Формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства в умовах діджиталізації бізнесу

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021-12

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

Магістерська дисертація на здобуття ступеня магістра на тему «Формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства в умовах діджиталізації бізнесу» містить 127 сторінок, 21 таблиця, 8 рисунків, 2 формули, 3 додатки. Перелік посилань нараховує 51 найменування. Актуальність теми. Актуальність теми дослідження зумовлена зростанням темпів розвитку діджиталізації у всіх галузях економіки, що формує необхідність цифровізації бізнесової діяльності промислових підприємств та використання сучасних інформаційних технологій в управлінні ними. Такі тенденції потребують розроблення механізму формування інформаційно-комунікаційної системи управління промисловим підприємством. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Магістерська дисертація на здобуття ступеня магістра виконувалася в Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» відповідно до планів наукових досліджень кафедри менеджменту підприємств за темою «Управління розвитком інноваційного підприємництва в умовах неоіндустріальної економіки» (№0118U100598). Роль автора полягає зокрема у поглибленні досліджень за науковим напрямом діяльності кафедри: «Діджиталізація системи управління промислових підприємств». У роботі виконано аналіз застосування інформаційно-комунікаційних технологій в управлінні на прикладі конкретного промислового підприємства та досліджено вплив діджиталізації на його конкурентоспроможність. Метою роботи є розвиток теоретичних положень та удосконалення практичних інструментів щодо формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства в умовах діджиталізації бізнесу. Поставлена мета дослідження зумовлює необхідність вирішення таких завдань: - розглянути сутність та поняття інформаційно-комунікаційного менеджменту; - визначити значення діджиталізації в підвищенні конкурентоспроможності підприємства; - узагальнити науково-практичні підходи до визначення механізмів, завдань та методів оцінки функціонування інформаційно-комунікаційної системи підприємства; - проаналізувати інформаційно-комунікаційне забезпечення управлінської діяльності на підприємствах переробної промисловості; - надати загальну характеристику фінансово-господарської діяльності ТОВ «Свиспан Лімітед»; - провести діагностику стану системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства; - надати пропозиції щодо формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства; - розробити програму формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту ТОВ «Свиспан Лімітед»; - здійснити економічне обґрунтування доцільності реалізації запропонованих заходів. Об’єктом дослідження є система інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства. Предмет дослідження – теоретичні положення, методичні підходи та прикладні практичні рекомендації щодо формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства в умовах діджиталізації його бізнесу. Базою дослідження є Товариство з обмеженою відповідальністю «Свиспан Лімітед». У магістерській дисертації було використано такі методи дослідження: порівняння, індексний, балансовий та інші методи економічного обґрунтування, а також систематизації та узагальнення (для розроблення рекомендацій та пропозицій щодо удосконалення системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства), економіко-статистичний (для проведення розрахунків фінансових результатів діяльності підприємства), аналітичний і структурно-логічний (для розроблення методів та показників оцінки інформаційного та комунікаційного забезпечення), графічний (для представлення динаміки результатів розрахунку економічних показників). Наукова новизна дослідження полягає у такому: - конкретизовано основні завдання інформаційно-комунікаційної стратегії підприємства в умовах діджиталізації за їх сферою застосування, змістом та результатами виконання; - розроблено методику оцінки інформаційного забезпечення системи управління підприємством шляхом розширення методики Р. Гутгарц; - здійснено зіставлення та порівняльний аналіз існуючих та найбільш поширених на вітчизняному ринку ERP-систем; - досліджено інформаційно-комунікаційну систему аналізованого підприємства, проаналізовано використання інформаційних технологій в управлінні; - розроблено механізм удосконалення системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства. Практичне значення одержаних результатів. Розроблені в магістерській дисертації на здобуття ступеня магістра рекомендації та пропозиції щодо формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту на підприємстві були представлені на розгляд керівництва ТОВ «Свиспан Лімітед», де було визнано можливість практичного застосування в майбутньому окремих заходів та пропозицій, представлених в роботі (акт впровадження № 188 від 01.12.2021). Апробація результатів. Практичні результати дослідження використано та опубліковано в наступних роботах: 1. Кравченко М.О., Дідик А.О. Тенденції управління промисловим підприємством на засадах використання інформаційно-комунікаційних технологій. Економіка та суспільство. №32. 2021 р. 2. Дідик А.О., Кравченко М.О. Інформаційно-комунікаційне забезпечення управлінської діяльності підприємств переробної промисловості. Міжнародна наукова інтернет-конференція "Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення (випуск 64)" / Збірник тез доповідей: випуск 63 (м. Тернопіль, 10.12.2021). – Тернопіль. – 2021. – 130 с. URL: http://www.konferenciaonline.org.ua/ua/article/id-351/ 3. Дідик Д.О., Малишевська А.О., Мальчик М.В. Діджиталізація міжнародних маркетингових стратегій як фактор успішної інтернаціоналізації підприємств. Розвиток світової економіки в умовах глобалізації: збірник матеріалів Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції клубу «Міжнародник» (Ірпінь, 03 грудня 2020 р.- Університет державної фіскальної служби України): Ірпінь, 2020. С. 141–145 URL: http://ir.nusta.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/6647/1/6791_IR.pdf

Опис

Ключові слова

діджиталізація, ІКТ, інформаційно-комунікаційний менеджмент, конкурентоспроможність, інформаційне забезпечення, digitalization, ICT, information and communication management, competitiveness, information support

Бібліографічний опис

Дідик, А. О. Формування системи інформаційно-комунікаційного менеджменту підприємства в умовах діджиталізації бізнесу : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Дідик Аліна Олегівна. - Київ, 2021. - 127 с.

ORCID

DOI