Функціонування фразеологічних одиниць з колористичним компонентом в англомовних медіатекстах
Вантажиться...
Дата
2020
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
Стаття присвячена дослідженню специфіки функціонування англійських
фразеологічних одиниць з колористичним компонентом в медіатекстах та аналізу специфіки їх
функціонування у лінгвокультурологічному аспекті. Медіалінгвістика є однією з актуальних тем
для лінгвістичних досліджень, оскільки засоби масової інформації (ЗМІ) дуже швидко проникли в
усі сфери нашого життя і сьогодні нам складно уявити свою буденність без телебачення, радіо,
журналів, газет та Інтернету. Метою статті є опис особливостей функціонування фразеологізмів з
колористичним компонентом в англомовних медіатекстах, які набувають все більшої популярності
з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій. Об’єктом дослідження є англійські
фразеологічні одиниці з колористичним компонентом. У статті теоретично обґрунтовано
термінологічний апарат дослідження, а саме, розглянуто різні підходи науковців до тлумачення
понять «фразеологія», «фразеологічна одиниця», «ідіома». Також розглянуто термін «колоронім»,
поняття медіалінгвістики та медіатексту, що є предметом вивчення цього розділу лінгвістики. У
роботі зосереджено увагу на першій групі медіатекстів – новинах, які найбільшою мірою
реалізують інформаційну функцію, наведено приклади використання фразеологічних одиниць з
колористичним компонентом у публікаціях британського інтернет-видання BBC та американського
ресурсу новин CNN, що дозволило розкрити лінгвокультурну специфіку вживання та
функціонування таких фразеологічних одиниць. Для дослідження сучасної англійської мови та
актуальних фразеологічних одиниць було проаналізовано публікації з 2015 до 2019 року, що дало
змогу прослідкувати найпопулярніші фразеологічні одиниці з колористичним компонентом в
британській та американській англійській мові. Авторами розглянуто випадки використання
фразеологізмів, до складу яких входять шість кольороназв (black, white, red, yellow, green, blue).
Такі лексеми було виявлено в медіатекстах різноманітної тематики. Насамперед, було вивчено
політичні, економічні та спортивні публікації в BBC та CNN. На основі вибірки за частотністю
вживання та популярністю фразеологізмів з колористичним компонентом, у проаналізовано
прагматичні особливості функціонування цих лексем в медіатекстах з урахуванням можливих
позитивних та негативних конотацій.
Опис
Ключові слова
ідіома, колоронім, медіатекст, фразеологізм, фразеологія, idiom, media text, phraseological units, phraseological units with a coloristic component, phraseology
Бібліографічний опис
Тікан, Я. Функціонування фразеологічних одиниць з колористичним компонентом в англомовних медіатекстах / Яна Тікан, Роксолана Лоп’янецька // Advanced Linguistics. – 2020. – № 5. – Pр. 33-40. – Bibliogr.: 24 ref.