерської дисертації спрямований на пошук аль-тернативних конструктивних рішень для малопотужних безколекторних синхронних двигунів, які мають застосування у системах приводу безпілотних літальних апаратів. У роботі розглядається три варіанти виконання синхронного магнітоелектричного двигуна зі збудженням від постійних магнітів (СМД): з явнополюсним статором, який займає домінуючу частку у приводах БПЛА, з пазовим статором та внутрішнім ротором (т. зв. Inrunner), з пазовим статором та зовнішнім ротором (т. зв. Outrunner). Основною умовою порівняння є однакові габаритні розміри та об’єм всіх досліджуваних двигунів. Співставлення характеристик відбувається на основі виконаного математичного моделювання електромеханічних процесів у програмному пакеті Comsol Multiphysics. Пріоритетним показником у дослідженні є вихідний обертальний момент, відповідно, рекомендованим рішенням може бути найпотужніший двигун. Мета магістерської дисертації – математичне моделювання і порівняльний аналіз трьох варіантів синхронного магнітоелектричного двигуна заданої потужності для використання у БПЛА квадрокоптерного типу та формування рекомендацій щодо доцільності їх використання. Об’єкт дослідження – трифазний синхронний магнітоелектричний двигун з постійними магнітами на роторі. Предмет дослідження – характеристики електромагнітного моменту та потужності варіантів двигуна.Документ Відкритий доступ Синхронний двигун з постійними магнітами для свердловинного насоса потужністю 37кВт(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Троцюк, Вадим Олександрович; Чумак, Вадим ВолодимировичУ ринкових умовах сучасного енергетичного сектору велика увага приділяється розвитку та впровадженню електромеханічних систем, що працюють на основі електричних машин з постійними магнітами (ЕМПМ). Цей напрямок досліджень і розвитку набуває особливого значення у зв'язку з високою ефективністю, надійністю та мінімальними експлуатаційними витратами цих систем. У першому розділі дисертації розглядається загальна структура призначення та класифікація електричних машин з постійними магнітами. Обговорюється область застосування цих машин, зокрема їх конструктивні властивості та технічні характеристики в залежності від використовуваних матеріалів постійних магнітів. Детально розглядаються різні варіанти конструктивних виконань електричних машин з постійними магнітами в залежності від їх цільового призначення. Окрема увага приділяється питанням управління магнітоелектричними машинами, зокрема стабілізації зовнішньої характеристики синхронних генераторів та управлінню швидкістю та моментом синхронних тягових двигунів. У другому розділі дисертації аналізується управління магнітоелектричними машинами з архітектурою з аксіальним електричним потоком. Докладно розглядаються електричні машини зі збудженням від постійних магнітів з радіальним та аксіальним магнітним потоком. У третьому розділі здійснюється глибокий аналіз магнітоелектричного синхронного двигуна з постійними магнітами, спеціально призначеного для застосування в занурювальних свердловинних насосах. Обговорюються типи асинхронних та електричних двигунів з постійними магнітами, а також проводиться електромагнітний розрахунок та чисельне дослідження характеристик запропонованого електродвигуна. Робиться акцент на виборі системи управління для оптимального функціонування даного електродвигуна. Загалом ця магістерська дисертація спрямована на глибоке розуміння та дослідження електричних машин з постійними магнітами, зокрема їх конструктивних особливостей та принципів управління, що відкриває нові перспективи для вдосконалення та впровадження ефективних електромеханічних систем у сучасній енергетиці.Документ Відкритий доступ Порівняння параметрів і способів регулювання частоти обертання асинхронного двигуна з фазним ротором(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Федоренко, Владислав Вячеславович; Шиманська, Анна АнатоліївнаАктуальність теми дослідження. Асинхронні двигуни з фазним ротором є ключовим компонентом електротехнічних систем, що знаходять широке застосування в різних галузях індустрії та побутового використання. Їх висока надійність та ефективність зумовлюють широке використання, але одночасно виникає потреба в розробці та вдосконаленні методів регулювання частоти обертання, щоб вони відповідали вимогам сучасних технологічних виробництв. Ця тема стає особливо актуальною в контексті стрімкого зростання інтересу до оптимізації енергоефективності та точного керування промисловими процесами. Важливість регулювання частоти обертання асинхронного двигуна полягає в можливості підтримувати стабільність роботи системи, економію електроенергії та забезпеченні оптимальної продуктивності. Мета і завдання дослідження. Метою роботи є порівняння параметрів і способів регулювання частоти обертання асинхронного двигуна з фазним ротором потужністю 15 кВт. Для досягнення мети роботи слід виконати завдання: здійснити аналіз галузей застосування, переваг та недоліків асинхронних двигунів з фазним ротором, конструктивних особливостей ротора; розрахувати головні розміри асинхронного двигуна, зубцеву зону та обмотку статора; розрахувати повітряний проміжок, ротор та магнітне коло АД з фазним ротором; здійснити розрахунок параметрів робочого режиму, робочих та пускових характеристик; здійснити тепловий розрахунок та розрахунок природної механічної характеристики; проаналізувати особливості способів регулювання частоти обертання АД з фазним ротором; розрахувати та проаналізувати штучні механічні характеристики при: зменшенні напруги джерела живлення; введенні в коло обмотки ротора додаткового опору; зміні частоти струму джерела живлення при U1 / f1 = const; зробити висновки по роботі. Об’єктом дослідження є асинхронний двигун з фазним ротором потужністю 15 кВт. Предмет дослідження становлять головні розміри асинхронного двигуна, зубцева зона та обмотка статор, повітряний проміжок, розрахунок ротора, магнітне коло, параметри робочого режиму, розрахунок робочих та пускових характеристик, тепловий розрахунок, розрахунок природної механічної характеристики, штучні механічні характеристики при зменшенні напруги джерела живлення, при введенні в коло обмотки ротора додаткового опору, при зміні частоти струму джерела живлення при U1 / f1 = const. Наукова новизна полягає у розрахунку та порівняльному аналізі параметрів і способів регулювання частоти обертання асинхронного двигуна з фазним ротором потужністю 15 кВт. Апробація результатів дисертації. Результати роботи магістерської дисертації були оприлюднені на Науково-технічній конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Сучасні проблеми електроенерготехніки та автоматики» (Київ, 2022 р. та 2023 р.).Документ Відкритий доступ Удосконалення потужного тягового двигуна постійного струму для електропотягу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Шарко, Віталій Віталійович; Васьковський, Юрій МиколайовичВ магістерській дисертації проведено удосконалення і порівняльний аналіз двигунів постійного струму для приводу локомотиву. Задля зменшення їх масогабаритних характеристик, для подальшого більш компактного монтування удосконаленого двигуна постійного струму на привід локомотива потяга. Подальше порівняння двигунів виконано на основі їх електромеханічних характеристик задля виявлення їх переваг та недоліків кожного з двигунів а також визначення їх конкурентноздатних властивостей. Мета магістерської дисертації – удосконалення конструкції двигуна пос-тійного струму потужністю 800 кВт для приводу локомотива потяга. Об’єкт дослідження – двигун постійного струму потужністю 800 кВт для електропотягів. Предмет дослідження – електромеханічні характеристики, електромагнітні характеристики, масо-габаритні характеристики двигуна.Документ Відкритий доступ Магнітний редуктор для малопотужних автономних електрогенеруючих установок(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Семенюк, Олександр Сергійович; Гайденко, Юрій АнтоновичУ сучасному світі зростає потреба в ефективних та надійних джерелах енергії. Одним з таких джерел є малопотужні автономні електрогенеруючі установки (АЕГУ), які використовуються в різних галузях, включаючи промисловість, сільське господарство та житлову інфраструктуру. Традиційні редуктори, що застосовуються в АЕГУ, мають ряд недоліків, зокрема: - складність конструкції; необхідність використання спеціальних мастильних матеріалів; - наявність обертових деталей, що вимагають періодичного технічного обслуговування; - низький ККД. Магнітний редуктор є перспективним рішенням для АЕГУ, оскільки він має ряд переваг порівняно з традиційними редукторами: - відсутність обертових деталей, що підвищує надійність і довговічність; - відсутність необхідності в мастильних матеріалах; - високий ККД. Ця магістерська дисертація присвячена розробці магнітного редуктора для малопотужних АЕГУ.Документ Відкритий доступ Електростартер для пуску двигуна внутрішнього згоряння легкового автомобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тарасов, Руслан Дмитрович; Цивінський, Сергій СтаніславовичВ даній магістерській роботі проведено розрахунок і дослідження електростартерного двигуна для пуску двигуна внутрішнього згоряння легкового автомобіля. Пояснювальна записка містить: сторінок - 79, таблиць – 5, рисунків - 18. Проектований двигун відповідає сучасним вимогам. У проекті розглянуто такі питання: - електромагнітний розрахунок: визначено основні параметри, характеристики, масогабаритні показники стартера, розрахунок і аналіз робочих характеристик, тепловий розрахунок; - технологічний процес виготовлення якоря стартера; - складання методики випробувань електростартера і мнемосхеми блоків стенда випробувань; - розробка стартап-проекту щодо впровадження у виробництво спроектованого електростартераДокумент Відкритий доступ Структурний синтез електромеханічних об’єктів за інформацією неявних Видів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Давиденко, Владислав Володимирович; Котлярова, В. В.У магістерській дисертації вперше узагальнено результати структурно-системних досліджень з постановки і розв’язання нового класу задач інноваційного синтезу і керованого введення в еволюцію нових структурних різновидів електромеханічних об’єктів за інформацією неявних Видів. Вперше розроблено узагальнену генетичну модель синтезу структур електромеханічних дезінтеграторів за інформацією неявних гібридних видів групи 0.0. Синтезовано гібридні електромеханічні дезінтегратори Виду PL 0.0 (х × у) та CL 0.0 (х × у). На прикладі аналізу дезінтеграторів неявного Виду PL 0.2у, вперше показано взаємозв’язок процедур синтезу першого представника неявного Виду з поняттям відкриття нового Виду і процесами мікро- і макроеволюції функціонального класу електромеханічних дезінтеграторів. Достовірність результатів досліджень підтверджено постановкою відповідних еволюційних експериментів.Документ Невідомий Електромагнітні і електромеханічні процеси генератора турбодетандерної установки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Вознюк, Назар Владиславович; Мазуренко, Л. І.Об’єкт дослідження – електромеханічні та електромагнітні процеси в автономному генераторі з турбодетандером. Предмет дослідження – електромеханічний комплекс «Турбодетандер – асинхронний генератор з вентильним збудженням – інвертор», як автономне джерело електричної енергії для ГРС і ГРП. Мета дослідження – розробка імітаційної моделі та дослідження електромеханічних процесів автономного асинхронного генератора з турбодетандером станцій газотранспортування. Задачі 1. Побудувати повну математичну модель електромеханічної системи з урахуванням її динамічних властивостей; 2. Створити імітаційну модель системи; 3. Провести дослідження квазісталих та перехідних режимів роботи системи шляхом імітаційного моделювання; Актуальність теми: Турбодетандер, використовуючи функцію зниження тиску газу, виробляє механічну енергію обертового руху. Якщо весь природний газ, який споживається в Україні, подавати через турбодетандери, то на ГРС оціночно можливо отримати додатково понад 160 МВт генеруючих потужностей, що зможуть щорічно виробляти понад 1,4 млрд. кВт/год електроенергії. Методи дослідження: для розв’язання поставлених задач були використані: методи аналізу і синтезу – для обґрунтування раціональної структури автономного джерела електроенергії ГРС і ГРП. Методи теорії електроприводу та термодинаміки – при виведенні математичних співвідношень для електромеханічної системи. Методи теорії електричних машин – для моделювання процесу самозбудження асинхронного генератора. Методи комп’ютерного моделювання – для побудови повної комп’ютерної моделі комплексу та моделюванні квазісталих та перехідних режимів роботи.Документ Невідомий Макетна установка безконтактного асинхронізованого генератора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бігун, Богдан Романович; Галіновський, О. М.Вибір конструкції макетної установки безконтактного асинхронізованого генератора потужністю 30 кВт (БАСГ-30), співставлення результатів електромагнітних розрахунків параметрів і характеристик основної електричної машини БАСГ-30 при різних величинах повітряного зазору, вдосконалення методики розрахунку параметрів і основних співвідношень безпосереднього перетворювача частоти з природною комутацією. Конструкція макетної установки розробляється на базі асинхронного двигуна серії 4АНК. Співставленні параметри і характеристики основної електричної машини БАСГ-30 при різних величинах повітряного зазору, розраховані в програмі «Mathcad». Розрахунок параметрів і основних співвідношень моделей безпосереднього перетворювача частоти проведені в програмі «Micro-Cap».Документ Відкритий доступ Діагностика ізоляції електричних двигунів рухомого складу імпульсним методом(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018) Цемеринов, Олександр Дмитрович; Чумак, Вадим ВолодимировичУ даній магістерській дисертації були проведені дослідження електромагнітних перехідних процесів при імпульсних впливах в обмотках тягових двигунів постійного струму рухомого складу. Проаналізовано низку методів випробувань ізоляції обмоток тягових двигунів постійного струму і визначено найбільш ефективний спосіб діагностики і контролю на основі імпульсних методів з підвищеною чутливістю до виявлення місць дефектів. Проведено аналіз хвильових процесів при імпульсних впливах в якорних обмотках тягових двигунів постійного струму. Визначено розподіл градієнтів потенціалів на окремих ділянках обмотки, розроблено методику виявлення пошкоджень в якорних обмотках зі зрівнювальними з’єднаннями. Розроблено функціональну та експерементальну схему випробувальної установки для діагностування дефектів ізоляції обмоток, проведені випробування в умовах ремонтного підприємства на реальних зразках. Розроблено математичну модель розрахунку імпульсних процесів в якорних обмотак в системноиу пакеті MatLab Simulink, проведено порівняння експерементальних та розрахункових результатів.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система для приводу легкого літального апарату типу квадрокоптер(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Матвєєв, Денис Валерійович; Васьковський, Юрій МиколайовичПояснювальна записка обсягом 99 сторінок складається із 5 розділів і містить 47 рисунків, 10 таблиць та 22 бібліографічних найменувань, містить 2 додатки. Метою магістерської дисертації є розробка електромеханічної системи для літального апарату типу квадрокоптер та виготовлення на її основі експериментального зразка квадрокоптера. Об’єктом дослідження є електромеханічна система легкого літального апарату типу квадрокоптер. Предмет дослідження – безколекторний двигун постійного струму з постійними магнітами.Документ Відкритий доступ Підвищення ефективності шрдукціонного електрокотла(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018) Дзядик, Тетяна Миколаївна; Чумак, Вадим ВолодимировичПояснювальна записка складаегься з 1 О 1 сторiнки, 55 iлюстрацiй, 24 таблиць та 12 джерел iнформацii. Ключовi слова: програмний продукт, iнструментарiй, теплоносiй, коро ткозамкнена обмотка, еквiвалентний виток, безпосереднiй нагрiв. Метою дано� дисертацii � пiдвищення ефективностi проектування електро iндукцiйних котлiв шляхом розробки програмноrо забезпечення спрямова ного на вибiр оптимального варiанту в залежностi вiд функцii цiлi. Об'rкт дослiдження Електромаrнiтна система трансформатора електро iн дукцiйноrо котла з вторинною короткозамкненою системою. Розроблено програмний iнструментарiй для швидкого проектування нових llllдiв iндукцiйних котлiв з покращеними характеристиками та матерiалами. Спроектовано котли на потужностi 4,7 13; 22; 50; 100; 250; 500; 1600 кВт. Та 1 ввкористанням типiв сталей: 1512; 1513; 3411; 3412; 3413; 3404; 3405; М4Х. Та дослiдженно новi форми еквiвалентного витка вторинноi системи у про rрамному середовищi Comsol multiphysics.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »