Управління розвитком підприємства на засадах маркетингово-орієнтованого підходу (на прикладі ТОВ «Дана-мода»)
Вантажиться...
Дата
2018
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Магістерська дисертація на тему: «Управління розвитком підприємства на засадах маркетингово-орієнтованого підходу (на прикладі ТОВ «Дана-мода»)» містить 122 сторінки, 24 таблиці, 23 рисунки, 3 додатки. Перелік посилань нараховує 60 найменувань.
Актуальність теми дослідження зумовлена посиленням невизначеності зовнішнього середовища та дезорієнтації господарюючих суб’єктів у виборі пріоритетів розвитку. Виникла об’єктивна необхідність пошуку інструментів активізації власних можливостей підприємств, спроможних забезпечити ефективну трансформацію їх ресурсного потенціалу, оптимізувати цілу систему загроз. Важливим напрямом виявлення таких можливостей є реалізація маркетингово-орієнтованого підходу до управління підприємствами.
Мета роботи полягає в обґрунтуванні та розвитку теоретико-методологічних положень засад, спрямованих на формування ефективного розвитку підприємства з використанням маркетингових інструментів.
Поставлена мета дослідження обумовила необхідність вирішення таких завдань:
– систематизувати основні методи та підходи до управління розвитком підприємства;
– сформулювати доцільність реалізації моделі маркетингово-орієнтованого управління розвитком підприємства;
– визначити можливості, які створює маркетингова орієнтація підприємства;
– провести діагностику системи управління розвитком підприємства;
– сформувати організаційно-економічні передумови реалізації маркетингово-орієнтованого підходу до управління розвитком підприємства;
– з’ясувати домінуючі суперечності в системі управління підприємством;
– розробити систему пріоритетів маркетингової політики підприємства та механізм їх реалізації;
– обґрунтувати забезпечення гнучкості маркетингової цінової політики як одну з передумов ефективного розвитку підприємства.
Об’єктом дослідження є процес розвитку підприємства.
Предметом дослідження є теоретико-практичні положення управління розвитком підприємства на засадах маркетингово-орієнтованого підходу.
У магістерській дисертації було використано такі методи дослідження: системний підхід, аналіз, синтез. Також було використано такі методи, як табличні, теоретичного пошуку й узагальнення. Для аналізу маркетингової політики підприємства застосовувались методи порівняння та експертної оцінки, за допомогою яких було проведено порівняльну характеристику підприємства з основними конкурентами; за допомогою SWOT-аналізу було визначено сильні та слабкі сторони підприємства, а також основні можливості і загрози зовнішнього середовища; проведення PEST-аналізу показало, які з факторів зовнішнього середовища чинять найбільший вплив на підприємство, а метод ABC-аналізу дав змогу визначити, які з асортиментних груп товарів є нерентабельними.
Наукова новизна дослідження полягає у такому:
– удосконалено визначення поняття «розвиток підприємства»;
– обґрунтовано доцільність реалізації моделі маркетингово-орієнтованого управління розвитком підприємства в умовах ресурсних обмежень та невизначеності зовнішнього середовища;
– поглиблено теоретико-методологічні основи маркетингово-орієнтованого підходу до управління розвитком підприємства, що дає можливість вносити відповідні зміни в систему його управління.
Результати дослідження, викладені в дисертаційній роботі на здобуття ступеня магістра, дозволяють дійти висновків: сформована доцільність використання моделі маркетингово-орієнтованого підходу дасть змогу вчасно реагувати на зміни в діяльності підприємств та запобігати кризовим явищам; проведені розрахунки ефективності введення гнучкої цінової політики показали, що даний захід може бути використаний при зниженні попиту на продукцію задля підвищення лояльності споживачів; розроблена модель домінуючих суперечностей в системі управління підприємством дозволить боротися з колосальним потенціалом загроз, на які підприємство жодним чином не реагує.
Розроблені в магістерській дисертації на здобуття ступеня магістра рекомендації та пропозиції щодо вдосконалення механізму маркетингової політики підприємства були представлені на розгляд керівництва ТОВ «Дана-мода», де було визнано можливість практичного застосування в майбутньому окремих заходів та пропозицій щодо використання системи пріоритетів маркетингової політики в частині формування гнучкого ціноутворення та активізації маркетингових інструментів (акт впровадження №283 від 16.04.18).
Публікації. Відповідно до результатів роботи опубліковано наступні праці.
1. Стаття «Реалізація маркетингово-орієнтованого підходу до управління розвитком підприємства в умовах ресурсних обмежень» у Електронний науково-практичний журнал «Інфраструктура ринку» (фахове видання).
2. Тези «Формування політики управління витратами малого підприємства в умовах макроекономічної нестабільності» у Збірнику наукових праць учасників VIII Всеукр. науково-практичної конференції з міжнародною участю «Сучасні підходи до управління підприємством».
3. Тези «Інвестування в людський капітал та його вплив на рівень конкурентоспроможності організації» у Збірнику наукових праць учасників VIII Всеукр. науково-практичної конференції з міжнародною участю «Сучасні підходи до управління підприємством».
4. Тези «Маркетингово-орієнтований підхід як запорука успішного розвитку сучасного підприємства», участь у ІІІ Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції «Стратегії та інновації: актуальні управлінські практики».
Опис
Ключові слова
розвиток підприємства, маркетингово-орієнтований підхід, управління розвитком підприємства, обмеженість ресурсів, мінімізація витрат, enterprise development, marketing-oriented approach, management of enterprise development, resource constraints, cost minimization
Бібліографічний опис
Жарук, О. В. Управління розвитком підприємства на засадах маркетингово-орієнтованого підходу (на прикладі ТОВ «Дана-мода») : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Жарук Оксана Володимирівна. – Київ, 2018 – 122 с.