Механіка гіроскопічних систем: науково-технічний збірник, Вип. 42

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 15 з 15
  • ДокументВідкритий доступ
    Оцінка впливу депланації поперечного перерізу на напружено-деформований стан тонколистових конструктивних елементів із надрізами
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Бондаренко, О. М.; Гоголєва, Д. В.; Лиманський, І. В.
    Проведено дослідження впливу депланації поперечного перерізу тонколистових пластинок на їх НДС використовуючи різні методики: МКЕ моделювання статичного навантаження тонколистових зразків (пластинок) із різними концентраторами напруг, що імітують конструкційні вирізи та/або експлуатаційні дефекти елементів конструкції, наявні фюзеляжу транспортних літаків, аналітичний розрахунок та проведенням натурного експерименту. На основі отриманих результатів та їх порівняння зроблено висновки про особливості використання кожної із моделей під час дослідження явища депланації на навантаження тонкостінних елементів.
  • ДокументВідкритий доступ
    The aircraft nacelle brace strength under some static types of loads
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Trubachev, S. I.; Alexeychuck, O. N.
    The problem of calculating the stress strain state and solving the problem of weight optimization of a single engine transport aircraft nacelle fasteners is relevant In connection with the development of aircraft construction. One of the fastening elements is the brace, which is under the action of static loads.. The method of calculation of the transport aircraft nacelle brace, which is based on the finite element method, is considered in the work. A tetrahedral finite element was chosen as the element. The stresses and strains of the brace were determined, the stress strain state was analyzed and recommendations for optimization of structural elements were given.
  • ДокументВідкритий доступ
    Вплив режиму польоту на навантаження від неспокійного повітря
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Гевко, Б. А.; Бондар, Ю. І.
    Дослідження присвячено визначенню впливу висоти та швидкості польоту на навантаження, що виникають на крилі літака, при польоті в умовах безперервної турбулентності. Конструкція літака моделюється за допомогою пружно балкової схематизації. Модальний аналіз конструкції літака виконано з різною кількістю обчислюваних тонів. Для моделювання обтікання поверхні літака використовується панельний метод дипольної решітки та постійних тисків (DLM/CPM). Розгляд різних швидкостей польоту показав необхідність розгляду як мінімальних так і максимальних швидкостей, оскільки при зміні швидкості змінюється розподіл навантажень за розмахом крила. Визначено, що максимальні значення поперечної сили та згинального моменту виникають при польоті на мінімальній висоті, а максимальне значення крутного моменту на крилі досягається при максимальному числі Маха. Також запропоновано ефективний метод для зменшення часу обчислень динамічних навантажень, що полягає у визначенні та врахуванні мінімально необхідної кількості тонів власних коливань.
  • ДокументВідкритий доступ
    Problem of motion cueing along linear degrees of freedom on flight simulators
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Kabanyachyi, V. V.; Hrytsan, S. V.
    On the basis of Gibson's perception theory, a set of characteristic attributes of human motion perception is determined. On the basis of the system approach, the mathematical statement of the motion cueing problem along linear degrees of freedom on flight simulators of non maneuvering aircraft is substantiated. This statement guarantees a motion cueing as close as possible to the real set of characteristic attributes of the motion cueing: nature, beginning time, direction, duration, and intensity of perception.
  • ДокументВідкритий доступ
    Оптимізація геометрії крила планеру з урахуванням статистичних даних
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Тисячук, О. В.; Сухов, В. В.; Предаченко, К. О.; Лукан, А. В.
    В роботі представлено синтез алгоритму оптимізації аеродинамічних характеристик планера на етапі проектування з метою збільшення його середньої швидкості проходження маршруту. На прикладі планера SZD 48 3 стандартного класу FAI було зібрані та оброблені дані польотів, викладених на ресурсі weglide.org. На основі статистики проаналізована узагальнена структура атмосфери вздовж маршруту. Сформовано новий інтегральний критерій для функції мети в циклі алгоритму оптимізації з неперервним розподілом вагових коефіцієнтів в діапазоні польотних швидкостей який дозволяє звести задачу багатокритеріальної оптимізації до одного показника. Основним алгоритмом оптимізації обрано генетичний алгоритм, що дозволяє знаходити оптимум багатовимірної не гладкої функції цілі і відрізняється робастністю та здатністю знаходити глобальний оптимум. Представлена схема параметричного представлення геометрії складного в плані крила за допомогою мінімальної кількості параметрів. Реалізована математична модель розрахунку аеродинамічних характеристик крила на основі теорії несучої лінії та XFOIL. В результаті роботи були визначені перспективні напрямки подальших досліджень, зокрема розповсюдження синтезованого методу на інші класи літальних апаратів, та введення в параметризацію геометрії крила аеродинамічного профілю.
  • ДокументВідкритий доступ
    Accuracy estimation of the calculating algorithm the satellite’s orbit of earth remote sensing
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Kate, S.; Wagh, S.
    Transformations of the coordinate systems in which the reference vectors of the initial navigation information the flow of sunlight and the Earth's magnetic field are set into the coordinate system of the sun synchronous orbit of the Earth's remote sensing satellite by matrix and analytical methods are considered. The influence of the accuracy of calculating the direction cosines of the satellite orientation matrices on the accuracy of determining its orientation angles and the scanning accuracy is estimated. The estimation of the influence on the accuracy of determining the satellite orientation of the sensor errors of the primary navigation information and the features of the matrix orientation algorithm is carried out. Analytical dependencies are obtained that allow one to evaluate the influence of the noted factors depending on the position of the satellite in its orbit and the motion of the Earth along the ecliptic.
  • ДокументВідкритий доступ
    Система технічного зору квадрокоптера для точного землеробства
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Бобков, Ю. В.; Шевчук, А. А.
    У роботі проаналізовані шляхи вирішення задач точного землеробства та запропоновано застосування квадрокоптера, оснащеного системою технічного зору для отримання зображень досліджуваної земельної ділянки. Була розроблена структурна схема системи технічного зору квадрокоптера, що дало можливість визначити необхідні технічні характеристики та обрати відповідне промислове обладнання. Наступним кроком була розробка алгоритму отримання карти завдань для техніки точного землеробства на базі високоякісних знімків від СТЗ квадрокоптера, супутникових знімків низької роздільної здатності та результатів агрохімічних аналізів. Розглянуто шляхи реалізації етапів алгоритму. Для перевірки отриманих результатів були проведені дослідження на тестовій ділянці площею 57,4 га, що була розташована в Чаплинському районі Херсонської області. За допомогою обраного обладнання та розроблених алгоритмів були отримані знімки ділянки, сформований ортофотоплан з зонами однорідності сходу рослин та розроблена карта внесення добрив для техніки точного землеробства. Польові дослідження повністю підтвердили правильність розрахунків та роботоздатність запропонованих алгоритмів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Experimental investigation of the maximum quality factor axes temperature deviation in metallic coriolis vibratory gyroscopes resonator
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Petrenko, O.; Chikovani, V.; Golovach, S.; Strokatch, G.
    A metallic cylindrical resonator is a well known base detail of the significant part of Coriolis vibratory gyroscopes (CVG) [1] including a MEMS gyro. It own parameters just after mechanical manufacture in main are determine an advisability of further utilize and the future gyroscope accuracy potential. Initial testing CVG resonators directly after their manufacture often done using the optical method [2, 3] or acoustic method [4, 5]. Unfortunately investigated manufacture quality of the resonators by using acoustic method not very well describe in scientific literature. A paper presents the results of some extension acoustic investigations of the metallic CVG resonators. This result describes the behavior of maximum quality factor (Q factor) axes and own resonant frequencies axes under stabilized temperature step influences and can be used in prediction for CVG bias minimization during it works in temperature range.
  • ДокументВідкритий доступ
    Комплементарний фільтр для визначення орієнтації рухомих об’єктів
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Рижков, Л. М.; Зорін, С. Д.
    Розглядається вибір структури та параметрів комплементарного фільтра для визначення орієнтації рухомих об’єктів з метою зменшення його похибок за наявності дрейфу гіроскопа та значних лінійних прискорень Для аналізу прийнято комплементарний фільтр, побудований за схемою фільтрації. Порівнюються фільтри першого та другого порядку. Для фільтра другого порядку розглядаються два варіанти побудови фільтра в залежності від того, яку саме заваду бажано зменшити в першу чергу.
  • ДокументВідкритий доступ
    Geometrical scale multiplier of the ring laser gyro with resonator containing a dielectric medium
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Bondarenko, E. A.
    As analysis of the literature shows, there are at least six qualitatively different analytical expressions for geometrical scale multiplier g M of the ring laser gyro with a planar N -mirror resonator containing along all perimeter L a rigid dielectric medium with index of refraction 1/ 2 ( ) r r n . According to one of these expressions, the parameter g M is inversely proportional to quantity n . In the paper, – such expression for g M is confirmed.
  • ДокументВідкритий доступ
    Алгоритм польоту мультикоптера в умовах відсутності GPS сигналів
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Шеремет, М. М.
    Розглядається задача розробки алгоритму автоматичного повернення мультикоптера до місця зльоту при відсутності GPS сигналів. Розроблено алгоритм керування польотом мультикоптера за інформацією магнітометра, датчика повітряної швидкості, барометричного висотоміра, що дозволяє виконати поставлену задачу в умовах відсутності зовнішніх збурень. Працездатність та ефективність алгоритму підтверджені результатами моделювання із використанням програмного забезпечення Mission Planner та результатами експериментальних випробувань.
  • ДокументВідкритий доступ
    Mathematical model of the automatic control system in the problem of guaranteed accuracy
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Zbrutskyi, O. V.; Osokin, V.; Zheng Min
    The formulation and solution of the mathematical problem of the synthesis of an automatic control system (ACS) of guaranteed accuracy under uncertain disturbances using the inverse dynamic system approach is considered. No restrictions are imposed on uncertain perturbations, and the perturbations themselves can be arbitrary. The procedure for forming the structure of the ACS with guaranteed accuracy, which ensures the preservation of the quality (stability and quality of the transient process) of the ACS during compensation of disturbances, and the features of this structure are shown. The proposed method of forming a corrective influence to compensate for the effects of disturbances as a function of the approximation of the ACS state variable to the limit of the permissible value. For the first time, it is shown that such a structure of ACS with guaranteed accuracy corresponds to a new mathematical structure an algebraic differential equation (for a system with one degree of freedom) or a system of such equations (for a system with several degrees of freedom).
  • ДокументВідкритий доступ
    Синтез та аналіз законів автоматичного керування посадкою безпілотного літака на шасі
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Черненко, С. О.; Бурнашев, В. В.
    Отримано закони керування польотом безпілотного літака на етапі посадки та виконано аналіз їхньої працездатності під час дії вітрового обурення. Траєкторія посадки складається із ділянок прямолінійного зниження та експоненційного вирівнювання. Стабілізація на траєкторії здійснюється за пропорційним законом із постійними коефіцієнтами, отриманими методом аналітичного конструювання оптимальних регуляторів. Швидкість вітру враховувалася у вигляді суми середньої горизонтальної складової із урахуванням вертикального зсуву, турбулентної складової та дискретних вертикальних поривів. Гранично допустимі швидкості вітру визначені з урахуванням обмежень параметри руху у точці дотику. Їхня величина залежить від напрямку та відповідає пʼяти балам. У статті наведено графіки зміни параметрів руху під час посадки при дії попутного, зустрічного та вертикального вітру, а також графіки зміни положення органів управління. Для гранично допустимих швидкостей вітру вказано статистичні характеристики вертикальної швидкості торкання посадкового майданчика, а також помилки поздовжньої координати місця торкання.
  • ДокументВідкритий доступ
    Синтез системи позиціонування рухомого об’єкта
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Рижков, Л. М.; Паламарчук, П. О.
    Розглядається вибір структури та параметрів системи позиціонування рухомого об’єкта на основі комплементарного фільтра у складі GPS приймача та акселерометра з метою зменшення впливу значних короткочасних завад GPS приймача за наявності зміщення нуля акселерометра. Для аналізу прийнято комплементарний фільтр, побудований за схемою фільтрації. Порівнюються фільтри другого та третього порядку. Показано високу ефективність фільтра. Показано, що вибором певної структури комплементарного фільтра третього порядку можна усунути сталу складову у вихідному сигналі фільтра.
  • ДокументВідкритий доступ
    Математична модель інструментальної вібраційної похибки датчика кутової швидкості
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Черняк, М. Г.; Лесюк, М. П.
    Розглянуто задачу математичного опису впливу шкідливих детермінованої та широкосмугової випадкової кутових вібрацій рухомого об’єкту на результат вимірювання встановленого на нього датчика кутової швидкості обертання цього об’єкту. Показано, що в таких умовах в датчика кутової швидкості виникає систематична інструментальна вібраційна похибка. Джерелом виникнення цієї похибки є нелінійність статичної функції перетворення датчика кутової швидкості та асиметрія його коефіцієнта перетворення. Отримана математична модель цієї похибки. Ця модель дозволяє розраховувати значення вібраційної похибки в заданих вібраційних умовах для конкретного датчика кутової швидкості (пряма задача аналізу), а також вибирати датчик кутової швидкості за значеннями коефіцієнтів його функції перетворення, виходячи із забезпечення потрібної точності вимірювання кутової швидкості конкретного рухомого об’єкту за допомогою цього датчика кутової швидкості (зворотна задача синтезу).