Статті (КАМГС3)

Постійне посилання зібрання

У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 164
  • ДокументВідкритий доступ
    The role of simulation games in preparing students for communicative foreign language teaching
    (Revista EDaPECI Sao Cristovao (SE), 2024) Zadilska, Halyna ; Zaveriushchenko, Mykola ; Horlachova, Viktoriia ; Zhukevych, Iryna ; Tsymbal, Svitlana
    Traditional language learning methods can often be tedious, leading to alienation and reduced motivation. We aimed to determine the impact of simulation games on developing students’ communication skills when learning a foreign language. The following practical methods were used in the study: observation, expert evaluation, survey, and testing. The results, which we are excited to share, demonstrate the effectiveness of using simulation games compared to traditional teaching methods. The students of the experimental group (EG), through their hard work and the innovative approach of simulation games, improved their English level to B2 (R=1.76) compared to the students of the control group - CG (R=0.57). Also, the difference between the test results of the CG and the EG was in Reading Comprehension/Composition (22%), Listening (15%), and Interview (46%). Using simulation games influenced improving communication skills, perception of information, and the desire for self-learning. Confidence in communication increased to 81% compared to the CG (50%). These results inspire hope for the future of foreign language education, underscoring the critical role of simulation games and providing valuable information about developing and implementing simulation scenarios to create situational real-life conditions for effective English language learning.
  • ДокументВідкритий доступ
    The aesthetic logosphere of the school as a factor in the artistic culture forming
    (2021-11) Fedorenko, Svitlana; Myropolska, Yevhenia; Myropolska, Natalia; Shkilna, Iryna; Bondarenko, Oleksandra; Zhurba, Kateryna
    The socio-cultural situation of the present actualizes the problem of emotional and sensory perception of the world. The formation of aesthetic sense places increased demands on the educational process, and the child-centeredness of pedagogical science is one of the most crucial trends in the development of modern scientific cognition. This article aims to substantiate the pedagogical conditions for the formation of the artistic culture of adolescents within the aesthetic logosphere of the modern school and their experimental testing in practice.
  • ДокументВідкритий доступ
    Громадський компонент у системі шкільної освіти Данії як чинник розвитку особистістого потенціалу учнівської молоді
    (2024-07-01) Олександра Бондаренко
    Метою статті є висвітлення специфіки та змісту громадянського компоненту в системі датської шкільної освіти, спрямованого на розвиток особистісного потенціалу учнів. У дослідженні використано такі методи, як-от: аналіз та узагальнення науково-педагогічних джерел з аналізованої проблеми; методи інтерпретації й узагальнення фактів щодо впровадження та змістового наповнення громадянської освіти в шкільній системі Данії, що забезпечує розвиток особистісного потенціалу учнів; монографічний метод – для логічного викладу здобутих результатів. З’ясовано, що громадянська освіта в Данії виникла в ХІХ столітті паралельно із системою формальної освіти в державі з метою сприяння формуванню датської національної ідентичності на основі національно-християнської етики. Наголошено, що поняття громадянської освіти є широко прийнятим та відображає ширші суспільні концепції датської демократії як спільного способу життя й консенсусного прийняття рішень, сприяє як формуванню національної ідентичності в молоді, так і її приналежності до глобалізованого світу. Зазначено, що в закладах загальної середньої освіти Данії, відповідно до традиції і закону, громадянська освіта, надаючи перевагу громадянським знанням і демократичним цінностям, базується на комплексному поєднанні навчальних, міжпредметних і позанавчальних компонентів. Окреслено змістово-цільове наповнення обов’язкового предмета «Суспільствознавство» в датських школах. Установлено, що датська освітня традиція освіти пов’язує громадянську освіту з основними положеннями німецької концепції Bildung, яка розуміє освіту як особистісний і культурний розвиток індивіда. Зроблено висновок, що інтегрування громадянського навчання й виховання в систему датської середньої школи, реалізуючись через предмети з громадянознавства, вивчення культурного різноманіття та формування громадянських цінностей, забезпечує підтримання демократичних засад датського суспільства загалом і певною мірою сприяє розвиткові особистісного потенціалу учнів. Ефективність громадянської освіти в середній школі Данії в сучасних умовах визначається підготовленістю учнів до свідомої відповідальної діяльності на благо своєї країни.
  • ДокументВідкритий доступ
    Трансформація вивчення іноземних мов: штучний інтелект як інструмент розвитку мовленнєвих навичок студентів
    (International Science Group, 2024-06-01) Жукевич, Ірина Петрівна; Спірічева, Ольга Василівна
    У цій статті досліджується трансформація вивчення іноземних мов, а саме вплив інструментів штучного інтелекту (далі – ШІ) на розвиток мовленнєвих навичок студентів вищих навчальних закладів. Акцентується увага на потенційних перевагах та недоліках використання ШІ у вивченні мови, а також на рекомендаціях щодо ефективного впровадження інструментів ШІ у навчальний процес. Дослідження також показало, що існує широкий спектр інструментів ШІ, які можна використовувати для розвитку мовленнєвих навичок студентів, наведено приклади деяких найпоширеніших з них. Зазначено, що застосування інструментів штучного інтелекту у викладанні та вивченні іноземних мов може суттєво покращити процес оволодіння мовленнєвими навичками, роблячи його більш персоналізованим, інтерактивним та ефективним. У статті використовується комплексний метод дослідження, що включає аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду використання інструментів ШІ у вивченні іноземних мов. Дослідження показало, що використання інструментів штучного інтелекту може мати як позитивний, так і негативний вплив на розвиток мовленнєвих навичок студентів. З одного боку, інструменти штучного інтелекту можуть допомогти студентам практикувати іноземну мову, отримувати зворотний зв'язок і покращувати свої мовленнєві навички, а з іншого боку, такі самі інструменти штучного інтелекту можуть призвести до розвитку мовних помилок, стереотипів та упереджень. Наголошено, що викладачі повинні усвідомлювати обмеження та потенційні упередження інструментів ШІ та вживати заходів для їх пом'якшення. Вони також повинні захищати конфіденційність своїх студентів і навчати їх критично мислити отримуючи інформацію від інструментів штучного інтелекту. При правильному використанні інструменти ШІ можуть бути цінним ресурсом для розвитку мовленнєвих навичок студентів, вони можуть допомогти студентам практикувати вимову, отримувати зворотний зв'язок і покращувати навички аудіювання. На основі проаналізованої наукової та науково-методичної літератури, автори підкреслюють важливість використання інструментів штучного інтелекту відповідально та етично, а також поєднувати їх з іншими методами навчання. Варто дотримуватися запропонованих рекомендацій та шляхів впровадження використання інструментів штучного інтелекту для розвитку мовленнєвих навичок студентів при вивченні іноземної мови. Зазначено причини, через які дослідження впливу інструментів штучного інтелекту на розвиток мовленнєвих навичок студентів є пріоритетними для майбутніх досліджень.
  • ДокументВідкритий доступ
    Проблема формування професійних ідеалів старшокласників у історико-педагогічному контексті.
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Петренко, М. В.; Чіжова, Н. В.; Грабар, О. В.
  • ДокументНевідомий
    Розвиток особистісної мобільності студентів технічних вишів в позааудиторній діяльності
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Чіжова, Н. В.; Петренко, М. В.; Грабар, О. В.
    У статті розроблено класифікацію позааудиторної діяльності студентів технічного університету на прикладі НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського» і виділено дві фундаментальних складові: обов’язкова діяльність (включена до про- грами і оцінювана викладачем) і необов’язкова діяльність, яку студенти виконують за власною ініціативою. Кожну складову поділено на блоки, які докладно описані. Особливу увагу приділено загально-освітньому блоку оскільки його позааудиторні заходи приваблюють більшу кіль- кість студентів і сприяють розвитку та поглибленню їх знань як з предметів в цілому так і з певних вузьких тем. Студенти беруть активну участь у позааудиторних заходах тому що зацікавлені в предметі, бажають перевірити себе, довести собі і оточуючим, що можуть вибороти призове місце. Олімпіади спрямовані на перевірку поглиблених знань з одного або декількох предметів (наприклад: олімпіада з англійської мови та хімії) і вимагають від студентів крім ґрунтовних знань з предмету ще нестандартних рішень, творчого підходу, уважності і наполегливості. Вели- кою перевагою олімпіад є відсутність необхідної попередньої підготовки. Чільне місце серед позааудиторних заходів в університеті займають конференції, які проводяться щорічно факультетами, надаючи можливість всім бажаючим взяти участь. Студенти-винахідники об’єднуються в команди і беруть участь у хакатонах, роблячи життя ото- чуючих більш комфортним. Для всебічного розвитку студентів створюються гуртки наукового, технічного і соціо- гуманітарного спрямування. Надано результати опитування студентів 1-2 курсів радіотехнічного факультету з виявлення позааудиторних заходів в яких вони брали участь, встановлено що мотивувало та перешкоджало їхній активній позааудиторній робо- ті. Серед основних мотивуючих факторів є інтерес, самореалізація та саморозвиток, можливість отримати додат- кові бали з предмета. Перешкодами для участі в позааудиторних заходах студенти назвали: велике навчальне наван- таження, інші хобі, роботу, перебування в іншому місті. Доведено, що позааудиторна діяльність впливає на розвиток таких особистісних якостей, як комунікативність, самостійність, креативність, самоорганізованість, саморозвиток, активність та адаптивність, які є компонентами особистісної мобільності.
  • ДокументВідкритий доступ
    Benefits and challenges of participating in international students conferences
    (ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2024) Tuliakova, K. R.; Kornytska, Yu. A.
    The article examines the students’ participation in international students conferences in general and based on the example of the annual conference in particular, which is organized and conducted by the Department of English for Humanities of the Faculty of Linguistics of the National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute». The analysis of the International Student Conference «Ukrainian and Foreign Science: Yesterday, Today, Tomorrow» shows that the participation in such conferences has an important developmental, technological and social significance for the training of future specialists of technical and humanitarian profiles. Participating in international students conferences affords students valuable opportunities to learn from other students as well as to share their work with others; to network and establish long-term collaborative relationships with like-minded peers. The present paper is focused on the role of international students conferences in professional development and public speaking. The findings of the study present evidence that participation in international conferences provides students with an opportunity to develop their critical thinking, their writing, reading, speaking and listening skills; help them to be more confident. Our paper describes the stages of organization international students conferences, the specific features of each stage, the possible issues and solutions. It is indicated that students held a highly positive view of participating in international students conferences.
  • ДокументВідкритий доступ
    Інвективний дискурс: стратегія дискредитації та мовленнєві тактики її реалізації (на матеріалі статей українських ЗМІ «Українська правда» та «Український тиждень» (2013 – 2024 рр.))
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Скорофатова, А. О.
    Статтю присвячено аналізу масмедійного дискурсу щодо його інвективності, зокрема досліджено використання стратегії дискредитації та мовленнєві тактики її реалізації. Означено поняття мовної агресії, мовного насилля, інвективності та інвективи (у широкому та вузькому значенні); класифіковано інвективи у масмедійному просторі (інтелект-інвективи, соціоморальні інвектики, політ-інвективи, націонал-інвективи, професіонал-інвективи, зоо-інвективи, секс-інвективи, жаргон(арго)-інвективи, евфемізм-інвективи, каламбур-інвективи, інвективи-порівняння з історичними одіозними особистостями та літературними персонажами, інвективи-лихослів’я та ін.); проаналізовано використання однієї з основних комунікативних стратегій інвективного дискурсу – стратегію дискредитації на прикладі статей українських ЗМІ «Українська правда» та «Український тиждень» (2013 – 2024 рр.); систематизовано мовленнєві тактики нанесення образи, кепкування та приниження як реалізації стратегії дискредитації (пряма образа (експліцитна та імпліцитна), непряма образа (метафора, алюзія, прихована антитеза, написання власних назв з малої літери), розвінчування амбіцій (використання лексичних одиниць з позитивною конотацією у невідповідному контексті, алюзія, антитеза, взяття у лапки), навішування ярликів (перехід власних імен політиків у загальні, детермінологізація, псевдотермін, метонімія, паронімічна атракція, використання «домашнього» імені, прізвиська, приєднання до імені прізвиська, інвективне спотворення імені або прізвища тощо); розроблено схему аналізу інвективного тексту. Аналіз мовленнєвої стратегії дискредитації переконав у тому, що дієвим засобом морального знищення є інвектива когнітивного й семантичного плану, що сприяє бажаному сприйняттю політичних реалій, але це може бути достатньою підставою для юридичної кваліфікації розглянутих мовленнєвих дій як таких, що принижують честь і гідність особи.
  • ДокументВідкритий доступ
    Лінгвістичні аспекти юридичної техніки: юридична дефініція, презумпція та фікція
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Скорофатова, А. О.
    У статті на матеріалі нормативно-правових актів України досліджено логіко-лінгвістичні вимоги юридичної техніки, проаналізовано лінгвістичні характеристики юридичної техніки, означено юридичні дефініції, юридичні презумпції та юридичні фікції як прийоми юридичної техніки (поняття, місце в законодавстві, ієрархія, види, традиційні канони юридичної та лінгвістичної правильності), зокрема описано дефініції сенсу largo як базові, так дефініційні (метаприписи); дефініції сенсу stricto як реальні (інтрамовні), так і номінальні (метамовні, термінологічні); надано характеристику та наведено приклади аналітико-синтетичних та синтетичних дефініцій; доведено, що дефініції-регулятори надають дефінованому виразу значення, що порушує семантичне ядро цього виразу, а дефініції-проектанти усувають неточність, неясність та багатозначність дефінованого виразу; проаналізовано явні (класичні (класифікаційні, родовидові), контекстові та некласичні (диз’юнктивні, дефініції-переліки, казуальні переліки) дефініції та неявні, які дорівнюють юридичним дефініціям сенсу largo; деталізовано підвиди класичних дефініцій – предметні, функціональні (операційні) та кількісні; виділено повні дефініції, як містять увесь набір наявних ознак та часткові; встановлено, що юридична презумпція – прийом юридичної техніки, який є ймовірним припущенням, тобто припущенням, що є законодавчо закріпленим, яке стосується певного факту, реальність якого встановлюється як істинне і не потребує доказів, у той час, юридична фікція – це припущення якого-небудь факту або якості, що нерідко суперечить дійсності, але розраховане на те, щоб спричинити певні юридичні наслідки. Юридична фікція відрізняється від юридичної презумпції тим, що презумпція визнає реально можливе явище до істинного тоді, коли фікція нормативно закріплює те, що не існує в реальності.
  • ДокументВідкритий доступ
    Слогани в рекламному дискурсі (на прикладі англійської мови)
    (Видавнича група «Наукові перспективи», Громадська організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Волкова С. Г.; Остапчук І. І.
    Анотація. Стаття присвячена дослідженню мовних особливостей слоганів в англомовному рекламному дискурсі. Сучасний світ переповнений інформацією, а реклама відіграє важливу роль у споживчому суспільстві. Завдяки рекламі ми відкриваємо для себе нові продукти, бренди та послуги. Однак, реклама не тільки інформує нас, але також впливає на нашу культуру, мову та споживчу поведінку. Актуальність дослідження зумовлена загальною тенденцію до вивчення маніпулятивних прийомів у різного роду текстах, зокрема у рекламних салоганах. Мета статті полягає у виявленні лінгвістичних особливостей англомовних рекламних слоганів. Об’єкт дослідження – рекламний дискурс, а предмет – мовні засоби, що використовуються у салоганах англомовних рекламних текстів. У статті рекламний слоган трактується як коротка фраза або девіз, що використовується для підсилення іміджу товару чи бренду, сприяння його впізнаваності і запам’ятовуваності. Зроблено спробу комплексного аналізу рекламних слоганів, одного з різновидів рекламних текстів та їхніх основних функцій та характеристик. У статті представлено визначення поняття «слоган», яке використовується в міжнародній рекламній практиці. Авторами проаналізовано рекламні константи, які забезпечують взаємодію різних форм впливу рекламних повідомлень на реципієнтів. Розглянуто модель рекламної комунікації, в якій здійснюється процес отримання рекламної інформації споживачами. Описано характеристики таких рекламних слоганів. Приділяється увага на найпоширеніші мовні засоби, які структурують рекламну фразу. З’ясовано, що в аналізованих салоганах зафіксовано використання таких мовних засобів, як анафора, метафора, антитеза, асонанс, алюзія, градація та графічні символи. У статті наводяться кількісні підрахунки частотності вживання цих мовних засобів у рекламних салоганах. Ключові слова: алюзія, анафора, антитеза, градація, метафора, рекламний салоган.
  • ДокументВідкритий доступ
    Cross-cultural semantics of color: a comparative analysis of phraseological units with white and black color in English and Ukrainian
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Haidenko, Yu. O.; Kornytska, Yu. A.; Serheieva, O. O.
    This article delves into the linguistic and extralinguistic aspects of color names, focusing on the universal elements of color symbolism and their representation in phraseological units. The study draws on the works of renowned linguists and researchers, exploring the historical and cultural dimensions of color perception. The research aims to compare and establish symbolic meanings of the achromatic colors ‘black’ and ‘white’ in English and Ukrainian, shedding light on the linguistic intricacies within phraseological units. Employing theoretical analysis and comparative research methods, the study uncovers the cultural nuances and variations in interpreting these color terms, offering insights into the diverse ways different societies conceptualize and express meanings through language. The research emphasizes the linguistic and extralinguistic dimensions of color names, striving to identify similarities and differences in the symbolic meanings of black and white in the two languages. As of today, linguistics lacks a systematic approach to lexical units with color names. However, a consensus among many scholars suggests that phraseological unit with color name is inherently emotionally charged; it not only denotes a color but also seeks to express our attitude towards it. The analysis of the examined material indicates that color can be explicitly expressed (through direct naming of the color or an attribute associated with the color) and implicitly (by naming an object whose color characteristic is embedded in daily life or culture as a tradition). The designation of color in the contemporary linguistic worldview is influenced by various factors: cultural-historical, sociopolitical, individual-psychophysiological, and artistic-expressive. The representation of color is conditioned by the traditions of the language-speaking community. This comprehensive study significantly contributes to the broader discourse on color semantics, enriching our comprehension of the subtle intricacies embedded in linguistic expressions related to color symbolism. Prospects for further research are aimed at the analysis of lexemes in phraseological units, which have a color name, and to reveal the connection between the units.
  • ДокументВідкритий доступ
    Balancing participation in foreign language classes with the communicative approach: addressing dominance and passivity
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Kornytska, Yuliia Anatolyivna; Haidenko, Yuliia Oleksiivna
    The communicative approach is widely recognized as one of the most effective methods for ESL training, enhancing both individual learner autonomy and group interaction skills through discussions, role-playing, and collaborative projects. This method encourages learners to set personal goals, make decisions, and self-regulate, promoting independent and critical thinking, thus supporting both language acquisition and personal development. Despite its advantages, the communicative approach poses challenges, particularly in managing uneven participation where dominant students overshadow their introverted peers, affecting class atmosphere and communicative competence. This study aims to investigate and address these challenges by identifying effective strategies to balance participation, creating a more inclusive and supportive learning environment. A comprehensive literature analysis was conducted to understand the reasons behind dominant and passive behaviours, their impact on class dynamics, and strategies to address them. Key findings suggest that confidence levels, prior educational experiences, and personality traits significantly influence student behaviour. Effective strategies identified include structured group activities with role assignments, mutual support agreements, regularly changing group compositions, and clear criteria for oral comments. These strategies aim to mitigate the dominance of active students while encouraging contributions from quieter members, fostering a collaborative learning environment. Data were collected through systematic observations and surveys in ESP classes at the National Technical University of Ukraine. Statistical analyses assessed changes in student engagement, revealing a more balanced participation rate by the end of the study. The results demonstrate the effectiveness of the implemented strategies in enhancing educational outcomes and improving class dynamics. Despite research limitations, this study contributes to the ongoing discourse on effective ESL training practices, offering practical solutions for educators to manage diverse classroom dynamics.
  • ДокументВідкритий доступ
    Academic integrity: adapting to new chalenges
    (ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2024) Kornytska, Yu. A.; Tuliakova, K. R.
    Academic integrity is essential in higher education, shaping students’ ethical values and preparing them for professional success. Upholding honesty and integrity fosters a culture of respect, collaboration, and intellectual growth. Research on academic integrity emphasizes the need to address ethical breaches and adapt to technological advancements that pose new challenges. Universities play a key role in promoting academic integrity by providing practical experiences and proactive approaches. Extra-curricular activities, like interdisciplinary conferences, complement formal curricula by enhancing leadership, communication, and critical thinking skills while instilling ethical conduct. Events such as the international student conferences at National Technical University of Ukraine foster academic integrity and language proficiency. Statistical data collected annually by the organizing committee to present it to the educational community and use for developing algorithms on improving the quality of submissions and measures to promote and cultivate the academic integrity. The statistical data from 2018–2022 in the current paper shows a decline in plagiarism submissions, indicating the effectiveness of chosen approaches and implemented measures. However, the statistics from 2023 reveals brand-new challenges like violations related to artificial intelligence highlight the need for ongoing efforts. In addition, a survey for revealing students perceptions towards artificial intelligence is conducted. Student attitudes towards AI suggest a positive disposition, calling for a balanced approach to integrating technology while upholding academic integrity rather than prohibiting its use. It is essential for institutions to navigate the integration of AI ethically, ensuring a harmonious relationship between technological advances and academic standards.
  • ДокументВідкритий доступ
    Поняття “Інтенсивності” на заняттях з esp: формат тренінгу проти традиційного підходу
    (Видавнича Група "Наукові перспективи", 2024) Колосова, Ганна Андріївна; Гайденко, Юлія Олексіївна; Бойко, Ірина Віталіївна
    Це дослідження розглядає тренінги з англійської мови для спеціальних цілей ‒ English for Specific Purposes (далі ‒ ESP) ‒ у системі вищої освіти України, як інтерактивний підхід, що спрямований на стимулювання соціальної взаємодії та формування бізнес-навичок, таких як проведення презентацій, переговорів, дебатів, розуміння етичних аспектів бізнесу, проходження співбесід англійською мовою та багатьох інших. В статті порівнюються традиційний та інтенсивний підходи до вивчення іноземних мов та наводяться переваги інтенсивного підходу, які включають мінімізацію часу та максимізацію використання особистісних резервів студентів. У контексті вищої освіти пропонується введення інтенсивних занять у форматі тренінгів для досягнення суттєвих результатів, але не як заміну, а як доповнення до стандартних занять з ESP. Важливості набувають систематична та системна розробка та впровадження тренінгів у вищу освіту для впливу на якість навчання та ефективність використання людських ресурсів. Основною темою є інтенсивність занять як ступінь напруженості роботи під час вивчення мови, що включає інтелектуальні та нервові зусилля, різноплановий тип завдань та витрату часу. Проблема полягає у недостатності уваги до рівня інтенсивності при традиційних заняттях з ESP. Метою авторів є розгляд важливості інтенсивності та впливу тренінгів як альтернативного методу. Узагальнені результати включають рекомендації стосовно інтенсивності занять для студентів з різним рівнем володіння іноземною мовою на прикладі плану тренінгу до теми “Job interview skills”. Зазначено, що успішне вивчення мови вимагає достатнього часу, а тренінги можуть ефективно доповнити традиційні заняття, сприяючи засвоєнню практичних навичок. Автори роблять акцент на важливості високої інтенсивності на тренінгах для досягнення максимального результату. Таким чином, дослідження пропонує комплексний погляд на питання інтенсивності та розглядає практичні аспекти впровадження тренінгів у процес вивчення ESP.
  • ДокументВідкритий доступ
    Formalistic learning approaches: causes and effects
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Kornytska, Yuliia Anatoliivna; Serheieva, Oksana Oleksiyivna; Haidenko, Yuliia Oleksiyivna
    The current paper investigates the factors contributing to academic dishonesty among students at the National Technical University of Ukraine, highlighting the effects of formalistic learning approaches. Through a review of resent research and a targeted survey analysis, this study examines the impact of pedagogical strategies and the broader educational environment on student integrity. Key findings indicate that external pressures such as competitive academic climates, unclear pedagogical objectives, and the perceived (by students) irrelevance of course content significantly influence academic dishonesty. Theoretical insights from McGregor's Theory A and Theory B are applied to differentiate between the authoritarian and humanistic educational frameworks, demonstrating that environments which emphasise punitive measures and controls (Theory A) tend to exacerbate dishonest behaviours, whereas those that support personalised learning experiences (Theory B) help mitigate these tendencies. The survey reveals a disconnect between students' academic responsibilities and their personal and professional aspirations, with many resorting to dishonest practices when faced with unmanageable academic loads or misaligned curriculum goals. The manuscript proposes a paradigm shift in educational strategies to develop a culture of integrity. Recommendations include restructuring curricular designs to enhance relevance and engagement, improving communication of academic expectations, and implementing supportive measures that encourage ethical academic conduct. By addressing both the symptomatic and root causes of academic dishonesty, this study advocates for a more holistic approach to fostering integrity within the educational system.
  • ДокументВідкритий доступ
    Лексичний повтор у романах Шарлотти Бінґхем
    (Видавничий дім "Гельветика", 2024) Гайденко, Ю. О.; Колосова, Г. А.; Корницька, Ю. А.
    The article has been devoted to lexical repetition. Types of lexical repetition have been identified, their quantitative correlation and stylistic functions in the novels by Charlotte Bingham have been analysed. The term “lexical repetition” has been defined as the repeating of a word or word combination in one sentence, paragraph or whole message. It has been revealed that lexical repetition is a stylistic device of planned communication, i.e. it is used with certain pragmatic intention. Lexical repetition has been classified into simple contact repetition, expanded repetition, framing, catch repetition, successive repetition and etymological repetition. It has been outlined that in the novels by Charlotte Bingham lexical repetition provides for the structural and semantic text coherence, helps achieve the desired stylistic effect, creates certain pragmatic impact on the reader. It has been researched that in the novels by Charlotte Bingham lexical repetition is mainly represented by simple contact repetition (29,7%), catch repetition (28,7%) and framing (19,2%). Expanded (12,4%) and etymological (9,6%) repetition are used less frequently. Successive repetition (0,4%) is infrequent. Simple contact repetition (29,7%) is used by Charlotte Bingham to express the characters’ emotional state or to describe space or time with an indication of measure or degree. Catch repetition (28,7%) is used to reproduce the characters’ natural speech as realistically as possible or to perform the feedback function. Framing (19,2%) is used to emphasize the part of the utterance which has particular information value or to reproduce vernacular as realistically as possible. Expanded (12,4%) and etymological (9,6%) repetitions are used to emphasize emotionality of the utterance and specify its main idea by endowing the repeated lexical item with different informational and characteristic nuances. Chain repetition (0,4%) is used to represent sequence, cause-and-effect relationships and slow-motion course of events. Key words: catch-repetition, framing, lexical repetition, novel, simple catch repetition, stylistic device.
  • ДокументВідкритий доступ
    Ділова гра як ефективний метод розвитку іншомовної професійно комунікативної компетентності у майбутніх фахівців видавничої справи
    (Дрогобицький державний педагогiчний унiверситет iменi Iвана Франка, 2023-09) Антоненко, Інна; Борковська, Інна; Козубська,Ірина
    Стаття присвячена питанням, пов’язаним з методикою використання навчально-рольових ігор для формування іншомовної комунікативної компетентності у майбутніх фахівців видавничої справи. Значна увага приділяється покращенню знань та комунікативного досвіду, які необхідні для взаєморозуміння, щоб обмінюватися інформацією іноземною мовою, а також здійснювати пошук й розширити обсяг професійних знань у процесі спілкування. Визначено значення поняття «ділова гра», представлено класифікацію та обговорено її роль як важливого навчального засобу. Виділено мету ділової гри – залучення студентів до вирішення професійної проблеми. Проаналізовано роль гри у формуванні іншомовної комунікативної компетентності та soft skills у студентів у процесі навчання. Створення позитивної мотивації навчальної діяльності у студентів вибирати варіанти вирішення проблеми та знаходити переконливі аргументи є важливим завданням. Здійснено аналіз переваг використання ділової гри на заняттях – формування ділового стилю спілкування у практично-професійній діяльності, оволодіння комплексом навичок та умінь необхідних для майбутньої професії та опанування мовним матеріалом, забезпечує розвиток комунікативної компетентності у фахівців. Охарактеризовано процес формування іншомовної професійної комунікативної компетентності як актуального завдання з практичним значенням та готовності до набуття знань. Визначено основні структурні елементи ділової гри для проведення у навчальному процесі та описано етапи підготовки. Обґрунтовано значення ролі викладача на першому етапі організації ділової гри – ознайомлення студентів з завданням ситуації, розподіл функцій професійних ролей учасників, забезпечення мовним матеріалом. Проаналізовано другий етап гри, головна мета якого – створення творчої колективної взаємодії. Активізацію діяльності студентів з обговоренням поставлених проблем, аналіз та висновки результатів передбачено на третьому етапі. Організація навчальної діяльності спрямована на формування креативності для вирішення завдань, розвиток умінь аналізувати професійні ситуації та успішну роботу в команді.
  • ДокументВідкритий доступ
    Development of students' time management skills during distance education
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Borkovska, Inna; Antonenko, Inna; Tsepkalo, Oleksiy
    У статті розглянуто сутність поняття тайм-менеджменту та його значення в розвитку студента як особистості. Навички тайм-менеджменту визначаються як здібності, які дозволяють максимально ефективно використовувати свої можливості під час навчання. Здійснено узагальнення проблем адаптації студентів-першокурсників у новому освітньому середовищі з урахуванням дистанційного навчання. У статті наведено базові складові time management, які повинні працювати комплексно: 1) фіксація реалістичних цілей – довгострокових і короткострокових; 2) організація часу та речей; 3) делегування; 4) релаксація; 5) боротьба з почуттям провини. Досліджено основний компонент тайм-менеджменту – постановка цілей, яка має вирішальне значення для особистого успіху. Обґрунтовано необхідність аналізу свого часу за допомогою таблиць, де студентами складаються довгострокові та короткострокові цілі. Даний поділ дозволяє студентам зорієнтуватися в множині своїх цілей та завдань, визначити пріоритети та стратегію поставлених цілей. У статті обґрунтовано необхідність формування навичок організації речей, та з’ясовано значення делегування відповідальності, під час якої студент може передати вирішення менш значних проблем і відповідальність своїм одногрупникам. Визначено основні завдання релаксації, уточнено поняття «боротьба з почуттям провини» як одного із найскладніших складових time management. В статті також акцентовано увагу на основних перешкодах успішного тайм-менеджменту – прокрастинації та перфекціонізмі. Особливу увагу приділено методам тайм менеджменту, які допомагають студентам ефективно планувати свій час. Продемонстровано можливості розвитку навичок time management за допомогою двоетапного майстер-класу для студентів першого курсу. Теоретична частина проходить на сервісі для організації онлайн-занять, під час якої відбувається ознайомлення студентів із сутністю time management. Під час практичної частини представлено можливі шляхи подолання часових проблем за допомогою технологій тайм-менеджменту "Помодоро" та Матриці Ейзенхауера.
  • ДокументВідкритий доступ
    Ділова гра як засіб навчання усному професійно-орієнтованому мовленню та її структура
    (СГ НТМ «Новий курс», 2024) Гайденко, Юлія Олексіївна; Сергеєва, Оксана Олексіївна
    Статтю присвячено структурі ділової гри для навчання усному професійно орієнтованому мовленню. Визначено поняття «ділова гра», структуру ділової гри та її елементи. Описано, що структурними елементами ділової гри є ігрова модель, імітаційна модель, методичне і технічне забезпечення. Розкрито, що імітаційна модель містить такі елементи, як: педагогічні цілі, предмет гри, модель взаємодії учасників, а також система оцінювання. Встановлено, що до компонентів ігрової моделі належать: педагогічні цілі, ролі і функції гравців, сценарій та правила гри.
  • ДокументВідкритий доступ
    Структура ділової гри для навчання іноземній мові професійного спрямування
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Гайденко, Юлія; Сергеєва, Оксана
    Статтю присвячено структурі ділової гри для навчання іноземній мові професійного спрямування. Визначено поняття «ділова гра», переваги ділової гри у навчанні іноземній мові професійного спрямування, структуру ділової гри та її елементи. Розкрито, що ділова гра – це технологія, засіб і метод професійної підготовки, яка реалізується через комплекс ситуацій професійної комунікації та використовується для навчання і контролю групової діяльності. Вста- новлено, що ділова гра належить до імітаційних технологій навчання, оскільки вона полягає у відтворенні ситуацій професійного характеру. З’ясовано, що розроблення та успішне впровадження ділової гри у навчальний процес вима- гає детального структурування всіх її елементів. Описано, що структурними елементами ділової гри є ігрова модель, імітаційна модель, методичне і технічне забезпечення. Імітаційна та ігрова моделі органічно напластовуються одна на одну, перетворюючи ділову гру на імітаційно-ігровий навчальний прийом. Розкрито, що імітаційна модель – це орі- єнтовна форма діяльності фахівця, яка відтворюється у навчальному процесі. Вона містить такі елементи, як: педа- гогічні цілі, предмет гри, модель взаємодії учасників, а також система оцінювання. Встановлено, що ігрова модель – це спосіб опису роботи учасників, який передає соціальний контекст професійної діяльності фахівців. До компонентів ігрової моделі належать: педагогічні цілі, ролі і функції гравців, сценарій та правила гри. Усі зазначені вище елементи ділової гри сполучаються завдяки сценарію. Визначено, що сценарій – це опис дій учасників, їхніх комунікативних від- носин на основі деталізації ігрових ролей. Досліджено, що ролі у діловій грі поділяють на соціальні, міжособистісні, офіційні, а також стихійні. У процесі ділової гри учасники можуть програвати одразу декілька ролей, що залежить від сценарію. Гравці реалізують ігрові ролі з метою розв’язання проблемної ситуації, закладеної в сюжетну основу ділової гри. Задля вирішення поставлених завдань учасники можуть вступати у різні форми взаємодії: індивідуальну, парну, групову. Встановлено критерії оцінювання гравців, як-от: професійна компетентність, ефективність спільної діяльності, рівень сформованості професійних мовленнєвих навичок тощо.