Теоретичний аспект емоційного осягнення світу дітьми дошкільного віку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

У статті висвітлено проблему теоретичного аспекту емоційного осягнення світу дітьми дошкільного віку. Емоційне осягнення світу у дітей дошкільного віку розглядається як інтегрований процес, що визначає цілісне уявлення дитини про світ та себе в ньому через емоційні зв’язки і переживання. Доведено, що ранній вік є сенситивним у плані освоєння світу, формування світосприйняття, ціннісних ставлень до себе та до інших людей. Схарактеризовано примітивні і складні, позитивні і негативні, первинні і вторинні, стенічні і астенічні види емоцій. Проаналізовано поширені моделі та структурні компоненти емоцій. Доведено, що емоційне осягнення світу у дітей дошкільного віку здійснюється через емоційні образи, переживання і стани, почуття, що виникають у певних життєвих ситуаціях і закріплюються в емоційних реакціях. Досліджено, що існує чотири фази розгортання емоції: кумуляції (нагромадження, підсумовування), вибуху, зменшення напруження та вгасання. Виявлено механізми емоцій: вербальні/невербальні, фізіологічні, поведінкові та нейронні. Встановлено, що емоції мають певні властивості в осягненні світу, спільні для усіх, зокрема, вони є універсальними, динамічні, полярні, амбівалентні, інтенсивні, суб’єктивними, зараження, переключення, пригадування, іррадіації, пластичні, перенесення. Схарактерезовано функції емоційного осягнення світу (сигнальна, оціночна, мотиваційна, адаптивна, компенсаційна).

Опис

Ключові слова

діти дошкільного віку, емоційне осягнення світу, емоції, механізми емоцій, властивості емоцій, функції емоцій, children of preschool age, emotional understanding of the world, emotions, mechanisms of emotions, properties of emotions, functions of emotions

Бібліографічний опис

Демидова, Ю. Теоретичний аспект емоційного осягнення світу дітьми дошкільного віку / Коломієць Світлана, Коломієць Валерія // Advanced Linguistics. – 2023. – № 11. – Pр. 139-145.