Економічний вісник НТУУ «КПІ»: збірник наукових праць, № 24

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 17 з 17
  • ДокументВідкритий доступ
    Моделювання інвестиційного фонду акцій із застосуванням стратегій керування фінансовими деривативами та хеджування
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Юхименко, Г. К.; Лазаренко, І. С.
    Статтю присвячено дослідженню визначення дієвого методу моделювання інвестиційного та опціонного портфелів, а також створення програмного продукту, який зможе автоматизувати процес виконання таких цілей. В умовах економічної нестабільності для інвесторів ключовою метою є зменшення ризику втрати прибутку. Перед тим, як створити свій інвестиційний портфель, необхідно визначити конкретні цілі та мету стратегії керування ним, пріоритети при виборі фондових активів для вкладень та сформувати пропорції інвестиційних ресурсів у різних видах портфелів. Найбільш використані портфельні стратегії вже не здатні враховувати різні фактори мінливості ринку, отже, доцільним є модифікація існуючих моделей та використання більш новітніх методів для формування стратегії керування інвестиційним портфелем з метою зменшення ризику. В процесі дослідження було обрано різні методи прогнозування ринкових цін акцій, було розроблено модель для визначення оптимального інвестиційного портфелю та його вартість. Після цього даний алгоритм було автоматизовано у вигляді розробленого програмного додатку. Результатом дослідження є створення комбінованої моделі керування портфелем, яка прогнозує розвиток використаних фондових активів та створює стратегію керування ними на основні отриманих прогнозованих даних. Також модель розраховує очікуваний прибуток та інвестиційну стратегію при неочікуваних змінах на ринку. Ефективність моделі перевіряється на прогнозованих та фактичних історичних даних за розглянутий часовий період. У ході проведення дослідження було розглянуто 7 акцій, зокрема, Tesla, Netflix, Amazon, Alphabet Inc., Facebook, Restoration Hardware Holdings та EPAM. Модель адаптується до типів акцій, що розглядаються та коригує свої передбачення з метою отримання мінімальної похибки від фактичних. На виході модель видає стратегію керування портфелем на протязі наступного місяця, побудовану на основні прогнозованих даних.
  • ДокументВідкритий доступ
    Бренд як фактор успішного маркетингу (на прикладі бренду футбольного клубу)
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Поручинська, І. В.; Поручинський, В. І.; Слащук, А. М.
    У статті досліджено різні погляди науковців відносно змісту понять «бренд» та «брендинг». Узагальнено визначення поняття «спортивний бренд», як ресурсу, на основі якого реалізується функція впливу на цілісне сприйняття і споживчий вибір. Визначено, що серед спортивних брендів сучасності важлива роль надлежить футбольним брендам. З’ясовано фактори, які впливають на вартість бренду футбольного клубу. Виокремлено складові елементи бренду футбольного клубу, які забезпечують його максимальну унікальність для створення єдиного образу мислення споживачів. Подано рейтинг найдорожчих футбольних брендів світу у 2022 році за даними консалтингової компанії з оцінки брендів Brand Finance. Охарактеризовно особливості розвитку найдорожчих футбольних брендів у 2021–2022 років. Зазначено, що основним завданням маркетингу для футбольних брендів є покращення їх іміджу, враховуючи соціальноекономічні та політичні умови, які мають найбільший вплив.
  • ДокументВідкритий доступ
    Підходи до оцінювання фінансової стійкості інноваційно-активних підприємств
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Кравченко, М. О.; Леонтовська, М. А.
    У статті розглядається проблематика оцінювання та визначення рівня фінансової стійкості інноваційно-активних підприємств. В умовах сучасного функціонування ринку для інноваційно-активних підприємств важливо мати збалансований фінансовий стан, який забезпечує фінансову стійкість. При впровадженні інновацій на підприємстві відбувається відволікання фінансових ресурсів, внаслідок чого у короткостроковому періоді фінансова стійкість завжди знижується. Основним завданням, яке постає перед підприємством, є найшвидше відновлення показників фінансової стійкості до попередніх з наступним їх покращанням. Основою забезпечення фінансової стійкості є наявність адекватної методики її оцінювання. Авторами проаналізовано та узагальнено різні авторські підходи до визначення сутності економічного поняття фінансової стійкості. Визначено специфіку забезпечення фінансової стійкості підприємств, які активно проваджують інноваційну діяльність. Узагальнені блоки показників, які визначають рівень фінансової стійкості інноваційно-активних підприємств. Класифіковано підходи до оцінювання фінансової стійкості інноваційно-активних підприємств. Розвинена та допрацьована методика оцінювання фінансової стійкості, розроблена на основі коефіцієнтного підходу. На основі методики проведено оцінювання стійкості інноваційно-активного промислового підприємства харчової промисловості, визначено її рівень та запропоновано заходи щодо її підвищення. Подальший науковий пошук універсальної методики повинен враховувати тип інновацій, вид обраної стратегії та інші специфічні показники інноваційної діяльності підприємства і їх вплив на рівень показників фінансової стійкості.
  • ДокументВідкритий доступ
    Управління соціальною відповідальністю аграрних підприємств в умовах міжнародної трансформації бізнесу
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Копішинська, К. О.; Грабина, А. Ю.
    У статті досліджено ключові засади управління соціальною відповідальністю аграрних підприємств в умовах міжнародної трансформації бізнесу. Проаналізовано підходи до визначення поняття «соціальна відповідальність». Досліджено тренди корпоративної соціальної відповідальності відповідно до цілей сталого розвитку. Проаналізовано фактори, що стимулюють підприємства до впровадження соціальної відповідальності. Визначено п’ять основних рівнів впровадження та розвитку соціальної відповідальності суб’єктів аграрного сектору: нано-, мікро-, мезо-, макро-, метарівень. Сформовано модель управління соціальною відповідальністю для підприємствами аграрного сектору. Запропоновано механізм управління соціальною відповідальністю аграрного підприємства на основі відповідних принципів, що передбачає використання визначених інструментів та реалізацію ключових функцій управління для досягнення результату в умовах впливу факторів зовнішнього середовища.
  • ДокументВідкритий доступ
    Сучасна модель інвестиційного менеджменту лісопромислового комплексу України
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Дикань, В. В.; Хорошко, О. В.
    Стаття досліджує стан інвестування в лісопромисловий та лісогосподарський комплекс України. Виокремлено пріоритетність лісопромисловості як реалізатора економіко-соціального, рекреаційного та природно-стратегічного розвитку. Концептуалізовано юридико-правову природу інвестиційної діяльності в Україні та аспекти її пристосування в Україні відповідно профільного Закону України «Про інвестиційну діяльність» № 1560-XII від 18.09.1991 р. (ред. від 10.10.2022 р.). Здійснено дослідження вітчизняного інвестиційного ринку лісогосподарського сектору України, його кон’юнктури. Означено пріоритети вітчизняного та іноземного інвестування в Україні в лісогосподарський сектор в сучасних умовах. Здійснено конкретизацію положень Лісового кодексу України № 3852-XII від 21.01.1994 р. (ред. від 10.07.2022 р.) на предмет гіпотетичної доктринально-нормативної імплементації фактологій сприятливого інвестиційного клімату лісогосподарської галузі. Пристосовано теорії інвестування відносно лісогосподарств України. Як наслідок, конкретизовано наступні апропріації : лісогоподарський сектор України як об’єкт реальних інвестицій; оцінка лісогосподарського сектору України як об’єкта реальних інвестицій; фінансові інвестиції у вітчизняний лісогосподарський сектор : особливості та форми здійснення тощо. Як похідна оригінація від даної теорії, конкретизовано економічну сутність інноваційно-лісогосподарського процесу, реконсолідовано місце лісогосподарський інновацій у формування привабливого інвестиційного клімату. З метою повного огляду перспектив інвестиційного менеджменту лісогосподарської галузі в Україні, досліджено загальні положення щодо інвестування доктрини ЄС (проєкція «Інноваційне фінансування та інвестування») та конкретні підходи щодо інвестування в лісогосподарський сектор (концепція «Приватне інвестування в лісовий сектор : можливості та обмеження). Здійснено авторські прогнозування ефективної деліберації даних принципів у правове поле України. Проаналізовано місце лісогосподарського сектору України у повоєнній відбудові України як інструменту наповнення місцевих та державних бюджетів, рекреаційно-оздоровчого активу та джерела профілювання загальнодержавного екорозвитку (до питання Євроінтеграції та виконання Україною положень (умов) Розділу V Глави 6 (ст. 360–366) Угоди про асоціацію з ЄС) як обов’язкового чинника вітчизняного європоступу. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні і методологічні положення й висновки, викладені у роботі, є основою для розв’язання практичних питань удосконалення сучасної моделі інвестиційного менеджменту лісопромислового комплексу України.
  • ДокументВідкритий доступ
    Вплив іміджу менеджера на процес прийняття управлінських рішень
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Воронько-Невіднича, Т. В.; Баган, Н. В.; Торяник, А. І.
    У статті розглянуто специфіку впливу іміджу менеджера на процес прийняття управлінських рішень. Проведено аналіз основних умов прийняття управлінських рішень. Розглянуто фактори впливу на процес прийняття управлінських рішень. Проведено аналіз функцій керівника в процесі прийняття рішень. Виявлено найбільш характерні компоненти іміджу керівника: особистісний, соціальний та професійний. Хороший менеджер в процесі своєї роботи має ефективно поєднувати всі три компонента, котрі взаємопов’язані та доповнюють один одного. Виокремлено основні властивості іміджу керівника. Виділено рекомендації для створення образу ділової людини. Обґрунтовано, що в процесі управлінської діяльності менеджера важливе значення мають якості іміджу: емпатія, мистецтво переконувати, доступність, комунікабельність, здатність підтримувати зворотній зв’язок та відповідність посадовому статусу.
  • ДокументВідкритий доступ
    Еволюційні аспекти використання концепту енергоефективності в будівельному секторі
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Шпатакова, О. Л.
    Стаття націлена на встановлення еволюційних особливостей розвитку застосування концепту енергоефективності в будівельному секторі. Для вирішення основних завдань дослідження використано: метод систематизації, який дозволив визначити сукупність еволюційних аспектів становлення даного концепту; порівняльний аналіз, за допомогою якого було проведено співставлення основних змін на рівні епох розвитку концепту. Було виокремлено основні періоди становлення концепту енергоефективності в положеннях теоретико-емпіричних робіт, нормативно-правових засад, програмних документів та практиці. Серед вказаних періодів виокремлено: ядерну еру (1950–1960 рр.), пов’язану із орієнтиром суспільства на пошук надійних джерел енергетики, зокрема, ядерної, відсутністю згадок про енергоефективність, але акцентом на можливому дефіциті енергії; епоху нафтових криз (1970-і рр.), яка характеризується поглибленням проблем дефіциту енергоносіїв, орієнтирі на енергозбереженні та раціональному використанні енергії; епоха раціоналізації ринку (1980–1987 рр.), пов’язана із поширенням дискурсу енергоефективності у зв’язку з коливанням цін на енергоносії, високою залежністю країн від нафти; епоха екологічної свідомості (середина 1980-х – почато 2000-х рр.); використання концепції енергоефективності як засобу протистояння ринковим викликам та переваги у порівнянні із енергозбереженням (2000–2020-і рр.). Доведено, що в рамках п’ятого періоду відбувається впровадження енергоефективності в досліджуваній будівельній сфері. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості використання основних положень та характеристик щодо виникнення даного концепту у прогнозуванні його нових трендів в перспективі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Систематизація підходів до інноваційних змін у структурі підприємства під час релокації
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Підлісна, О. А.
    Політико-економічні трансформації світової економіці вимагають нових підходів до ведення господарської діяльності. Переміщення підприємств створює умови для інноваційної трансформації. Переміщення відбувається в умовах тотальної ресурсної обмеженості та невизначеності зовнішнього середовища. Власник приймає рішення про доцільність переміщення, визначення переліку доступних і необхідних для переміщення активів і т. д. Він повинен вибрати найкращі методи та інструменти для оптимізації бізнес-процесів, сформувати перелік активів для переміщення та проранжувати його. Мета дослідження – визначення інструментів оптимізації бізнес-процесів та донесення до підприємців інструментів і методів відновлення переміщених підприємств. Основними методами дослідження є методи планування та організації експерименту – у частині визначення вихідної ситуації та вхідних факторів; методи динамічного аналізу (індексний метод) – при виборі алгоритмів дій; методи свідомої логіки (метод елімінації) – при обробці отриманих результатів і визначенні кінцевого результату. Запропоновано систему дій підприємця щодо оптимізації бізнес-процесів після релокації. З’ясовано доцільність використання інструментів реінжинірингу та ціннісного підходу до оптимізації структурних змін підприємства. Рейтинг важливості бізнес-вузлів підприємства формується на основі вартісного підходу. Рейтингова система бізнес-вузлів підприємства дозволить керівникам свідомо вносити зміни в бізнес-модель господарської діяльності. Докорінно змінюється логіка організації бізнес-процесів господарюючого суб'єкта в результаті застосування методів ланцюгових перетворень на основі індексних методів і методів усвідомленої логіки. Отриманий рейтинг бізнес-вузлів допоможе підприємцям сформувати ефективні бізнес-моделі входу в нові бізнес-системи та ефективно функціонувати в них. Такі інструменти та підходи мають допомогти підприємствам активно відновлюватися після переміщення в умовах тотальних обмежень усіх груп ресурсів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Технології Індустрії 4:0 у цифровій парадигмі розвитку глобальної економіки
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Петько, С. М.
    Стаття присвячена дослідженню технологій Індустрії 4:0 у цифровій парадигмі розвитку глобальної економіки. Для досягнення поставленої мети автором були використані такі методи дослідження, як-от: метод компаративного аналізу, наукової абстракції та аналітичного методу. Проведено комплексне дослідження технологічного прогресу цивілізації; визначено основні технології Індустрії 4:0 та їх взаємозв’язок з цифровою економікою; презентовано корпорації-лідери технологічного та інноваційно-цифрового бізнесу з вартісним виміром ринку передових технологій; проаналізовано урядову програму Республіки Корея «I-KOREA 4:0» у цифровій парадигмі економічного розвитку країни з виокремленням 10 основних галузей та 5 сервісів. Доведено, що завдяки бурхливого розвитку ІКТ, основними бенефіціарами від технологічного прогресу стали технологічні та ІТ-корпорації «передових» технологій Індустрії 4:0. Визначено, що беззаперечними лідерами у глобальному цифровому бізнес-середовищі стали США та Китай. Значущість результатів дослідження полягають у практичному дослідженні реалізації урядової програми «I-KOREA 4:0» в Республіці Корея, що забезпечить країні довгострокове економічне зростання та конкурентне лідерство на глобальному ринку «передових» технологій. Беручи до уваги досвід Республіки Корея, а саме: створення гіперконективної smart-інфраструктури та національної НДДКР системи на основі технологій Індустрії 4:0, зможе підвищити якість життя українського населення та конкурентоспроможність вітчизняних виробництв шляхом використання технології 5G у процесі побудови післявоєнної інноваційно-цифрової екосистеми.
  • ДокументВідкритий доступ
    Світова автомобілебудівна індустрія в умовах електрифікації транспорту: розвиток концепції та становлення нового центру виробництва
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Зара, А. Є.
    У статті описується хронологія розвитку практичної концепції виробництва автомобільного транспорту з електричною тягою у світовому автомобілебудівному секторі, а також наводяться кількісні та якісні показники виробництва і збуту такої галузі на світовому рівні в ретроспективі. Виокремлюються ключові аспекти поступової концептуальної переорієнтації технологічного розвитку автомобільного будування з двигунів внутрішнього згоряння на електричну тягу та наведені основні фактори формування в рамках цього нового виробничого та інноваційного лідера в індустрії – Китайської народної республіки. Продемонстровані основні відмінності реагування основних центрів автомобільного виробництва на нові виклики та запити глобального попиту в умовах сучасної споживацької, ресурсної та екологічної кон’юнктури.
  • ДокументВідкритий доступ
    Конкурентне середовище на українському та польських ринках продукції швидкого приготування
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Голюк, В. Я.; Ганштель, В. В.
    У статті досліджено поточний стан конкурентного середовища українського та польського ринків товарів швидкого харчування. Обґрунтовано поняття конкуренція та конкурентоспроможність. Проаналізовано поняття міжнародної конкурентоспроможності та визначено перспективи виходу на ринки ЄС. Здійснено аналіз конкурентів виробників товарів швидкого приготування. Виявлено проблемні аспекти у розвитку ринку товарів швидкого харчування та проаналізовано тенденцію до споживання продукції. Досліджено внутрішній та зовнішній ринок та головних конкурентів товарів швидкого харчування. Завдяки інтегральному показникові та експертній оцінці розраховано конкурентоспроможність компаній. За результатами аналізу було проведено бенчмаркінг та сформовано основні напрямки формування конкурентних переваг.
  • ДокументВідкритий доступ
    Україна як глобальний гравець у світовій економіці в третьому десятилітті ХХІ століття
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Войтко, С. В.
    Метою дослідження є виявлення перспектив розвитку національної економіки та трансформації інфраструктури України у післявоєнній відбудові на основі вивчення ресурсної бази, інтелектуального потенціалу та бачення фахівцями інших країн розвитку нашої країни. Методика дослідження – критичний аналіз стану та перспектив розвитку елементів соціально-економічної системи засобами рейтингування, компаративного аналізу та логічних суджень. Доведено високий ресурсний потенціал України. Виявлено суттєвий вплив економічної системи країни на фондовий ринок, на ринки енергоносіїв, продовольства та добрив. Російсько-українська війна призвела до зниження рівня світового ВВП на 1,0% та зростання до 3,0% глобальної інфляції у 2022 році. Практична значущість результатів полягає у можливості розвитку національної економіки України на основі наявної ресурсної бази з врахуванням інтелектуального потенціалу з метою підняття суб’єктності країни на рівень глобального гравця і успішної інтеграції до когорти країн з розвиненими соціально-економічними системами.
  • ДокументВідкритий доступ
    Шляхи підвищення економічної ефективності інтенсифікації виробництва продукції рослинництва повоєнного часу
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Вакуленко, В. Л.
    Мета дослідження – провести деталізоване науково-практичне обґрунтування шляхів підвищення економічної ефективності інтенсифікації виробництва продукції рослинництва повоєнного часу. У дослідженні було використано загальнонаукові (узагальнення, порівняння, індукція і дедукція) та емпірико-теоретичні методи (аналіз, синтез). Використання системно-структурного та статистичного аналізу дало можливість розмежувати основні статистичні дані виробництва продукції рослинництва. Зʼясовано, що для інтенсифікації виробництва продукції рослинництва необхідно збільшити виробництво сільськогосподарських культур за рахунок використання більшої кількості ріллі або збільшення виробництва на існуючих ріллях шляхом підвищення врожайності або інтенсивності посівів шляхом вдосконалення методів управління та генетики. Встановлено, що першочерговими завданнями у сільськогосподарському с екторі являються приведення ширини колії та залізничних вагонів України у відповідність до стандартів ЄС; збільшення в Україні місткості бункерів для зерна за стандартом ЄС; забезпечення українських аграріїв посівним матеріалом, добривами, паливом, генераторами та с/г технікою; формування безпечних умов праці (розмінування посівних площ) тощо. Результати дослідження можуть бути використані в процесі вивчення наукової галузі «Аграрні науки». Результати можуть бути спрямовані на підвищення економічної ефективності інтенсифікації виробництва продукції рослинництва повоєнного часу.
  • ДокументВідкритий доступ
    Проблеми і перспективи повоєнного прискорення соціально-економічного розвитку України
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Богуш, Л. Г.
    В статті виявлені проблеми, обґрунтовані перспективи повоєнного прискорення соціально-економічного розвитку України з урахуванням магістральних критеріїв підвищення його збалансованості та резильєнтності задля макси- мізації ефектів підвищення рівня і якості життєдіяльності населення як основних результатів і стимулів конкурен- тоспроможності національної економіки, пересічних територіальних громад, виробників і працівників. Досліджені підходи до підвищення резильєнтності вітчизняної економіки, соціуму загалом із використанням: переваг економікогеографічного положення, геополітичного становища України; збережених параметрів конкурентоспроможності та інноваційного потенціалу робочої сили, а також суспільних інституцій з їх відтворення; виробничого потенціалу ланок регіональної спеціалізації (промислових, агропереробних, соціокультурних), у т. ч. в формуванні, активізації транскордонних систем господарювання, логістики і транзитів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Управління стратегіями комерціалізації інтелектуальних технологій
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Маслак, М. В.; Кобєлєва, А. В.; Перерва, П. Г.
    У статті розглянуто теоретико-методологічні засади формування та використання стратегій комерціалізації інтелектуальних технологій. Для практичного використання запропоновано шість базових стратегій, які знайшли найбільш широке використанні в практиці введенні в господарський обіг результатів інноваційної діяльності промислових підприємств. До таких стратегій авторами віднесено використання інтелектуальних технологій у власному виробництві; продаж прав власності; ліцензування; стратегічний альянс; спільне підприємство; створення виділеного підприємства. Розглянуто науково-методичну сутність кожної з пропонованих стратегій комерціалізації, сформовано блок-схему використання їх в практичній діяльності. Особливу увагу приділено розгляду стратегії комерціалізації інтелектуальних технологій з використанням виділених підприємств у формі спін-офф або спін-аут (spin-off / spin-out), що потребує окремого обговорення через відмінності у визначеннях.
  • ДокументВідкритий доступ
    Content and principles of economic harmonization of interests of industrial enterprises
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Klymchuk, Maryna; Anna, Kukharuk; Tetiana, Ivanova; Kateryna, Redko
    The article is devoted to the problems of harmonizing the economic interests of enterprises under the conditions of destabilizing factors of the external environment. The theoretical basis of the research is the work of foreign and domestic scientists. The study is based on a systems approach, the economic theory of development based on resources, and the theory of economic harmonies. The content of the concept of "harmonization of the economic interests of the enterprise" is defined, under which it is proposed to understand the process of harmonizing the economic interests of the enterprise and the interests of other subjects of the external environment, which provides for the reduction of the imbalance in the resource provision of all market participants and enables the further commercially successful activity of the enterprise on the basis of innovative activity, corporate social responsibility, and sustainable development. The following principles of harmonizing the interests of industrial enterprises are highlighted: complexity, planning, limitations, competitiveness, environmental friendliness, balance, continuity, and efficiency. The obtained results deepen scientific developments regarding the need for economic harmonization of domestic industrial enterprises. The structure of the balance sheet of economic entities in Ukraine for the period 2019–2021 is shown. The types of economic activity characterized by the dominance of the share of non-current assets in the total assets of the respective enterprises are highlighted. The need to consider the dependence of businesses on material costs when determining ways to harmonize their economic activity is emphasized. Areas of ensuring the harmonization of economic interests of economic entities are highlighted, namely: innovative cooperation; optimization preservation and focusing strategy; digitalization of business.
  • ДокументВідкритий доступ
    Маркетингова діяльність в контексті фундаментальних змін
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Зозульов, Олександр Вікторович; Царьова, Тетяна Олександрівна
    Стаття присвячена питанням визначення фундаментальних змін у часі зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства, визначенню складових та чинників, що впливають на ці зміни, етапів їх трансформації. Для маркетолога означене питання є одним із ключовим не стільки в контексті поточного аналізу маркетингового середовища, оскільки поточний аналіз і так буде зроблено в процесі дослідження складових макро- та мікросередовища, скільки в контексті здатності бачити глобальні тенденції трансформації середовища, напрями розвитку його складових та потенційну картину майбутнього. Розвиток соціально-економічних систем є складним процесом як з огляду на якість їх складових, так і з огляду на кількість і взаємозв’язки та взаємовплив між ними. Наприклад, етапи трансформації технологічного підґрунтя виробництва в свою чергу впливають на характер економічних зв’язків між агентами ринку, визначаючи ключові ресурси для виробництва та технологічні можливості щодо їх переробки, транспортування, комунікацій. Таким чином, визначаючі ключові сектори економіки, які є локомотивами всієї системи. Ключові сектори, характер їх роботи та навички, необхідні для їх запуску і підтримання, визначають вимоги до освіти та особистих якостей робочої сили, а також характеру людської праці – інтелектуальної чи ні. Якщо взяти інші складові економічної системи – вони відрізняються таким же складним перебігом трансформації і також зачіпають багато суміжних областей, формуючи прямі та опосередковані зв’язки, які можуть реалізуватись впродовж довгого часу, таким чином, що результати маркетингової діяльності в такому середовищі рознесені у часі із безпосереднім маркетинговим впливом і можуть спотворюватись в процесі виконання. Саме томі для маркетолога дуже важливо розуміти, на які складові середовища звертати уваги, і яким чином вони можуть вплинути на реалізацію маркетингової мети.