Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей

Ескіз недоступний

Дата

2024

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У статті визначаються особливості використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей. Сьогодні акцент у підготовці фахівців технічного профілю робиться на якісних змінах у бік професійно-орієнтованої освіти, що передбачає створення інформаційно-освітнього середовища, яке уможливлює процес формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців технічного профілю. Надано авторське визначення поняттю «інформаційно-освітнє середовище» – це сукупність інформаційно комунікаційних технологій, педагогічних і методичних засобів, що сприяють підвищенню пізнавальної активності та якості підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Обґрунтовано основні завдання, які допоможе вирішити використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови фахівцям технічного профілю, а саме: зробити навчання більш яскравим та оригінальним; активізувати навчально пізнавальну діяльність; забезпечити швидкий зворотний зв’язок; сформувати емоційно-ціннісне ставлення до навчання; підвищити рівень інтелекту; залучити студентів, які характеризуються пасивністю, до активної роботи; сформувати практичні навички та вміння оволодіння комп’ютерною та цифровою технікою. Зазначено, що під час використання інформаційно освітнього середовища якнайкраще підходять платформа MOODLE та платформа Google Classroom. Використовуючи будь-яку із цих платформ викладач з української мови може використовувати сучасні інтерактивні методи навчання: візуалізовану лекцію, вправу «Снігова куля», рольову гру, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод), соціолінгвістичний експеримент. Визначено особливості використання інформаційно-дидактичного середовища у навчанні української мови фахівців технічних спеціальностей: навчальні матеріали зберігаються в одному місці; доступ до освітніх ресурсів є постійним; забезпечується індивідуальний підхід до навчання; гарантована взаємодія між учасниками освітнього процесу; інтеграція різних сервісів та інструментів; використання сучасних інтерактивних методів навчання; відповідальність; взаємна довіра і повага; доброчесність. Зроблено висновок, що використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей дозволяє впроваджувати сучасні методи та форми навчання.

Опис

Ключові слова

інформаційно-освітнє середовище, інтерактивні методи навчання, фахівці технічних спеціальностей, українська мова, information and educational environment, interactive teaching methods, technical specialists, Ukrainian language

Бібліографічний опис

Тільняк, Н. В. Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей / Тільняк Неоніла Василівна // Наукові інновації та передові технології : журнал. – 2024. – № 2(30). – С. 1365-1375. – Бібліогр.: 14 назв.