Статті (КТОС)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 131
  • ДокументВідкритий доступ
    Impact of the war in the between Russia and Ukraine 2014-2024 period on the mental and emotional state of students
    (Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Yefremenko, Viktoriia; Syrovatko, Zoia
    The military conflict in Ukraine became a serious test for our country and its population, marking the beginning in 2014 after the annexation of Crimea by Russia and the events in the east of Ukraine. Donetsk and Luhansk became centers of armed conflicts with illegal armed formations. In 2022, the situation only worsened, when the aggressor country launched a full-scale invasion of Ukraine, deepening the humanitarian crisis and increasing the scale of the disaster. The duration of this military conflict is already almost 10 years, during this period it led to significant human losses, covering both the civilian population and military personnel. Many people were forced to leave their homes and become internally displaced persons of their own country. War not only has material losses and physical consequences, but also seriously affects the mental health of a nation. After two years of martial law, the deterioration of the mental state of the entire population is noticeable. War events cause stress reactions and trauma that persist long after hostilities have ceased. Everything said earlier indicates that it is necessary not only to restore destroyed houses and infrastructure, but what is especially important is to develop a methodology and create a system of psychological and psychiatric support for people who suffered from the military conflict. The need for rehabilitation programs and counseling becomes an important step in ensuring further recovery and strengthening of the nation's mental health [3].
  • ДокументВідкритий доступ
    Different areas of study and training of students at the university. Beginner and sports levels of swimming training
    (УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Zubko, Valentyna; Cherevichko, Oleksandr; Smirnov, Kostiantyn; Garnusova, Viktoriya
    The effectiveness of acquiring knowledge in universities depends on many factors’ conditions, including the level of functional state of the students' bodies, their attitude to a healthy lifestyle. A young specialist should not only be well-prepared in the chosen profession, but also comprehensively developed, able to solve the most difficult professional tasks, and have an optimal level of health. The problem of increasing working capacity and functional capabilities in the conditions of a significant increase in the educational load of students is currently a very urgent task. Physical culture is the most effective factor in preserving and strengthening health. With optimal physical activity, all organs and systems work economically, adaptive reserves are large, and the body's resistance to adverse conditions is high. The attention of scientists who study the processes of adaptation is mainly directed to the degree and nature of changes in the main physiological indicators in healthy people and people engaged in sports. Attention to student youth is explained by the fact that university students are the avant-garde direction of Ukraine's youth. Their ability to work as future engineers, managers, and marketers largely depends on their physical and mental health and social well-being. Due to well-known socio-economic and environmental reasons, the health of the population in general, and of students in particular, has significantly deteriorated. Studying at a university also does not contribute to improving the health of young people. Firstly, the university does not provide physical education throughout the entire period of student life. It lasts only the period allocated for the educational process.
  • ДокументВідкритий доступ
    Нейродинамічні характеристики кваліфікованих баскетболістів
    (Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023) Міщук, Діана Миколаївна; Сюй, Л.; Коробейнікова, Л.; Міщенко, В.
    В статті розглянуто особливості нейродинамічних характеристик та визначено іхній вплив на формування рівня майстерності кваліфікованих баскетболістів. Були застосовані методики оцінювання простої зорово-моторної реакції, балансу нервових процесів та функціональної рухливості нервових процесів з використанням апаратно-програмного компʼютерногокомплексу «Мультипсихометр-05». Показано, що прості сенсомоторні реакції не є значущими для успішної діяльності в ігрових видах спорту. Більш важливими та суттєвими, такими, що впливають на результат, є складні реакції, тому що практично вся діяльність у баскетболі та інших ігрових видах спорту побудована саме на складних реакціях. Встановлено, що для кваліфікованих баскетболістів характерною ознакою є баланс між процесами гальмування та збудження, що підтверджується значеннями рівня прояву процесу збудження за тестом РРО. В тесті функціональної рухливості нервових процесів кваліфіковані баскетболісти мають середній рівень швидкості оволодіння навичкою виконання нового завдання, нижчий за середній рівень пропускної здатності, середній рівень мінімального міжсигнального інтервалу, який відображає граничну (максимальну) швидкість переробки інформації, параметри рефлективності та імпульсивності врівноважені, але присутня тенденція до зміщення показників в сторону рефлективності. За результатами досліджень можна зробити висновок, що такий рівень нейродинамічних характеристик є достатнім для забезпечення ігрової діяльності у баскетболі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Formation of the structure of psychophysiological features of elite basketball players
    (State Academy of Physical Culture, 2023) Xiang-Qian Xu; Korobeinikova, Lesia; Xu Li; Mischuk, Diana; Korobeynikov, Georgiy; Wei Han; Sergienko, Uriy
    Among coaches and scientists, one of the main topics is the improvement of the system for training elite athletes. Traditional studies in basketball devoted to the actual connection of study with a long training process. Training and competitive activity in basketball includes neurodynamic, psychomotor, cognitive and psychoe-motional characteristics. Modern research devoted to the characteristics of the functional states of athletes in various training and competitive conditions. But among the modern studies of team sports, there are no data on the psychophysiological states of elite athletes for different types of monitoring.Purpose: Development of the system of psychophysiological support of elite basketball players as an actual scientific direction in the theory and methodology of sports training Materials and methods:The 13 elite basketball players, age 19-23 (sport experience more than 8 age) were examined. The sensory-motor response, mobility and balance of nervous process, verbal memory, operative thinking and general intelligence were studied. All of tests include the complex of computer diagnostic “Multipsychometer 05”. Also, in battery were include tests: estimates of actual psychical state (by color test Lusher), field independence (by Stroop test), motivation (by Mehrabian test) and aggressive (by Bass-Darki test). With the factors analysis the main components of psychophysiological characteristics of basketball players were obtained. Results:The factor’s structure of psychophysiological state of elite basketballs included 4 factors: neurodynamics, cognitive resources, energy-information and emotional-cognitive. Conclusion: The factor structure of psychophysiological state of elite basketball players was revealed. The identified factors can be used to correct the training process of elite athletes.
  • ДокументВідкритий доступ
    Ставлення до мотивації і формування здорових основ життя в сучасної молоді
    (Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023) Зеніна, Ірина Володимирівна; Гаврилова, Надія Михайлівна; Іванюта, Наталія Вікторівна; Кузьменко, Наталія Вікторовна
    У статті розкрито суть та зміст поняття «мотивація до здорового способу життя», окреслено необхідність та обгрунтовано основні фактори, чинники та підходи формування мотивації та ключової компетентності до ведення здорового способу життя. Розкриті механізми впливу на стан здоров’я та відсутність чи присутність здорової замотивованості населення в цілому та кожної людини окремо.
  • ДокументВідкритий доступ
    Настільний теніс як засіб фізичного виховання студентів у ЗВО
    (Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023) Новікова, Ірина Василівна; Бурлака, Ірина Василівна
    В статті розглянуто можливості застосування гри в настільний теніс для студентів на заняттях з фізичного виховання з метою розвитку фізичних та психічних якостей та покращення стану здоров’я, вплив засобів настільного тенісу на підвищення функціональних та просторово-орієнтованих показників студентів. З метою активізації навчального процесу шляхом введення в навчальні заняття з фізичної культури спеціалізацій з різних видів спорту як найбільш прогресивної форми вдосконалення фізичного виховання людини проведено літературний огляд сучасних наукових джерел з метою виявлення особливостей роботи зі студентами, визначення основних переваг використання засобів настільного тенісу як альтернативи традиційним заняттям з фізичного виховання та підвищення мотивації до різних видів рухової активності.
  • ДокументВідкритий доступ
    Моніторинг оцінки стану здоров'я здобувачів вищої освіти у системі навчального простору та їх показників фізичної працездатності в умовах сьогодення
    (ВГ «Наукові перспективи», 2023) Чиченьова, Оксана Миколаївна; Лукачина, Анатолій Васильович; Новікова, Ірина Василівна
    В роботі розглянуті питання по визначенню ролі фізичної культури, фізичного виховання у системі навчального простору для здобувачів освіти будь-якого рівня. Протиріччя, що виникають між державними, регулювальними цю сферу діяльності (наказами, постановами, рекомендаціями, концепціями, стратегіями) документами, які затверджені Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, Міністерством освіти і науки України та існування фізичного виховання на практиці, в закладах вищої освіти, здебільшого розрізняються і не мають спільного погляду у навчальному процесі. Багато в чому, кожен освітній заклад є певним заручником обставин (наприклад, заклад не має спортивні споруди, приміщення, спортивного реманенту), або ставлення керівництва вищої школи до активного способу життя молоді не завжди вітається і сприймається, як особисті досягнення студента, а інші позитивні впливи (спілкування, спортивні досягнення, які додатково надають популярності, престижу закладу) вважаються не важливими і не заслуговують особливої уваги. Іноді, заклади вищої освіти в нашій країні, які мають однакові направлення, майже однакові назви, що залежать від місця їх розташування, але вони мають кардинально різні погляди, види, форми, засоби навчання з фізичного виховання і відрізняються між собою в рази. Чи можливо навести відповідний порядок, послідовність, систематичність, єдність систем фізичного виховання, визначення статусу дисципліни (обов’язкова, вибіркова, факультативна, секційна, практична, теоретична) для навчальних закладів будь-якого направлення, в умовах сьогодення і на майбутнє? В статті надані звіти по проведенню контрольних іспитів з фізичної підготовки здобувачів вищої освіти. Наведені результати, які отримали англійські вчені про вплив рухової активності на академічну успішність у навчанні школярів. Надані до розгляду і порівняння показники з фізичної культури і спорту у різних країнах Європи та України. Можливо, в зв’язку з сьогоднішніми обставинами (війна, пандемія), зараз не на часі інформувати суспільство про незадовільний стан здоров’я, фізичної підготовленості молоді, однак ми маємо заздалегідь передбачати, прогнозувати і намагатися по мірі можливості виправляти дані ситуації, обговорювати кожен крок, який направлений на покращення здоров’я людини, її гармонійного розвитку, її адаптованість до фізичної працездатності, збільшення мотивації до ведення здорового, активного способу життя.
  • ДокументНевідомий
    Physical education as a means of rorming a culture of health in students of higher education institutions
    (НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2022) Голубєва, Валентина Анатоліївна; Ускова, Світлана Михайлівна; Прус, Надія Михайлівна
    Health is an incomparable value, it is important in the life of every person, it is a key aspect of national security, it determines the possibilities of achieving individual and social well-being and well-being, prospects for sustainable development. In modern conditions, the importance of health is being significantly rethought, taking into account the understanding of it as an inalienable human right, from the point of view of existing threats and challenges, growing demands for the quality of health, technological and financial possibilities of its provision. The state of a person's health depends not only on biological factors, the environment and social environment, but also on whether a person's own health is valuable to him. It is this that determines the extent to which a person is ready to take care of him, to follow a healthy lifestyle, to a large extent, awareness of the factors that determine the state of health.
  • ДокументНевідомий
    The influence of footnall classes on the development of spatial-temporal accuracy of movements students higher education
    (Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023) Анікеєнко, Лариса Василівна; Білоконь, Віктор Петрович
    In the article, the impact of football on the development of space-time accuracy of movements in students of higher education institutions. It is established that physical education in higher education institutions is an integral part of the education and upbringing of modern youth. When solving a problem that is associated with health promotion, development of motor qualities, formation of students' motor skills, the physical education system should be improved in line with the modern concept of general education. The current trends of organization of physical education in educational institutions, features of development of motor qualities of students and the possibility of using technical equipment during football classes are analyzed.Football classes can be conducted in various forms of organization of exercise in higher education institutions, do not require special conditions of organization and are implemented both in the gym and on the open playground, with a contingent of different ages, gender, level of technical and physical fitness. The quality of the educational process in football depends on its proper planning (formation of content, means and methods of training of technique and development of physical qualities, selection of parameters of physical activity and their rational regulation), as well as on the objective assessment of motor skills and skills of student youth. The need to improve the efficiency of exercise in educational institutions requires the search for new or improvingtraditional approaches to students' motor training. The introduction of technical equipment in the educational process of physical culture increases the developmental effect of physical exercises due to the possibility of purposeful influence on motor qualities in unity with training of technique, accurate dosage of parameters of physical activity and increased motor density of classes.
  • ДокументНевідомий
    Аналіз кореляційних звʼязків психофізіологічних показників кваліфікованих бадмінтоністів
    («Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційні аспекти розвитку людини», 2021) Міщук, Діана Миколаївна; Сюй, Саньцянь
    Ефективна підготовка юних і успішна діяльність гравців високої кваліфікації неможлива без комплексної оцінки фізичного і психофізіологічного стану бадмінтоністів. В дослідженнях взяли участь 34 особи, 12 чоловіків і 22 жінки, у віці 17-22 роки, кваліфікація I розряд, КМС і МС. За допомогою комп’ютерного комплексу «Мультипсихометра-05» були вивчені врівноваженість нервової системи та функціональна рухливість нервових процесів, загальні когнітивні здібності та різні психоемоційні стани і полезалежність спортсменів. Ефективність бадмінтоністів високої кваліфікації залежить від здатності спортсмена до сприйняття, аналізу і переробки інформації, вивчення психофізіологічних функцій з метою контролю над функціональним станом спортсмена і корекцією тренувального процесу є дуже важливим. Аналіз отриманих результатів кореляційних зв'язків свідчить, що нейродинамічні характеристики мають слабкі та помірні зв'язки з когнітивними характеристиками та психоемоційними станами спортсменів, які характеризуються особливостями когнітивно-діяльнісних стилів (p <0,05). Отже, на формування когнітивної сфери та когнітивно-діяльнісних стилів спортсмена крім нейродинамічних характеристик, також впливають інші чинники.
  • ДокументНевідомий
    Алгоритм визначення психофізіологічних показників кваліфікованих волейболістів за допомогою сучасних комп’ютерних технологій
    (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022) Міщук, Діана Миколаївна
    В статті розглянуті сучасні методики визначення психофізіологічних характеристик спортсменів за допомогою комп’ютерних технологій, які широко застосовуються в спорті вищих досягнень. В запропонованій методиці представлені тести, які вивчають основні нейродинамічні характеристики, когнітивні процеси та рівень стресостійкості спортсмена. Представлена батарея тестів дає можливість найбільш повно вивчити та проаналізувати психофізіологічні характеристики, які є важливими для забезпечення високого тренувального та змагального рівня. Для аналізу показників нейродинамічного блоку відібрані тести, які спрямовані на вивчення балансу (врівноваженості) та рухливості нервових процесів. В когнітивному блоці запропоновані тести, які дають оцінку ефективності розумової діяльності волейболістів на кожному етапі розв’язання ігрової задачі. Не менш важливим є вміння спортсмена тримати емоції під контролем, для досягнення успіху волейболіст повинен вміти керувати своїми емоціями, діями, психічним станом в різних умовах (в умовах стомлення, під впливом факторів, що збивають і т. д.). Отримані дані дозволять впровадити у систему етапного контролю прогностичні моделі, створені задля корекції та індивідуалізації підготовки волейболістів у процесі багаторічного спортивного вдосконалення.
  • ДокументНевідомий
    Вплив спортивно-оздоровчого волейболу на зміцнення здоров’я у студентів
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023-11-25) Сироватко, Зоя Вікторівна; Єфременко, Вікторія Миколаївна; Напалкова, Тетяна Вадимівна
    Одним із головних завдань кафедр фізичного виховання вищих навчальних закладів України є зміцнення та збереження здоров’я студентів під час їх навчання, формування фізкультурно-оздоровчих компетентностей. Однією з головних задач є розвити інтерес і позитивну мотивацію до занять фізичною культурою під час навчання та до самостійних занять фізичними вправами. [1, 3]. На думку вчених, фізичне здоров’я – це природний стан організму, що виникає в результаті нормального функціонування всіх його органів і систем; це досконалість саморегуляції в організмі, гармонія фізіологічного процесу, максимальна адаптація, це стан зростання і розвитку органів і систем організму, які складають основу морфологічних та функціональних резервів, що забезпечують пристосувальні реакції. Фізичне здоров'я визначається такими факторами, як індивідуальні особливості в анатомічній будові тіла, фізіологічній функції тіла в різних умовах спокою, руху, середовищі, генетичної спадковості, рівня фізичного розвитку органів і систем організму [3, 2]. Актуальність статті полягає у дослідженні впливу спортивно-оздоровчого волейболу на фізичний та психічний стан студентів та зміцнення їхнього здоров’я в тренувальному процесі та на парах за розкладом занять.
  • ДокументНевідомий
    Dynamics of students’ physical well-being indicators during quarantine restrictions
    (ALUNA Publishing House, 2023-06-25) Sabirov, Oleksandr O.; Syrovatko, Zoia V.; Yefremenko, Viktoriia M.; Havrylova, Nataliia Ye.; Syrotynska, Olena K.; Chekhovska, Anna Yu.; Mokhunko, Oleksandr D.
    The aim: To study the dynamics of students’ physical well-being and physical fitness during the quarantine restrictions caused by the COVID-19 pandemic. Materials and methods: Theresearch involved 263 students (148 men and 115 women) aged 18-20. Depending on the volume of physical activity performed by students during quarantine restrictions, they were divided into three groups (with sufficient, high, and low volume). The physical well-being of students was determined by the method proposed by Ye. A. Pyrohova. The level of physical fitness was determined by the results of students’ performance of the exercises. Results: The most pronounced negative changes in physical well-being indicators were found in group C students (both men and women), whose volume of motor activity during quarantine restrictions was low. Among the physical qualities, the level of endurance of students was the most negatively affected. Conclusions: It was found that physical exercises have a positive effect on students’ physical well-being during quarantine restrictions. The rational use of physical education makes it possible to mobilize the reserve motor capabilities of the students’ body, offset the negative impact of low motor activity and sedentary lifestyle during quarantine restrictions, and help maintain the physical well-being and level of physical fitness at the proper level.
  • ДокументНевідомий
    Impact of motor activity on the dynamics of intellectual working capacity and mental cognitive Processes in students
    (ALUNA Publishing House, 2023) Karpiuk, Iryna Yu.; Obeziuk, Tetiana K.; Demydenko, Maryna O.; Zakharova, Iryna Yu.; Pidvalna, Olena V.; Salamakha, Oleksandr Ye.; Holovanova, Iryna A.
    The aim: To study the impact of physical exercises of different intensity on the dynamics of intellectual working capacity and mental cognitive processes in students. Materials and methods: The research involved 293 students. The research was conducted in 2 stages.The 1st stage involved the study of the level of intellectual activity of students with sufficient (the experimental group, n = 76) and insufficient levels of their motor activity (the control group, n = 217). The 2nd stage provided for the determination of the dynamics of intellectual activity indicators in students (n = 76) before and after physical exercises of different intensity. Results: It was found that students with sufficient motor activity are characterized by significantly better indicators of intellectual working capacity and mental cognitive processes than students with insufficient motor activity. It was found that low-intensity physical exercises of a recreational nature had a more positive effect on intellectual working capacity in the course of training sessions. Conclusions: Organized motor activity and optimal physical exertion both during and after the end of intellectual functioning can directly affect the preservation and improvement of students' intellectual working capacity.
  • ДокументНевідомий
    Дослідження відношення студентів тенісистів ЗВО неспортивного профілю до способів підтримання здоров’я і ролі фізвиховання
    (2019) Лукачина, Анатолій Васильович
    Праналізовано результати дослідження відношення студентів тенісистів до способів підтримання здоров’я та визначено, яку роль у цьому студенти відводять фізичному вихованню. Виділено найбільш значущі з точки зору студентів фактори, які сприяють підтриманню здоров’я на хорошому рівні.
  • ДокументНевідомий
    Використання відеоматеріалів у викладанні принципів техніки і тактики студентам тенісистам ЗВО неспортивного профілю
    (2019) Лукачина, Анатолій Васильович
    Проаналізовано відеоматеріали вітчизняних та зарубіжних Інтернет джерел, що містять найбільш показові та придатні для використання в учбовому процесі записи ігор відомих тенісистів та відео навчального спрямування. Відібрано кілька найбільш типових записів, які можна рекомендувати включити до теоретичної частини навчальної програми з тенісу.
  • ДокументНевідомий
    Деякі фізіологічні особливості фізичних навантажень у тренуванні студентів тенісистів
    (2020) Лукачина, Анатолій Васильович
    Проаналізовано особливості гри в теніс з точки зору аеробних та анаеробних навантажень. Виділено необхідні види тренувань та комплекс компонентів тренування. Наведено приклад розрахунку показника ефективності реалізації анаеробних можливостей організму.
  • ДокументВідкритий доступ
    Application of innovative technologies during training of technical and tactical actions of football students
    (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022) Bilokon, V.; Anikеіenko, L.
    The article reveals the meaning and importance of using innovative technologies during the training of technical and tactical actions of football players. It was found that one of the main criteria for the development potential of modern society is good health and a high level of physical fitness. It was determined that training and comprehensive training of professional football players of a new quality is possible only with the help of modern methods based on the latest advances in information technology. Thus, the introduction of modern innovative technologies into the education system, which ensure further improvement of the educational process, technical and tactical training of football students,is of great importance. It has been established that the level of playing skill in football is based on the stability and variability of technical and tactical techniques. Reforms carried out in the system of higher education deeply affected the process of physical education of student youth. The search for ways to increase its effectiveness is the object of constant attention of many researchers. In addition, the process of physical education of students has its own characteristics due to the impact on it of various external and internal factors that determine the target orientation, the selection of the content of educational material, the design of organizational, methodical and material infrastructure. Most researchers associate the purpose of physical education and sports training with the formation of the physical culture of the student's personality.
  • ДокументВідкритий доступ
    Футбол як базовий засіб фізичного виховання здобувачів вищої освіти
    (УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023) Анікеєнко, Лариса Василівна; Білоконь, Віктор Петрович; Дакал, Наталія Адамівна
    Мета роботи: розкрити значення футболу у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти. Методологія: було використано теоретичні методи дослідження, зокрема, аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, що дали можливість розкрити значення футболу у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти .Наукова новизна: доведено, що систематичні та регулярні заняття футболом виробляють здатність швидко освоїти рухові дії і швидко перебудувати їх відповідно до ситуаційних завдань.Спритність у футболі проявляється в рухах з м'ячем, без м'яча, у постійно змінюваних ігрових ситуаціях. Пересування, пов'язані з веденням, обведенням, відбором і ударами по м'ячу, вимагають від гравців самого широкого прояву координаційних здібностей. Крім того, ця рухова діяльність у футболі протікає в умовах єдиноборства і постійно змінюються зовнішніх умов (стан поля, глядачів, погода), що вимагає високого прояву швидкості. Висновки: отже, футбол це такий вид спорту, який самим більшим чином сприяє різносторонньому фізичному розвитку особистості. Адже, гра в футбол, пов'язана з необхідністю підтримувати високу працездатність протягом тривалого часу і виконувати роботу з максимальною інтенсивністю на тлі значного загального стомлення і стресу, вимагає високої стійкості у взаємопов'язаних функціональних системах. Тому технічні та тактичні навички футболістів демонструються в грі з належною ефективністю лише на фоні високого рівня їх фізичної підготовленості. Усі спортивні ігри пов’язані з різним характером та інтенсивністю психологічного навантаження, футбол не є результатом. Під час гри футболісти відчувають стрес, який невиразно відображається на їх спортивній та технічній майстерності. Тому, з метою подолання негативних стресових станів, які можуть виникати під час гри у футбол, і негативно впливати на результат, важливе значення має впровадження занять з футболу у освітній процес з фізичного виховання.
  • ДокументВідкритий доступ
    Peculiarities of improving students' health by means of swimming
    (НПУ імені М. П. Драгоманова, 2023) Dakal, N. A.
    The article analyzes the use of modern methods in the process of swimming classes to improve the physical condition of students of higher education. The effectiveness of systematic swimming lessons on improving health indicators of students was studied. A low level of health among students who lead a sedentary lifestyle was determined. The motivational aspects of the involvement of student youth in active swimming lessons have been determined. It was found that when teaching proper breathing in an unfamiliar environment for initial swimming lessons, it is recommended to spend up to 40% of the class time on breathing exercises, thus, students who are just learning to swim will more easily overcome the barrier of fear in the water environment. Thus, swimming lessons are shown with various health conditions for students of special medical groups. In addition-in the above recommendations, you can add add the following when mastering the skill of breathing in an unusual environment for initial swimming training. Early multi-level swimming programs are recommended for all children to help them overcome their fear of water, improve pool performance and improve swimming performance. This will eventually increase the percentage of adults who can swim. It is necessary to create a favorable environment for the classes of students with mild and severe disabilities. For this, it is necessary to adapt run swimming programs. The variety of aspects of physical training, the specifics and features of swimming represent the best pedagogical conditions for the development of emotional and volitional stability during classes in this type of pedagogical activity