Кафедра англійської мови гуманітарного спрямування №3 (КАМГС3)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра англійської мови гуманітарного спрямування №3 (КАМГС3) за Автор "Borkovska, Inna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Compound Term-nouns in Electrical Engineering Texts: Structural, Semantic and Functional Peculiarities(2020-11) Karachun, Yuliia; Haidenko, Yuliia; Borkovska, InnaДокумент Відкритий доступ Critical thinking development: stages and characteristics(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023-11-28) Borkovska, Inna; Kozubska, IrynaДослідження показують, що найпопулярнішим месенджером в Україні є Telegram, який обирають більшість студентів для спілкування та отримання інформації. З початком війни Telegram випередив телевізор, Facebook та YouTube як основне джерело новин. Telegram-канали стали важливими для неформальної освіти студентів, надаючи їм різноманітну інформацію, яка потребує критичного осмислення. Викладачам важливо навчати студентів критично сприймати та аналізувати інформацію, розвивати їхні навички критичного мислення. Це включає використання методів, таких як парна робота, мозковий штурм, аналіз текстів та обговорення дискусійних питань. Критичне мислення допомагає протистояти дезінформації та маніпуляціям, сприяє розвитку творчих здібностей та підвищує ефективність навчання.Документ Відкритий доступ Development of dialogue speaking skills of future lawyers with the use of Canva online resource(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024-05-15) Volkova, Svitlana; Borkovska, InnaПокращення "soft skills" майбутніх юристів є важливим завданням, що включає професійну та комунікативну компетентність, організацію комунікації, управління розмовами та вирішення криз. Це актуально для багатьох професій, особливо для юристів. У роботі використано аналіз, синтез, індукцію, дедукцію та моделювання. Проаналізовано електронне навчання діалогових навичок. Результати та обговорення: З огляду на курс України на вступ до ЄС, підготовка юристів вимагає міжкультурної комунікації та компетенцій для професійної взаємодії. Володіння іноземною мовою та доступ до сучасної інформації сприяють кар'єрним перспективам. Розвиток діалогової мови та інтеграція Canva в юридичну освіту підвищують мовні, візуальні та комунікаційні навички, що є важливими для сучасних юристів.Документ Відкритий доступ Development of presentation skills and their role in the formation of soft skills among law students(Дрогобич, 2022) Borkovska, Inna; Antonenko, Inna; Kozubska, IrynaThe article examines the development of presentation skills and their role in the formation of soft skills among law students. The need to shift emphasis in favor of soft skills in the process of teaching law students has been determined. The most in-demand skills of the future have been summarized, which also include presentation skills that contribute to the development of creativity, successful teamwork and critical thinking. Justifying the importance of the formation of soft skills in the process of learning English, the role of presentation as a powerful educational tool has been discussed. The essence of the concept of "presentational skills of future lawyers" has been determined and their classification has been presented. A method of two-stage formation of presentation skills of undergraduate law students has been proposed. The key aspects of the first stage have been highlighted – sufficient formation of students' verbal foreign language skills, preparation of presentations as a monologue, evaluation of the presentation according to such parameters as: information content of the presentation, the principle of minimalism and the quality of the performance.Документ Відкритий доступ Development of students' time management skills during distance education(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Borkovska, Inna; Antonenko, Inna; Tsepkalo, OleksiyУ статті розглянуто сутність поняття тайм-менеджменту та його значення в розвитку студента як особистості. Навички тайм-менеджменту визначаються як здібності, які дозволяють максимально ефективно використовувати свої можливості під час навчання. Здійснено узагальнення проблем адаптації студентів-першокурсників у новому освітньому середовищі з урахуванням дистанційного навчання. У статті наведено базові складові time management, які повинні працювати комплексно: 1) фіксація реалістичних цілей – довгострокових і короткострокових; 2) організація часу та речей; 3) делегування; 4) релаксація; 5) боротьба з почуттям провини. Досліджено основний компонент тайм-менеджменту – постановка цілей, яка має вирішальне значення для особистого успіху. Обґрунтовано необхідність аналізу свого часу за допомогою таблиць, де студентами складаються довгострокові та короткострокові цілі. Даний поділ дозволяє студентам зорієнтуватися в множині своїх цілей та завдань, визначити пріоритети та стратегію поставлених цілей. У статті обґрунтовано необхідність формування навичок організації речей, та з’ясовано значення делегування відповідальності, під час якої студент може передати вирішення менш значних проблем і відповідальність своїм одногрупникам. Визначено основні завдання релаксації, уточнено поняття «боротьба з почуттям провини» як одного із найскладніших складових time management. В статті також акцентовано увагу на основних перешкодах успішного тайм-менеджменту – прокрастинації та перфекціонізмі. Особливу увагу приділено методам тайм менеджменту, які допомагають студентам ефективно планувати свій час. Продемонстровано можливості розвитку навичок time management за допомогою двоетапного майстер-класу для студентів першого курсу. Теоретична частина проходить на сервісі для організації онлайн-занять, під час якої відбувається ознайомлення студентів із сутністю time management. Під час практичної частини представлено можливі шляхи подолання часових проблем за допомогою технологій тайм-менеджменту "Помодоро" та Матриці Ейзенхауера.Документ Відкритий доступ Formation and development of critical thinking of bioengineering students in english language classes for specific purposes(2023) Kozubska, Iryna; Borkovska, Inna; Antonenko, InnaДокумент Відкритий доступ Legal definition of the concept «Informational security» in Ukrainian and international documents(2022-11) Borkovska, Inna; Krutikova, IrynaThe concept of international information security was discussed in the context of the formation of the information society and global civilization. It is noted that information security is one of the main components of national security, especially during war. Although the concept of "information security" has existed in the political context for a long time, the legal systems of different countries define the concept of "information security" both equally and differently. It should be said, that there are definitions of this concept that are contained in international documents that are mandatory for most countries of the world. The most important interpretation of the concept is in the Decision of the Council of National Security and Defense of Ukraine. Information security is defined by Ukrainian legislation as a system for countering the spread of harm through misinformation, etc. The international definition is quite similar, although in some cases it is narrower or more complete. This concept represents the adoption of information security measures, the system of such measures, the procedure for actions in connection with the commission of illegal actions regarding information, determines the interaction of states to ensure world order and the development of international principles of information protection.Документ Відкритий доступ Primary and secondary qualifications in private international law(2022) Borkovska, Inna; Krutikova, IrynaThe problem of active adaptation and implementation of the legislation of the states to the rules of the European Union is considered. It is noted that all countries of the world use legal qualifications directly to solve various situations arising under different circumstances. The Law of Ukraine "On Private International Law" defines that a legal qualification is an identification of the law applicable to legal relations with a foreign person, but it should be noted that this definition is not complete. It is emphasized that such a definition simplifies the process of legal qualification in private international law. An analysis of theoretical definitions was carried out. Legal qualifications are considered by theoreticians to refer to the appropriate legal category of the question arising from the circumstances of the case under consideration by the court. There is also the following interpretation: legal assessment of a legal norm, which is aimed at clarifying the purpose. to determine the legal purpose of committing an offense.Документ Відкритий доступ Professional English for future lawyers(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Borkovska, Inna; Karachun, JuliiaThe textbook provides classroom and individual lessons for second year students of the Faculty of Sociology and Law. The publication consists of fourteen sections (Units), which cover professionally oriented topics: "Why we need law", "English Law and the English Judicial System", "The Us Court system", "The Nuremberg Trial", "Crown Court in session", "A Police-court", "The Houses of Parliament", "The International Court of Justice", "What is a crime?", "Imposition of penalties", "Capital Punishment ", "The British Police", "Role of Police Force", "Education to become a lawyer". The developed exercises are aimed at developing and improving the skills in reading, speaking, listening, writing and translation, as well as improving the lexical and grammatical knowledge of students. The aim of the textbook is to promote the expansion of the professional thesaurus of students, to generate interest in communicating in English and to increase students' motivation for learning and future profession.Документ Відкритий доступ Students-lawyers’ soft skills development through the professional text reading(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Borkovska, InnaAn analysis of basic communication skills was carried out, such as: the ability to listen, persuade and argue, speak in public, possess an official business style of presentation. It is noted that they can be developed in English lessons using the flipped classroom technique. Reading professional texts and working with them together with this technique contributes to the development of soft skills and the skills of written and oral scientific communication in students.Документ Відкритий доступ Use of internet blogs in context of learning foreign language and cultural understanding(Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2023-06-08) Borkovska, Inna; Volkova, SvitlanaThe development of intercultural competence requires the use of interactive teaching methods: project work, role-playing games, discussions, meetings with foreign representatives. This contributes to the development of a culture of communication, tolerance to the opinions of others, and expands students' educational autonomy, in particular through the use of online blogs. Blogs allow students to develop language competences, engage in intercultural communication and improve their writing and rhetoric skills. The virtual environment of the Internet provides ample opportunities for autonomous learning, providing free access to up-to-date materials. Blogs, although not directly intended for educational purposes, can become an important part of both classroom and self-study foreign language learning, as well as the development of understanding of oneself and the culture of others.