Бакалаврські роботи (АЕМСЕП)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Асинхронний електропривод на базі мікроконтролера TMS320F280041(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Охріменко, Дмитро Валерійович; Печеник, Микола ВалентиновичДипломний проект включає 75 сторінок, 32 рисунки, 1 таблицю. Основною метою цього проекту є розробка та практична реалізація асинхронного електроприводу на базі мікроконтролера. В рамках проекту передбачено створення ефективної системи керування асинхронним двигуном, яка включає розробку програмного забезпечення для отримання, обробки та аналізу даних з мікроконтролера. Електропривод із розробленим програмним забезпеченням є наочним і яскравим прикладом реалізації керування асинхронним двигуном у реальних умовах, що дозволяє забезпечити оптимальну роботу двигуна, а також регулювання параметрів роботи залежно від змін навантаження та інших факторів. Завдяки використанню мікроконтролера забезпечується висока точність керування та можливість інтеграції з різноманітними датчиками і системами збору інформації. Це відкриває широкі можливості для досліджень та навчання студентів у галузі електроприводів, а також сприяє розвитку навичок програмування та автоматизації.Документ Відкритий доступ Електропривод постійного струму на базі мікроконтролера TMS320F280041(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Самойленко, Андрій Олексійович; Ковбаса, Сергій МиколайовичДипломний проект включає 59 сторінок, 28 рисунків та 1 таблиця. Дипломний проект включає розробку системи електроприводу постійного струму на базі мікроконтролера TMS320F280041 з використанням широтно-імпульсного перетворювача. Основною метою проекту є створення лабораторного стенду для дослідження механічних характеристик двигуна та реалізації цифрового керування. Запропонований лабораторний стенд є корисним засобом для студентів, які вивчають теорію електроприводів, оскільки дозволяє експериментально вивчати основні параметри та властивості двигунів постійного струму, що широко застосовуються в промисловості та інших галузях. Проект спрямований на підвищення ефективності та точності керування електроприводом завдяки використанню сучасних цифрових технологій і мікроконтролерів сімейства TMS320.Документ Відкритий доступ Автоматизована електромеханічна система керування пересуванням мостового крану(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Мороз, Владислав Вячеславович; Волянський, Роман СергійовичДипломний проєкт складається із пояснювальної записки на 77 сторінок, 32 рисунків, 7 таблиць, 22 використаних джерел. У цій роботі представлено дослідження, присвячене проєктуванню системи автоматичного керування електроприводом мостового крана, що виконує функцію переміщення вантажів. Основною метою дипломного проєкту є створення системи автоматичного керування електроприводом мостового крана, яка забезпечить ефективність, високу продуктивність та безпеку роботи. Головне завдання полягає у розробці системи керування електродвигуном мостового крана, здатної автоматизувати процес переміщення вантажів . Проєкт охоплює аналітичну частину, визначення вимог до електропривода, розрахунок і перевірку двигуна, аналіз основних параметрів схеми заміщення, вибір обладнання силової частини, розроблення алгоритму прямого векторного керування, синтез регуляторів, визнчення коефіцієнтів регуляторів, а також моделювання роботи системи. Крім того, проводиться аналіз реакцій електропривода в середовищі MatLab/SimulinkДокумент Відкритий доступ Електромеханічна система електромобіля на базі шасі Opel Astra(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Волочай, Данило Олександрович; Ковбаса, Сергій МиколайовичДипломний проект містить: сторінок – 78, рисунків – 40, таблиць – 5 В даній роботі вирішується задача розробки системи електропривода до електромобіля на базі Opel Astra. Робота складається із п’яти розділів. У першому розділі проводиться огляд типів електромобілів, їх систем живлення, керування, типів електродвигунів. У другому розділі виконано розрахунок зусиль, які діють на транспортний засіб. За формулами зусиль було побудовано графіки для стандартизованого тесту – тахограми WLTP. У третьому розділі було записано математичну модель явнополюсного синхронного двигуна з постійними магнітами та записано алгоритм векторного керування ним. У четвертому розділі проведено математичне моделювання роботи електроприводу. П'ятий розділ присвячено розробці електричних схем електроприводу транспортного засобу. Метою роботи є розробка системи електроприводу для легкового автомобіля. Це стане позитивним внеском у розвиток екологічно чистих технологій та допоможе зменшити рівень викидів у атмосферу в довготривалій перспективі.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система сублімаційної сушарки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Колесніков, Олександр Ігорович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проєкт містить: сторінок – 79, рисунків - 21, таблиця – 20, графічну частину на 3 листах А1 Метою дипломного проєкта є розробка електромеханічної системи сублімаційної сушарки. Проведено аналітичний огляд існуючих сублімаційних сушарок та їх видів, описано технологічний процес й сформовано вимоги до системи керування. Представлено розрахунки потрібної потужності електродвигуна для насосної установки та для лінії завантаження, виконано вибір та розраховано параметри схеми заміщення електродвигунів. Наведено математичний опис сублімаційного процесу та лінії завантаження, виконано синтез систем та розроблено алгоритм керування.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод автоклаву(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Колесніков, Андрій Ігорович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проєкт містить: сторінок – 66, рисунків - 14, таблиця – 10, графічну частину на 3 листах А1. Метою дипломного проєкта є розробка електромеханічної системи автоклаву. Проведено аналітичний огляд існуючих автоклавів фармацевтичної промисловості та їх видів, описано технологічний процес й сформовано вимоги до системи керування. Представлено розрахунки потужності електродвигуна для електроприводу відкривання та закривання дверей автоклаву, виконано вибір та розраховано параметри схеми заміщення електродвигунів. Наведено математичний опис автоклаву процесу та лінії завантаження, виконано синтез систем та розроблено алгоритм керування.Документ Відкритий доступ Мікроконтролерна електромеханічна система керування позиційним електроприводом на базі ІоТ-технологій(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Тішунін, Єгор Олександрович; Волянський, Роман СергійовичДипломний проект складається з 105 сторінок пояснювальної записки, 48 рисунків, 11 таблиць, 1 додатку. В даному дипломному проекті розглянуто побудову ІоТ-системи, збору, передавання та обробки даних для автоматизованих пристроїв. Виконано аналітичний огляд сучасних ІоТ-технологій, їх архітектури та фукнціональні рівні, включаючи локальну обробку, хмарні сервіси та інтерфейси користувача. Проведено розрахунок необхідного електродвигуна, враховуючи параметри навантаження. Згідно розрахунку був обраний двигун постійного струму та перевірений на перевантажувальну здатність та перегрів. Здійснено вибір апаратного забезпечення: енкодер, мікроконтролерна плата, драйвер та плата, що забезпечує Wi-Fi-зв’язок. Після вибору, побудована схема електрична принципова, за якою було підключене обладнання. Інтеграція з Arduino IoT Cloud дозволила реалізувати візуалізацію даних через веб-інтерфейс, з можливістю зміни цільового положення. У хмарному середовищі реалізовано логіку обміну даними, що забезпечує як зчитування стану системи, так і передачу команд у реальному часі. Розроблено математичну модель системи керування позиціювання, з виводом результатів.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод поворотного крану(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Прищепа, Юрій Вікторович; Теряєв, Віталій ІвановичДипломний проект складається з 72 сторінок пояснювальної записки, 18 рисунків, 8 таблиць, 3 додатків. В даному дипломному проекті розглянуто систему керування електроприводом механізму повороту консольно-поворотного крану. Проведено розрахунки для вибору двигуна та перевірено його за нагрівом та перевантаженням. Розроблено математичну модель електроприводу та розраховано параметри його елементів. Створено модель в програмному середовищі MatLab/Simulink, проведено дослідження статичних та динамічних режимів електроприводу, яке підтвердило його працездатність і високу якість. Обрано програмований логічний контролер та розроблено систему автоматизації поворотного механізму.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод технологічного транспортного модуля (робокара)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Мужиков, Андрій Віталійович; Теряєв, Віталій ІвановичДаний дипломний проєкт складається з 74 сторінок пояснювальної записки, 29 рисунків, 9 таблиць, 3 додатків і містить посилання на 21 джерело. В даному дипломному проєкті розроблено систему електроприводу руху цехового маневрового візка вантажопідйомністю 1 т. Проведено тяговий розрахунок для визначення зусиль, які має здолати двигун, щоб рухатися. Проведено розрахунок для визначення потужності приводного двигуна та перевірку за нагріванням та перевантаженням. Побудовано математичну модель двигуна та розраховано його параметри, а також описаний і побудований алгоритм непрямого векторного керування швидкістю цього двигуна. Створено модель в програмному середовищі MatLab/Simulink для дослідження статичних та динамічних режимів. Обрано програмований логічний контролер та датчики, на основі яких розроблено систему автоматизації механізму руху візка.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод металообробного центру(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Іванніков, Максим Русланович; Теряєв, Віталій ІвановичДипломний проект складається з пояснювальної записки на 83 сторінках, 29 рисунків, 6 таблиць, 3 додатків. В даному дипломному проекті здійснена модернізація металообробного токарно-розточувального центру ІР-500 шляхом переходу на асинхронний привод з векторним керуванням для головного електроприводу. Проведено розрахунки зусиль різання для вибору двигуна. Розроблено математичну модель електроприводу та розраховано параметри його елементів. Створено модель в програмному середовищі MatLab/Simulink для моделювання характеристик двигуна та дослідження статичних та динамічних режимів. Результати проведених досліджень підтверджують правильність технічних рішень, прийнятих в процесі проєктування.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод головного руху токарного верстату(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Саламахін, Максим Сергійович; Стаценко, Олексій ВолодимировичДипломний проект містить: сторінок – 95, рисунків – 18, таблиць – 4; та графічну частину на 3 листах А1. Дипломний проект присвячений розробці електромеханічної системи шпинделя токарного верстату, яка базується на принципах енергоефективного електроприводу з векторним керуванням. У межах роботи проаналізовано існуючі конструкції шпиндельних вузлів, розглянуто переваги використання мотор-шпинделів і швидкопереналагоджувальних затискних патронів. Виконано обґрунтований вибір електродвигуна та структури приводу без редуктора, що дозволяє зменшити втрати і підвищити точність обробки. У другій частині роботи проведено синтез системи керування на основі широтно-імпульсної модуляції з реалізацією алгоритмів векторного керування. Змодельовано роботу системи в середовищі MATLAB/Simulink, де проаналізовано її динамічні та енергетичні характеристики. Основна увага приділена реалізації плавного розгону, стабілізації швидкості та утримання моменту при змінному навантаженні. Метою проекту є створення сучасної системи шпиндельного електроприводу з поліпшеними характеристиками енергоефективності, точності та гнучкості, яка здатна замінити традиційні гідравлічні рішення в токарному обладнанні.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система електромотоцикла(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Михайленко, Кирило Олександрович; Стаценко, Олексій ВолодимировичБакалаврська робота складається із вступу, п’яти розділів, висновка, списку використаної літератури і додатка (74 сторінок пояснювальної записки, 14 рисунків, 7 таблиць, 19 використаних джерел), ), до літератури листів А1 4 креслення. Мета роботи – розробка електромеханічної системи електрмотоциклу Об’єкт дослідження-процес електромеханічного перетворення енергії в приводі електромотоциклу з синхронним двигуном. Предмет дослідження – алгоритм векторного керування моментом синхронного двигуна з постійними магнітами. В першому розділі проведено аналітичний огляд електромеханічної системи електромотоциклу, розглянуто будову пристрою, окремі компоненти електричної частини. В дрігому розділі розроблено цикл руху електрмотоцикла, визначено кількість затраченої енергії ,навантаження , потужності та кутової швидкості на основі цих данних підибрано СДПМ двигун В третьому розділі розроблено математичну модель керування моментом синхронного двигуна з постійними магнітами. В четвертому розділі промодельовано електромеханічну систему в cередовищі MatLab Simulink. В п’ятому розділі здійснено вибір обладнання та акумуляторних батарейДокумент Відкритий доступ Електромеханічна система вітрогенераторної установки малої потужності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Жолоб, Олександр Сергійович; Стаценко, Олексій ВолодимировичДипломний проект виконано на 69 сторінок, містить 27 рисунків, 13 таблиць, а також 3 графічні матеріали у форматі А1. Метою дипломного проекту є розробка та дослідження електромеханічної системи вітрогенераторної установки малої потужності. В ході роботи обгрунтовано вибір вертикальної вітрової турбіни Н – типу та асинхронного генератора. Розроблено математичні моделі ключових елементів схеми, синтезовано систему непрямого векторного керування (IFOC) та алгоритм відстежування точки максимальної потужності (MPPT). За допомогою комп’ютерного моделювання в середовищі MatLab/Simulink підтверджено працездатність системи та ефективність алгоритму MPPT при різній швидкості вітру, що співпадає з теоретичними розрахунками. На основі розрахунків обрано елементну базу силової частини та системи керування, включаючи силовий інвертор, драйвер, датчики та мікроконтролер.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод ліфтової підйомної установки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Кушнір, Олександр Миколайович; Сергієнко, Олег В'ячеславовичДипломна робота виконана на 91 листах формату А4 та 3 листах формату А1. Вміщує 57 рисунків, 4 таблиці та 3 листа графічних матеріалів. В даній дипломній роботі розроблено автоматизований електропривод вантажної ліфтової установки. Об’єктом дослідження в даній бакалаврській роботі є процес векторного керування асинхронним двигуном, який живиться від перетворювача частоти. Предметом дослідження є закони, що застосовуються для реалізації систем векторного керування автоматизованих електроприводів у вантажних ліфтових установках. Для дослідження вказаних законів проведено експериментальні дослідження з використанням моделей асинхронного двигуна та векторного керування в середовищі MATLAB/Simulink, отримано перехідні процеси для різних режимів роботи системи. Для проведення дослідів в даній роботі аналітичним способом розраховано параметри двигуна 4А 180 S4 У3.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система стрічкового конвеєра(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Дудка, Вячеслав Сергійович; Сергієнко, Олег В’ячеславовичДаний дипломний проект об'ємом 86 сторінок представляє комплексне дослідження магістрального стрічкового конвеєра, підтверджене 38 ілюстраціями та 11 таблицями, які деталізують функціонування системи. На початковому етапі роботи проведено ретельний аналітичний огляд даної тематики, що дозволило сформулювати основні технічні вимоги до електроприводу конвеєра та обґрунтувати вибір оптимальної системи керування. В результаті детальних розрахунків визначено оптимальні параметри та експлуатаційні характеристики магістрального стрічкового конвеєра. Особливу увагу приділено розробці математичної моделі електромеханічної системи в середовищі MATLAB, яка дозволила провести аналіз динамічних процесів у системі. Створена модель дала змогу дослідити поведінку системи при різних режимах роботи, зокрема проаналізувати перехідні процеси, що виникають при зміні навантажень, що є важливим для оцінки стабільності та ефективності запропонованого технічного рішення.Документ Відкритий доступ Лабораторний стенд для дослідження сучасних датчиків швидкості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Ковальчук, Олександр Валентинович; Пушкар, Микола ВасильовичДипломний проект містить: сторінок – 90 , рисунків – 39, таблиць – 32, графічну частину на двох листах формату А3. Метою дипломного проєкту є розробка лабораторного стенду для дослідження сучасних датчиків швидкості, що застосовуються в системах автоматизованого електроприводу. Проведено аналітичний огляд основних типів давачів – енкодерів, тахогенераторів, резольверів, індуктивних та інших датчиків. Розглянуто їх принципи дії, технічні особливості, переваги та недоліки. Розроблено конструкцію універсального лабораторного стенду з використанням асинхронного двигуна, частотного перетворювача та набору датчиків. Наведено електричні схеми, описано компонування та принципи експлуатації. Виконано моделювання динамічних характеристик привода та алгоритму частотного керування в середовищі Matlab Simulink. Проведено експериментальні дослідження роботи датчиків у різних режимах. Сформульовано практичні рекомендації щодо застосування досліджених датчиків у системах електропривода.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система ескалатора метрополітену(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Симута, Богдан Вікторович; Печеник, Микола ВалентиновичДипломний проект містить: сторінок – 82, рисунків – 38, таблиць – 10, графічну частину на 3 листах формату А1. Метою дипломного проекту є розробка електромеханічної системи керування ескалаторами метрополітену з підвищеною надійністю та енергоефективністю. У роботі виконано аналітичний огляд існуючих систем керування ескалаторами метрополітену, проаналізовано їх конструктивні особливості, принципи роботи та експлуатаційні характеристики. Побудовано математичну модель електромеханічної системи ескалатора з регулюванням швидкості у середовищі MATLAB/Simulink. Реалізовано комплексну модель, яка включає приводний двигун, редуктор, систему натягу поручнів, блок керування швидкістю та навантаження. Виконано моделювання роботи електропривода ескалатора в різних експлуатаційних режимах: пуск та зупинка з різною кількістю пасажирів, робота на підйом і спуск, аварійні режими та режими технічного обслуговування. На основі отриманих графіків перехідних процесів проведено аналіз енергоспоживання, плавності руху, точності підтримання швидкості та ефективності систем безпеки. Розроблено алгоритми адаптивного керування швидкістю залежно від пасажиропотоку та алгоритми предиктивної діагностики технічного стану основних вузлів ескалатора.Документ Відкритий доступ Система керування приводного двигуна турбокомпресора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Іваницький, Павло Дмитрович; Волянський, Роман СергійовичДипломний проект містить: сторінок 105, рисунків 74, таблиць 4, графічну частину на 1 лист А4 та 4 листи А1. Метою дипломного проекту є розробка системи керування приводним двигуном турбокомпресору. Проведено аналітичний огляд існуючих компресорів, методів їх керування. Обрано метод керування даним турбокомпресором. Розраховано потужність приводного двигуна. Проведено вибір двигуна, розраховано його параметри. Наведено модель турбокомпресора. Показано роботу компресора за відсутності керування. Розроблено алгоритм керування даним турбокомпресором. Досліджено якість алгоритму керування за наявності та при відсутності компенсації споживання мережі. Наведено алгоритм векторного керування двигуном з традиційним алгоритмом ослаблення поля. Розроблено систему керування приводного двигуна турбокомпресора шляхом поєднання двигуна, системи векторного керування, турбокомпресора та алгоритму керування турбокомпресором. Проведено дослідження якості керування у даній системі за наявності та при відсутності компенсації споживання мережі.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система для тестування синхронного генератора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Дрозд, Димитрій Олексійович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проект виконано на 84 сторінках, містить 43 рисунки, 5 таблиць, а також 3 графічні матеріали у форматі А1. Метою дипломного проекту є розробка системи електроприводу стенду дослідження генераторів літальних апаратів. Для цього проведено аналітичний огляд в області систем електропостачання літальних апаратів, описано типові виконання систем. Розглянуто використання асинхронного двигуна в ролі приводного. Описано загальний вигляд системи, обрано чотири робочі точки, з діапазону роботи в реальній системі, сформовано роль та вимоги до електроприводу в системі. Відносно них розраховано параметри механічного з’єднання та навантаження на валу двигуна. Визначено необхідну потужність електродвигуна та обрано перетворювач частоти. Розраховано параметри номінального режиму та схеми заміщення двигуна, описана система керування кутовою швидкістю приводного двигуна. Досліджено характеристики системи частотного керування приводного двигуна. Спроектовано схему електричну. Описано налаштування перетворювача частоти.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система тестування тягових векторно-керованих електроприводів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Черненко, Олександр Андрійович; Пересада, Сергій МихайловичДипломний проект містить: сторінок – 79, рисунків – 29, таблиця – 1, графічну частину на 3 листах А1. Метою дипломного проекту є розробка електромеханічної системи тестування тягових векторно-керованих електроприводів. Проведено аналітичний огляд існуючих методів та систем тестування тягових векторно-керованих електроприводів. Розглянуто переваги та недоліки різних підходів. Представлено розроблений метод тестування динамічних та статичних режимів тягових векторно-керованих електроприводів , а також вимоги до такого методу. Описано основні принципи роботи методу. Наведено математичний опис об'єкта керування – тягового векторно-керованого електроприводу. Розроблено алгоритми керування динамічними режимами електроприводу. Надано математичний опис непрямого векторного керування для тестованого, навантажувального двигунів, а також двигуна транспортного засобу. Проведено дослідження динамічних режимів тягового векторно-керованого електроприводу за допомогою розробленої системи тестування. Проаналізовано результати тестування та зроблено висновки щодо ефективності розробленого методу та системи.