Особливості моделювання об’єктів із заданими фізичними властивостями засобами програми Houdini

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2022

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Актуальність дослідження. Комп’ютерні ігри, анімаційні фільми з персонажами, сучасне кіно нерозривно пов’язані з моделюванням візуальних динамічних ефектів. Одним з напрямів стрімкого розвитку цих ефектів останнім часом в межах поствиробництва можна відзначити аналіз динаміки м’яких тіл. Це можна пояснити тим, що елементи персонажної анімації потребують узгодження при візуалізації їх реалістичних рухів. Така сама ситуація стосується і низькополігональних моделей, які визначаються певними матеріалами і фізичними властивостями, особливо в ситуації, коли ці моделі переміщуються, стикаються з іншими елементами сцени. Аналізу та моделюванню цих ситуацій в режимі реального часу і присвячено дане дипломне дослідження. Мета дослідження полягає у проведенні моделювання систем з веллюм-елементами, які дозволяють описати особливості динаміки м’яких тіл. Дотичною метою можна вважати аналіз колізій елементів сцени при взаємодії між собою та з умовною землею на основі процедурних інструментів та обмежень програми Houdini. Завдання для досягнення мети: розглянути основні види поствиробництва в рамках підходів пайплайн при створенні елементів комп’ютерної графіки з властивостями реальних фізичних об’єктів; визначити алгоритми до створення моделей, які в реальному часі описують системні фізичні обмеження моделей; розробити моделі тканинної поверхні, волосся, м’яких тіл на основі інструментів програми Houdini. Об’єкт дослідження: алгоритми роботи з низькополігональною геометрією, процедурне моделювання веллюм-елементів. Предмет дослідження: референсні зображення моделей, опису ситуацій взаємодії фізичних тіл у природі. Методи дослідження: процедурні методи та алгоритми, які визначені в в межах програми на мові об’єктно-орієнтованого програмування VEX. Наукова новизна отриманих результатів: 1) наведено моделі, які можуть детально допомогти провести опис динаміки м’яких тіл на підставі процедурних особливостей програми Houdini; 2) визначено підходи, які дозволяють спростити та удосконалити етапи процесу поствиробництва кіно. Практичне значення одержаних результатів: алгоритми та проведений аналіз фізичних параметрів можуть бути корисні у студіях візуальних ефектів.

Опис

Ключові слова

прогнозовані моделі, моделювання процесу, перевірка моделі, оброблення даних, пайплайн, системи в режимі реального часу, predictive models, process modeling, model checking, data processing, pipeline processing, real-time systems

Бібліографічний опис

Сушинський, А. М. Особливості моделювання об’єктів із заданими фізичними властивостями засобами програми Houdini : дипломна робота ... бакалавра : 171 Електроніка / Сушинський Андрій Максимович. – Київ, 2022. – 58 с.

ORCID

DOI