Векторне керування асинхронними двигунами з максимізацією співвідношення момент-струм статора

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

У монографії представлено результати розробки та дослідження нових алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами, що забезпечують максимізацію співвідношення момент-струм статора в усталених режимах. Розвинуто метод синтезу алгоритмів векторного керування механічними координатами асинхронних двигунів, що базується на концепції лінеаризації зворотним зв’язком і дозволяє сформувати результуючі рівняння динаміки похибок відпрацювання в формі декомпозиції вихідної моделі асинхронного двигуна на дві пов’язані підсистеми, властивості яких забезпечують досягнення максимізації співвідношення момент-струм в усталених режимах. Для підвищення точності відпрацювання заданих траєкторій при роботі зі значеннями потокозчеплення відмінними від номінального, а також для розширення робочого діапазону використання критерію максимізації співвідношення момент-струм розроблено метод врахування нелінійності кола намагнічування асинхронного двигуна. На основі запропонованих методів вирішено загальнотеоретичну задачу векторного керування моментом/швидкістю асинхронного двигуна, яка гарантує глобальне/локальне асимптотичне відпрацювання заданих траєкторій механічних координат із забезпеченням максимізації співвідношення момент-струм в статичних режимах. Переваги розроблених алгоритмів векторного керування в порівнянні з існуючими алгоритмами, що полягають у забезпеченні відпрацювання заданих траєкторій та відсутності обмеження на використання критерію максимізації співвідношення момент-струм, підтверджено на основі повномасштабних експериментальних досліджень та математичного моделювання. Для фахівців, які займаються розробкою і дослідженням електричних приводів, аспірантів і студентів відповідних спеціальностей.

Опис

Ключові слова

асинхронний двигун, векторне керування, полеорієнтоване керування, максимізація співвідношення момент-струм, крива намагнічування, induction motor, field-oriented control, vector control, torque per Ampere maximization, magnetizing curve, field-weakening, ослаблення поля, керування моментом, torque control, керування кутовою швидкістю, angular speed control, статична лінеаризація зворотним зв'язком, динамічна лінеаризація зворотним зв'язком, static feedback linearization, dynamic feedback linearization, нелінійний критерій МТА, nonlinear MTA criterion, практична реалізація, practical implementation

Бібліографічний опис

Векторне керування асинхронними двигунами з максимізацією співвідношення момент-струм статора [Електронний ресурс] : монографія / Пересада С. М., Ковбаса С. М., Ніконенко Є. О., Димко С. С. ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,57 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 139 с. – Назва з екрана.

DOI