Статті (КАМГС3)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Emotional scaffolding in ESP teaching during wartime(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Kornytska, YuliiaThe ongoing war in Ukraine poses substantial challenges to ESP education, extending beyond curriculum development or language instruction. Students are exposed to disrupted infrastructure, institutional instability, and emotional trauma, all of which undermine their ability to concentrate, engage in learning, and retain information. Chronic stress, displacement, and uncertainty significantly increase the risk of academic failure, emotional disengagement, and long-term psychological difficulties. Recent research reveals that a majority of Ukrainian students experience heightened levels of anxiety, depression, and symptoms consistent with posttraumatic stress disorder (PTSD), which directly affect their academic performance and emotional stability. These issues are particularly pronounced in ESP learning environments, where students must acquire both advanced language skills and the ability to function effectively in high-pressure professional situations. In such contexts, emotional resilience becomes just as vital as linguistic competence. This article explores the potential of emotional scaffolding—an instructional approach that embeds emotional support into pedagogical practice—as a means to enhance learning during wartime. Drawing on existing research and classroom experiences, it proposes methods for adapting tasks to students’ emotional realities, integrating digital tools for stress regulation, and fostering reflective activities to strengthen emotional awareness. Together, these strategies can help build safe and responsive educational environments that support both academic and psychological development. Rather than replacing traditional instruction, emotional scaffolding provides complementary support, fostering a more holistic and human-centered model of ESP education. As such, it has the potential to promote both professional growth and emotional well-being. Future studies should explore its role in enhancing educational resilience in the context of sustained global or regional crises.Документ Відкритий доступ Коучинг як інструмент професійного розвитку викладачів іноземних мов(2025) Жукевич, Ірина ПетрівнаВ даній статті досліджується значення коучингу, його різноманітні моделі та ефективне запровадження в мовній освіті. Досліджено ефективність коучингу як персоналізованого інструменту для професійного розвитку викладачів іноземних мов. Підкреслено, що динаміка викладання іноземних мов вимагає постійного вдосконалення, і коучинг пропонує структурований підхід до цього, а саме передбачає співпрацю досвідчених коучів із колегами, надаючи цілеспрямовану підтримку, зворотний зв'язок та ресурси. У статті проаналізовано ключові коучингові стратегії, такі як експертний коучинг, етапи активного коучингу та оцінювання. Висвітлюється позитивний вплив коучингу на впевненість викладачів, ефективність навчання та залученість студентів. Коучинг сприяє рефлексивній практиці та співпраці, дозволяючи викладачам аналізувати свою роботу та ділитися досвідом. Незважаючи на значні переваги, обговорюються виклики впровадження коучингових програм, зокрема часові обмеження, потреба в ресурсах та можливий скептицизм викладачів. Для успішного впровадження необхідні інституційна підтримка, чітка структура, регулярна оцінка та належний розподіл ресурсів. Коучинг є потужним засобом професійного розвитку, який покращує практику викладання, сприяє співпраці та долає розрив між теоретичними знаннями та практичним застосуванням, збагачуючи освітній досвід як викладачів, так і студентів.Документ Відкритий доступ Developing emotional regulation skills in ESP classroom(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Kornytska, Yuliia; Tuliakova, KaterynaIn modern education, especially under conditions of instability and crisis, developing students’ emotional regulation skills is increasingly important for ensuring academic persistence, psychological well-being, and professional readiness. This paper addresses the growing need to integrate emotional regulation development into English for Specific Purposes (ESP) instruction and presents a pedagogical framework designed for this purpose. The relevance of such an approach is particularly evident in crisis-affected environments, such as wartime teaching in Ukraine, where students face heightened anxiety and cognitive fatigue that interfere with learning. The literature review demonstrates that emotional regulation is closely connected with cognitive flexibility, resilience, and goal-oriented behaviour, all essential for academic and professional success. Researchers emphasise that these skills can be effectively developed through both direct and indirect strategies embedded in classroom activities. The proposed framework categorises emotional regulation strategies as direct (mindfulness exercises, reflective writing, critical incident analysis) and indirect (role-play simulations, case studies, peer feedback). Applied within scaffolded ESP instruction, these strategies help students build emotional awareness and practise regulating emotions in realistic communicative contexts. The paper also acknowledges limitations related to classroom dynamics, educators’ competencies, and institutional conditions. Further research should focus on long-term outcomes, cultural adaptability of the framework, and the role of digital resources in supporting emotional regulation in diverse and crisis-affected educational settings.Документ Відкритий доступ AI in writing instruction: a collaborative approach(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Kornytska, YuliiaWriting skills are essential for effective communication and for the development of critical thinking, argumentation, and logical expression of ideas across academic, professional, and social domains. However, traditional writing instruction is often fragmented and less effective due to limited classroom time, heavy instructor workload, and, as a result, insufficiently detailed and personalized feedback. In this context, artificial intelligence (AI) tools, particularly ChatGPT, open up new opportunities for improving writing skills. They provide automated feedback, error correction, and foster students’ autonomy. At the same time, the effective integration of AI into the educational process requires the development of a strategy that takes into account technological, ethical, and academic considerations. Research objective. To present a strategy for integrating AI into foreign language writing instruction, aimed at overcoming the fragmentation of traditional approaches and ensuring personalized feedback. Methodology. A comprehensive analysis of scientific publications and practical examples of AI use in writing instruction, particularly tools such as ChatGPT, as well as the needs of instructors and students. Results. The proposed strategy involves a phased integration of AI: from analysing AI-generated texts to editing students’ own work. This approach contributes to the improvement of writing skills, the development of learner responsibility, and adherence to ethical standards. The collaborative model (student–instructor–AI) ensures deep reflection, personalized support, and guidance in matters of ethics and cognitive development. The proposed strategy is a potentially effective complement to traditional instruction, maintaining the central role of the instructor in shaping writing practices and providing individualized support. Conclusions. The integration of AI into writing instruction is recognised as a promising direction, but it requires further research regarding long-term effectiveness, adaptation to various proficiency levels, accessibility of technologies, and ethical challenges. Priorities include upholding academic integrity and fostering a responsible attitude toward authorship and the educational process as a whole.Документ Відкритий доступ Structure and practical approaches to teaching technical English to international students in higher technical educational establishments of Ukraine(Наукові перспективи, 2025-02) Haieva, Polina OleksandrivnaTeaching technical English to international students in higher technical educational establishments of Ukraine is important in modern world in view of the process of globalization and integration of Ukraine into international educational and scientific structures. Possessing technical English skills for international students plays significant role in ensuring competitiveness in the world market place, especially in fields such as science, technology and engineering. Ukrainian Universities are being faced with the task of creating effective educational programs, which could help international students learn English at a proficient level. This involves not only studying of definitions and professional vocabulary, but also the development of writing and speaking skills in the scientific and technical context. Having fluent technical English is a key factor in students’ academic and professional success. Effective methods of teaching have to provide not only understanding language specifics, but also the progress of critical thinking and analytical skills, which help students to integrate into global technical societies. The research of structure and practical approaches to teaching technical English international students is crucial for future improvement of education and science in Ukraine, which contributes deeper integration into global scientific society. The study was conducted on the effectiveness of methods, which included analysis of different techniques such as interactive classes, usage of modern technologies and practical tasks, video lessons, online resorces and other digital instruments, defining their influence on the level of speaking competence of students and language acquisition. It was also centered on the modern challanges that international students are faced, including cultural, speaking and learning aspects. Results of the research lead to development of recommendations and improving of educational programs for international student IT specialties in Ukraine. Additionally, it’s important to mention, that development of such programs requires active engagement of teachets to exchange the experience with foreign colleagues, and using innovative methods of teaching. This wolud improve the level of education and integration of Ukrainian universities into the educational space.Документ Відкритий доступ Орієнтований на учня підхід: досвід шкіл післябазової середньої освіти Данії(Інститут проблем виховання НАПН України, 2024-12-19) Бондаренко, ОлександраМетою статті є висвітлення сутності та специфіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в школах післябазової середньої освіти в Данії. Визначена мета передбачає розв’язання таких завдань: 1) вивчити й узагальнити праці данських педагогів щодо сутності та специфіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в школах післябазової середньої освіти Данії; 2) вивчити й описати приклади утвердження орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з данського педагогічного досвіду шкіл післябазової середньої освіти, що забезпечують розвиток особистісного потенціалу учнів. У дослідженні застосовано такі методи наукового пошуку: аналіз науково-педагогічних джерел з досліджуваної проблеми; методи інтерпретації й узагальнення данського педагогічного досвіду; монографічний метод – для логічного викладу отриманих результатів. У процесі здійсненого дослідження вивчено й узагальнено праці данських педагогів щодо ролі орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з розвитку особистісного потенціалу учнівської молоді в данських школах досліджуваного типу. Зазначено, що утвердження на основі прогресивної педагогіки орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу в данських школах післябазової середньої освіти виявляється в індивідуалізації та диференціації навчання (зокрема, у внутрішньошкільній диференціації – за рівнями та профілями). Це досягається шляхом комбінацій базових загальноосвітніх предметів і різноманітних предметів за вибором (предмети культурного спрямування, профільні предмети та предмети з розвитку вмінь), а також вибору рівня складності й обсягу опанування певними навчальними предметами. Установлено, що в усіх данських школах досліджуваного типу викладання здійснюється відповідно до різних академічних рівнів учнів з кожного предмета, що дає вам можливість персоналізувати профіль навчання з метою підвищення рівня навчальних досягнень кожного учня. Разом з цим у данських школах післябазової середньої освіти добре організована діагностика особистісних якостей кожного учня, консультування, а також допомога учням у розробленні індивідуальної програми навчання. Відзначено, що головна мета данської школи післябазової середньої освіти полягає в тому, щоб перетворити учнів на когось, тобто сформувати та підтримати напрями їхньої індивідуальної роботи, спрямовані на самовдосконалення та самоздійснення. У статті розглянуто приклади утвердження орієнтованого на учня підходу до організації освітнього процесу з данськогопедагогічного досвіду, що забезпечують розвиток особистісного потенціалу учнів.Документ Відкритий доступ The role of simulation games in preparing students for communicative foreign language teaching(Revista EDaPECI Sao Cristovao (SE), 2024) Zadilska, Halyna ; Zaveriushchenko, Mykola ; Horlachova, Viktoriia ; Zhukevych, Iryna ; Tsymbal, SvitlanaTraditional language learning methods can often be tedious, leading to alienation and reduced motivation. We aimed to determine the impact of simulation games on developing students’ communication skills when learning a foreign language. The following practical methods were used in the study: observation, expert evaluation, survey, and testing. The results, which we are excited to share, demonstrate the effectiveness of using simulation games compared to traditional teaching methods. The students of the experimental group (EG), through their hard work and the innovative approach of simulation games, improved their English level to B2 (R=1.76) compared to the students of the control group - CG (R=0.57). Also, the difference between the test results of the CG and the EG was in Reading Comprehension/Composition (22%), Listening (15%), and Interview (46%). Using simulation games influenced improving communication skills, perception of information, and the desire for self-learning. Confidence in communication increased to 81% compared to the CG (50%). These results inspire hope for the future of foreign language education, underscoring the critical role of simulation games and providing valuable information about developing and implementing simulation scenarios to create situational real-life conditions for effective English language learning.Документ Невідомий The aesthetic logosphere of the school as a factor in the artistic culture forming(2021-11) Fedorenko, Svitlana; Myropolska, Yevhenia; Myropolska, Natalia; Shkilna, Iryna; Bondarenko, Oleksandra; Zhurba, KaterynaThe socio-cultural situation of the present actualizes the problem of emotional and sensory perception of the world. The formation of aesthetic sense places increased demands on the educational process, and the child-centeredness of pedagogical science is one of the most crucial trends in the development of modern scientific cognition. This article aims to substantiate the pedagogical conditions for the formation of the artistic culture of adolescents within the aesthetic logosphere of the modern school and their experimental testing in practice.Документ Невідомий Громадський компонент у системі шкільної освіти Данії як чинник розвитку особистістого потенціалу учнівської молоді(2024-07-01) Олександра БондаренкоМетою статті є висвітлення специфіки та змісту громадянського компоненту в системі датської шкільної освіти, спрямованого на розвиток особистісного потенціалу учнів. У дослідженні використано такі методи, як-от: аналіз та узагальнення науково-педагогічних джерел з аналізованої проблеми; методи інтерпретації й узагальнення фактів щодо впровадження та змістового наповнення громадянської освіти в шкільній системі Данії, що забезпечує розвиток особистісного потенціалу учнів; монографічний метод – для логічного викладу здобутих результатів. З’ясовано, що громадянська освіта в Данії виникла в ХІХ столітті паралельно із системою формальної освіти в державі з метою сприяння формуванню датської національної ідентичності на основі національно-християнської етики. Наголошено, що поняття громадянської освіти є широко прийнятим та відображає ширші суспільні концепції датської демократії як спільного способу життя й консенсусного прийняття рішень, сприяє як формуванню національної ідентичності в молоді, так і її приналежності до глобалізованого світу. Зазначено, що в закладах загальної середньої освіти Данії, відповідно до традиції і закону, громадянська освіта, надаючи перевагу громадянським знанням і демократичним цінностям, базується на комплексному поєднанні навчальних, міжпредметних і позанавчальних компонентів. Окреслено змістово-цільове наповнення обов’язкового предмета «Суспільствознавство» в датських школах. Установлено, що датська освітня традиція освіти пов’язує громадянську освіту з основними положеннями німецької концепції Bildung, яка розуміє освіту як особистісний і культурний розвиток індивіда. Зроблено висновок, що інтегрування громадянського навчання й виховання в систему датської середньої школи, реалізуючись через предмети з громадянознавства, вивчення культурного різноманіття та формування громадянських цінностей, забезпечує підтримання демократичних засад датського суспільства загалом і певною мірою сприяє розвиткові особистісного потенціалу учнів. Ефективність громадянської освіти в середній школі Данії в сучасних умовах визначається підготовленістю учнів до свідомої відповідальної діяльності на благо своєї країни.Документ Невідомий Трансформація вивчення іноземних мов: штучний інтелект як інструмент розвитку мовленнєвих навичок студентів(International Science Group, 2024-06-01) Жукевич, Ірина Петрівна; Спірічева, Ольга ВасилівнаУ цій статті досліджується трансформація вивчення іноземних мов, а саме вплив інструментів штучного інтелекту (далі – ШІ) на розвиток мовленнєвих навичок студентів вищих навчальних закладів. Акцентується увага на потенційних перевагах та недоліках використання ШІ у вивченні мови, а також на рекомендаціях щодо ефективного впровадження інструментів ШІ у навчальний процес. Дослідження також показало, що існує широкий спектр інструментів ШІ, які можна використовувати для розвитку мовленнєвих навичок студентів, наведено приклади деяких найпоширеніших з них. Зазначено, що застосування інструментів штучного інтелекту у викладанні та вивченні іноземних мов може суттєво покращити процес оволодіння мовленнєвими навичками, роблячи його більш персоналізованим, інтерактивним та ефективним. У статті використовується комплексний метод дослідження, що включає аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду використання інструментів ШІ у вивченні іноземних мов. Дослідження показало, що використання інструментів штучного інтелекту може мати як позитивний, так і негативний вплив на розвиток мовленнєвих навичок студентів. З одного боку, інструменти штучного інтелекту можуть допомогти студентам практикувати іноземну мову, отримувати зворотний зв'язок і покращувати свої мовленнєві навички, а з іншого боку, такі самі інструменти штучного інтелекту можуть призвести до розвитку мовних помилок, стереотипів та упереджень. Наголошено, що викладачі повинні усвідомлювати обмеження та потенційні упередження інструментів ШІ та вживати заходів для їх пом'якшення. Вони також повинні захищати конфіденційність своїх студентів і навчати їх критично мислити отримуючи інформацію від інструментів штучного інтелекту. При правильному використанні інструменти ШІ можуть бути цінним ресурсом для розвитку мовленнєвих навичок студентів, вони можуть допомогти студентам практикувати вимову, отримувати зворотний зв'язок і покращувати навички аудіювання. На основі проаналізованої наукової та науково-методичної літератури, автори підкреслюють важливість використання інструментів штучного інтелекту відповідально та етично, а також поєднувати їх з іншими методами навчання. Варто дотримуватися запропонованих рекомендацій та шляхів впровадження використання інструментів штучного інтелекту для розвитку мовленнєвих навичок студентів при вивченні іноземної мови. Зазначено причини, через які дослідження впливу інструментів штучного інтелекту на розвиток мовленнєвих навичок студентів є пріоритетними для майбутніх досліджень.Документ Відкритий доступ Проблема формування професійних ідеалів старшокласників у історико-педагогічному контексті.(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Петренко, М. В.; Чіжова, Н. В.; Грабар, О. В.Документ Відкритий доступ Розвиток особистісної мобільності студентів технічних вишів в позааудиторній діяльності(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Чіжова, Н. В.; Петренко, М. В.; Грабар, О. В.У статті розроблено класифікацію позааудиторної діяльності студентів технічного університету на прикладі НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського» і виділено дві фундаментальних складові: обов’язкова діяльність (включена до про- грами і оцінювана викладачем) і необов’язкова діяльність, яку студенти виконують за власною ініціативою. Кожну складову поділено на блоки, які докладно описані. Особливу увагу приділено загально-освітньому блоку оскільки його позааудиторні заходи приваблюють більшу кіль- кість студентів і сприяють розвитку та поглибленню їх знань як з предметів в цілому так і з певних вузьких тем. Студенти беруть активну участь у позааудиторних заходах тому що зацікавлені в предметі, бажають перевірити себе, довести собі і оточуючим, що можуть вибороти призове місце. Олімпіади спрямовані на перевірку поглиблених знань з одного або декількох предметів (наприклад: олімпіада з англійської мови та хімії) і вимагають від студентів крім ґрунтовних знань з предмету ще нестандартних рішень, творчого підходу, уважності і наполегливості. Вели- кою перевагою олімпіад є відсутність необхідної попередньої підготовки. Чільне місце серед позааудиторних заходів в університеті займають конференції, які проводяться щорічно факультетами, надаючи можливість всім бажаючим взяти участь. Студенти-винахідники об’єднуються в команди і беруть участь у хакатонах, роблячи життя ото- чуючих більш комфортним. Для всебічного розвитку студентів створюються гуртки наукового, технічного і соціо- гуманітарного спрямування. Надано результати опитування студентів 1-2 курсів радіотехнічного факультету з виявлення позааудиторних заходів в яких вони брали участь, встановлено що мотивувало та перешкоджало їхній активній позааудиторній робо- ті. Серед основних мотивуючих факторів є інтерес, самореалізація та саморозвиток, можливість отримати додат- кові бали з предмета. Перешкодами для участі в позааудиторних заходах студенти назвали: велике навчальне наван- таження, інші хобі, роботу, перебування в іншому місті. Доведено, що позааудиторна діяльність впливає на розвиток таких особистісних якостей, як комунікативність, самостійність, креативність, самоорганізованість, саморозвиток, активність та адаптивність, які є компонентами особистісної мобільності.Документ Відкритий доступ Benefits and challenges of participating in international students conferences(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2024) Tuliakova, K. R.; Kornytska, Yu. A.The article examines the students’ participation in international students conferences in general and based on the example of the annual conference in particular, which is organized and conducted by the Department of English for Humanities of the Faculty of Linguistics of the National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute». The analysis of the International Student Conference «Ukrainian and Foreign Science: Yesterday, Today, Tomorrow» shows that the participation in such conferences has an important developmental, technological and social significance for the training of future specialists of technical and humanitarian profiles. Participating in international students conferences affords students valuable opportunities to learn from other students as well as to share their work with others; to network and establish long-term collaborative relationships with like-minded peers. The present paper is focused on the role of international students conferences in professional development and public speaking. The findings of the study present evidence that participation in international conferences provides students with an opportunity to develop their critical thinking, their writing, reading, speaking and listening skills; help them to be more confident. Our paper describes the stages of organization international students conferences, the specific features of each stage, the possible issues and solutions. It is indicated that students held a highly positive view of participating in international students conferences.Документ Відкритий доступ Інвективний дискурс: стратегія дискредитації та мовленнєві тактики її реалізації (на матеріалі статей українських ЗМІ «Українська правда» та «Український тиждень» (2013 – 2024 рр.))(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Скорофатова, А. О.Статтю присвячено аналізу масмедійного дискурсу щодо його інвективності, зокрема досліджено використання стратегії дискредитації та мовленнєві тактики її реалізації. Означено поняття мовної агресії, мовного насилля, інвективності та інвективи (у широкому та вузькому значенні); класифіковано інвективи у масмедійному просторі (інтелект-інвективи, соціоморальні інвектики, політ-інвективи, націонал-інвективи, професіонал-інвективи, зоо-інвективи, секс-інвективи, жаргон(арго)-інвективи, евфемізм-інвективи, каламбур-інвективи, інвективи-порівняння з історичними одіозними особистостями та літературними персонажами, інвективи-лихослів’я та ін.); проаналізовано використання однієї з основних комунікативних стратегій інвективного дискурсу – стратегію дискредитації на прикладі статей українських ЗМІ «Українська правда» та «Український тиждень» (2013 – 2024 рр.); систематизовано мовленнєві тактики нанесення образи, кепкування та приниження як реалізації стратегії дискредитації (пряма образа (експліцитна та імпліцитна), непряма образа (метафора, алюзія, прихована антитеза, написання власних назв з малої літери), розвінчування амбіцій (використання лексичних одиниць з позитивною конотацією у невідповідному контексті, алюзія, антитеза, взяття у лапки), навішування ярликів (перехід власних імен політиків у загальні, детермінологізація, псевдотермін, метонімія, паронімічна атракція, використання «домашнього» імені, прізвиська, приєднання до імені прізвиська, інвективне спотворення імені або прізвища тощо); розроблено схему аналізу інвективного тексту. Аналіз мовленнєвої стратегії дискредитації переконав у тому, що дієвим засобом морального знищення є інвектива когнітивного й семантичного плану, що сприяє бажаному сприйняттю політичних реалій, але це може бути достатньою підставою для юридичної кваліфікації розглянутих мовленнєвих дій як таких, що принижують честь і гідність особи.Документ Відкритий доступ Лінгвістичні аспекти юридичної техніки: юридична дефініція, презумпція та фікція(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Скорофатова, А. О.У статті на матеріалі нормативно-правових актів України досліджено логіко-лінгвістичні вимоги юридичної техніки, проаналізовано лінгвістичні характеристики юридичної техніки, означено юридичні дефініції, юридичні презумпції та юридичні фікції як прийоми юридичної техніки (поняття, місце в законодавстві, ієрархія, види, традиційні канони юридичної та лінгвістичної правильності), зокрема описано дефініції сенсу largo як базові, так дефініційні (метаприписи); дефініції сенсу stricto як реальні (інтрамовні), так і номінальні (метамовні, термінологічні); надано характеристику та наведено приклади аналітико-синтетичних та синтетичних дефініцій; доведено, що дефініції-регулятори надають дефінованому виразу значення, що порушує семантичне ядро цього виразу, а дефініції-проектанти усувають неточність, неясність та багатозначність дефінованого виразу; проаналізовано явні (класичні (класифікаційні, родовидові), контекстові та некласичні (диз’юнктивні, дефініції-переліки, казуальні переліки) дефініції та неявні, які дорівнюють юридичним дефініціям сенсу largo; деталізовано підвиди класичних дефініцій – предметні, функціональні (операційні) та кількісні; виділено повні дефініції, як містять увесь набір наявних ознак та часткові; встановлено, що юридична презумпція – прийом юридичної техніки, який є ймовірним припущенням, тобто припущенням, що є законодавчо закріпленим, яке стосується певного факту, реальність якого встановлюється як істинне і не потребує доказів, у той час, юридична фікція – це припущення якого-небудь факту або якості, що нерідко суперечить дійсності, але розраховане на те, щоб спричинити певні юридичні наслідки. Юридична фікція відрізняється від юридичної презумпції тим, що презумпція визнає реально можливе явище до істинного тоді, коли фікція нормативно закріплює те, що не існує в реальності.Документ Відкритий доступ Слогани в рекламному дискурсі (на прикладі англійської мови)(Видавнича група «Наукові перспективи», Громадська організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Волкова С. Г.; Остапчук І. І.Анотація. Стаття присвячена дослідженню мовних особливостей слоганів в англомовному рекламному дискурсі. Сучасний світ переповнений інформацією, а реклама відіграє важливу роль у споживчому суспільстві. Завдяки рекламі ми відкриваємо для себе нові продукти, бренди та послуги. Однак, реклама не тільки інформує нас, але також впливає на нашу культуру, мову та споживчу поведінку. Актуальність дослідження зумовлена загальною тенденцію до вивчення маніпулятивних прийомів у різного роду текстах, зокрема у рекламних салоганах. Мета статті полягає у виявленні лінгвістичних особливостей англомовних рекламних слоганів. Об’єкт дослідження – рекламний дискурс, а предмет – мовні засоби, що використовуються у салоганах англомовних рекламних текстів. У статті рекламний слоган трактується як коротка фраза або девіз, що використовується для підсилення іміджу товару чи бренду, сприяння його впізнаваності і запам’ятовуваності. Зроблено спробу комплексного аналізу рекламних слоганів, одного з різновидів рекламних текстів та їхніх основних функцій та характеристик. У статті представлено визначення поняття «слоган», яке використовується в міжнародній рекламній практиці. Авторами проаналізовано рекламні константи, які забезпечують взаємодію різних форм впливу рекламних повідомлень на реципієнтів. Розглянуто модель рекламної комунікації, в якій здійснюється процес отримання рекламної інформації споживачами. Описано характеристики таких рекламних слоганів. Приділяється увага на найпоширеніші мовні засоби, які структурують рекламну фразу. З’ясовано, що в аналізованих салоганах зафіксовано використання таких мовних засобів, як анафора, метафора, антитеза, асонанс, алюзія, градація та графічні символи. У статті наводяться кількісні підрахунки частотності вживання цих мовних засобів у рекламних салоганах. Ключові слова: алюзія, анафора, антитеза, градація, метафора, рекламний салоган.Документ Відкритий доступ Cross-cultural semantics of color: a comparative analysis of phraseological units with white and black color in English and Ukrainian(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Haidenko, Yu. O.; Kornytska, Yu. A.; Serheieva, O. O.This article delves into the linguistic and extralinguistic aspects of color names, focusing on the universal elements of color symbolism and their representation in phraseological units. The study draws on the works of renowned linguists and researchers, exploring the historical and cultural dimensions of color perception. The research aims to compare and establish symbolic meanings of the achromatic colors ‘black’ and ‘white’ in English and Ukrainian, shedding light on the linguistic intricacies within phraseological units. Employing theoretical analysis and comparative research methods, the study uncovers the cultural nuances and variations in interpreting these color terms, offering insights into the diverse ways different societies conceptualize and express meanings through language. The research emphasizes the linguistic and extralinguistic dimensions of color names, striving to identify similarities and differences in the symbolic meanings of black and white in the two languages. As of today, linguistics lacks a systematic approach to lexical units with color names. However, a consensus among many scholars suggests that phraseological unit with color name is inherently emotionally charged; it not only denotes a color but also seeks to express our attitude towards it. The analysis of the examined material indicates that color can be explicitly expressed (through direct naming of the color or an attribute associated with the color) and implicitly (by naming an object whose color characteristic is embedded in daily life or culture as a tradition). The designation of color in the contemporary linguistic worldview is influenced by various factors: cultural-historical, sociopolitical, individual-psychophysiological, and artistic-expressive. The representation of color is conditioned by the traditions of the language-speaking community. This comprehensive study significantly contributes to the broader discourse on color semantics, enriching our comprehension of the subtle intricacies embedded in linguistic expressions related to color symbolism. Prospects for further research are aimed at the analysis of lexemes in phraseological units, which have a color name, and to reveal the connection between the units.Документ Відкритий доступ Balancing participation in foreign language classes with the communicative approach: addressing dominance and passivity(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Kornytska, Yuliia Anatolyivna; Haidenko, Yuliia OleksiivnaThe communicative approach is widely recognized as one of the most effective methods for ESL training, enhancing both individual learner autonomy and group interaction skills through discussions, role-playing, and collaborative projects. This method encourages learners to set personal goals, make decisions, and self-regulate, promoting independent and critical thinking, thus supporting both language acquisition and personal development. Despite its advantages, the communicative approach poses challenges, particularly in managing uneven participation where dominant students overshadow their introverted peers, affecting class atmosphere and communicative competence. This study aims to investigate and address these challenges by identifying effective strategies to balance participation, creating a more inclusive and supportive learning environment. A comprehensive literature analysis was conducted to understand the reasons behind dominant and passive behaviours, their impact on class dynamics, and strategies to address them. Key findings suggest that confidence levels, prior educational experiences, and personality traits significantly influence student behaviour. Effective strategies identified include structured group activities with role assignments, mutual support agreements, regularly changing group compositions, and clear criteria for oral comments. These strategies aim to mitigate the dominance of active students while encouraging contributions from quieter members, fostering a collaborative learning environment. Data were collected through systematic observations and surveys in ESP classes at the National Technical University of Ukraine. Statistical analyses assessed changes in student engagement, revealing a more balanced participation rate by the end of the study. The results demonstrate the effectiveness of the implemented strategies in enhancing educational outcomes and improving class dynamics. Despite research limitations, this study contributes to the ongoing discourse on effective ESL training practices, offering practical solutions for educators to manage diverse classroom dynamics.Документ Відкритий доступ Academic integrity: adapting to new chalenges(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2024) Kornytska, Yu. A.; Tuliakova, K. R.Academic integrity is essential in higher education, shaping students’ ethical values and preparing them for professional success. Upholding honesty and integrity fosters a culture of respect, collaboration, and intellectual growth. Research on academic integrity emphasizes the need to address ethical breaches and adapt to technological advancements that pose new challenges. Universities play a key role in promoting academic integrity by providing practical experiences and proactive approaches. Extra-curricular activities, like interdisciplinary conferences, complement formal curricula by enhancing leadership, communication, and critical thinking skills while instilling ethical conduct. Events such as the international student conferences at National Technical University of Ukraine foster academic integrity and language proficiency. Statistical data collected annually by the organizing committee to present it to the educational community and use for developing algorithms on improving the quality of submissions and measures to promote and cultivate the academic integrity. The statistical data from 2018–2022 in the current paper shows a decline in plagiarism submissions, indicating the effectiveness of chosen approaches and implemented measures. However, the statistics from 2023 reveals brand-new challenges like violations related to artificial intelligence highlight the need for ongoing efforts. In addition, a survey for revealing students perceptions towards artificial intelligence is conducted. Student attitudes towards AI suggest a positive disposition, calling for a balanced approach to integrating technology while upholding academic integrity rather than prohibiting its use. It is essential for institutions to navigate the integration of AI ethically, ensuring a harmonious relationship between technological advances and academic standards.Документ Відкритий доступ Поняття “Інтенсивності” на заняттях з esp: формат тренінгу проти традиційного підходу(Видавнича Група "Наукові перспективи", 2024) Колосова, Ганна Андріївна; Гайденко, Юлія Олексіївна; Бойко, Ірина ВіталіївнаЦе дослідження розглядає тренінги з англійської мови для спеціальних цілей ‒ English for Specific Purposes (далі ‒ ESP) ‒ у системі вищої освіти України, як інтерактивний підхід, що спрямований на стимулювання соціальної взаємодії та формування бізнес-навичок, таких як проведення презентацій, переговорів, дебатів, розуміння етичних аспектів бізнесу, проходження співбесід англійською мовою та багатьох інших. В статті порівнюються традиційний та інтенсивний підходи до вивчення іноземних мов та наводяться переваги інтенсивного підходу, які включають мінімізацію часу та максимізацію використання особистісних резервів студентів. У контексті вищої освіти пропонується введення інтенсивних занять у форматі тренінгів для досягнення суттєвих результатів, але не як заміну, а як доповнення до стандартних занять з ESP. Важливості набувають систематична та системна розробка та впровадження тренінгів у вищу освіту для впливу на якість навчання та ефективність використання людських ресурсів. Основною темою є інтенсивність занять як ступінь напруженості роботи під час вивчення мови, що включає інтелектуальні та нервові зусилля, різноплановий тип завдань та витрату часу. Проблема полягає у недостатності уваги до рівня інтенсивності при традиційних заняттях з ESP. Метою авторів є розгляд важливості інтенсивності та впливу тренінгів як альтернативного методу. Узагальнені результати включають рекомендації стосовно інтенсивності занять для студентів з різним рівнем володіння іноземною мовою на прикладі плану тренінгу до теми “Job interview skills”. Зазначено, що успішне вивчення мови вимагає достатнього часу, а тренінги можуть ефективно доповнити традиційні заняття, сприяючи засвоєнню практичних навичок. Автори роблять акцент на важливості високої інтенсивності на тренінгах для досягнення максимального результату. Таким чином, дослідження пропонує комплексний погляд на питання інтенсивності та розглядає практичні аспекти впровадження тренінгів у процес вивчення ESP.