Педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів
Вантажиться...
Дата
2021
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Анотація
Актуальність проблеми формування англомовної комунікативної компетентності у майбутніх інженерів обумовлена тим, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства, важливою є міжнародна співпраця, яку можуть реалізовувати висококваліфіковані фахівці, здатні до організації різнобічних ділових контактів з представниками різних держав. З огляду на це, стаття розкриває педагогічні умови, за яких можливе ефективне формування в майбутніх інженерів англомовної комунікативної компетентності.
Мета статті полягає у визначенні та обґрунтуванні педагогічних умов ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів. Для реалізації мети необхідним є вирішення таких завдань: 1) визначити сутність англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів та її структуру; 2) виявити й обґрунтувати педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів.
У процесі дослідження встановлено, що англомовна комунікативна компетентність майбутніх інженерів – це здатність фахівців технічної сфери успішно взаємодіяти з іншими суб’єктами професійної діяльності – носіями іноземної мови задля постановки та вирішення професійних завдань з використанням вербальних та невербальних засобів комунікації. Структуру англомовної комунікативної компетентності складають мовна, мовленнєва, лінгво-соціокультурна, навчально-стратегічна та професійна компетенції, кожна з яких базується на комплексній взаємодії відповідних знань, навичок, умінь та особистісних якостей.
Виявлено педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів: мотивація студентів до оволодіння англомовною комунікативною компетентністю й визнання її як особистісної цінності, без якої успішна взаємодія в процесі професійної діяльності неможлива; використання на заняттях з англійської мови автентичних текстів; інтерактивність проведення занять з англійської мови; самоосвіта студентів в процесі формування англомовної комунікативної компетентності.
Проаналізовано досвід проведення занять з англійської мови в закладах вищої технічної освіти з використання завдань, спрямованих на формування в студентів англомовної комунікативної компетентності за реалізації виявлених та обґрунтованих педагогічних умов.
Опис
Ключові слова
компетентність, комунікативна компетентність, англомовна комунікативна компетентність, майбутні інженери
Бібліографічний опис
Галацин, К. О. Педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів / Галацин, К. О., Фещук, А. М. Ярошенко, О. Л. // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – 2021. – Вип, № 44. – С. 254-261.