Бакалаврські роботи (ПСОН)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Бакалаврські роботи (ПСОН) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 74
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Керування кутом курсу літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Палій, Богдан Максимович; Бурау, Надія ІванівнаУ сучасній авіації більш глибокий розвиток автоматизації польоту отримали системи автоматичного управління. Найбільш складні системи автоматичного керування беруть на себе велику кількості функцій керування літаком в «штурвальному режимі», роблячи управління для льотчика легким. Система керування в автоматичних режимах веде літак за заданим маршрутом, використовуючи пілотажно-навігаційну інформацію від групи власних датчиків. Задача яка стоїть перед цією роботою є підвищення точності стабілізації кута польоту. Метою роботи є вирішення прикладних завдань синтезу системи керування кутом курсу літака. Відповідно до поставленої мети, основними завданнями роботи є: - здійснити літературний огляд теми дослідження; - провести аналіз системи керування кутом курсу літака; - визначити показники якості замкненої системи; - визначити оцінку точності системи; - оптимізувати зворотній зв’язок для забезпечення показників точності; - провести аналіз характеристик системи з обраним значення зворотного зв’язку. Для вирішення поставлених цілей в дипломній роботі систем керування кутом курсу літака використовувалося середовище моделювання MATLAB / Simulink.Документ Відкритий доступ Вдосконалення сайту кафедри ПСОН(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Подройко, Сергій Вікторович; Павловський, Олексій МихайловичОб’єм пояснювальної записки 67 сторінок. У роботі представлено 19 графічних рисунків та 2 таблиць. Кількість літературних посилань - 23. Мета роботи – удосконалення сайту кафедри приладів та системи орієнтації та навігації. Для реалізації поставленою мети поставлені наступні задачі: - аналіз фреймворків та засобів розробки сайту кафедри ПСОН; - створення структури сайту; - створення дизайну сайту; - SEO-оптимізація сату - Удосконалення Web-сайту та наповнення його матеріалами.Документ Відкритий доступ Методичне забезпечення до дисципліни "Мікроелектромеханічні прилади та системи"(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Шуляк, Максим Валерійович; Сапегін, Олександр МиколайовичДипломний проект присвячений розробці методичних вказівок до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Мікроелектромеханічні прилади та системи». Методичні вказівки розроблені для восьми лабораторних робіт. Передбачається використання сучасних інерціальних МЕМС датчиків та проведення імітаційного моделювання. Лабораторні роботи передбачають ознайомлення з принципами роботи МЕМС акселерометра та гіроскопа, їх підключення до ПК та отримання вихідних сигналів у середовищах Arduino IDE і Matlab. Створено необхідне програмне забезпечення для проведення циклу лабораторних робіт.Документ Відкритий доступ Датчик кутової швидкості(2019) Васильчук, Денис Андрійович; Сапегін, Олександр МиколайовичГіроскопічні вимірювачі кутової швидкості призначена для вимірювання кутової швидкості обертання об’єкта (основи), на яку вони встановлені, і використовуються як візуальні прилади і як чутливі елементи (датчики) в системах автоматичного керування та стабілізації. На сучасних літака, ракетах і космічних кораблях датчики кутової швидкості (ДКШ) використовують в демпферах рискання, тангажу і крену для покращення характеристик стійкості та керованості літаком, а в автопілотах і системах автоматичного керування – для того, щоб ввести в керуючу функцію сигнал, що пропорційний даній кутовій швидкості. Окрім того, ДКШ широко використовують в системах прицілювання танків і самохідних установок і авіаційних прицілах для вироблення кута упередження пострілу. Також в супутниках та космічних кораблях ДКШ можуть бути використані для демпфування коливань об’єкта. Наприклад в безкарданних системах інерціальної навігації, де кутове положення об’єкта визначається шляхом інтегрування показників ДКШ. Схема і конструкція ДКШ повинні забезпечувати вимірювання кутової швидкості з точністю в заданому діапазоні частот вібраційних і лінійних перевантажень навіть при різноманітних кліматичних умовах. Варто відмітити, що умови експлуатації ДКШ такі ж самі, що й умови експлуатації акселерометрів [1]. Наявні різні схеми побудови датчиків кутової швидкості. Кутову швидкість можна вимірювати як двох- так і трьохступеневими гіроскопами. Також, окрім звичайних гіроскопів використовують гіроскопи без носія кінетичного моменту, наприклад лазерні гіроскопи, або ж з корпускулярними носіями кінетичного моменту.Документ Відкритий доступ Слідкуюча система для наведення об'єкта у вертикальній площині(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Стельмах, Сергій Сергійович; Лакоза, Сергій ЛеонідовичУ дипломному проекті спроектовано одновісну систему орієнтації. Проведений аналіз безплатформених систем орієнтацій. В проекті розглянуто та охарактерезивано одновісні системи стабілізації. Створено кресленики котрі описують конструкцію спроектованого приладу. Розроблено принципову та структурно-кінематичну схему одновісної системи орієнтації.Документ Відкритий доступ GPS – трекер(2019) Григор'єв, Артем Сергійович; Павловський, Олексій МихайловичМета роботи – спроектувати та сконструювати макет GPS – трекера. Отримати дані про місце знаходження приладу. В дипломному проекті: - розглянуто існуючі глобальні навігаційні супутникові системи; - методи позиціювання об’єктів у просторі; - наведені характеристики використаємо апаратури; - приведено алгоритм роботи пристроїв позиціювання; - наведені характеристики існуючих трекерів; - розроблено корпус макету пристрою; - виготовлено корпус макету пристрою; - проведено випробування приладу; Основою трекера було обрано GPS – модуль Ublox Neo 7m та плату Arduino nano 328 p.Документ Відкритий доступ Кінематичний аналіз плоского важільного механізму програмними засобами(робота)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Ступак, Олександр Юрійович; Цибульник, Сергій ОлексійовичУ наш час завдання кінематичного аналізу механізмів найчастіше вирішуються графічними або аналітичними методами. З розвитком мов програмування та можливостей відповідних середовищ розробки стає можливою реалізація кінематичного аналізу плоских важільних механізмів програмними методами. Запропонована реалізація являється комбінованим графоаналітичним методом, оскільки аналітичне рішення засноване на графічних побудовах та рішенні відповідних геометричних задач. За допомогою мови програмування Processing реалізовано програмне забезпечення для кінематичного аналізу простих важільних механізмів. Кінематичний аналіз, важільний механізм, мова програмування Processing.Документ Відкритий доступ Промисловий робот. Розробка маніпуляційної системи(2019) Лещук, Марина Сергіївна; Лакоза, Сергій ЛеонідовичВ даному дипломному проекті розглядається макет промислового маніпулятора, як можливість демонстрації функціоналу повноцінного промислового робота. При виконанні дипломного проекту були розглянуті різноманітні конструкційні типи та види промислових маніпуляторів. Особливу увагу було приділено динамічному дослідження макету промислового маніпулятора, що дозволило знайти розташування центрів мас ланок маніпулятора та обчислити тензори інерції центрів мас ланок. Завершальним етапом було створення 3D моделі, деталювання та складального креслення маніпулятора.Документ Відкритий доступ Робочі окуляри з проекційним екраном(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Шмидко, Віталій Ігорович; Павловский, Олексій МихайловичМета дипломного проекту розробити і створити оптичну систему з проекційним екраном, яка виводитиме данні з датчику на екран. Повинна мати змогу підключення до комп’ютера. Автономна система живлення яка зробить проект незалежним від розеток на період експлуатації системи. У результаті проектування було отримано систему з низькими енерговитратами, контрастним зображенням проекції, а також малими габаритами. Без живлення автономної системи на резервних акумуляторах система працює на протязі 5хв і більше. Висока швидкість зчитування та відправки даних до цифрових датчиків та через модуль зв’язку Bluetooth. Усі компоненти системи стійкі до температурного діапазону від -40 ⁰С до +80 ⁰С. Діелектричний шар плівки з фторопласту стійкий до напруги 1000V та 400 ⁰С. Ці характеристики дали змогу розташувати компоненти дуже щільно відносно один одного без ризику короткого замикання між відкритими мікросхемами та місцями пайки. Рекомендується для відправлення даних на гарнітуру використовувати смартфон або ноутбук з Bluetooth терміналом. Він має надсилати дані без спец символів таких як новий рядок або табуляція. Закріплення системи на окулярах проводити за допомогою кабельної стяжки. Таке рішення дає змогу закріпити систему на будь-яких окулярах з прямою дужкою. Випуклі дужки окулярів зміщують систему відносно очей, що не дає змогу бачити проекцію.Документ Відкритий доступ Методичне та алгоритмічне забезпечення до комп’ютерних практикумів з дисципліни «Комп’ютерне моделювання процесів і систем» (Toolbox)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Березанська, Марина Олександрівна; Півторак, Діана ОлександрівнаНа дипломну роботу студентки третього курсу групи ПГ-п61 приладобудівного факультету Березанської Марини з теми: «Методичне та алгоритмічне забезпечення до комп’ютерних практикумів з дисципліни «Комп’ютерне моделювання процесів і систем»(Toolbox)». В даній дипломній роботі було розроблено методичне та алгоритмічне забезпечення до комп’ютерних практикумів, що має вказівку до виконання задач певного роду. В кожному окремому комп’ютерному практикумі були наведені короткі теоретичні відомості про Toolbox, які використовуються в даних практикумах, а саме про Control System Toolbox, Signal Processing Toolbox, Fuzzy Logic Toolbox, Spline Toolbox, Statistics Toolbox, Optimization Toolbox. Були описані принципи їх роботи. Також було оглядово показано можливості кожного з Toolbox. Було розглянуто приклади роботи кожного з даних пакетів. Після розглянутих прикладів було розроблено варіанти завдань по яким будуть виконуватися дані практикуми.Документ Відкритий доступ Маятниковий акселерометр з компенсацією динамічної похибки(2019) Грицай, Владислав Олександрович; Мироненко, Павло СтепановичВ даному проекті проведено розрахунок маятникового акселерометру компенсаційного типу. Акселерометр – це датчик, що вимірює прискорення та перетворює діюче прискорення в пропорційний йому електричний сигнал. Такий прилад містить інерційну масу, переміщення якого відносно корпусу приладу обмежене пружним підвісом. В даному проекті була вибрана конструктивна схема акселерометру з ємнісним датчиком кута та магнітоелектричним датчиком моменту. Приведені розрахунки основних елементів. Визначено передавальну функцію даного акселерометру, побудовано його математичну модель, приведено відповідний ілюстративний матеріал. В графічній частині проекту розроблено складальне креслення приладу, кінематична і електрична схеми та робочі креслення деталей.Документ Відкритий доступ Сейсмічний приймач(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Мішура, Карина Артемівна; Бурау, Надія ІванівнаВ даній роботі проведено аналіз частотних та масштабно-часових методів обробки інформації сейсмічних приймачів. Сейсмічний приймач (СП) – це електромеханічний пристрій, в якого енергія коливань ґрунту перетворюється на електричну, на основі використання принципу інертної маси. В даній роботі для реальних реалізацій вібраційних сигналів отримано та проаналізовано спектральну щільність для різних типів збурення місця встановлення СП. Застосовано неперервне вейвлет-перетворення і виконано розкладання вібраційних сигналів у набір апроксимацій і деталей. Для елементів вейвлет-розкладання визначено спектральну щільність.Документ Відкритий доступ Низькочастотний сейсмоприймач(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Чепик, Яна Віталіївна; Мироненко, Павло СтепановичРобота складається з вступу, п’яти розділів, висновку, списку використаної літератури та графічного матеріалу. В вступній частині описується актуальність вибраної теми, та загальний опис даної теми. В першому розділі представлені теоретичні відомості про засоби вимірювання вібрації, а саме п'єзоелектричні,індукційні, індуктивні ємнісні, тензорезисторні перетворювачі. В другому розділі представлена розрахунково-теоретичні відомості частотної ї характеристики сейсмометра. В третьому і четвертому розділах представлений теоретичний опис повірки сейсмоприймачів та технічний опис сейсмоприймача ВИБ - А . П’ятий розділ складається з розрахунку основних елементів сейсмоприймачі з електромагнітним врівноваження. В висновку узагальнюється виконана робота і формулюються висновки щодо виявлених недоліків.Документ Відкритий доступ Датчик руху об’єктів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Афзель, Сабіна Сохелівна; Півторак, Діана ОлександрівнаУ даній дипломній роботі було розроблено прилад – комбінований датчик руху, шляхом поєднання ултразвукового датчика та інфрачервоного. В першому розділі дипломної роботи були розглянуті різні типи датчиків руху: контактні, інфрачервоні, ультразвукові, мікрохвильові, радіохвильові та комбіновані. Наведено їх принципові схеми роботи, визначено недоліки та переваги, також розглянуто особливості конструкцій та монтажу. У другому розділі була розроблена структурна схема приладу, розглянуто та проведено порівняння елементів конструкції комбінованого датчика: датчиків руху, мікроконтролерів та плат. Було обрано типи та моделі датчиків: ультразвуковий HC-SR04 та інфрачервоний HC-SR501, обрано мікроконтроллер Arduino та вид плати Arduino Nano. Також у другому розділі було розроблено програмний код у програмному середовищі Arduino IDE для приладу та наведено схему підключення елементів. В останньому підрозділі проектується корпус комбінованого датчика.Документ Відкритий доступ Лабораторна робота: Мікромеханічний інерціально-вимірювальний модуль MAX21105(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Матвієнко, Давид Романович; Аврутов, Вадим ВікторовичВ даній роботі оформлена пояснювальна записка в якій описуються МЕМС-датчики різних виробників і принцип дії. Розроблений хід виконання лабораторної роботи на основі датчика MAX21105 на базі плати MinD EV Kit і програмного забезпечення для зняття даних Evaluation Kit. В роботі досліджувалися зчитані данні гіроскопа та акселерометра через варіації Аллана і їх похибки. В середовищі Matlab був реалізований код обробки даних методом варіацій Аллана і таких похибок як випадкове блукання кута, випадкове блукання швидкості і нестабільність зміщення нуля. По результату досліджень побудовані графіки і оцінені на точність виміри.Документ Відкритий доступ Промисловий робот. Навчальний макет(2019) Кобзар, Владислав Віталійович; Цибульник, Сергій ОлексійовичВ дипломному проекті розглядається макет промислового маніпулятора, як можливість демонстрації функціоналу повноцінного промислового робота. Окрема увага приділяється складовим макету таким, як плата мікроконтролерів, ШИМ- контролерів, серводвигунам та корпусу самого макету. Також було реалізовано можливість керувати макетом за допомогою програмного забезпечення, що було створено в середовищі розробки Arduino IDE і яке дозволяє контролювати швидкість обертання серводвигунів. Окрім цього також було реалізовано контроль макетом в реальному часі за допомогою створення програмного забезпечення в середовищі розробки LabVIEW та Arduino відповідно. Пояснювальна записка містить: 6 рисунків, 10 фотографій, 4 таблиці. Реферат В дипломном проекте рассматривается макет промышленного манипулятора, как возможность демонстрации функционала полноценного промышленного робота. Особое внимание уделяется составляющим макета таким, как плата микроконтроллеров, ШИМ- контроллеров, серводвигатели и корпуса самого макета. Также было реализовано возможность управлять макетом с помощью программного обеспечения, которое было создано в среде разработки Arduino IDE и которое позволяет контролировать скорость вращения серводвигателей. Кроме этого также было реализовано контроль макетом в реальном времени с помощью создания программного обеспечения в среде разработки LabVIEW и Arduino соответственно.Документ Відкритий доступ Промисловий робот. Розробка алгоритму керування маніпулятором(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Бондаренко, Михайло Володимирович; Мураховський, Сергій АнатолійовичЗмістом дипломного проекту являється описання методики створення алгоритму керування маніпулятором. В першому розділі приводиться опис історії розвитку робототехніки та аналіз основних функціональних елементів промислового робота. Також приводить опис розповсюджених алгоритмів побудови руху маніпулятора, та приводиться алгоритм їх використання. Другий розділ повністю присвячений кінематиці, а саме опис методики Денавіта-Хартенберга, постановка та вирішення прямої та зворотної задач кінематики. Останній розділ присвячений найбільш важливій функціональній складовій промислового робота – методиці створення алгоритму, приведені два можливі шляхи реалізації поставленої задачі: використання середовищ Arduino та Labview.Документ Відкритий доступ Датчик кутової швидкості компенсаційного типу(2019) Касько, Андрій Вікторович; Сапегін, Олександр МиколайовичКомпесаційні датчики кутової швидкості (ДУС) досі широко використовуються у сучасній техніці. Розвиток технологій дозволив підвищити якісні показники цих приладів, зменшити їх собівартість, а також зменшити розміри. У зв’язку з чим ДКШ використовуються не тільки у навігаційний техніці а й у побутовій, автомобілях та різних системах. Схема і конструкція ДКШ повинна забезпечувати вимірювання кутової швидкості з необхідною точністю в заданому діапазоні частот вібраційних і лінійних перевантажень при можливих кліматичних умовах. На сучасних літаках, ракетах і космічних кораблях датчик кутової швидкості використовують в демпферах рискання, тангажа і крену для поліпшення характеристик стійкості і керованості літака, а в автопілотах і системах автоматичного управління (САУ) – для введення в управляючу функцію сигналу, пропорційного кутовій швидкості. Крім того, ДКШ широко застосовують в рахунково-розв'язуючих приладах управління, наведення і стабілізації самонавідних снарядів, а також в системах орієнтації об'єкту в просторі, наприклад в безкарданних системах інерціальної навігації, де кутове положення об'єкту визначається шляхом інтегрування показань ДКШ [2]. Схема і конструкція повинні забезпечувати вимірювання кутової швидкості з необхідною точністю в заданому діапазоні частот вібраційних і лінійних перевантажень при можливих кліматичних умовах. Кутову швидкість можна вимірювати як двух, так і трьохстепеневими гіроскопами. Крім класичних гіроскопів можуть застосовуватися гіроскопи без носія кінетичного моменту (лазерні гіроскопи) або з корпускулярними носіями кінетичного моменту (електронні, протонні, атомні гіроскопи).Документ Відкритий доступ Датчик кутової швидкості на основі поплавкового гіроскопа(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Мамєєв, Костянтин Дмитрович; Сапегін, Олександр МиколайовичВ сучасних гіроскопічних та навігаційних системах стабілізації та керування диференційні та інтеграційні гіроскопи і акселерометри використовують як основні чутливі елементи систем, за допомогою яких визначаються параметри руху об’єкта Диференційні гіроскопи, або гіроскопічні вимірювачі кутової швидкості, що призначені для визначення кутової швидкості обертання об’єкта навколо будь-якого з головних його осей та застосовуються як візуальні приладу і як чутливі елементи в системах автоматичного керування і стабілізації. На сучасних надзвукових літаках диференційні гіроскопи застосовуються в демпферах рискання, тангажу і крену для покращення характеристик стійкості і керування, а в автопілотах – для введення в керуючу функцію сигналу, пропорційного кутовій швидкості. Окрім того, гіроскопічні вимірювачі кутової швидкості знаходять широке застосування в лічильно-обчислювальних приладах керування самохідних установок, а в авіаційних прицілах для виробки кута попередження зустрічі снаряду з ціллю. На супутниках і космічних кораблях диференційні гіроскопи можуть використовуватися для демпфування коливань об’єкта відносно центру його мас [2]. Гіроскопічні вимірювачі кутової швидкості з двома ступенями свободи (зазвичай їх називають датчиками кутової швидкості(ДКШ) слугують для вимірювання гіроскопічного моменту, що розвивається гіроскопом при вимушених поворотах його ротора в абсолютному просторі. В гіроскопічних вимірювачах кутової швидкості з трьома ступенями свободи використовується їхня основна властивість – закон процесії. Інтегруючий гіроскоп являє собою гіроскопічний інтегратор кутової швидкості, за допомогою якого визначається кут повороту об’єкта шляхом інтеграції складових його кутової швидкості навколо осі вимірювання. Інтегруючі гіроскопи знаходять своє застосування як чутливі елементи в автопілотах і навігаційних системах керування.Документ Відкритий доступ Імітаційне моделювання триступеневого гіроскопа(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Бельський, Олег Сергійович; Цибульник, Сергій ОлексійовичПри проектуванні приладів часто допускаються помилки, які в свою чергу збільшують час розробки в кращому випадку, а часто і зупиняють виробництво на невизначений термін. Тому стало доцільно використовувати імітаційне моделювання для більш детального дослідження систем та явищ в режимах експлуатації без витрат на їхнє фізичне втілення. В даній роботі було проведене імітаційне моделювання триступеневого гіроскопа в процесі його робити. В першому розділі було розглянуто види моделювання та їхні недоліки, також проведений огляд програмних засобів для імітаційного та геометричного моделювання. В другому розділі було проведене геометричне моделювання триступеневого гіроскопа, в середовищі SolidWorks було створену тривимірну модель. Також було описано методику проведення геометричного моделювання. У третьому розділі було проведено імітаційне моделювання гіроскопа, розрахунок деформації під дією прецесії та динаміку роботи гіроскопа. З результатів імітаційного моделювання зроблено висновок про те як впливає прецесія на деформацію всього приладу.