Статті (КАМТС2)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Інновації у міжкультурній освіті: досвід віртуальних обмінів(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Лавриш, Юліана Едуардівна; Галацин, Катерина Олександрівна; Фещук, Алла МихайлівнаСтаття присвячена аналізу потенціалу та методологічних аспектів впровадження віртуальних обмінів у процес іншомовної підготовки студентів технічних спеціальностей. В умовах глобалізації й цифровізації освіти віртуальні обміни набувають все більшого значення як інструмент міжкультурної комунікації, професійного зростання та розвитку мовних навичок. У ракурсі проблематики статті постає необхідність комплексного аналізу методології віртуального обміну, його впливу на розвиток професійних компетенцій, міжкультурної комунікації та готовності до роботи в міжнародному середовищі. Ці проєкти дозволяють студентам співпрацювати зі студентами з інших країн у рамках міжнародних віртуальних обмінів, вирішуючи реальні професійні завдання. Особливу увагу приділено моделям таких обмінів, як COIL (Collaborative Online International Learning) та телеколаборація, які забезпечують розвиток міжкультурної компетентності та ключових професійних навичок. Дослідження базується на аналізі наукової літератури, документів, а також інтерв’ю з викладачами, які реалізували такі проєкти. На основі аналізу наукової літератури виявлено переваги віртуальних обмінів: розширення світогляду, покращення комунікативних навичок, підготовка до роботи у глобалізованому світі, розвиток професійних компетенцій і технічних навичок. Водночас визначено ключові виклики, серед яких технічні проблеми, мовні бар’єри та потреба у підготовці викладачів. Виокремлено основні етапи підготовки та проведення віртуальних обмінів. Результати дослідження свідчать, що для ефективного впровадження віртуальних обмінів необхідно забезпечити якісну методичну підготовку викладачів, інтеграцію цих проєктів у освітні програми та створення національної платформи для координації обмінів. Не менш важливим є вибір актуальних тем для проєктів, а також можливості їх масштабування та довготривалого впливу на освітній процес. Зазначені рекомендації спрямовані на розвиток ключових компетенцій у студентів як майбутніх фахівців, здатних до співпраці у міжнародному середовищі.Документ Відкритий доступ Інноваційні технології формування у майбутніх інженерів англомовної комунікативної компетентності(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Галацин, Катерина Олександрівна; Фещук, Алла Михайлівна; Котковець, Аліна ЛеонідівнаМета статті полягає у характеристиці використання інноваційних технологій у процесі формування англомовної комунікативної компетентності магістрів-майбутніх інженерів. Реалізація мети потребує розв’язання завдань: 1) визначити сутність та класифікацію інноваційних технологій; 2) обґрунтувати використання інноваційних технологій у процесі формування в здобувачів освіти другого (магістерського) рівня англомовної комунікативної компетентності. У процесі наукового пошуку англомовну комунікативну компетентність майбутніх інженерів визначаємо як здатність фахівців успішно взаємодіяти з іншими суб’єктами професійної діяльності – носіями іноземної мови, задля постановки та вирішення професійних завдань в технічній сфері. Формування в майбутніх інженерів англомовної комунікативної компетентності за допомогою інноваційних технологія аналізуємо як цілеспрямований, керований процес, який будується на впровадженні інновацій на заняттях з англійської мови задля формування в здобувачів вищої технічної освіти компетенцій англомовної комунікативної комунікації. Інноваційними названо технології, в основі яких інтерактивні і активні методи та прийоми навчання, що цілеспрямовано використовуються на заняттях з англійської ділової мови задля формування в студентів інтегральної та системи загальних та фахових компетентностей виконання професійних функцій англомовної комунікації в професійній сфері; розвитку soft skills та навичок для сталого розвитку. Проаналізовано особливості використання інтерактивних, інформаційно-комунікативних, інтегрованих технологій та штучного інтелекту в процесі формування в магістрів-майбутніх інженерів англомовної комунікативної компетентності.Документ Відкритий доступ Цифрові технології у процесі вивчення магістрами технічних спеціальностей ділової англійської мови(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Галацин, Катерина Олександрівна; Фещук, Алла Михайлівна; Котковець, Аліна ЛеонідівнаУ статті проаналізовано особливості використання цифрових технологій у процесі вивчення майбутніми інженерами ділової англійської мови. Зазначено, що сучасне суспільство та міжнародний ринок праці потребує інженерів зі сформованими компетентностями володіння мобільними пристроями, пошуку англомовних інформаційних ресурсів на різних всесвітніх платформах для ефективного виконання професійних функцій. Мета статті полягає в обґрунтуванні особливостей застосування цифрових технологій у процесі вивчення магістрами технічних спеціальностей освітнього компоненту «Практичний курс іноземної мови для ділової комунікації (англійська)». Для реалізації мети статті використані теоретичні (аналіз, індукція, дедукція, узагальнення, систематизація, порівняння) та емпіричні (опис досвіду) методи дослідження. Розкрито сутність поняття цифрові технології як сукупності способів збору, обробки, фіксації, зберігання вхідної, а також формування та поширення вихідної інформації особливим (цифровим) методом. До цифрових технологій відносимо інформаційно-комунікаційні, телекомунікаційні, віртуальні, мультимедійні технології, які уможливлюють збір та надання інформації щодо різних об’єктів з метою забезпечення віддаленої взаємодії між ними або управління ними (планшети, комп’ютери, смартфони, інтернет-платформи, Інтернет-мережі і ін.). Розкрито класифікацію цифрових технологій. Описано особливості використання цифрових технологій (мобільних телефонів, комп’ютерів, Інтернет-мережі, дистанційних платформ, онлайн-підручників, - посібників, - енциклопедій. - словників) у процесі вивчення майбутніми інженерами освітнього компоненту «Практичний курс іноземної мови для ділової комунікації (англійська)». Запропоновано умови, реалізація яких сприятиме ефективному застосуванню цифрових технологій в процесі англомовної підготовки магістрів у закладах вищої технічної освіти.Документ Відкритий доступ Ефективність застосування заохочувальних балів для підвищення мотивації у процесі професійно орієнтованої іншомовної підготовки майбутніх фахівців з прикладної механіки(Наукові перспективи, 2024) Фещук, Алла Михайлівна; Галацин, Катерина ОлександрівнаВ статті обговорюється нагальна необхідність швидкої адаптації до сучасних тенденцій технічної освіти, зокрема в галузі інженерії, спеціальності «Прикладна механіка». Підкреслюється важливість оновлення іншомовної підготовки майбутніх фахівців з прикладної механіки, наголошується на інтеграції інтерактивних методів навчання для підвищення ефективності навчання, мотивації та набуття іншомовної компетентності. Спираючись на останні дослідження як вітчизняних, так і зарубіжних вчених, проаналізовано теоретичні основи мотивації студентів до вивчення іноземної мови, підкреслюючи важливу роль володіння мовою в професійній діяльності та міжкультурному діалозі. У статті наведено приклад проблеми мотивації у вивченні іноземної мови, такої як страх невдачі та важливість андрагогічних підходів у підвищенні мотивації. Метою статті є аналіз методів підвищення мотивації майбутніх фахівців прикладної механіки до вивчення іноземної мови. За допомогою методів аналітики та синтезу досліджено вплив заохочувальних балів на мотивацію студентів на основі аналізу заходів, які проводяться на базі Національного технічного університету України «Київський політехнічний університет імені Ігоря Сікорського». Проаналізовано різні ініціативи, зокрема участь у конференціях, конкурсах, міжнародних проєктах, як засоби підвищення мотивації та розвитку іншомовної комунікативної компетентності. Аналіз показує позитивну кореляцію між залученням студентів до заходів університетського, всеукраїнського та міжнародного рівнів і підвищеною мотивацією, підтверджуючи багатогранні переваги таких ініціатив у сприянні не лише володінню мовою, але й науковим дослідженням та міждисциплінарним зв’язкам.Документ Відкритий доступ Ефективність застосування заохочувальних балів для підвищення мотивації у процесі професійно орієнтованої іншомовної підготовки майбутніх фахівців з прикладної механіки(Наукові перспективи, 2024) Фещук, Алла Михайлівна; Галацин, Катерина ОлександрівнаВ статті обговорюється нагальна необхідність швидкої адаптації до сучасних тенденцій технічної освіти, зокрема в галузі інженерії, спеціальності «Прикладна механіка». Підкреслюється важливість оновлення іншомовної підготовки майбутніх фахівців з прикладної механіки, наголошується на інтеграції інтерактивних методів навчання для підвищення ефективності навчання, мотивації та набуття іншомовної компетентності. Спираючись на останні дослідження як вітчизняних, так і зарубіжних вчених, проаналізовано теоретичні основи мотивації студентів до вивчення іноземної мови, підкреслюючи важливу роль володіння мовою в професійній діяльності та міжкультурному діалозі. У статті наведено приклад проблеми мотивації у вивченні іноземної мови, такої як страх невдачі та важливість андрагогічних підходів у підвищенні мотивації. Метою статті є аналіз методів підвищення мотивації майбутніх фахівців прикладної механіки до вивчення іноземної мови. За допомогою методів аналітики та синтезу досліджено вплив заохочувальних балів на мотивацію студентів на основі аналізу заходів, які проводяться на базі Національного технічного університету України «Київський політехнічний університет імені Ігоря Сікорського». Проаналізовано різні ініціативи, зокрема участь у конфе- ренціях, конкурсах, міжнародних проєктах, як засоби підвищення мотивації та розвитку іншомовної комунікативної компетентності.Документ Відкритий доступ Mall-технології у процесі вивчення англійської мови студентами технічних спеціальностей(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Галацин, Катерина; Фещук, Алла; Котковець, АлінаПідготовка високопрофесійних фахівців, здатних налагоджувати якісну комунікацію на будь-якій мові світу, успішно реалізовувати функційні обов’язки, вільно конкурувати на міжнародному ринку неможлива без урахування і впровадження в освітній процес особливостей цифровізації, діджиталізації, які відбуваються в сучасному суспільстві. Головним завданням освіти сьогодні має стати навчання та виховання особистості, яка зможе себе комфортно почувати в реаліях «цифрового століття». А формування такої людини можливе за умови використання сучасних інформаційних мобільних пристроїв, серед яких комп’ютери, планшети, смартфони та ін., які є невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, інтенсивно розвиваються та увійшли в науку під поняттям «MALL-технологій». Мета статті – обґрунтувати освітній потенціал MALL-технологій у процесі вивчення студентами технічних спеціальностей професійної англійської мови. Для реалізації мети нами вирішено наступні завдання: 1) обґрунтувати сутність та види MALL-технологій; 2) виявити освітній потенціал MALL-технологій у процесі вивчення майбутніми інженерами професійної англійської мови. У процесі наукового пошуку використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації, моделювання, умовисновки. Унаслідок швидкого вдосконалення та використання інформаційних технологій виникла концепція навчання з використанням мобільних пристроїв, яка є дуже популярною сьогодні, й авторами розглядається як MALL-технологія, M-learning, E-learning та мобільна педагогіка. Результати аналізу вказаних понять засвідчують їх тотожність і передбачають використання мобільних пристроїв (телефонів, годинників-смартфонів, планшетів і ноутбуків) в освітньому процесі. Запропоновано приклади використання MALL-технологій у процесі вивчення магістрами технічних спеціальностей освітнього компоненту «Практичний курс іноземної мови для ділової комунікації (англійська»)Документ Відкритий доступ Формування в майбутніх інженерів професійно-орієнтованої англомовної компетентності методами ситуативного моделювання(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Галацин, Катерина Олександрівна; Фещук, Алла МихайлівнаПроблема формування професійно-орієнтованої англомовної компетентності обумовлена необхідністю підготовки фахівця, здатного до активної англомовної комунікації в майбутній діяльності. Використання інтерактивних методів навчання загалом та методів ситуативного моделювання зокрема уможливлює формування в здобувачів освіти навичок вільного володіння англомовною професійною термінологією. Мета статті полягає в обґрунтуванні сутності та значення методів ситуативного моделювання у формуванні в майбутніх інженерів професійно-орієнтованої англомовної компетентності. Реалізації мети потребує розв’язання таких завдань: 1) обґрунтувати сутність і методи технології ситуативного моделювання; 2) виявити значення методів ситуативного моделювання у формуванні в майбутніх інженерів англомовної професійно-орієнтованої компетентності. Для досягнення мети і вирішення завдань використано методи науково-педагогічних досліджень: моделювання, синтез, аналіз, узагальнення та систематизація. Професійно-орієнтовану англомовну компетентність трактуємо здатність майбутнього інженера фонетично правильно, лексично і граматично коректно формулювати англомовні висловлювання, використовувати професійну лексику в змодельованих типових комунікативних ситуаціях, в усному монологічному, діалогічному і полілогічному мовленні. Ефективними у формуванні професійно-орієнтованої англомовної компетентності є такі методи ситуативного моделювання як ігри-симуляції, спрощене судове/громадське слухання, ділова гра/гра-драматизація і ін. У статті наведено приклади використання в процесі вивчення освітнього компоненту «Практичний курс іноземної мови для ділової комунікації (англійська)» методів і прийомів ситуативного моделювання.Документ Відкритий доступ Development of students' metacognitive skills by means of educational technologies in ESP instruction at University(LUMEN Publishing, 2023) Synekop, O.; Lavrysh, Y.; Lukianenko, V.; Ogienko, O.; Lytovchenko, I.; Stavytska, I.; Halatsyn, K.; Vadaska, S.Metacognitive skills which provide regulation and management of students’ intellectual activity in the process of their self-education are of great importance, especially in the context of the learner-centered education paradigm in the global information space, with its focus on the self-study and self-development of an individual. In this regard, the article aimed to analyze the development of metacognitive skills in first year students by means of educational technologies in ESP classes at technical university in Ukraine. As shown by the results of the study, educational technologies can be successfully used for the development of such metacognitive skills as self-directed learning skills, collaboration skills, self-management skills, self-reflection skills in first year students studying ESP at university level. The educational technologies used in our study – the Moodle platform, WebQuest, blogs and wikis, Google Classroom, Quizlet – confirmed their efficiency as a useful tool for the development of metacognition since they provide the learning environment which makes it possible for students to organize and control their learning, make decisions, reflect on the results of their learning experience and make necessary changes and adjustments if necessary.Документ Відкритий доступ Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges(CTI Global, 2023) Leshchenko, Mariya ; Lavrysh, Yuliana ; Halatsyn, Kateryna ; Feshchuk, Alla ; Prykhodko, DmytroThe paper presents the analysis of strategies and challenges of technology-enhanced personalized language learning at technical universities. The authors specify the meaning of the “personalization” concept in terms of language learning and characteristics of technology-enhanced learning. Skills of personalized learning contribute to the development of learner autonomy and equip students with flexibility and adaptability to the changing demands of today’s labor market. The empirical study was carried out among 101 students from two universities. The questionnaire was aimed at measuring the level of personalized learning skills and digital resources that promote the personalized learning. Students were suggested three questionnaires: one survey on personalized learning skills was performed before and after the experiment, reflection questionnaire and on digital resources ranking were suggested after the experiment. After the introduction of technology-enhanced personalized learning strategies into the educational process, the level of personalized learning skills increased as well as students’ perception of this educational phenomena. There was no significant difference between the results of students from different universities in terms of personalized learning skills. It means that the problem of personalized learning is relevant to the majority of students and requires solutions. The paper provides examples of digital resources’ practical application that intensify the personalization with a promising transition to self-improvement and successful professional self-realization.Документ Відкритий доступ Квазіпрофесійна діяльність у процесі вивчення іноземної мови майбутніми інженерами(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Катерина Галацин; Алла Фещук; Аліна КотковецьАктуальність питань ролі та можливостей використання квазіпрофесійної діяльності в процесі підготовки майбутніх інженерів загалом, та в ході вивчення англійської мови зокрема, визначається відсутністю досліджень з цієї проблеми. Мета статті полягає в розкритті змісту та використання квазіпрофесійної діяльності в процесі вивчення майбутніми інженерами англійської мови. З метою реалізації мети, вважаємо за необхідне вирішення таких завдань: 1) проаналізувати сутність квазіпрофесійної діяльності; 2) обґрунтувати форми і методи квазіпрофесійної діяльності в процесі вивчення здобувачами вищої технічної освіти освітнього компоненту «Практичний курс іноземної мови для ділової комунікації». Квазіпрофесійну діяльність на заняттях з англійської мови розглянуто як особливий вид діяльності майбутнього інженера, який є навчальним за своєю формою і професійним за змістом; передбачає трансформацію змісту та форм англомовної освітньої діяльності здобувачів освіти в адекватні їм зміст і форми професійної діяльності. З метою ефективної підготовки майбутніх інженерів на заняттях з англійської мови квазіпрофесійну діяльність реалізуємо через англомовне моделювання найбільш типових професійних ситуацій та комунікативних задач, методу безперервної ділової гри, case study і ін. До форм пізнавальної діяльності студентів у процесі квазіпрофесійної діяльності відносимо організацію та проведення англомовних майстер-класів інженерної майстерності, круглих столів, міні наукових семінарів і ін. Відзначено, що організація квазіпрофесійної діяльності на заняттях з англійської мови мотивує студентів до самовираження, формує здатності ведення різноманітних за дискурсом та жанром типів діалогів, полілогів; удосконалює уміння моделювати ролі фахівців майбутньої професійної діяльності, дотримуючись лінгвістичних і соціокультурних стандартів; удосконалювати різні комунікативні стратегії з метою успішної реалізації комунікативних намірів; сприяє формуванню soft skills та hard skills, здатностей до колективної рефлексії, продуктивного професійного спілкування, практичної трансформації засвоєних знань у майбутню професійну діяльність.Документ Відкритий доступ Technical university students’ feedback: a critical factor in teaching English during wartime(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Chugai, OksanaThe quality of education during periods of recovery or instability depends on feedback, which plays an important role in building rapport between teachers and students. The issue of providing effective feedback was investigated by many researchers. However, there are few studies devoted to technical university students’ feedback on English language course during wartime. The article explored the meaning of the term “feedback”, outlined its features and discussed the results of technical university students’ survey on their English language course. This study was conducted at National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, a mixed method research design was used. The results of this research confirm the need of providing constructive feedback as it makes students reflect on their performance, informs teachers of students’ attitude to their experience of doing the English language course and provides an opportunity to improve it next academic year. According to the findings of the study, technical university bachelor students were well-informed at the beginning of the English language course, they knew what they had to do in order to complete it. English course assignments and deadlines were reasonable, students could communicate with their teachers when necessary, and the level of engagement through videos, discussion boards, etc. was very high. Maybe, that is why majority of students felt less stressed at the English lessons and they were satisfied with their academic results at the end of the course. All the respondents completed lessons asynchronously if they missed ones. However, some students were not sure that they had opportunities to speak English in real life, and even more, about a third of the respondents, had doubts about their ability to solve technical problems. Games, teamwork, discussions and videos were favourite activities of technical university students. At the same time technical university students would like to have offline English lessons next academic year. The results of this study could be of some interest to future researchers, practitioners and students.Документ Відкритий доступ Teachers of English experience of providing feedback on students’ performance during war in Ukraine(Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2023) Chugai, Oksana; Havrylenko, KaterynaLiving in a constantly changing information space is related to developing feedback literacy. The article aimed to explore experience of providing feedback by teachers who taught English in Ukraine during wartime. To achieve this aim we answered research questions about various kinds of feedback, their effectiveness, and importance of providing feedback. We administered teachers’ survey, collected data, analysed and presented results. The study used a mixed method research design, which implied obtaining quantitative and qualitative data through a Google Form survey. The survey consisted of twenty prompts regarding background information about the respondents, their experience in providing feedback to their students and their evaluation of feedback during wartime. Participation of teachers of English (N=68) was voluntary and anonymous. The results of the research were based on responses of Ukrainian teachers older than 25 years who had at least six years of teaching English at universities and secondary schools. Half of the participants had online synchronous lessons using Zoom, Google Meet and other videoconferencing planforms. Responding to the research questions, we discovered that majority of respondents provided feedback often, mostly verbally, combining group and individual feedback. Students’ reaction to the feedback was mostly positive which could be explained by the fact that teachers focused mostly on results, ways to improve and process in their feedback. We discovered three main sources of feedback for students: teachers (42%), computer-based (27%) and peers (17%). The most important function of feedback for teachers was showing students the ways to improve, the best time to provide feedback after the activity, and the most important feature of feedback was its content. Majority of teachers had the same opinions on the connection between providing feedback and improving English, importance of feedback during wartime and learning more about feedback. Respondents also demonstrated desire to learn more about ways of providing effective feedback, which was especially important during wartime.Документ Відкритий доступ Social and Emotional Learning competence of technical university students studying English during wartime(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2023) Chugai, Oksana; Svyrydova, LarysaUkrainian technical university students faced new threats after the beginning of a full-scale war, which led to uncertainty in their lives, putting pressure on their future, let along their study. Being under stress leads to exhaustion or aggression, which creates a tense atmosphere inhibiting learning. Therefore, teachers of English should be aware of that and employ Social and Emotional Learning (SEL), aimed at withstanding global challenges, to support their students during wartime. The study revealed peculiarities of technical university bachelor students’ SEL competence studying English during wartime regarding four dimensions: self-awareness, self-management, social awareness, and social management. The quantitative method was used to collect and analyse the results of the survey exploiting a 5-point Likert scale calculating the median (Mdn), and Inter-Quartile Range (IQR). Technical university students demonstrated a high level of self-awareness, agreeing on the importance of a positive attitude and their responsibility for their success in learning English. Regarding social awareness, the respondents were not sure that they could help each other. Nevertheless, they knew whom to ask for help, what resources to use, and were sure of their positive impact on group activities.Документ Відкритий доступ «Давидова сколота»: історико-філологічна замітка до тексту «Повісті временних літ»(НаУКМА, 2023) Арістов, Вадим Юрійович; Дегтяренко, Марина ОлексіївнаУ статті розглянуто фрагмент статті 1097 року «Повісті временних літ», де вжито слово-гапакс «сколота» у зв’язку зі звинуваченнями володимирського князя Давида Ігоровича в осліпленні теребовльського князя Василька Ростиславича. Проаналізовано традицію тлумачення цього слова у пізньосередньовічних і ранньомодерних текстах, зокрема літописних компіляціях XV–XVI ст. та історичній праці Василя Татищева. Вдалося продемонструвати, що автори або переписувачі цих текстів точно не розуміли слова «сколота». Вони намагалися замінити його іншим висловом, переформулювати фразу або просто скоротити цей фрагмент «Повісті временних літ». Зроблено огляд варіантів перекладу відповідного місця тексту в модерних наукових перекладах на різні мови. У більшості випадків учені тлумачили слово «сколота» і відповідний відрізок хроніки відповідно до загального розуміння контексту і спираючись на художній смак. Простежено можливе походження слова. Проаналізовано його місце у хронікальному наративі, зокрема в контексті прямої прямої мови персонажів. Автори роблять висновок, що слово «сколота» має слов’янську етимологію і є одним із реліктів живого мовлення києворуської еліти.Документ Відкритий доступ From the experience of development of English interactive electronic study guide for technical students(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Svyrydova, Larysa Hryhorivna; Kutsenok, Neonila Mykhailivna; Stavytska, Iryna Vasylivna; Korbut, Oksana HryhorivnaThis article is devoted to the development and application of interactive electronic textbook for the third-year students of the specialization «Applied Mechanics» and «Industrial Engineering» in the discipline «English language». The development of science and technology stimulates the need to improve the system of professional training. In today's global digitalized society and our country's integration into the world educational space, the main priorities for the development of the entire education system are modernization and improving the quality of education. In the process of intensive transition of modern society to digital format, universities and other educational institutions are looking for ways to make the learning process more efficient by modifying methods, technologies, materials, etc. to the modern, most understandable and convenient for the student format of learning, one of the key aspects of which is the use of electronic textbooks. It is worth emphasizing the adaptability of this educational resource, which provides the ability to supplement or edit educational content, such as texts or videos of professional subject area in connection with the rapid scientific and technological progress that ensures the relevance of data. The article reveals the significance of integrating the interactive electronic textbooks into the educational process, the interactive platforms, applications and services used in creating the textbook are described in detail and the compliance of this interactive online textbook with the requirements of the new generation educational system is proved. In addition, the authors provide theoretical principles for design and developing of an electronic textbook, considering the specific features, didactic requirements at the stage of design, as well as technical characteristics and tools needed to develop the interactive electronic textbook, also highlight the drawbacks and benefits of using the electronic textbooks in the whole. The structure of the given e-study guide, developed by the authors of this paper is considered in details, a number of examples of assignments, supported with screenshots and a table, as well as appendixes and useful links are offered to consider in preparing further interactive learning materials of this type.Документ Відкритий доступ Особливості застосування інтерактивних ігор в умовах дистанційного навчання(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Ставицька, І. В.; Куценок, Н. М.; Корбут, О. Г.; Свиридова, Л. Г.Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти стало невіддільною частиною сучасного освітнього процесу. Дистанційне навчання під час пандемії стало справжнім викликом для усіх учасників освітнього процесу. В умовах дистанційного навчання викладачі та студенти потребують нових методів та засобів навчання, що сприятимуть інтенсифікації навчання. Викладачі КПІ ім. Ігоря Сікорського провели експериментальне дослідження та запропонували методику застосовування інтерактивних ігор для навчання англійській мові під час онлайн-занять. Під час експерименту студенти контрольних груп навчалися за програмою дистанційно з використанням сучасних ІКТ. Навчання студентів експериментальних груп здійснювалося відповідно до затвердженої робочої навчальної програми, але з використанням інтерактивних ігор. Було апробовано багато інтерактивних ігор, студенти брали участь у проєктах, застосування ігор відбувалося під час занять та під час виконання індивідуальних завдань у позаурочний час. Власне, процес інтегрування інтерактивної гри можливо поділити на такі складові частини, як підготовча робота, вступна частина, власне проведення, підсумовування. Досить цікавими для навчання англійській мові є такі інтерактивні ігри, як Kahoot, The Grammar of Doom, ESL Crossword Puzzles, Hot Potatoes, JeopardyLabs, платформа Quizizz, платформа Moodle. Університет має власну платформу Sikorsky Distance, на якій викладачі розміщують дистанційні курси в системі Moodle та курси в Google Classsroom. Система Moodle дає змогу інтегрувати деякі інтерактивні ігри (наприклад, Hot Potatoes), завдяки чому студенти поєднують виконання звичайних завдань курсу, прослуховування відеолекцій з виконанням завдань інтерактивних ігор. Результати експерименту засвідчили, що застосування інтерактивних ігор сприяє зацікавленості до навчання, підвищенню мотивації до вивчення іноземної мови, розвитку навичок та вмінь володіння іноземною мовою. Використання інтерактивних ігор спонукає як студента, так і викладача до творчості, дає можливість для розвитку різних умінь та навичок у студентів та застосування новітніх підходів до навчання, розкриває унікальні здібності студентів, створює психологічно комфортні умови для розуміння особливостей мислення студентів під час освітнього процесу.Документ Відкритий доступ Stimulating the development of creativity in the context of learning a foreign language(Інноваційна педагогіка, 2022) Kutsenok, Neonila Mykhailivna; Yamshynskaya, Nataliia Valentynivna; Stavytska, Iryna Vasylivna; Kryukova, Jelyzaveta SerhiivnaДокумент Відкритий доступ Полемічні твори в рукописному збірнику XVIII ст. з колекції Національного музею історії України(Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, 2023) Дегтяренко, Марина Олексіївна; Арістов, Вадим ЮрійовичДокумент Відкритий доступ Using Alternative assessment during the pandemic by Indian and Ukrainian teachers of English(Facta Universitatis. Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 2022) Oksana Chugai; Arvind PawarThe article aimed to analyze the usage of alternative assessment by teachers of English in India and Ukraine during the pandemic. Pedagogical observation, surveys, interviews, and mathematical statistics were used to collect the data. It was established that Indian respondents had a wider range of experience in teaching English. More than half of Indian teachers conducted their lessons online, while Ukrainian teachers mostly had blended lessons. The necessity of training in assessment and learning facilitation was obvious for both Indian and Ukrainian respondents. All the respondents appreciated the students’ involvement in choosing alternative assessment tools. Both Indian and Ukrainian teachers acknowledged the usefulness of a variety of alternative assessment tools. The methods of evaluation preferred by Ukrainian respondents were similar to those preferred by Indian respondents, with peer-evaluation used more often by Indian teachers. The results of the study showed that the respondents from both countries were positive about the impact of portfolios on learners’ motivation. Curricula limitations hindered the application of alternative assessment for both Indian and Ukrainian teachers of English. However, in contrast to Indian teachers’ responses, for Ukrainian teachers, there was one more reason: students’ reluctance.Документ Відкритий доступ Technical university students’ self-regulation in online ESP learning(Prospects and innovations of science, 2023) Oksana Chugai; Iryna Lytovchenko; Olena ZelikovskaFacing restrictions during the Covid-19 global pandemic, university students are likely to experience difficulties in controlling their learning environments and taking right decisions. As a part of performance review, one of the most important soft skills, the ability to conduct self-evaluation will be needed for future professional growth of university graduates. Therefore, it is crucial to understand the issues related to self-regulation of technical university students learning English for Specific Purposes (ESP) online. The aim of the study is to reveal peculiarities of technical university students’ self-regulation in online ESP learning. This study investigates aspects of technical university students’ self-regulation regarding their ESP course learning remotely. The quantitative method was employed to collect and analyse the responses of bachelor students of the National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” using a 5-point Likert scale and calculating the median (Mdn) and Inter-Quartile Range (IQR). The qualitative data aimed at further exploration of the issue was conducted through interviews, as well as oral and written feedback of students during the online lessons. We consider the second year of the Covid-19 quarantine as emergency education as there were no other options except studying online. Though universities adjusted to the changed environment and were better equipped in order to provide technical and methodological support for studying online, it was not possible to have regular face-to-face classes.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »