Статті (КТОС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Sport and physical education as a mechanism and method of combating stress in Ukrainian higher education students(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2025) Syrovatko, Zoia; Bilokon, Viktor"Stress (from the English stress - pressure, pressure, pressure; tension) is a non-specific (general) reaction of the body to an impact (physical or psychological), disrupting its homeostasis, as well as the corresponding state of the nervous system of the body." Stress occupies a huge place in people's thoughts, especially students. Not everyone manages to quickly get rid of it and even sleep, a student's best friend, cannot always help with this "even in a state of complete relaxation, a sleeping person experiences some stress, the heart continues to pump blood, the intestines - to digest yesterday's dinner, and the respiratory muscles ensure the movement of the chest. Even the brain does not completely rest during periods of dreams." Stress is an integral part of a person's life, with which he struggles for a long period of time, which makes him look for real ways to deal with it. Scientists have proven that the best way to deal with stress is physical activity, which is beneficial for psychological and physical health. Which, in turn, helps to improve academic performance in students. But they are the ones who are most short of time for physical exercise, which is why physical education classes are so important in educational institutions. Since students are at a critical stage in their lives, it is interesting to see how physical activity affects their stress load and recovery.Документ Відкритий доступ Інтеграція дзюдо та самбо для організації фізичного виховання студентів закладів вищої освіти(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-05) Корюкаєв, Микола Миколайович; Мартинов, Юрій Олександрович; Соболенко, Андрій ІллічУ представленій роботі теоретично розроблена актуальна для України стратегічна проблема збереження та примноження здоров’я молоді в умовах тривалого збройного конфлікту та пролонгованих наслідків пандемії. Обґрунтовано доцільність інтеграції спортивних єдиноборств — дзюдо та самбо — у систему фізичного виховання студентської молоді у закладах вищої освіти. Запропонована узагальнена модель побудови програми з фізичного виховання на основі інтеграції дзюдо та самбо поєднує техніки обох єдиноборств, сприяє зміцненню здоров’я, розвитку когнітивних і морально-вольових якостей.Документ Відкритий доступ Підбір технологічного арсеналу із дзюдо та самбо в контексті розробки програми фізичного виховання для закладів вищої освіти(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-05-15) Іванюта, Наталія Вікторівна; Корюкаєв, Микола Миколайович; Соболенко, Андрій ІллічУ статті розглядається питання інтеграції технічних елементів дзюдо та самбо у програми фізичного виховання для закладів вищої світи. Автори акцентують увагу на важливості використання цих видів боротьби для формування фізичної підготовленості, здоров’я та самозахисту студентської молоді. Оскільки дзюдо та самбо мають споріднену технічну базу та використовують спеціальний одяг для боротьби, це дозволяє ефективно комбінувати їх елементи у навчальному процесі.Документ Відкритий доступ Features of the formation of health care competence of higher education students in the process of physical education(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Havrylova, Nataliia; Mokhunko, OleksandrWe have studied and outlined the features of the formation of health competence of higher education applicants in the process of physical education. We conducted a theoretical analysis of the literary sources of the phenomenon under study and determined that preserving and strengthening the health of students is a necessary task in higher educational institutions. It was revealed that the peculiarities of the living conditions of modern youth, environmental problems, the increase in the volume of harmful information on social networks, the continuous development of technological progress, the abuse of bad habits rather than choosing a healthy lifestyle, limited physical activity and stressful situations, misunderstanding of loved ones, society’s rejection of a personal point vision or views affect the health of modern students. It has been proven that in higher education institutions more attention should be paid to the introduction of innovative content, forms, methods and technologies that are aimed at developing competence to improve the health of students during physical education classes. We came to the conclusion that when developing competence to improve health among students in the process of physical education, teachers should try to solve such problems as: developing an understanding of the importance health competence; assistance in improving the physical and mental levels of higher education applicants preparedness; use of innovative means of training and education; monitoring and assessing the results of students' educational activities by means of physical education; reaching a larger number of students who do not have the opportunity to attend physical education classes; organization of distance learning and training for higher education applicants; popularization and promotion of a healthy lifestyle through the use of modern digital technologies; creating opportunities for students to be involved in physical education and health activities.Документ Відкритий доступ Фактори, що впливають на хронічне недосипання студентів. Методи боротьби з безсонням під час навчання в університеті(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Мохунько, Олександр Дмитрович; Гаврилова, Наталія ЄвгенівнаПостійна втома та виснаження не є нормальними і можуть завдати шкоди психічному та фізичному здоров’ю. Відсутність сну, спричинена стресом, є серйозною проблемою серед студентів. Цей стан має безліч негативних наслідків для здоров'я та академічної успішності. Розглянемо вплив стресу на сон студентів і як це впливає на їхнє життя.Документ Відкритий доступ Жіноча спортивна тріада(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-04-25) Воловик Наталія Іванівна; Підвальна Олена ВасилівнаУ світі спортивних змагань і фізичного фітнесу прагнення до досконалості часто доводить спортсменів до меж. Серед спортсменок ця гонитва в поєднанні з суспільним тиском іноді може призвести до складного розладу здоров’я, відомого як «Жіноча спортивна тріада» або «Тріада спортсменок». Цей синдром має значні ризики для здоров’я щодо благополуччя та продуктивності жінок у спорті. Вона вперше була визнана в 1990-х роках як розлад 3-х взаємопов’язаних компонентів: аменореї, остеопорозу та розладів харчової поведінки, що вражає фізично активних жінок та дівчат. Згодом було визнано, що кожен компонент тріади існує в континуумі від оптимального здоров’я до хвороби. Три компонента тріади тепер називаються менструальною функцією, здоров’ям кісток та енергетичною доступністю. Спектр для менструальної функції коливається від еуменореї (регулярний овуляторний менструальний цикл) до функціональної гіпоталамічної аменореї, для здоров’я кісток від оптимального здоров’я кісток до остеопорозу, а для енергетичної доступності від оптимальної до низькою з або без порушень харчової поведінки. Це більш повне визначення точніше представляє діагноз тріади. Створюючи середовище, яке сприяє здоров’ю, благополуччю та прийняттю поінформованих рішень, можна захистити спортсменок від несприятливого впливу тріади. Завдяки освіченості, допоміжним практикам і відданістю здоров’ю можна допомогти спортсменкам реалізувати свій потенціал здоровим та сталим способом.Документ Відкритий доступ Ефективність застосування фітнес-йоги в спорті(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Воловик, Н. І.; Березовський, В. А.; Подгаєцький, А. В.; Підвальна Олена Василівна; Антоневич, Б. Р.; Дорохова, О. В.Напружений спосіб життя спортсмена несе як фізичні, так і психічні навантаження, що може призвести до надмірно високого рівня стресу та втоми. Фітнес-йога забезпечує цілісний спосіб подолання стресу та реабілітації, поєднуючи різні пози фізичного тренування з ментальними практиками та релаксації. Практика м’якого розтягування та різноманітних відновлювальних поз зменшує м’язову напругу, сприяє розслабленню, а практика глибокого дихання разом з медитацією зменшує стрес та занепокоєння. Фітнес-йога також може покращити механізм відновлення спортсмена. Завдяки різноманітним позам і рухам фітнес-йоги, які наголошують на правильному та безпечному положенні, правильному та глибокому диханні та уважній практиці, спортсмени можуть уникнути травм і прискорити своє відновлення. Під час спортивних тренувань практика фітнес-йоги може допомогти покращити гнучкість, рівновагу, силу та розумову концентрацію, що може сприяти кращим спортивним результатам. Включення фітнес-йоги в тренувальну програму, спортсмени зможуть зменшити ризик виникнення травм і досягти кращих результатів у спорті.Документ Відкритий доступ Ефективність фітнес-йоги для зниження рівня стресу здобувачів у закладах вищої освіти в умовах воєнного стану(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Воловик, Наталя Іванівна; Підвальна, Олена ВасилівнаСтрес став глобальною проблемою громадського здоров’я. Він є основним джерелом проблем зі здоров’ям. Стрес погіршує відчуття благополуччя та якості життя, і відомо, що тривалий стрес викликає проблеми з ментальним та фізичним здоров’ям людей. Довготривала війна та умови воєнного стану призводять до збільшення рівня стресу.Фітнес-йога пропонує один з можливих способів зменшення стресу. Наукові дослідження свідчать про позитивні впливи занять фітнес-йогою на здоров’я та благополуччя, а також на зниження рівня стресу та його симптомів. Позитивний вплив цієї практики на ментальне та фізичне здоров’я пояснюють впливом на регуляцію гіпоталамо-гіпофізарно-надниркових залоз і симпатичної нервової системи. Біологічні механізми включають вегетативну нервову систему і особливо зв’язок між парасимпатичною та симпатичною нервовими системами. Психологічні механізми, які знімають стрес під час занять фітнес-йогою, включають більш позитивне ставлення до стресу, самоусвідомлення, покращені механізми подолання, більшу оцінку контролю, підвищений спокій, уважність, самоспівчуття. Тобто, фітнес-йога може бути важливим інструментом життєвих навичок для здобувачів, щоб справлятися зі стресом протягом усього життяДокумент Відкритий доступ Comparative analysis of the assessment of the psycho-emotional state of students after completing the Max Luscher color test(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Uskova, S.; Prus, N.; Golubeva, V.The period of study at a university for young people often coincides with the age crisis of transition from youth to maturity, during which emotional, intellectual, conative (behavioural) processes reach their peak of development with the simultaneous maximum disclosure of the spiritual and moral foundations of the personality. This age period is manifested by the active construction of semantic and goal-setting constructs, which often determine the further course of life. During this period, there is a transition from formed psychological security, developing on the experience of collective overcoming of difficulties, to the disclosure of psychological culture, determining an autonomous way of developing a life position and individual acceptance of life in general. Together, these two qualities make up a single whole - the psychosocial stability of the individual which allows a person not only to accumulate a large comprehensive experience of interaction with the environment and build his own life position, but also to develop abilities that allow him to pass on professional and life experience to other people and generations. In the context of the modernization of the higher education system of Ukraine, in connection with the dynamic changes taking place in our country, competitive specialists are being trained, whose important professional characteristics are a positive attitude to activity, emotional stability, predictability of personality development. Modern students, experiencing high intellectual and emotional stress during their studies at a university, today often have a negative dynamics of attitude to educational activities. One of the reasons for this situation is a decrease in their stress resistance. The study of the processes of regulation of activity, mental states, psychological resistance to stress, in particular among students of such future professions as "person-person", for students of technical education, is today more than ever a relevant area of scientific and practical research in psychology, which must certainly lead to the creation of effective preventive methods of counteracting stressors - at least in professional activities. Key words: student, personal relationships, methodology, present time, stress, psycho-emotional state.Документ Відкритий доступ Motivation of ukrainian students of technical universiteties to engage in physical education and sports(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Yefremenko, Viktoriia; Syrovatko, ZoiaThe main task of sports is to preserve and strengthen the health of a person and the nation as a whole. Health is the process of preserving and developing a person's mental, physical, biological abilities, his optimal working capacity, social activity with maximum life expectancy.Документ Відкритий доступ The effect of swimming on psychological state during recovery from prolonged stress(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-04) Cherevichko, Oleksandr; Smirnov, KostiantynSwimming is one of the healthiest sports. Most people know that swimming improves cardiovascular and muscular health, but few know about its psychological benefits. Research shows that swimming has a positive effect on a person’s mental state. For example, regular swimming has been shown to cause changes in the brain, such as decreased stress levels, increased endorphins, and decreased risk of depression. Swimming also has a huge impact on self-confidence, helps solve problems, and increases productivity during the workday. Swimming is a unique type of physical activity that can have a positive effect on a person’s psychological state. Firstly, swimming promotes relaxation. The water that surrounds the body during swimming helps reduce stress and anxiety. In addition, swimming increases the production of endorphins, hormones that are responsible for our good mood and reducing pain. Secondly, swimming improves self-esteem and self-discipline. Training in the pool helps to increase self-confidence and give a sense of achieving goals. Also, regular swimming requires discipline and self-control, which in the long run can be transferred to other areas of life. Thirdly, swimming improves the quality of sleep. As mentioned earlier, swimming promotes relaxation, which in turn helps reduce anxiety and prepare the body for sleep. In addition, swimming also reduces the number of awakenings at night and improves the quality of sleep in general. So, swimming has the following positive effects on the psychological state: relaxation and reduction of stress levels; increased production of endorphins; increased self-confidence and self-discipline; improved sleep quality. Swimming practice can become one of the elements of caring for your physical and mental health. Thus, if a student wants to improve his psychological state, he needs to pay attention to swimming lessons. Include it in your regular physical activity and enjoy all its benefits.Документ Відкритий доступ Innovative forms, means and technologies in physical education of students(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-04) Havrylova, Nadiia; Luskan’, O.; Kuzmenko, N.Higher educational institutions of our country are called upon to graduate not only competitive, highly qualified specialists, but also spiritually and physically developed people, healthy and seasoned, capable of fruitful work and defending the Motherland. Strong health and good physical fitness of young people are one of the most important criteria for the development potential of modern society and indicators of the level of the cultural appearance of an individual. Education and comprehensive training of new quality specialists is possible only with the help of modern methods based on the latest achievements of information technology. The most pressing problem in physical education is the low level of physical health and physical fitness of students. According to many studies, students often have a negative attitude towards physical education. This indicates that physical education as a part of the general culture of the individual is not formed in students. Practice shows that not all students of the main group fulfill the standards of the work program, some students belong to a special medical group, about a third of students are generally exempted from practical classes due to health reasons. Low level of physical fitness and lack of systematic knowledge of physical education are associated with the lack of continuity in physical education of students in comprehensive schools and universities. Innovative technologies in the field of students' health help in the formation of the necessary knowledge, skills and abilities for a healthy lifestyle and help to use the acquired knowledge in everyday life. The cognitive activity of students is based on the optimal combination of motor and static loads, the use of special exercises for the prevention and correction of posture, vision training, the use of visualization and a combination of various forms of information. Of particular importance in mastering the basics and a healthy lifestyle of students is the optimization of their physical condition, preparation for life practice, which are considered as a huge contribution to the development of the culture of society and as a means of educating a comprehensively developed personality of students in the context of exclusively material values. Pedagogical technologies allow us to minimize improvised learning and move it to the path of preliminary design of the educational process and subsequent practical implementation.Документ Відкритий доступ Physical potential of students at technical universities. Pedagogical management and organizational and methodological foundations(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025-04-25) Bilokon, Viktor; Anikeienko, LarysaMethodological activities in the process of teaching students are carried out at seminars and practical classes. It is very necessary to ensure a systematic relationship between knowledge and skills and abilities - physical education and sports (practical) and professional (intellectual). The whole variety of methodological works can be divided by main problems: physical education of children of preschool and school age; physical education in the system of professional higher and secondary education; physical education of adults; physical training in the Armed Forces; training of young athletes, sports reserves, highly qualified athletes; professional higher and secondary physical education. The main types of methodological works: programs, textbooks, teaching aids, methodological recommendations, methodological instructions. In state educational standards, the academic discipline "Physical Education" is presented in the block of elective disciplines. These standards define the mandatory minimum content of theoretical knowledge and practical skills for each discipline. The undeniable importance of physical education should be manifested through the harmonization of spiritual and physical strength, through the formation of such universal values as health, beauty and physical perfection. Physical education as an element of general culture and professional training of students should be aimed at achieving the unity of physical and spiritual development, creating the foundations of physical and mental well-being of an individual, optimizing his or her life. Systematic physical education and sports are one of the forms of conscious human activity, in which physical and spiritual traits of personality are manifested and improved in their unity. Classes in various physical exercises and sports improve the assimilation of educational material by students in their chosen specialty, and after intense mental work are one of the important and most effective means of switching nervous activity, i.e. active rest. Physical education classes at the university are an integral part of students' education and are considered a mandatory and organic part of the training of future specialists.Документ Відкритий доступ Energy exchange processes in the growing organism of first- and second-year students(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024-12-25) Khimich, Igor; Parakhonko, VadymStudying at a university is a complex and lengthy process that requires a lot of effort from all body systems. The first year is a special period: former schoolchildren, accustomed to a certain system, entering a university, face new forms and methods of teaching, new emotional experiences, their work and rest, sleep, and nutrition regimes change. There is a need to adapt to a new team, new teachers. At the same time, the functional abilities of the body of first-year students are reduced, since most of them had to pass important exams and did not have enough summer rest. One of the most important problems of education in a modern university is the adaptation of students to the academic load. A multi-level functional system of adaptation is formed by the interaction and mutual influence of physiological and psychological components of adaptive reactions. The contribution of each of these components is determined by the ratio of two goals of adaptation - maintaining homeostasis and performing activity tasks. It is known that during the period of study at a university, students are exposed to a number of both non-specific (climatic-geographical, environmental) and specific factors (age, physiological and psychological characteristics, emotional overload, sedentary lifestyle): adaptation to a set of new factors is accompanied by significant stress on the compensatory-adaptive systems of the students' body. These issues are most relevant for maintaining the health of students, as the most active creative part of the nation. Students are a reserve of highly qualified specialists for various sectors of the national economy, determining the labor and intellectual potential of the country, reproduction and health of the future generation in the coming years. The process of adaptation to studying at a university is a very complex, multifaceted phenomenon. The period of acute adaptation, according to many researchers, falls on the first and second years of university. Its duration is determined by the individual characteristics of the student, including abilities, mental attitudes, financial security and, of course, health. The degree of expenditure of physiological and mental resources of the human body to perform specific work, balancing with the external environment is described by the parameters of the current functional state.Документ Відкритий доступ Використання технічних засобів асистивних технологій в адаптивному спорті ветеранів війні(Наукові перспективи, 2025) Латенко, Світлана Борисівна; Хіміч, Ігор ЮрійовичВ статті розглянуто значення технічних засобів асистивних технологій у системі реабілітації військових в процесі занять адаптивними видами спорту. Мета роботи:характеристикавпливу адаптивного спорту на процес відновлення та реабілітпції ветеранів війни та визначення ролі технічних засобів асистивних технологій в цьому процесі. Наукова новизна:заняття адаптивним спортом за допомогою технічних засобів асистивних технологій допомагають ветеранам подолати посттравматичний стресовий розлад, покращують настрій, сприяють ефективній соціалізації. Висновки.1. Використання адаптивного спорту у комплексній системі реабілітації військових призводить до підвищення рівня функціональної мобільністі, психологічної стійкості та повсякденної активності. 2. Організація процесу відновленняветеранів війни після травм та поранень через адаптивний спорт є перспективним напрямком наукових досліджень для спеціалістів різних сфер життя. 3. Технічнізасоби асистивних технологій реабілітації відіграють важливу роль впроцесі відновлення ветеранів війни бо допомагають долучитися до адаптивної спортивної діяльності в повному обсязі.Документ Відкритий доступ Обґрунтування використання показників функціонального стану кардіореспіраторної систем для визначення параметрів оздоровчого навантаження в реабілітаційних заходах для пацієнтів 36–59 років з факторами ризику серцево-судинних захворювань(Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2025) Бочкова, Наталія Леонідівна; Зеніна, Ірина Володимирівна; Новицький, Юрій Володимирович; Пеценко, Надія Іванівна; Йорш, МаксимАктуальність дослідження визначається зростанням кількості серцево-судинних захворювань, часто з летальними наслідками, та швидким «старінням» населення України. Є багато невирішених питань, пов’язаних із покращанням здоров’я нації, підвищенням її працездатності. Особливої уваги потребує реабілітація пацієнтів із факторами ризику серцево-судинних захворювань – визначення спрямованості, параметрів, толерантних і гранично допустимих меж фізичних навантажень.Документ Відкритий доступ Знання про глікемічний індекс для майбутніх фахівців фізчної культури та спорту(Видавничий дім «Гельветика», 2025-03-24) Паришкура, Юлія Володимирівна; Гайова, Людмила Володимирівна; Пуздимир, Микола Іванович; Костюченко, Максим Анатолійович; Захарова, Ірина ЮріївнаОдним з важливих параметрів, що впливає на процеси енергетичного забезпечення під час фізичних вправ, є глікемічний індекс (ГІ) продуктів харчування. Знання про ГІ є важливим для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, оскільки дозволяє оптимізувати харчування для покращення результатів, відновлення після навантажень та підтримки загального здоров’я атлетів і осіб, що займаються фізичними вправами з оздоровчими цілями.Метою дослідження є актуалізація знань про ГІ у процесі формування освітнього компоненту «Спортивне харчування» у освітніх програмах для підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту.Методологія. Теоретичні основи фізіології, біохімії та гігієни харчування. Основи раціонального та збалансованого харчування.Завдання дослідження: вивчення та аналіз наукової літератури щодо наявних даних про ГІ; інтеграція матеріалів для підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту під час формування освітнього компоненту «Спортивне харчування» у процесі його моделювання.Матеріали та методи. Метод теоретичного аналізу та узагальнення наукової літератури, моделювання.Наукова новизна дослідження полягає у узагальненні та актуалізації знань про глікемічний індекс у процесі моделювання освітнього компоненту «Спортивне харчування».Висновки. Знання про ГІ є необхідним для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, оскільки це допомагає не лише покращити фізичну працездатність атлетів, але й підтримувати їхнє здоров’я. Врахування ГІ продуктів у складі харчування сприяє оптимальному використанню енергії, відновленню після тренувань і забезпеченню розвитку витривалості. Враховуючи це, важливо інтегрувати навчання про ГІ в освітні програми підготовки фахівців у освітньому компоненті «Спортивне харчування».Документ Відкритий доступ Вплив сучасних технологічних засобів на стан здоров’я молоді та способи уникнення глобальної залежності в майбутньому(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Чиченьова, Оксана Миколаївна; Лукачина, Анатолій Васильович; Новікова, Ірина ВасилівнаВ роботі розглянуті питання по визначенню ролі діджиталізації у освітньому процесі в закладах вищої освіти України та наслідки впливу технічного прогресу на розумовий, фізичний, психологічний стан здоров’я здобувачів вищої освіти. Домінування технічного прогресу в житті молоді беззаперечне. Досягнення людства набули таких інновацій, що попередньому поколінню здавалося б фантастичною вигадкою. Очевидно, що відбувається сучасна невідворотна трансформація суспільства, яка відображається у більшості випадків в навчанні та роботі з переходу формату офф-лайн до он-лайн. Про актуальність теми діджиталізації (цифровізації) керівництвом країни та відповідними міністерствами наділяється пильна увага, яка проявлена в низці нормативно-правових актів - це закони, накази, рекомендації та інші установчі документи. Одним з головних завдань науковців, викладачів, вчителів є означення ролі діджиталізації у виховному і навчальному процесах, визначення багатьох позитивних сторін, але також наголошення і на негативних аспектах. Щоб більше зацікавити учнів даною сучасною проблемою, можливо залучити різні статистичні звіти багатьох наукових видань, досліджень, де цифрові показники надають відповідну інформацію щодо ролі у на житті учасників освітнього процесу залежність від гаджетів та Інтернету. Потрібно наголошувати та пояснювати молоді, що рухова активність щодня, захоплення фізичною культурою і спортом є основною запорукою по запобіганню розвитку хвороб ХХІ сторіччя такі, як гіпокінезія, гіподинамія, надлишкова вага, тощо. Моніторинг стану здоров’я здобувачів освіти та наслідки впливу малорухомого способу життя на організм, на самопочуття, на фізичну працездатність молоді під час вимушеного дистанційного навчання має постійно спостерігатися, аналізуватися, а визначення впливових способів, рекомендацій, порад по вирішенню проблем є основними умовами і засобами в боротьбі. Наголошення про важливість і актуальність дотримання здорового способу життя, де головну роль відіграє фізична культура є найважливішим обов’язком педагогічних працівників, батьків, суспільства, керівництва навчальних осередків, керівництва країни в роботі зі здобувачами різного рівня освіти.Документ Відкритий доступ Знання основ раціонального харчування для майбутніх фахівців фізичної культури та спорту(Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2024) Паришкура, Юлія; Нестеров, Олексій; Підлужняк, Олександр; Іванюта, Наталія ВікторівнаМетою даної роботи є актуалізація знань про раціональне харчування для майбутніх фахівців Фізичної культури та спорту у процесі опанування освітнього компонента «Спортивне харчування». Важливими аспектами для здобувачів І рівня вищої освіти є ознайомлення із основними складовими харчових продуктів, їх значенням для здоров’я людини; основами раціонального харчування, особливостями спортивного харчування; впливом харчових добавок на організм і здоров’я людини; захворюваннями, які виникають внаслідок незбалансованого харчування; специфікою харчування атлетів на різних етапах навчально-тренувального процесу та вдосконалення. Де основними завданнями є: визначення місця харчування у спорті та фітнесі; набуття знань про основні положення та завдання спортивного харчування, систему харчування, додаткового харчування, фармакологічних засобів. Вивчення основ раціонального харчування та особливостей збалансованого харчування атлетів у залежності від рівня тренованості, класифікації та етапу підготовки є важливим етапом підготовки бакалаврів спеціальності 017 Фізична культура та спорт.Документ Відкритий доступ Providing first psychological aid to students who are in a state of acute stress due to militaryactions in Ukraine(Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Dakal, Nataliia; Kachalov, OleksandrAny crisis phenomena -natural disasters, accidents, catastrophes, armed conflicts - lead to social and psychological consequences that disrupt the normal course of students' lives. When a student is threatened, the natural reaction to such a change in the usual environment is stress -a state of physical and/or psychological arousal. It is difficult to overestimate the importance of psychological first aid in emergency situations. The tasks of psychological first aid: to ensure safety, basic needs, information and communication, to provide an opportunity to express oneself and calm down, to show techniques for overcoming stress. The sympathy and support that a student who has fallen into terrible trouble may feel largely depend on how hard and long he will experience this trauma in the future. Psychological First Aid is designed for students who are in a state of stress as a result of a recent or current crisis. However, not everyone who has experienced a crisis needs or wants psychological first aid. There is no need to provide help to those who do not want it, but it is always necessary to be close to those who may need support. There are situations where students need much more serious assistance than psychological first aid, including: students with serious, life-threatening injuries who require emergency medical care; students with a psychological disorder that prevents them from taking care of themselves. They may harm themselves or others; students with mental health problems; students with disabilities may need special assistance to get to a safe place and medical care.Psychological first aid should be provided upon first contact with students who are in a state of stress. This usually occurs during or immediately after the event, but sometimes several days or weeks later, depending on how long the event lasted and how traumatic it was for the students