Нейромережеві методи генерації текстури заданого матеріалу для тривимірних моделей

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2024

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Актуальність теми. Досліджувана тема є актуальною через зростаючу потребу у високоякісному текстуруванні тривимірних моделей у таких галузях, як комп’ютерна графіка, ігрова індустрія, архітектура та віртуальна реальність. Традиційні методи генерації текстур вимагають значних часових і ресурсних витрат, тоді як нейромережеві підходи пропонують автоматизацію процесу, підвищення рівня деталізації та створення реалістичних текстур, що відповідають заданим властивостям матеріалів. Мета роботи. Створення програмного забезпечення для генерації зображень текстур вибраного типу матеріалу нейромережевим методом для подальшого їх використання в матеріалах будь-яких тривимірних об’єктів. Завдання дослідження: 1. Провести аналіз методів та засобів розв’язання задачі. 2. Реалізувати архітектуру моделі глибокої згорткової генеративно-змагальної нейронної мережі. 3. Реалізувати алгоритм відображення тривимірного об’єкта та матеріалу на ньому за допомогою шейдерів. 4. Реалізувати методи алгоритмічного створення необхідних карт нормалей та висот. 5. Провести випробування. Об’єкт дослідження. Нейромережеві методи генерації зображення текстури відповідного типу. Предмет дослідження. Генерація зображення на нейронній мережі DCGAN. Методи дослідження. методи генеративного штучного інтелекту. Апробація результатів роботи. Основні положення роботи доповідались і обговорювались на XXІ міжнар. наук.-практ. конф. молод. вчених і студентів «Сучасні проблеми наукового забезпечення енергетики»: Нерослик М.Є., Шаповалова С.І. Нейромережеві методи генерації текстури заданого матеріалу для тривимірних моделей. Сучасні проблеми наукового забезпечення енергетики: матеріали XXІ міжнар. наук.-практ. конф. молод. вчених і студентів у 2 т. 23–26 квіт. 2024 р. Київ. КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка». 2024. Т.2. С. 236-237. Структура та обсяг магістерської дисертації. Магістерська дисертація складається зі вступу, п’яти розділів, висновку, переліку посилань з 43 найменувань, двох додатків, містить 37 рисунків, 2 таблиці. Повний обсяг дипломної роботи складає 98 сторінок, з яких список використаних джерел займає 5 сторінок, додатки – 4 сторінки.

Опис

Програмна система генерує на основі заданого типу матеріалу три карти: кольору, висот та нормалей. За допомогою цих карт та PBR шейдера створюється матеріал. Його буде продемонстровано у вікні відображення. У цьому ж вікні є можливість випрати тривимірний примітив, на якому й буде відображено матеріал. Додатково, у системі є можливість простих маніпуляцій з примітивами та налаштування параметрів матеріалу (сила нормалей, паралаксу тощо). Матеріал є можливість експортувати для його використання в рушіях, що працюють із тривимірною графікою (наприклад, Blender чи Unity). У якості експортованих даних буде створено три відповідні карти.

Ключові слова

dcgan, нейромережі, глибоке навчання, синтез зображень, комп’ютерна графіка, текстурування

Бібліографічний опис

Нерослик, М. Є. Нейромережеві методи генерації текстури заданого матеріалу для тривимірних моделей : магістерська дис. : 122 Комп’ютерні науки / Нерослик Максим Євгенович. – Київ, 2024. – 98 с.

DOI