Інноваційність у навчанні іноземної мови з позицій системного підходу

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Метою статті є обґрунтування з позицій системного підходу доцільності застосування інноваційних підходів і методів у навчанні іноземної мови. Результати дослідження. Аргументовано доцільність наукового осмислення перспектив модернізації навчання іноземної мови з позицій системного підходу, з огляду на структуру функцій мови, діяльності студента, рівнів іномовної освіти. Проаналізовано принципи і перспективи застосування лінгвосоціокультурного, комунікативного, діяльнісного підходів. Виокремлено та охарактеризовано методи, що відповідають принципам і цілям кожного з них. Висновки. Встановлено, що впровадження інноваційних підходів і методів у навчання іноземної мови є складником цілісної концепції динамічної, «відкритої», інноваційної освіти, орієнтованої на виклики соціокультурного середовища. Доведено, що з позицій системного підходу у доборі інноваційних підходів і методів доцільно покеровуватись критерієм міри охоплення ними: функцій мови як об’єкту вивчення; перетворювальної, пізнавальної, комунікативної, ціннісно-орієнтаційної діяльності студентів; пізнавального, розвиваючого, виховного, власне навчального рівнів та пізнавальної, розвиваючої, освітньої цілей іномовної освіти. Аргументовано, що найбільш перспективним у модернізації викладання іноземної мови є лінгвосоціокультурний підхід, здатний інтегрувати принципи комунікативного і діяльнісного підходів. Наголошено, що реалізації принципів підходу на шляху формування лінгвосоціокультурної компетентності сприяє комплексне застосування інноваційних інтерактивних методів навчання, спрямованих на активізацію пізнавальної, перетворювальної, комунікативної діяльності студентів: «методу компетентнісних завдань», ігрових ситуацій (методу сценарію, методу симуляції, «мозкового штурму», конкурсів, вікторин, гри-агону, творчої гри, пізнавальної гри тощо), «методу занурення», «методу громади», «навчання у співпраці», проектної роботи, методу «ПОПН-формули», кейс-методу.

Опис

Ключові слова

іномовна освіта, інноваційні підходи, інтерактивні методи навчання, лінгвосоціокультурний підхід, системний підхід, foreign language teaching, innovative approaches, interactive teaching methods, lingvosociocultural approach, systematic approach

Бібліографічний опис

Чубукіна, О. В. Інноваційність у навчанні іноземної мови з позицій системного підходу / Олена В. Чубукіна, Євгенія В. Танько, Вікторія В. Вракіна // Advanced Linguistics. – 2018. – № 2. – Pр. 63-68. – Bibliogr.: 14 ref.

DOI