Статті (КТОС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Теоретично-методична підготовка майбутніх фахівців фізичної культури та спорту(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024-09-24) Паришкура, Юлія Володимирівна; Донець, Ігор Олексійович; Яценко, Олексій Валентинович; Газаєв, Валерій Нодарович; Зеніна, Ірина ВолодимирівнаСьогодні активно розвивається фітнес, різних напрямків, зокрема персональне та функціональне тренування. Важливою умовою у підготовці майбутніх фахівців фізичної культури та спорту є формування теоретично-методичної підготовленості у процесі здобуття освіти з подальшою реалізацією під час навчання фітнесу. Теоретично-методична підготовленість формується під час здобуття освіти рахунком слухання лекцій, практичної діяльності та самостійної підготовки, зокрема написання конспектів, підготовки до самостійного проведення частини уроку/заняття або всього заняття. Для опанування отриманого матеріалу під час лекцій слід описати окрім етапів навчання вправ, підвідних і спеціальних засобів для покращення засвоєння матеріалу, а і теоретична складова, що є початком інформування тих, кого навчаємо або тренуємо.У роботі представлено навчання на прикладі вправи «Підтягування», що є однією з найрозповсюдженіших вправ. Підтягування є базовою силовою вправою, що слугує також контрольною. Під час її навчання слід почати навчання з вивчення м’язів, що беруть участь у її виконанні у класичному варіанті вправи та в її різновидах у залежності від хвату рук. Також слід розібратись у послідовності навчання, яке слід почати зі словесного та наочного методів: пояснення та показу, надалі переходити до практичного методу, починаючи з допоміжних вправДокумент Відкритий доступ Crisis and conflict situations that arise during students' studies. Methods of struggle and their solutions(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024-10-18) Novytskyi, Yurii; Havrylova, NadiiaNowadays, each person can face different views, beliefs and interests of the people around him. Such clashes, caused by personal characteristics of people, their interaction with others, subjective and objective factors, can lead to conflict situations. Interpersonal conflicts are an integral part of student life, which can lead to negative consequences. Interpersonal conflicts are conflicts between people in the process of their psychological and social interaction. For many, the word "conflict" is usually negative. Most people believe that conflict is something that mustbe avoided. But if you take a more thoughtful approach to this phenomenon, you can come to the conclusion that conflict is not only inevitable, but also necessary, since the search for a favorable and positive outcome requires intellectual efforts that are associated with the analysis of the reasons for its occurrence, its causes, as well as ways to resolve and overcome the contradictions that have developed between people. Interest in this issue is due to the fact that interpersonal conflicts in higher education institutions can be the cause of deterioration in students' well-being, the formation of a feeling of dissatisfaction with educational activities and can also negatively affect academic performance and the effectiveness of training in a future profession.The problems of interpersonal conflicts in higher education institutions require special attention from both researchers and teachers, which determined the relevance of studying this problem in the studyДокумент Відкритий доступ Фізична активність як спосіб підвищення академічної успішності студентів(Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2024) Іванюта, Наталія Вікторівна; Корюкаєв, Микола Миколайович; Соболенко, Андрій ІллічПредставлена публікація присвячена питанню вдосконалення роботи освітньої системи шляхом підвищення академічної успішності молоді під час навчання у закладах вищої освіти засобами фізичної активності. У реаліях сьогодення питання забезпечення належної якості освіти отримує першочергового значення для України.Документ Відкритий доступ Вплив короновірусної хвороби 2019 (COVID-19) на студентів університетів. Сучасні наслідки(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023) Чеховська, Анна Юріївна; Саламаха, Олександр Євгенович; Гришко, Лариса ГригорівнаПоходження коронавірусної хвороби 2019 (COVID-19) в Ухані, Китай, є однією з найбільш смертоносних пандемій, з якими коли-небудь стикався світ. Хоча перший випадок було зареєстровано в грудні 2019 року, до березня 2020 року COVID-19 настільки швидко поширився в більшості країн, що Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила його глобальною пандемією. Пандемія COVID-19 призвела до зростання захворюваності та смертності за дуже короткий період часу. Пандемія COVID-19 призвела до закриття шкіл, ліцеїв та університетів, щоб запобігти подальшій передачі та поширенню хвороби серед навчаючихся. Тотальне закриття освітніх установ вплинуло на студентів за декількома проявами: деякі студенти повідомляють, що страждають від тривоги, депресії та перепадів настрою. COVID-19 порушив соціальне спілкування студентів і вплинув на їх домашнє життя. Ці впливи на студентів зрештою вплинуть на їхній успіх і прогрес. Тому навчальні заклади повинні вжити заходів, щоб допомогти освітянам одужати від наслідків COVID-19.Документ Відкритий доступ Health-promoting effect for students from physical loads of speed and strength orientation(ALUNA Publishing, 2024) Tymoshenko, Oleksii V.; Domina, Zhanna H.; Bilyk, Valentyna H.; Serhiienko, Yurii P.; Lavrentiev, Oleksandr M.; Dakal, Nataliia A.; Horhol, Petro S.Aim: To investigate the impact of speed and strength physical loads on promoting health and reducing the biological age of student youth. Materials and Methods: The research involved 180 students aged 18-19. The first stage provided for the study of the indicators of the biological age of 120 students, and the second stage covered substantiation of the methodology for martial arts training sessions, based on physical loads of speed and strength orientation. To test its effectiveness, 60 students were involved (30 were in the experimental group (EG), 30 – in the control group (CG)). Results: The methodology for martial arts training sessions was developed and tested. In the dynamics of the experiment, there is a tendency to a decrease in the difference between the biological and the passport age, but these changes were unreliable in the CG, while a statistically significant decrease in this difference was recorded in the EG. In addition, there were significant changes in the EG in the following indicators: inspiratory breath holding (11.6 %), subjective health assessment (38.5 %), and static balancing (20.0 %). Conclusions: The use of physical loads of speed and strength orientation in the course of martial arts training has established a health-promoting effect and positive dynamics of the biological age indicators of student youth. The results of the research can be implemented in physical education and the process of sports improvement of students in higher educational institutions.Документ Відкритий доступ Information technologies in the life of students as one of the key aspects of training in education(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Zenina, I.; Havrylova, N.The most important elements of the electronic part of the world information space are professional databases, business Internet resources, and electronic libraries. The increasing role of the information product as a trend in the development of the information society determines the need for processing ever-increasing volumes of information, the need for various forms of information perception, as well as the need for the relevance and accuracy of information. A modern specialist must be able to: identify information needs to solve a specific problem; use information resources taking into account existing legislative and ethical standards; gain access to information resources; give a professional assessment of information; use information found in world resources when solving professional problems. The widespread development of information technologies and their penetration into spheres of social life has determined global development over the past few decades. This process requires training a sufficient number of qualified specialists, as well as increasing the general level of computer literacy. This requires improvement and structural changes in the education system, as well as provision of modern material and technical equipment for the educational process. The ability to find the necessary information and use it in one's activity is a mandatory requirement for specialist of any profile. The article reveals the role of information technologies in the education of university students. Advancement towards an information society requires the use of innovative teaching methods that will allow students to learn at a pace that suits them and at a level that matches their abilities.Документ Відкритий доступ Формування резильєнтності студентської молоді методами фізичної терапії(Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2024) Латенко, Світлана Борисівна; Хіміч, Ігор ЮрійовичВ статті розглянуто негативний вплив хронічного стресу, спричиненого військовою агресією, на стан фізичного і психічного здоров’я студентів, що впливає на їх бажання і здатність ефективно навчатись.Документ Відкритий доступ Усвідомлення через рух як ключове освітнє завдання фізичного виховання студентів(Український державний університет імені Михайла драгоманова, 2024) Бойко, Ганна Леонідівна; Козлова, Тетяна Георгіївна; Шарафутдінова, Санія УмяровнаМетою дослідження було освітлення поглядів авторів та формування у студентів осмисленого виконання фізичних вправ, усвідомлення особливостей раціонального використання рухової діяльності в процесі занять фізичного виховання. Предметним обговоренням роботи є розкриття необхідності свідомого використання знань розвитку різних фізичних здібностей в напрямках осмислення рухових дій та вивчення способів освоєння умінь аналізу власної тілесної культури. Виконання завдань роботи через аналіз педагогічної літератури, літератури з фізичної культури та інформації з мережі Інтернет щодо основних особливостей дослідження власних рухових можливостей дає можливість скеровувати навчальні напрямки ознайомлення студентів з характеристиками та усвідомленням раціональності виконання рухових дій, збагачення свідомого досвіду використання засобів фізичної культури. Такі аспекти слід вважати новизною дослідження. Висновки підкреслюють погляди на актуальність внесення у навчальний процес практичних занять фізичного виховання аспектів активізації свідомого сприйняття студентами методичних особливостей самостійного дослідження та вдосконалення раціональності виконання рухових дій та реалізації засобів зняття зайвого навантаження.Документ Відкритий доступ Взаємозв'язок ментального і фізичного здоров'я та їх вплив на гармонійний розвиток в умовах сьогодення(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Чиченьова, Оксана Миколаївна; Лукачина, Анатолій ВасильовичУ роботі надані висновки, спостереження, тестування багатьох досліджень, науковцями різних країн з психології, педагогіки, фізичної культури і спорту. Ці результати дозволяють зробити відповідні підсумки, поширити рекомендації для людей щодо самостійної або колективної можливості у подоланні кризисної, психологічної ситуації, яка виникає під час тривалого, стресового стану. Фізична культура і спорт є найпопулярнішим видом діяльності серед студентської молоді. Вони розвивають і вдосконалюють усі фізичні якості, покращують усі можливості і здатності організму людини, які перебувають у так званому “сплячому режимі” тобто не задіяні під час дистанційного навчання або у повсякденному житті. Ментальне здоров’я і фізичне здоров’я є надійним фундаментом для розвитку особистості. Фізична активність допомагає і сприяє психологічній стійкості, зниженню стресу, покращенню самопочуття, розвитку позитивного мислення. Рухова активність, в цьому контексті, відіграє першочергову, визначальну роль у покращенні ментального здоров’я. Ментальне здоров’я і фізичне здоров’я це єдине міцне поєднання, де погіршення одного неодмінно вплине на інше. Для Перемоги України та її відбудови, потрібно чимало ресурсів. Зруйновані міста, села, території можливо відновити, але до реалізації таких завдань, країні потрібні ментально і фізично здорові люди. Вже зараз, кожному українцю, належить приділити увагу зниженому рівню ментального і фізичного здоров’я, намагатися докласти відповідних зусиль для здобування та пошуку нових, позитивних моментів у багатьох, життєвих обставинах і у навчальній та професійній діяльностіДокумент Відкритий доступ Health-improving effect of running for students of technical specialties(Видавництво «АЛУНА», 2024) Новицький, Юрій Володимирович; Сироватко, Зоя Вікторівна; Козлова, Тетяна Георгіївна; Чеховська, Анна Юріївна; Саламаха, Олександр Євгенович; Михайленко, Вадим Миколайович; Чиченьова, Оксана МиколаївнаTo study the dynamics of indicators of the functional state and health of technical specialties students during their long-term running engagement. Materials and Methods: The research involved 112 students (59 men and 53 women) aged 17-20 years. Two groups of students were formed: group 1 included students who, in addition to compulsory academic physical education training sessions, were not engaged in any type of motor activity on their own; group 2 included students who independently were engaged in recreational running 3 times a week in extracurricular time. Results: It was found that during the research period, both male and female students who were independently engaged in recreational running in extracurricular time showed a significant improvement of such indicators as resting heart rate, vital capacity of the lungs, duration of breath holding during inhalation and exhalation, duration of heart rate recovery after standard exercise, level of endurance development, level of physical health.Документ Відкритий доступ Застосування ігрового методу при початковому навчанні дітей плаванню в умовах поглибленого басейну(Кам'янець Подільський національниий університет імені Івана Огієнка, 2020) Зубко, Валентина Володимирівна; Парахонько, Вадим Миколайович; Смірнов, Констянтин МиколайовичОдними з найважливіших чинників, що забезпечують успішність навчання плаванню, визначено вікові особливості дітей молодшого шкільного віку, провідний вид діяльності (ігрова) і початок формування довільних механізмів вольової̈ сфери особистості, коли молодший школяр практично не в змозі змусити себе виконувати цілеспрямовані дії̈ тривалий час. У зв’язку з цим, навчання плаванню повинно будуватися в грі й через гру. Визначено стан розробленості проблеми застосування ігрового методу в початковому навчанні дітей плаванню в умовах поглибленого басейну. Зважаючи на специфіку роботи з дітьми молодшого шкільного віку, необхідно враховувати педагогам те, що в них переважає мимовільна увага, а в центрі ї̈ ї̈хньої̈ уваги є все яскраве, незвичайне, нове й цікаве. Ці особливості слід враховувати, використовувати гру як форму навчальної̈ діяльності, яка викликає прямийінтерес. Під час організації̈ігор і розваг потрібно зважати на умови ї̈хнього проведення (глибина, температура води, наявність інвентарю тощо), кількість учасників, вік, загальну і спеціальну підготовленість, а також чітко знати умови гри, правила, передбачуваний результат і продумувати зміст. Встановлено, що ігри для навчання плаванню і використання ігрових прийомів на глибині поділяються на групи: ігри на увагу, прості, з використанням гумових іграшок (проводяться з новачками на перших уроках плавання), які спрямовані на подолання опору води, з зануренням під воду, пірнанням, стрибками у воду, з ковзанням і плаванням; ігри сюжетного характеру, які є основним навчальним матеріалом на заняттях, їх вводять після освоєння дітьми води, навчилися пересуватися і впевнено почувати себе в новому середовищі; командні ігри, де гравці об’єднуються в рівні за силою команди, вимагають прояв самостійності, значних вольових зусиль, уміння керувати собою, особливо під час вирішенні ігрових конфліктів. З’ясовано, що застосування ігор і розваг у навчально-тренувальних заняттях із молодшими школярами сприяє підвищенню емоційності та зменшенню монотонності; вихованню морально-вольових якостей (активність, самостійність, ініціативність), зміцненню колективу та вихованню почуття товариства, вмінню застосовувати набуті навички в різних умовах.Документ Відкритий доступ Бокс, кікбоксинг, бойовий розділ самбо як засоби спеціальної фізичної підготовки у формуванні умінь та навичок студентів до самозахисту(Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 2024) Дідковський, В. А.; Кузенков, О. В.,; Матвієнко, М. І.; Соболенко, А. І.Метою дослідження було освітлення поглядів авторів на методичні особливості використання спортивної підготовки єдиноборств (бокс, кікбоксинг, бойовий розділ самбо) як спеціальної фізичної підготовки студентів (цивільних осіб) до самозахисту. В роботі здійснено теоретичний аналіз загальних характеристик і компонентів в напрямах навчально- тренувального процесу різних видів єдиноборств; виділено окремі ознаки спільних рис і відмінностей для синтезу в комплексну підготовку до самозахисту в екстремальних ситуаціях протистояння злочинним посяганням на цивільну особу. Новизною дослідження слід вважати запропоновані авторами погляди на адаптацію досвіду деяких методичних особливостей в підготовці правоохоронців до протистояння правопорушенням засобами фізичного впливу до процесу підготовки студентів (цивільних осіб) до самозахисту. Висновки вказують на можливість підготовки студентів до самозахисту засобами спортивних єдиноборств (боксу, кікбоксингу, бойового розділу самбо) з передбаченням тактичної, психологічної, правової підготовки.Документ Відкритий доступ Перспективність організації фізичного виховання на основі тхеквондо у закладах загальної середньої та вищої освіти(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Саламаха, Ооександр Євгенович; Чеховська, Анна Юріївна; Соболенко, Андрій ІллічПерспективність організації фізичного виховання на основі тхеквондо у закладах загальної середньої та вищої освіти. Дана публікація торкається надзвичайно важливого для України питання –вдосконалення процесу фізичного виховання у закладах загальної середньої та вищої освіти. На території України уже третій рік точаться повномасштабні активні бойові дії. З нашої авторської точки зору це накладає негативний відбиток на суспільство. Надзвичайно важливим елементом суспільства є діти та молодь. Тому слід звертати увагу на систему освіти, як основне джерело розвитку дітей та молоді. Фізичне виховання –є надзвичайно важливим елементом освіти у цілому. Дана дисципліна забезпечує належний фізичний розвиток організму людини. Від адекватної кількості рухової активності залежить як фізичне, так і ментальне здоров’я. Тому важливо дбати про те, щоб концепція фізичного виховання в освітньому середовищі була ефективною та раціональною. Тхеквондо сприяє формуванню хорошого рівня фізичного розвитку людини, а також становленню ряду важливих морально-вольових якостей особистості. Ці положення підтверджуються у викладі основного матеріалу. Автори припускають, що запровадження тхеквондо у якості курсу фізичного виховання закладів загальної середньої та вищої освіти матиме надзвичайно позитивні наслідки для українського суспільства.Документ Відкритий доступ Functional condition of young swimmers. Psychophysical indikators(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023) Khimich, Igor; Parakhonko, Vadym; Kachalov, OleksandrIn the problem of studying the implementation of complex motor reactions in conditions of sports activity and their tolerance, along with generally accepted psychological and pedagogical measures, the study of psychophysiological functions is used. The physiological mechanism for the implementation of complex motor functions in health and in pathology has been studied by many authors [1,2,3etc.], mainly in a state of rest. However, there are many controversial issues related to the influenceof complex coordination loads, such as swimming, on the mechanisms of implementation of the contractile function in young athletes, even at the initial stages of training. Quantitative assessment of the state of the somatosensory system, which ensures the performance of aspecial motor function of young athletes, characteristic of a specific type of motor activity, consists in the insufficiency of methodological criteria.Документ Відкритий доступ Factors affecting the psychological training of young swimmers(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Parakhonko, Vadym; Khimich, IgorPsychological preparation of swimmers for competitions. One of the specific features of sports activity is that it is well known to the athlete and studied by him in advance. In few sports, the athlete encounters completely unexpected, sudden stimuli. But even in such cases, he tries to predict the course of sports wrestling. Often, in all types of sports, at competitions, athletes cannot show their best results: they cannot lift a weight that was easily lifted in training; mistakes are made in the technique of gymnastic exercises; cannot run as fast as possible, etc. And all this is because the athlete cannot always demonstrate and mobilize his mental functions at the level necessary to achieve the maximum result. In this regard, psychological training acquires special importance, the purpose of which is the formation and improvement of personal properties significant for sports by changing the system of the athlete's relationship to the process of activity, to himself and others. The formation and consolidation of appropriate relations is created through the integral influence on the athlete of the family, university, sports team, organizations that perform educational functions, the coach, and other persons, as well as through self-education. Of particular interest are fluctuations in the level of qualities characteristic of everyone during different periods of preparation. For example, we observe that with appropriate psychological preparation on the eve of a competition, it is possible to reduce the level of anxiety, increase the level of competitiveness, and volitional control, thereby facilitating successful performance.Документ Відкритий доступ Виховання цілеспрямованості в студентів у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Хіміч, Ігор Юрійович; Парахонько, Вадим Миколайович; Качалов, Олександр ЮрійовичУ статті розкрито зміст виховання цілеспрямованості в студентської молоді у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності. Із цією метою висвітлено стан досліджуваності проблеми виховання цілеспрямованості студентської молоді та з’ясовано, що викладачі закладів вищоїосвіти недостатньо уваги приділяють означеному феномену й не володіють ґрунтовними знаннями щодо виховання морально-вольових якостей студентської молоді. Розкрито значення занять фізкультурно-оздоровчою діяльністю в закладах вищої освіти. Встановлено, що уміле застосування у закладах вищої освіти педагогічних умов, змісту, форм і методів,спрямованих на виховання морально-вольових та фізичних якостей особистості, сприяє підвищенню в студентської молоді фізичної підготовленості, рівнів вихованості цілеспрямованості, впевненості у собі та інших важливих якостей. За допомогою аналізу сучасної психолого-педагогічної літератури встановлено, що вихованню цілеспрямованості студентської молоді у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності приділяється недостатня увага з боку учених, що актуалізує дослідження даної категорії. Також з’ясовано, що дослідження є необхідним, оскільки в студентської молоді знижується інтерес до занять фізкультурно-оздоровчою діяльністю, тренувань у спортивних секціях та за місцем проживання, у них відсутнє бажання проявляти морально-вольові якості (цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, впевненість у собі, самостійність та інші), доводити розпочату справу до логічної мети. Акцентовано на ефективності фізкультурно-оздоровчої діяльності як дієвого засобу виховання цілеспрямованості студентської молоді.Виокремлено, що під час організації процесу виховання цілеспрямованості студентської молоді важливо враховувати їх вікові особливості; дієвість фізкультурно-оздоровчої діяльності; розвиток процесів самосвідомості та самовизначення.Документ Відкритий доступ Корекція психофізичного стану студентів засобами плавання(Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2021) Парахонько, Вадим Миколайович; Хіміч, Ігор ЮрійовичВ статті розкрито особливості корекції психофізичного стану студентів засобами плавання. Визначено, що плавання є одним з найпоширеніших видів спорту серед студентів. Охарактеризовано вплив плавання не тільки на розвиток фізичних якостей, а й на покращення морфо функціональних та психічних показників людини.Документ Відкритий доступ Формування у студентів умінь використовувати засоби фізичної культури через усвідомлення особливостей розвитку витривалості(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Шарафутдінова, Санія Умяровна; Бойко, Ганна Леонідівна; Козлова, Тетяна ГеоргіївнаМетою дослідження було освітлення поглядів авторів на особливості розвитку витривалості та формування у студентів усвідомлення таких особливостей в процесі занять фізичного виховання. Предметним обговоренням роботи є розкриття необхідності свідомого використання знань розвитку різних фізичних здібностей в напрямках спортивного, оздоровчого та професійно-прикладного тренування як ключових основ свідомого сприйняття студентами особливостей використання фізичних вправ.Виконання завдань роботи через аналізи педагогічної літератури, літератури з фізичної культури та інформації з мережі Інтернет щодо основних особливостей розвитку витривалості засобом використання фізичних вправ в спортивному, оздоровчому та професійно-прикладному тренуванні дає можливість скеровувати навчальні напрямки ознайомлення студентів з характеристиками тренувальних процесів, збагачення свідомого досвіду використання засобів фізичної культури. Такі аспекти слід вважати новизною дослідження. Висновки вказують на осмислення означених темою змістів, підкреслюють погляди на актуальність внесення у навчальний процес практичних занять фізичного виховання аспектів активізації свідомого сприйняття студентами методичних особливостей розвитку витривалості через вдосконалення умінь самоконтролю, планування фізичного навантаження через дослідження меж функціональних показників під впливом виконання фізичних вправ.Документ Відкритий доступ Психологічні особливості поведінки здобувачів вищої освіти під час участі у змаганнях в складі збірної команди університету(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Чиченьова, Оксана Миколаївна; Новікова, Ірина Василівна; Лукачина, Анатолій ВасильовичУ роботі надані особливості поведінки здобувачів вищої освіти, які спостерігалися протягом підготовчого, навчального періоду і під час змагальної діяльності. Бралося до уваги, що здобувачі вищої освіти навчаються у закладі вищої освіти технічного направлення, а також той факт, що учні не мали попереднього, ігрового, досвіду у обраному виді спорту. Дослідження, в основному проводилося, серед студентів, які вибороли право бути зарахованими до складу збірної команди університету з настільного тенісу, які відвідували в поза-навчальні години додаткові заняття і мали можливість, протягом навчального року, брати участь у змаганнях будь-якого рівня, товариських іграх з однолітками або з представниками аматорських команд різних регіонів країни.Документ Відкритий доступ Освоєння студентами особливостей використання ізометричних вправ як педагогічна технологія формування умінь осмисленого використання засобів фізичної культури в сучасний період(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Бойко, Ганна Леонідівна; Козлова, Тетяна Георгіївна; Шарафутдінова, Санія УмяровнаМетою роботи було освітлення поглядів авторів на підготовку до осмисленого процесу занять фізичним вправами студентів вищої освіти через методичні використання ізометричних вправ; здійснено аналіз їх використання в різних видах тренувального процесу та наголошено на актуальності їх використання в ході навчальних занять з фізичного виховання студентів. Авторами здійснено огляд сучасних публікацій щодо організації навчального процесу в екстремальних умовах воєнного стану та використання засобів фізичної культури з метою адаптації до стресових станів життєдіяльності в ситуаціях повітряних тривог, відключень електроенергії та від сутності зв’язку. Новизною дослідження слід вважати запропоновані авторами погляди на формування умінь осмисленого використання засобів фізичної культури і спрямування уваги на актуальність використання ізометричних вправ в процесі підготовки студентів до самостійних занять. Висновки наголошують, що підготовка студентів до свідомого використання засобів фізичної культури в сучасний період має передбачати впровадження широкого спектру навчальних напрямків. Авторами вказується на роль та значення, особливостей використання ізометричних вправ в спортивному, оздоровчому та психофізичному тренуванні та розкривається актуальність для процесу формування у студентів умінь свідомо та осмислено використовувати засоби фізичної культури.