Катапультне крісло пілота літака
Вантажиться...
Дата
2020-12
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
Магістерська дисертація: "Катапультне крісло пілота літака", 153
сторінки, 42 рисунків, 36 таблиць, 18 посилань.
Актуальність: крісло-катапульта — це рятувальна система для швидкої
евакуації екіпажу, переважно військового літака, гвинтокрила у
випадку аварійної ситуації.
Евакуація здійснюється за рахунок відстрілювання (катапультування)
крісла разом з пілотом з літального апарату за допомогою стисненого
повітря, порохового заряду, ракетної системи, після чого крісло автоматично
відкидається та пілот приземляється на парашуті. У деяких типів літаків
катапультуються аварійно-рятувальні капсули та кабіни, разом з
розміщеними у них пілотами.
Катапультне крісло забезпечує порятунок члена екіпажу в широкому
діапазоні швидкостей і висот польоту літака, включаючи зліт, після
посадочний пробіг, режим нульової висоти і швидкості, і застосовується в
поєднанні із захисним обладнанням.
Катапультування починається при витягуванні поручнів і
забезпечується роботою системи управління катапультуванням і механізмів
блокування.
Кисневе забезпечення члена екіпажу від бортового кисневого
обладнання в польоті до аварійного запасу під час катапультування
виробляється кисневою системою крісла, що складається з об'єднаного
роз'єму комунікацій, блоку кисневого устаткування з аварійним запасом
кисню.
Мета роботи: розрахунок траєкторії руху крісла катапульти,
визначення основних навантажень діючих на крісло і конструювання блоку
роз'єднання зв'язків з бортом літака крісла-катапульти літака винищувача.
Об’єкт дослідження: Катапультне крісло пілота літака. Вихідні дані: Висота катапультування - 100 м.; Швидкість польоту 720
км/год.; Швидкість катапультування Vк = 20м/с.; Вага пілота та крісла
Gо = 180 кг.; Направляючі крісла розташовані під кутом a = 70.
Методи дослідження: розрахунок параметрів процесу катапультування
проведено за теорією імпульсу; використані керівництва для конструкторів
по проектуванню авіаційних засобів порятунку та розрахунку парашутного
обладнання; аеродинамічні розрахунки виконано панельним методом
безвідривного обтікання.
Наукова новизна одержаних результатів: проведено аналіз сучасних
існуючих засобів забезпечення порятунку екіпажу під час виникнення
аварійної ситуації; проведені параметричні розрахунки обраного прототипу,
розрахована і проаналізована траєкторія руху крісла під час катапультування;
проаналізовано етапи спрацьовування систем крісла; розраховані
навантаження які діють на крісло; проведено розрахунок парашута і
визначені навантаження які діють на купол; запропоновано принципово
новий блок роз'єднання зв'язків крісла-катапульти з бортом літака
Практичне значення одержаних результатів: виконано аналіз та
розрахунок конструктивних особливостей катапультного крісла КМ-1, що
встановлюється на літаки: Міг-21, Міг-23, Міг-25, Міг-27. Згідно завдання на
роботу розроблена конструкція блоку роз'єднання зв'язків з бортом літака
крісла-катапульти літака винищувача.
Апробація результатів дисертації: науково-практична конференція
студентів та молодих вчених "Авіа-ракетобудування: Перспективи та
напрямки розвитку".
Впровадження: результати наукових досліджень впроваджені у
наукову базу знань та інформації інвестиційної компанії «Боміс», що
підтверджено відповідним актом.
Опис
Ключові слова
крісло-катапульта, ракетна система, теорія імпульсу, авіаційні засоби порятунку, аеродинаміка, catapult chair, powder charge, missile system, momentum theory, aerodynamics, aircraft rescue equipment
Бібліографічний опис
Загідько, С. В. Катапультне крісло пілота літака : магістерська дис. : 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка / Загідько Сергій Валерійович. – Київ, 2020. – 153 с.