Орієнтований на учня підхід: досвід шкіл післябазової середньої освіти Данії
Вантажиться...
Дата
2024-12-19
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут проблем виховання НАПН України
Анотація
Метою статті є висвітлення сутності та специфіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в школах післябазової середньої освіти в Данії. Визначена
мета передбачає розв’язання таких завдань: 1) вивчити й узагальнити праці данських педагогів щодо сутності та специфіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в школах післябазової середньої освіти Данії; 2) вивчити й описати приклади утвердження орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з данського педагогічного досвіду шкіл післябазової середньої освіти, що забезпечують розвиток особистісного потенціалу учнів. У дослідженні застосовано такі методи наукового пошуку: аналіз науково-педагогічних джерел з досліджуваної проблеми; методи інтерпретації й узагальнення данського педагогічного досвіду;
монографічний метод – для логічного викладу отриманих результатів.
У процесі здійсненого дослідження вивчено й узагальнено праці данських педагогів щодо ролі орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з розвитку особистісного потенціалу учнівської молоді в данських школах досліджуваного типу. Зазначено, що утвердження на основі прогресивної педагогіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в данських школах післябазової середньої освіти виявляється в індивідуалізації та диференціації навчання (зокрема, у внутрішньошкільній диференціації – за рівнями та профілями). Це досягається шляхом комбінацій базових загальноосвітніх предметів і різноманітних предметів за вибором
(предмети культурного спрямування, профільні предмети та предмети з розвитку вмінь), а також вибору рівня складності й обсягу опанування певними навчальними предметами.
Установлено, що в усіх данських школах досліджуваного типу викладання здійснюється відповідно до різних академічних рівнів учнів з кожного предмета, що дає вам можливість персоналізувати профіль навчання з метою підвищення рівня навчальних досягнень кожного учня.
Разом з цим у данських школах післябазової середньої освіти добре організована діагностика особистісних якостей кожного учня, консультування, а також допомога учням у розробленні індивідуальної програми навчання.
Відзначено, що головна мета данської школи післябазової середньої освіти полягає в тому, щоб перетворити учнів на когось, тобто сформувати та підтримати напрями їхньої індивідуальної роботи, спрямовані на самовдосконалення та самоздійснення. У статті розглянуто приклади утвердження орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з данськогопедагогічного досвіду, що забезпечують розвиток особистісного потенціалу учнів.
Опис
Ключові слова
диференціяція навчання, індивідуалізація навчання, орієнтований на учня підхід, особистісний потенціал, освітній процес, прогресивна педагогіка, данські школи післябазової середньої освіти
Бібліографічний опис
Бондаренко, О. Орієнтований на учня підхід: досвід шкіл післябазової середньої освіти Данії / Олександра Бондаренко // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. - 2024. - №28, кн. 1. - C. 53-61.