Інноваційність у навчанні іноземної мови з позицій системного підходу
Loading...
Date
2018
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КПІ ім. Ігоря Сікорського
Abstract
Метою статті є обґрунтування з позицій системного підходу доцільності застосування інноваційних підходів і методів у навчанні іноземної мови. Результати дослідження. Аргументовано доцільність наукового осмислення перспектив модернізації навчання іноземної мови з позицій системного підходу, з огляду на структуру функцій мови, діяльності студента, рівнів іномовної освіти. Проаналізовано принципи і перспективи застосування лінгвосоціокультурного, комунікативного, діяльнісного підходів. Виокремлено та охарактеризовано методи, що відповідають принципам і цілям кожного з них. Висновки. Встановлено, що впровадження інноваційних підходів і методів у навчання іноземної мови є складником цілісної концепції динамічної, «відкритої», інноваційної освіти, орієнтованої на виклики соціокультурного середовища. Доведено, що з позицій системного підходу у доборі інноваційних підходів і методів доцільно покеровуватись критерієм міри охоплення ними: функцій мови як об’єкту вивчення; перетворювальної, пізнавальної, комунікативної, ціннісно-орієнтаційної діяльності студентів; пізнавального, розвиваючого, виховного, власне навчального рівнів та пізнавальної, розвиваючої, освітньої цілей іномовної освіти. Аргументовано, що найбільш перспективним у модернізації викладання іноземної мови є лінгвосоціокультурний підхід, здатний інтегрувати принципи комунікативного і діяльнісного підходів. Наголошено, що реалізації принципів підходу на шляху формування лінгвосоціокультурної компетентності сприяє комплексне застосування інноваційних інтерактивних методів навчання, спрямованих на активізацію пізнавальної, перетворювальної, комунікативної діяльності студентів: «методу компетентнісних завдань», ігрових ситуацій (методу сценарію, методу симуляції, «мозкового штурму», конкурсів, вікторин, гри-агону, творчої гри, пізнавальної гри тощо), «методу занурення», «методу громади», «навчання у співпраці», проектної роботи, методу «ПОПН-формули», кейс-методу.
Description
Keywords
іномовна освіта, інноваційні підходи, інтерактивні методи навчання, лінгвосоціокультурний підхід, системний підхід, foreign language teaching, innovative approaches, interactive teaching methods, lingvosociocultural approach, systematic approach
Citation
Чубукіна, О. В. Інноваційність у навчанні іноземної мови з позицій системного підходу / Олена В. Чубукіна, Євгенія В. Танько, Вікторія В. Вракіна // Advanced Linguistics. – 2018. – № 2. – Pр. 63-68. – Bibliogr.: 14 ref.