2024
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2024 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Automation of content creation: how ai is changing the business models of media companies(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Markin, M.; Batrak, Ye.; Markina, O.; Segol R.This article examines the impact of artificial intelligence (AI) on media content cre-ation and the associated implications for business models and information security. The integration of AI in media has led to significant transformations in content production, enabling unprecedented levels of efficiency, personalization, and scalability. The study explores how AI technologies like natural language processing and machine learning are being applied across news, entertainment, and social media sectors. Case studies of major organizations like The New York Times, BBC, Netflix, and Spo-tify illustrate the diverse applications of AI in content generation, curation, and delivery. While AI offers numerous benefits, it also presents challenges related to misinformation, data privacy, and algorithmic bias. The article discusses the potential for AI-generated fake news and deepfakes to undermine information integrity. It also addresses concerns about filter bubbles and the fragmentation of public discourse due to AI-driven content personalization. Looking forward, the article anticipates continued advancements in AI capabilities, particularly in natural language processing. However, it emphasizes the need for interdisciplinary approaches to navigate the complex ethical, legal, and societal implications of AI in media. The future of AI in content creation will likely be shaped by ongoing negotiations between technological possibilities, ethical considerations, and regulatory frameworks.The article concludes by highlighting the importance of balancing innovation with safeguarding information integrity and the core principles of journalism and media.Документ Відкритий доступ Dychotomia Ukraina–Rosja w dyspucie Witalija Portnikowa i Julii Łatyninej(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Janiszewski, A.Walka o historyczną przeszłość tytularnych narodów kraju jest zawsze punk-tem początkowym i końcowym polityki humanitarnej każdego państwa. Przecież kształtowanie się narodu politycznego zależy od adekwatnego, bezstronnego stu-diowania historii wspólnoty, ponadto od jej analitycznego rozumienia w wymi-arze dyskursywnym wytwarza się odporność na bezpodstawne wypowiedzi przeci-wników takiego uformowania, a formułowane są prorocze wizje dalszego istnienia grupy etnicznej lub grup etnicznych, zwłaszcza w warunkach egzystencjalnych wyzwań cywilizacyjnych.Witalij Portnikow i Julija Łatynina reprezentują dwa różne bieguny medialnej wal-ki o ukraińską przeszłość na wirtualnym terenie wschodnioeuropejskiej przestrzeni poradzieckiej. Również debata Portnikow–Latynina z 27.05.24 r. stała się niezaprzec-zalnym triumfem ukraińskiej narracji intelektualnej w kontekście ideologicznej kon-frontacji ukraińsko-rosyjskiej w ramach metanarracji demokracji i dyktatur. Jednym z miejsc tego ostatniego jest obecnie Wielka Inwazja na Ukrainę, która miała miejsce 24 lutego 2022 roku.Portnikow, etniczny nie-Ukrainiec, stał się jednak symbolem świadomego poli-tycznie Ukraińca w tym historyczno-filozoficznym sporze-sprzeczce. Łatynina — „do-bra rosjanka”, typowa przedstawicielka frondy moskiewskiej reżymowi Putina, dała się poznać jako mierna szowinistka, pozostająca w ślepocie na swoje uprzedzenia, ukształtowane — co nie jest zaskoczeniem — przez telewizję Putina i skrupulatnie bez-krytyczne podejście do otrzymanych informacji.Artykuł pokazuje, jak publiczny spór między dwiema rozlansowanymi osobistościa-mi medialnymi zaświadczył o nieodwracalnej dychotomii między Ukrainą a Rosją, która na szczęście nigdy nie zostanie odwróconaДокумент Відкритий доступ Polski rynek medialny: charakterystyka i najważniejsze tendencje(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Janiszewski, A.Відслідковування польського медійного ринку, особливо під час відкритого воєнного протистояння на сході Європи, що є зіткненням двох цивілізаційних підходів до розвитку людства, двох ойкумен з різними профетичними візіями стосовно дискурсів власного існування і яке усі попередні тридцять років поступово, але неухильно набувало обрисів Великого конфлікту, є важливим кроком у фіксуванні соціальних настроїв одного із західних суспільств, яке, за великим рахунком, є дзеркалом моральних начал колективного Заходу. Починаючи з 2022 р., польська медіаіндустрія намагається всеохопно рефлексувати найменші зміни в суспільних наративах, шукає і досліджує прояви фрустрації в різних верствах, щоб запобігти їй або, якщо не вдається, каналізувати її енергію у більш-менш корисні для решти громадськості дії, виробляє парадигми поведінки і, ширше, реальності буття польського суспільства. Обстоюючи традиційні національно-християнські цінності, модуси здорового етнічного консерватизму, конкретні явленості абстрактних ментальних чинників, гравці медіаринку сусідньої з Україною дружньої держави подають неоцінений приклад системи внутрішніх стримувань і противаг демократичного західного суспільства. Тому вивчення його, аналізування, поширення сфери дії морального фактора на суспільні норми і правила, вироблені українською політичною нацією, відіграє важливе значення у викристалізовуванні її духу незламності, екзистенційного спротиву будь-якій агресії, самоствердження в європейському локусі. У статті окремо розглядаються польські медійні підприємства, газети, радіо, телеба- чення, інтернет-ресурси з метою детальної характеристики кожного сегменту інформа- ційного ринку в контексті викликів, що постали перед Україною після широкомасштаб- ного вторгнення.Документ Відкритий доступ Russia’s strategic communication in the full-scale russo-ukrainian war: analysis using Lasswell’s model of communication(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Kuzmenko, H.While the context of Russia’s strategic communication has changed since the be-ginning of the full-scale Russo-Ukrainian war, the research need for its conceptual-ization reemerges. This study aims to describe the key features of Russia’s wartime strategic communication. Harold Lasswell’s (1971) classical model of communication for the analysis (deductive approach) of five elements in Russia’s communication: the communicator, the content, the receiver, the channel, and the effect. The analysis highlights the multi-faceted structure of Russia’s strategic communication as well as its major inconsistencies and flaws. The study thus provides a theoretical ground for further research on Russia’s information warfareДокумент Відкритий доступ Specifics of forming freelancer’s self-brand on Upwork and Linkedin. Comparative analysis(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Kovtun, N.; Shynkarenko, Y.This article discusses the specifics of forming a freelancer’s personal brand on two popular platforms — Upwork and Linkedin. Comparing approaches to creating and maintaining a personal brand on these platforms allows you to understand their uniqueness and potential for developing a professional image. The article examines the main steps needed to successfully build a freelancer brand on each of the platforms, taking into account their differences in audience and functionality. Strategies for building a profile, studying and attracting the target audience, as well as tools for Building Authority and effective communication with customers are analyzed. Creating profiles on freelance platforms is the first step in building a personal brand. On Upwork, it is important to fill out your profile with information about your skills, work experience, and project portfolio. You should also add detailed information about your professional activities, education, skills, and experience to LinkedIn. A successful freelancer needs to understand their target audience — who they are, what problems they have, and how you can help them solve those problems. Based on this information, you can customize your profiles and job offers to attract the attention of this particular audience. On Upwork, personal brand building is more focused on completing projects and getting positive feedback, while LinkedIn focuses on a professional profile and a network of contacts that helps attract new customers and potential partners. Building a personal brand on freelance platforms is a complex yet very important process for any freelancer. With the right strategy, a unique approach to presenting your skills and services, and responsibility for getting the job done, you can become a recognizable and successful specialist in your field on platforms like Upwork and LinkedIn. This article will be a useful source of information for freelancers who want to stand out on these platforms and build a successful career in online work.Документ Відкритий доступ The phenomenon of technophobia in the context of ai-technologies implementing in publishing processes(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Sytnyk, О.The article examines the phenomenon of technophobia in implementing artificial intelligence technologies into publishing processes. The author focuses on the global challenges the publishing industry faces in the digital transformation era and analyses the causes of technophobia among industry employees. While introducing new technologies opens up new opportunities for increasing efficiency and innovation in publishing, many employees still fear artificial intelligence (AI), which may negatively impact industry development.A significant part of the article is devoted to the psychological and social aspects of technophobia, which often stems from the fear of losing one’s job, a lack of understanding of the principles of AI, and ethical concerns about using AI in the creative process. The article also analyses the impact of the negative media narrative about AI on the formation of prejudices in society. The peculiarities of technophobia among publishing industry employees are also considered. The study confirms that technophobia is a significant barrier to the innovative development of the publishing industry and a decrease in its competitiveness.The practical value of the article lies in the systematisation of scientific knowledge about technophobia in the publishing industry and the analysis of the practical experience of several publishing houses. The article uses the methods of scientific literature analysis, quantitative research analytics, and content analysis of interviews with industry professionals, which allows it to reveal the main factors of technophobia and determine its consequences for publishing processes. The author concludes that it is necessary to develop comprehensive strategies for overcoming technophobia in the process of further implementation of AI technologies in publishing processes to increase labor productivity and competitiveness of publishing in the context of global digitalisationДокумент Відкритий доступ Аналіз чуток як інструменту соціальних комунікацій в історичному контексті(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Комова, М. В.Стаття присвячена аналізу соціальнокомунікаційного аспекту чуток у контексті української історії, зокрема — їхньої ролі в суспільних рухах від кінця ХІХ до почат- ку ХХ століття. Стаття містить комплексний аналіз ролі чуток як чинника у суспіль- них рухах в Україні, особливо зосереджуючись на їх історичному значенні. Через мультидисциплінарну призму, що інтегрує інструментарій з філології, політології, соціології та історії, досліджено, як чутки правили ключовими інструментами не- формальної комунікації, суттєво впливаючи на соціальну, політичну та етнічну ди- наміку в різні періоди української історії. Такі методи, як системний аналіз, аналіз контенту та аналіз дискурсу, викори- стовуються нами для розуміння багатогранної природи чуток та їхнього впливу на соціальні комунікації і взаємодію між культурами. Результати дослідження показу- ють, що за браком офіційних каналів комунікації, особливо серед неписьменних селян, чутки правлять ефективним інструментом формування громадської думки, мобілізації масових рухів і навіть провокування міжетнічних конфліктів, як це ста- лося під час антиєврейських погромів 1905 р. Стаття також розглядає приклади використання чуток різними політичними та соціальними структурами для досяг- нення своїх цілей, чим увиразнює двоїсту здатність поголосів як об’єднувати, так і роз’єднувати громади, що стає очевидним з їхнього впливу на суспільні рухи і взаємини між етнічними групами. Крім того, дослідження підкреслює важливість урахування аспектів соціальної комунікації чуток задля підвищення обізнаності про їх потенційний вплив на со- ціокультурну та політичну динаміку. Це засвідчує потребу в майбутніх досліджен- нях, які порівнюватимуть історичне використання чуток з їх роллю в сучасному суспільстві, особливо актуалізованою за інформаційного суспільства та нині не- стабільного, невизначеного, складного та неоднозначного світу (VUCA). Відтак це дослідження придасться надалі для розуміння динаміки суспільства, формування громадянської свідомості та побудови стабільних відносин у сучасному світі.Документ Відкритий доступ Біографічні видання про Івана Франка на сучасному книжковому ринку України(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковалишин, А. С.У статті проаналізовано сучасний книговидавничий ринок щодо наявності біографічних видань про Івана Франка. Здійснено тематико-типологічний аналіз різножанрових біографічних книжок про видатного письменника, що вийшли друком протягом останніх десяти років — з 2014 по 2024 роки. До уваги було взято такі основні характеристики, як цільове призначення видання, тематика, цільова аудиторія та якість поліграфічного втілення. Тема дослідження є актуальною, адже досі у франкознавчому дискурсі як об’єкт розглядалася біографія Івана Франка, проте саме біографічні видання про доктора Ф. не викликали наукового інтересу. Досі не було складено повного бібліографіч-ного покажчика біографічних (та автобіографічних) публікацій про Каменяра, на відміну від його власних текстів. Бібліографією Франкових творів займалися Тарас Франко, Володимир Дорошенко, Михайло Возняк, Мирослав Мороз, Іван Бойко та інші. Наше ж першочергове завдання — з’ясувати асортимент саме біографічних видань про Івана Франка на українському видавничому ринку — і почали ми з останнього десятиліття. У наведеному матеріалі коротко охарактеризовано десять різножанрових біографічних видань про Івана Франка: є тут і наукова, і науково-популярна, і художня, і навіть дитяча біографія. Усі вони розповідають про різні періоди життя письменника та призначені для широкої читацької аудиторії, проте якість їхнього поліграфічного втілення залишає бажати кращого. До того ж через невеликі наклади книжок та відсутність промоції їх досить складно знайти в книгарнях і бібліотеках, що унеможливлює виконання їхнього цільового призначення. У кінці статті прогнозується, що до 2026 року має з’явиться більше біографічних видань про Івана Франка, адже того року відзначатимемо два ювілеї — 170-річчя від дня народження та 110-річчя від дати смерті Івана Франка.Документ Відкритий доступ Висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа: особливості подачі інформації та тенденції(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Байдак, Т. М.; Пряхіна, Є. А.; Болотова, В. О.У статті представлені результати дослідження, яке було спрямоване на аналіз особливостей висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа та визначення тенденцій, що склалися там у наданні інформації про війну за останні два роки. У статті також обговорюються теоретичні підходи до розуміння ролі медіа в умовах війни та їх вплив на формування громадської думки, зокрема теорія гейткіпінгу та теорія порядку денного. Мета дослідження полягала у виявленні ключових характеристик висвітлення подій в Україні, таких як жанрова структура публікацій, використання експертних думок, точність транслітерації українських топонімів та використання коректної термінології для опису російсько-української війни. Для досягнення поставленої мети було проведено контент-аналіз публікацій про війну в Україні у провідних іспанських виданнях. Застосовувалися такі методи дослідження: порівняння, систематизація, узагальнення, контент-аналіз та системний аналіз.Документ Відкритий доступ Вплив діяльності видавництв на інформаційну безпеку держави(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кір’як, В. С.В умовах постійного розвитку інформаційних технологій інформація стала не лише інструментом для комунікації, а й зброєю для здійснення інформаційно-пси- хологічних операцій. У статті наведено дефініцію поняття інформація. Визначено, що книги є важливими носіями інформації як у друкованому, так і електронному форматах. Виокремлено три основні види руху інформації в системі комунікацій, серед яких: інформація в русі, інформація в процесі, інформація у сховищі. Визна- чено, що на кожному з етапів руху інформації вона може видозмінюватись, зокре- ма, з метою порушення інформаційної безпеки держави. Вказано, що поняття інформаційної безпеки досліджують у двох аспектах: як самостійний елемент національної безпеки; як складова інших елементів безпеки держави. Зазначено, що актуальними на сьогодні є саме суспільні інформаційні загрози, повідомлення яких спрямовані на просування в медіа недостовірної й маніпуля- тивної інформації. Ця інформація негативно впливає на думку громадськості щодо нагальних питань у державі. Визначено роль сучасних видавництв у протидії інформаційним атакам з боку країни-агресора. Вказано, що в умовах постійних інформаційних загроз книги є не ли- ше продуктом підприємництва, а й носієм національних ідей, цінностей і традицій. Окреслено заходи, які потребують впровадження задля зміцнення інформацій- ної безпеки України, серед основних: збільшення бюджетного фінансування ЗМК та інформаційних агентств; удосконалення законодавства у сфері інформаційної діяльності; проведення рекламних кампанії для підвищення іміджу українських інформаційних агентств. Зазначено, що ці заходи потребують доповнення, ад- же в умовах боротьби за національну ідентичність видавництва теж потребують державної підтримки й просування як в межах країни, так і за кордоном. Визначено важливість міжнародної співпраці видавництв задля поширення достовірної інформації про події в Україні через продаж прав на переклади книг українських авторів, зокрема й на історичну та військову тематику. Розглянуто додаткові способи підвищення інформаційної безпеки за допомогою активної участі українських видавництв у соціально-комунікаційних процесах держави.Документ Відкритий доступ Дискримінаційний контент сучасних розважальних телевізійних шоу: кейс про переселенку зі Скадовська(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Фіялка, С. Б.Війна накладає особливий відбиток на сприйняття такого медійного продук-ту, як гумористичні шоу, які, з одного боку, можуть служити важливим засобом відволікання та розради в умовах перманентного стресу, а з другого — викли-кати суперечки та обурення через використання неприйнятного дискриміна-ційного контенту. Цю наукову статтю присвячено вивченню природи та впливу дискримінаційного контенту в гумористичних шоу під час російсько-української війни. Висвітлено випадок, коли артисти «Кварталу 95» у номері «Я сіСькадовсь-ка» намагались пожартувати про дівчину з тимчасово окупованого Скадовська, яка старається перейти на українську мову. Жарт викликав обурення суспіль-ства й активне обговорення в соцмережах. У результаті на телеканал «1+1», який транслював шоу, подали скаргу до Комісії з журналістської етики. Розгля-нуто вплив подібних інцидентів на імідж учасників гумористичних шоу. Узагаль-нено етичні аспекти використання гумору під час воєнних дій. Для дослідження використано метод аналізу реакції на інцидент у соціальній мережі «Фейсбук». Оцінка емоційного тону обговорень допомогла зрозуміти, як аудиторія реагує на дискримінаційний гумор в умовах воєнного конфлікту. Проведений аналіз дав змогу зробити висновки щодо того, як уникати використання дискримінаційного контенту, узагальнень, які можуть створити стереотипи та сприяти дискримінації. Гумористи повинні бути чутливими до соціокультурного контексту та дбати, щоб їхні висловлювання не розколювали суспільство й не завдавали болю особам, які особливо потерпіли внаслідок воєнних дій, зокрема перебували (перебувають) в окупації. Висновки дослідження вказують на важливість соціальної відповідаль-ності медійників під час створення гумористичного контенту в чутливих соціаль-них умовах.Документ Відкритий доступ Етичність використання теми війни у комерційній рекламі(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковальова, Т. В.; Оропай, А.Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість більшості українців. Реклама має підтримувати зв’язок з своєю аудиторією. Через те, що актуальною та близькою для споживачів є воєнна тематика, автори попе-редньо згаданого медіапродукту прагнуть включити відповідні теми у свої роботи. Та, незважаючи на війну, правила етики діють до цього часу. Тож і реклама має відповідати їм. Мета статті — визначити частоту неетичного використання теми війни у комерційній рекламі. Для досягнення мети дослідження використа-но комплекс наукових методів. З метою формулювання теоретичних засад розвідки використано методи аналізу наукових джерел й узагальнення. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу 10 прикладів реклами від ко-мерційних підприємств та компаній, що були розміщені на платформах Фейс-бук та Інстаграм з початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Викори-стовуючи тему війни у своїй рекламі, автори медіапродукту часто вдаються до явища, що має назву “байрактарщина”. Байрактарщина використовує елементи, пов’язані з війною, у невідповідному, комерційному та вульгарному контексті. Дослідження вказує на те, що використання лексики пов’язаної з військовими, слів наразі пов’язаних з війною, згадок місць російських злочинів, зображення національних символів у невідповідному контексті, задля заробітку та без поваги до вищезазначеного є неетичним. Більшість прикладів суто комерційної реклами виявилися неетичними, що підводить до висновку: використання теми війни можливе у тому випадку, що матиме прямий зв’язок з війною. Це соціальні напрямки допомоги війську, постраждалим внаслідок війни та реального набли-ження перемоги через дії.Документ Відкритий доступ Засоби привернення уваги до рекламного продукту за допомогою нестандартних лінгвістичних конструкцій(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сенкевич, Г. А.Статтю присвячено застосуванню нестандартних лінгвістичних конструкцій у створенні рекламного контенту. Вона містить аналіз сучасних рекламних повідом- лень стосовно дотримання в них лінгвістичних норм та етичних правил крізь при- зму креативу як прояву творчих підходів. Визначено роль прагматики у вивченні ефекту від рекламних текстів, рівень впливу нестандартних лінгвістичних конструкцій на свідомість і поведінку спожи- вачів реклами та зосереджено увагу на типових помилках у рекламних повідом- леннях. Окреслено роль дейксису в комунікативному процесі — у поєднанні категорій «творчість», «креатив», «рекламний креатив». Наведено приклади неефективного використання сленгової та жаргонної лексики, з-відчого порушується зв’язок між актом комунікації та висловлюванням як його результатом. Сформульовано висновки з приводу застосування у рекламному повідомленні нестандартних лінгвістичних конструкцій, стилістичних засобів, фразеологізмів, які містять сленгову лексику, а також окреслено доцільні умови креативізації реклам- них повідомлень та рекламних матеріалів при безумовному дотриманні там вста- новлених етичних норм. Дослідження підкреслює важливість створення якісного рекламного контенту як основного чинника покращення іміджу та ділової репутації компанії.Документ Відкритий доступ Застосування європейських етичних стандартів в українському рекламному просторі(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сенкевич, Г. А.Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість білСтаттю присвячено дослідженню застосування європейських етичних стан-дартів у рекламному просторі України. Автор аналізує сучасний стан українського ринку реклами, виявляє проблеми недобросовісної реклами та пропонує шляхи гармонізації національного законодавства з європейськими нормами. Досліджено поняття соціально відповідального маркетингу та його етичний складник, який є основою для захисту прав споживачів і формування прозорого рекламного середовища.У статті розглянуто різні види недобросовісної реклами, зокрема приховану, гіперболізовану, порівняльну та тизерну. Вказано, що соціальні мережі дедалі частіше стають головним інструментом її поширення. Автор наголошує на важ-ливості регулювання рекламної діяльності в Україні, адже недобросовісна рекла-ма завдає шкоди споживачам, підриває довіру до ринку та не відповідає етичним стандартам ЄС.Проаналізовано досвід країн ЄС щодо регулювання реклами, що базується на директивах Європейського Союзу, зокрема про захист прав споживачів і регулю-вання комерційних практик. Автор підкреслює важливість деталізації українського законодавства, усунення оціночних понять і врахування впливу новітніх інформа-ційних технологій.Сформульовано рекомендації щодо вдосконалення українського рекламно-го законодавства, активізації співпраці між державними органами, громадськими організаціями та споживачами, а також розроблення механізмів відповідальності для замовників і розповсюджувачів недобросовісної реклами.Документ Відкритий доступ Локальне видання «Кордон.Медіа» в російсько-українській війні: генерування конвергентного контенту(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковальова, Т. В.; Зубахін, Ю. В.; Ковальов, С. ВПріоритетним в умовах російсько-української війни та складної ситуації в прикордонних громадах, якою є Сумщина, є налагодження ефективної медіакомунікації та розширення доступу громадян до регіональних джерел інформації з метою забезпечення об’єктивного та різнобічного транслювання локального медіаконтенту. Мета статті – визначити та виокремити специфіку генерування контенту локальним виданням Сумщини «Кордон.Медіа», що дозволило простежити контентне наповнення інформаційних платформ досліджуваного медіа та визначити закономірності цієї генерації. Для досягнення мети розвідки використано комплекс наукових методів. Для формулювання теоретичних засад дослідження застосовано методи аналізу наукових джерел, узагальнення й порівняння. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу медіапродуктів видання «Кордон.Медіа», створених у межах проєкту «Стіни». Локальні медіа – це не тільки джерело інформації, а й фундамент культурної та соціальної ідентичності регіональної спільноти.Документ Відкритий доступ Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Супрун, В. М.; Супрун, Л. В.Сучасна парадигма інформаційного суспільства накладає свій відбиток на осо- бистісний простір людини, до якого належить територія сімейного життя, моде- люючи його медіаобраз відповідно до рейтингової кон’юнктури медіаконтенту. Телевізійний дискурс характеризується доступним інструментом для модуляції су- спільної свідомості, тому здатний впливати на ставлення до інституту сім’ї. Вплив на масову аудиторію телевізійного контенту інспірує своє розуміння медіаобразу сім’ї, що часто не корелюється з традиційним баченням родини в українському суспільстві. Дослідження було проведеноза допомогою як загальнонаукових методів на- укового пошуку — аналізу й синтезу, так і сучасних конкретнонаукових методів соціальних комунікацій, зокрема описового, компаративного, соціально зорієнто- ваної інтерпретації, елементів концептуального та аксіологічного методологічних підходів. У ході дослідження виявлено основні закономірності й проблеми в медіамоделюванні образу сім’ї, які фундаменталізуються в українському телевізійному дискурсі. Ідеться про позитивний та негативний досвід тиражування телевізійним контентом (новини, реаліті-шоу, ток-шоу, реклама) родинних цінностей, що справ- ляє потужний вплив на масову аудиторію, формуючи світогляд і ставлення до ін- ституту сім’ї. З’ясовані нами аспекти медіаобразу сім’ї, модельованого українським те- левізійним дискурсом, дозволяють резюмувати, що вітчизняний медіадискурс, з одного боку, борючись за ефект топової сенсаційності та рейтинговості, уникає банальної шаблонності культурологічного дискурсу і руйнує родині цінності, а з другого, в часи глобалізованих тектонічних зсувів аксіологічних парадигм прагне врятувати інститут сім’ї від соціальної нівеляції нестабільної епохи.Документ Відкритий доступ Мережева кінорецензія як журналістський жанр: особливості викладання в ЗВО(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Надточій, О. Л.; Погрібна, О. О.Статтю присвячено актуальній темі вдосконалення фахової підготовки май- бутніх журналістів відповідно до потреб сучасного інформаційного середовища. Сьогодні медіапростір зазнає постійних модифікацій, адаптуючись до потреб ау- диторії. Серед основних змін у медіапросторі фіксуємо появу нових жанрів жур- налістики, а також трансформацію класичних жанрових форматів відповідно до нових тенденцій. Ці чинники зумовлюють перегляд підходів до традиційних фа- хових навичок журналістів, змушуючи останніх адаптуватися до нових вимог. По- силена конкуренція між публікаційними платформами спонукає працівників ме- режевих медіа активно вдосконалювати професійну майстерність, оскільки їхня аудиторія має дедалі більше варіантів пошуку та споживання інформації. Відповід- но, це змушує медійників продукувати більш якісний та оригінальний контент. Останнє ж неможливо без знання жанрової специфіки класичних журналістських текстів та особливостей їхньої трансформації відповідно до вимог сучасного он- лайнового медіасередовища. Статтю присвячено актуальній темі вдосконалення фахової підготовки май- бутніх журналістів відповідно до потреб сучасного інформаційного середовища. Сьогодні медіапростір зазнає постійних модифікацій, адаптуючись до потреб ау- диторії. Серед основних змін у медіапросторі фіксуємо появу нових жанрів жур- налістики, а також трансформацію класичних жанрових форматів відповідно до нових тенденцій. Ці чинники зумовлюють перегляд підходів до традиційних фа- хових навичок журналістів, змушуючи останніх адаптуватися до нових вимог. По- силена конкуренція між публікаційними платформами спонукає працівників ме- режевих медіа активно вдосконалювати професійну майстерність, оскільки їхня аудиторія має дедалі більше варіантів пошуку та споживання інформації. Відповід- но, це змушує медійників продукувати більш якісний та оригінальний контент. Останнє ж неможливо без знання жанрової специфіки класичних журналістських текстів та особливостей їхньої трансформації відповідно до вимог сучасного он- лайнового медіасередовища. Статтю присвячено актуальній темі вдосконалення фахової підготовки май- бутніх журналістів відповідно до потреб сучасного інформаційного середовища. Сьогодні медіапростір зазнає постійних модифікацій, адаптуючись до потреб ау- диторії. Серед основних змін у медіапросторі фіксуємо появу нових жанрів жур- налістики, а також трансформацію класичних жанрових форматів відповідно до нових тенденцій. Ці чинники зумовлюють перегляд підходів до традиційних фа- хових навичок журналістів, змушуючи останніх адаптуватися до нових вимог. По- силена конкуренція між публікаційними платформами спонукає працівників ме- режевих медіа активно вдосконалювати професійну майстерність, оскільки їхня аудиторія має дедалі більше варіантів пошуку та споживання інформації. Відповід- но, це змушує медійників продукувати більш якісний та оригінальний контент. Останнє ж неможливо без знання жанрової специфіки класичних журналістських текстів та особливостей їхньої трансформації відповідно до вимог сучасного он- лайнового медіасередовища. У межах наукового пошуку в дослідженні окреслено специфіку онлайнової кінорецензії як журналістського жанру: з’ясовано її відмінності від традиційного формату та відповідність вимогам сучасного мережевого середовища. У розвід- ці також розмежовано жанри журналістської рецензії, аматорського тексту такого типу й професійної кінокритики та потрактовано сутність поняття «журналістська кінорецензія». Виокремлено основні недоліки студентських кінорецензій, зумов- лені специфікою жанру. Увагу в статті приділено також розвитку фахових умінь, потрібних майбутнім журналістам для написання цього типу тексту.Документ Відкритий доступ Мовна організація тексту у жанрі журналістських розслідувань (на матеріалі регіональних інтернет-видань)(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тиха, Л. Ю.; Мялковська, Л. М.У статті на основі популярних волинських інформаційних інтернет-видань «ВолиньПост», «Інсайдер Медіа» та «Конкурент» здійснено аналіз мовних засобів організації тексту у жанрі журналістських розслідувань, що дозволило зробити висновки про майстерність волинських медійників розкривати суспільно значущі проблеми, резонансні теми за допомогою слова.Проведений аналіз джерел засвідчив, що автори журналістських текстів підби-рають мовні засоби відповідно до жанру. Тож, оскільки завдання журналістського розслідування — привернути увагу, апелювати до читача, не дати описуваній про-блемі «зникнути», то і підбір мовних засобів відповідний: фразеологізми, метафоричні образи, відповідні групи лексики.Фразеологізми завдяки своїй потужній емоційності — чи не найактивніший мовний засіб, що використовується для привернення уваги аудиторії, змалюван-ня героїв тощо. Прикметно, що з метою більшого емоційного впливу на читачів журналісти використовують кілька одиниць із синонімічного ряду. Також зазна-чено, що, на відміну від художніх або від публіцистично-художніх текстів, вико-ристовувані фразеологічні структури мають дещо нижчий ступінь образності, що визначено жанром журналістських розслідувань. Активним мовних засобом у жанрі журналістських розслідувань виявилася метафора. Цей троп, завдяки асоціації, що лежить в його основі, — активний засіб маніпулятивного впливу на читача, що і є метою авторів текстів для створення певного резонансу. В аналізованих джерелах наявні як класичні, так і нейтральні, так звані стерті метафори.Вдалий вибір лексики для мовного оформлення тексту також сприяє втіленню задуманого. Тож журналісти характеризованих видань, за нашими спостере-женнями, часто послуговуються іншомовними словами. Це переважно спеціальні одиниці — терміни у відповідних тематичних матеріалах: про будівництво, дизайн тощо. На противагу фаховій лексиці у текстах з певною стилістичною метою (з метою іронії, для сатиричного зображення, критики і под.) часто вживаною є і просторічна лексика, жаргонізми.Документ Відкритий доступ Особливості діяльності київських книгарень у 2022–2024 роках(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Андрійчук, М. Т.Cтаття присвячена феномену життєстійкості та розвитку книгарень у м. Києві у складний період воєнного часу. Автор характеризує тенденції, що мають місце у книготорговельному бізнесі під час повномасштабного російського вторгнення. Зокрема, йдеться про загальне підвищення попиту на книжкову продукцію, на що прагне реагувати книговидавнича галузь та книготоргівля. Водночас війна та руйнування інфраструктури ускладнюють цей процес і не- гативно впливають на випуск книговидавничої продукції. Однак, цікавим для дослідження феноменом є своєрідний «бум» відкриття нових київських книга- рень у здавалось би несприятливих умовах війни. Автор аналізує нововідкриті книгарні в м. Києві за особливостями бізнес-моделі та продукції й послуг, які пропонуються киянам. Зокрема, досліджені такі книгарні, як «Збірка», «Книж- ковий Лев», «Плекай», «Сенс», «Сковорода», «Тиша», «Фундамент», «ReadEat», «Readellion» та інші, а також нові книжкові магазини видавництв «Видавництво Старого Лева», «Vivat». Важливою особливістю є перетворення більшості за- кладів книжкової торгівлі на книгарні-кав’ярні та подієві майданчики для різно- манітних культурних подій. Тобто, нові київські книгарні, окрім власне прямих функцій щодо продажу видавничої продукції, перетворюються на креативні простори, місця проведення культурних заходів, гуртування творчих особи- стостей та активної громадськості, а також заклади для проведення дозвілля, зустрічей з друзями в книжковій атмосфері за чашкою чаю чи навіть кухо- лем крафтового пива. Крім того, багато книгарень почали виконувати функції онлайн-дистриб’юторів видавничої продукції. Такі кроки не лише розширюють коло читацького середовища, але й допомагають власникам книгарень (при цьому часто це є видавництва) диверсифікувати джерела прибутку і тим самим убезпечити свій бізнес від збитковості.Документ Відкритий доступ Особливості спортивної журналістики в Україні: історія становлення, проблеми та основні тенденції розвитку(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Локшин, П. С.; Грисюк, В. П.; Єфімова, М. П.У контексті оновлених даних розглянуто історію та сучасні тенденції україн- ської спортивної журналістики, а також проаналізовано тенденції її розвитку на найближчі роки. Спортивна журналістика має специфічні засоби, технології, фор- ми, жанри та інструменти, а фахівці, які професійно займаються цим напрямом у журналістиці, опановують осяжні масиви тематичної інформації. Істотне значення при цьому має і додаткова профільна освіта, зокрема прослуховування публічних лекцій, майстер-класів, курсів підвищення кваліфікації при університетах та в рамках стажувань в інших організаціях та компаніях. Прийоми створення та технології по- ширення спортивного контенту є важливою та актуальною темою для детального вивчення. Досліджуючи розвиток національної спортивної преси, можна відстежити рівні та настрої у суспільно-політичному житті країни в історичній ретроспективі. Однак у статті акцентується увага передусім на дослідженні відповідного контенту та медій, що його розповсюджують, після відновлення Україною незалежності в 1991 р., адже саме звідтоді з’явилися можливості для точнішого відстеження за- питів аудиторії, аналізу великих масивів даних, визначення динаміки зростання чи падіння професійного рівня спортивних журналістів. У цьому дослідженні здійснено спробу визначити основні тенденції розвитку спортивної журналістики, а також віднайти обґрунтування причин та наслідків пе- реходу профільних друкованих медіа в інтернет-простір.