Комунікативно-прагматичні особливості текстів німецькомовних оголошень про пошук партнера

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Наукову розвідку присвячено аналізу комунікативно-прагматичних особливостей німецькомовних оголошень про пошук партнера, мові яких характерні певні зміни щодо лексичного наповнення. Лексичні одиниці для матеріалу дослідження було дібрано з оголошень на вебсайтах для знайомств або газетних розділах для знайомств (mannheimer-morgen.de, pnp.de, tindrdate.de, suedkurier.de, zeit.de) із віковими категоріями: 25-40 років та 60 і більше років. Стислий виклад інформації та бажання позитивно себе презентувати спричинило зміни у підборі лексичних засобів. З метою досягнення своєї мети автор змушений налаштовувати текст до цільової аудиторії, враховувати також культурні та гендерні особливості сьогодення. У статті розглядаються зміни ставлення молодшої вікової групи у підході до написання оголошення про пошук партнера, що зумовлює зі свого боку зміни певних мовних процесів, тактик щодо підбору лексичних одиниць та їхнього втілення з метою досягнення комунікативної мети. Встановлено, що кожною групою використовуються лексичні засоби різного регістру та різної забарвленості. Оскільки велика увага приділяється функціонуванню мови в онлайн-просторі та адаптації текстів до вимог сучасного суспільства, на основі зіставлення двох груп було помічено та описано тенденцію до спрощення у структурі, лексичному наповненні, формуванні мовної особистості та поведінки у віртуальному дискурсі, а також до зміщення акцентів із індивідуальних характеристик на загальні. Для проведення дослідження використано зіставний, контекстуально-інтерпретаційний методи, а також компонентний аналіз з метою формування лексичних груп залежно від вікових особливостей. Дослідження носить міждисциплінарний характер та сприяє формуванню уявлення про розвиток мови у віртуальному дискурсі та її зміни, зумовлені сучасним суспільством та факторами, що впливають на нього.

Опис

Ключові слова

комунікативно-прагматичні особливості, оголошення про пошук партнера, самопрезентація, оцінна лексика, лексичне наповнення, лексичні одиниці, комунікативна мета, мовна адаптація, communicative and pragmatic features, partner search advertisements, self-presentation, evaluative vocabulary, lexical content, lexical units, communicative goal, language adaptation

Бібліографічний опис

Корженевська, К. Когнітивний вимір сучасного англомовного ресторанного дискурсу в соціальній мережі Instagram / Корженевська Катерина, Лазебна Олена // Advanced Linguistics. – 2023. – № 11. – Pр. 66-71.