Підвищення конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємства

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021-12

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Магістерська дисертація на тему : «Підвищення конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємств» містить 115 сторінок, 31 таблиць, 27 рисунків. Перелік посилань нараховує 35 посилань. Актуальність роботи. В умовах розвитку економіки важливим фактором є конкуренція. Держава, регіони, підприємства не можуть нормально існувати достатнього рівня конкурентоспроможності. Посилення конкурентоспроможності у більшості галузей економіки України вимагає від підприємств забезпечення стійких ринкових позицій. Питання міжнародної конкурентоспроможності є досить актуальним для підприємств, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. Таким чином, тема вдосконалення організації та управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства постійно є актуальною для науковців та практиків, що у сумі і визначає актуальність обраного напрямку дослідження. Проблема конкурентоспроможності підприємства є об’єктом аналізу та вивчення широкого кола як зарубіжних, так і вітчизняних учених. Основою досліджень теоретичних аспектів конкурентоспроможності виступають праці таких видатних представників світової економічної думки, як А. Сміт, Д. Рікардо, М.Портер, Й. Шумпетер, Г.М. Скудар, В. Андріанов, Р. А. Фатхутдінов, В.А. Ільїна, С. В.Мочерний та інші. Важливі аспекти управління та остаточної та точної оцінки конкурентоспроможності підприємства не мають остаточного висвітлення. Вони потребують подальших досліджень та узагальнень. Мета роботи полягає в аналізі діяльності обраного підприємства на розкриття теми управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства на основі новітніх технологій. Поставлена мета дослідження обумовлена необхідністю вирішення таких завдань :поглибити теоретичні знання з поняття конкурентоспроможності підприємства; розглянути конкурентоспроможності підприємства з точки зору зовнішньоекономічної діяльності; дослідити методи оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємств; надати характеристику обраному підприємству; здійснити оцінку зовнішньоекономічної діяльності підприємства та оцінити рівень конкурентоспроможності підприємства; розробити практичні заходи, щодо підвищення рівня конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємства; розрахувати економічний ефект від запропонованих заходів. Об’єкт дослідження – процес формування конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти аналізу та оцінювання рівня конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Методи дослідження. У магістерській дисертації було використано такі методи дослідження як: порівняння, якісний, матричний, індексний, економіко-математичний методи. Також були використані методи систематизації та узагальнення, економіко-статистичний, графічний, експертного аналізу та інші методи. Елементи наукової новизни. Визначено особливості управління конкурентоспроможністю підприємств з використанням інноваційних технологій та розроблено ряд рекомендацій, щодо ведення активної інноваційної політики задля підвищення рівня конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємств. Узагальнено та доповнено методологію оцінки конкурентоспроможності підприємств. Практична значущість. Результати дослідження, викладені в дисертаційній роботі на здобуття ступеня магістра, дозволяють дійти висновків щодо підвищення рівня конкурентоспроможності на фоні впровадження новітніх технологій. Дана робота можу допомогти підприємства оцінити свій рівень інновацій на підприємстві та зрозуміти практичний ефект від впровадження новітніх технологій на виробництві. Результати проведеного дослідження дозволять підприємству ефективно вести свою зовнішньоекономічну діяльність та зміцнювати своє положення як на вітчизняному, так і на міжнародному ринках. Публікації: Тези: «Аналіз інноваційної діяльності підприємств» у збірнику ІV Міжнародної науково-практичної конференції "Концептуальні шляхи розвитку науки та освіти"; тези «Особливості конкурентоздатності в роздрібній торгівлі» у Збірнику наукових праць учасників Міжнародної науково-практичної конференції «Наука, освіта та суспільство в 21 столітті:наукові ідеї та механізми реалізації».

Опис

Ключові слова

конкурентоспроможність, зовнішньоекономічна діяльність, оцінка конкурентоспроможності, новітні технології, інновації, імпортна діяльність, competitiveness, foreign economic activity, competitiveness assessment, latest technologies, innovations, import activity

Бібліографічний опис

Попіль, А. Ю. Підвищення конкурентоспроможності зовнішньоекономічної діяльності підприємства : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Попіль Анастасія Юріївна. - Київ, 2021. - 119 с.

ORCID

DOI