Подія як чинник медіадискурсу: специфіка подання в інфопросторі (на прикладі російсько-української війни)

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2024

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Безпека держави (на скільки це можливо), а відповідно і населення в умовах російсько-української війни залежить від інформаційної грамотності суспільства та вмінні його сприймати та розрізняти медіаповідомлення, що транслюються в інформаційному середовищі. Отже, здатність усвідомлено і реалістично сприй-мати й аналізувати події сприятимуть формуванню реальної картини світу що-до подій та ситуацій. Мета статті — визначити та виокремити специфіку пред-ставлення окремої події в українському інформаційному просторі на різних медіаплатформах. Для досягнення мети передбачається через дискурсивний і контент-аналіз медіапродуктів, об’єднаних одним інформаційним приводом, виявити закономірності транслювання медіаконтенту на різних платформах поширення. Об’єктом дослідження є медіаресурси «Українська правда», «Тексти.org» та ZN.ua. Предметом дослідження є закономірності та специфіка поширення контенту українським медіа на власних платформах. Для досягнення мети роботи використано комплекс методів, як загальнонаукових, так і вузькоспеціалізо-ваних. Для формулювання теоретичних засад дослідження використано методи аналізу наукових джерел, узагальнення й порівняння. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу. Дослідження показало, що тотальна війна у медійному просторі подається через різні концепти, що часто спотворюють суть або применшують значення ситуацій. Відтак варто наголосити, що інформацій-не поле наповнюють поняття «конфлікт», «агресія», «протистояння», «анексія», «напад», «захоплення» та ін., що мають більш нейтральне значення щодо війни. Дослідження вказує на те, що сьогодні кількість концептів на позначення мотиву російсько-української війни значно звузилася і обмежується концептом «велика війна (війна)»

Опис

Ключові слова

інформаційний простір, інформаційні загрози, медіадискурс, концепт «війна», медіа, медіатекст, конвергентний контент, медіаграмотність, information space, information threats, media discourse, the concept of “war”, media, media text, convergent content, media literacy

Бібліографічний опис

Тат’янченко, А. Ю. Подія як чинник медіадискурсу: специфіка подання в інфопросторі (на прикладі російсько-української війни) / Тат’янченко А. Ю. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №2 (16). – С. 162–174. – Бібліогр.: 16 назв.