Бакалаврські роботи (АЕМСЕП)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Система керування приводного двигуна турбокомпресора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Іваницький, Павло Дмитрович; Волянський, Роман СергійовичДипломний проект містить: сторінок 105, рисунків 74, таблиць 4, графічну частину на 1 лист А4 та 4 листи А1. Метою дипломного проекту є розробка системи керування приводним двигуном турбокомпресору. Проведено аналітичний огляд існуючих компресорів, методів їх керування. Обрано метод керування даним турбокомпресором. Розраховано потужність приводного двигуна. Проведено вибір двигуна, розраховано його параметри. Наведено модель турбокомпресора. Показано роботу компресора за відсутності керування. Розроблено алгоритм керування даним турбокомпресором. Досліджено якість алгоритму керування за наявності та при відсутності компенсації споживання мережі. Наведено алгоритм векторного керування двигуном з традиційним алгоритмом ослаблення поля. Розроблено систему керування приводного двигуна турбокомпресора шляхом поєднання двигуна, системи векторного керування, турбокомпресора та алгоритму керування турбокомпресором. Проведено дослідження якості керування у даній системі за наявності та при відсутності компенсації споживання мережі.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система для тестування синхронного генератора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Дрозд, Димитрій Олексійович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проект виконано на 84 сторінках, містить 43 рисунки, 5 таблиць, а також 3 графічні матеріали у форматі А1. Метою дипломного проекту є розробка системи електроприводу стенду дослідження генераторів літальних апаратів. Для цього проведено аналітичний огляд в області систем електропостачання літальних апаратів, описано типові виконання систем. Розглянуто використання асинхронного двигуна в ролі приводного. Описано загальний вигляд системи, обрано чотири робочі точки, з діапазону роботи в реальній системі, сформовано роль та вимоги до електроприводу в системі. Відносно них розраховано параметри механічного з’єднання та навантаження на валу двигуна. Визначено необхідну потужність електродвигуна та обрано перетворювач частоти. Розраховано параметри номінального режиму та схеми заміщення двигуна, описана система керування кутовою швидкістю приводного двигуна. Досліджено характеристики системи частотного керування приводного двигуна. Спроектовано схему електричну. Описано налаштування перетворювача частоти.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система тестування тягових векторно-керованих електроприводів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Черненко, Олександр Андрійович; Пересада, Сергій МихайловичДипломний проект містить: сторінок – 79, рисунків – 29, таблиця – 1, графічну частину на 3 листах А1. Метою дипломного проекту є розробка електромеханічної системи тестування тягових векторно-керованих електроприводів. Проведено аналітичний огляд існуючих методів та систем тестування тягових векторно-керованих електроприводів. Розглянуто переваги та недоліки різних підходів. Представлено розроблений метод тестування динамічних та статичних режимів тягових векторно-керованих електроприводів , а також вимоги до такого методу. Описано основні принципи роботи методу. Наведено математичний опис об'єкта керування – тягового векторно-керованого електроприводу. Розроблено алгоритми керування динамічними режимами електроприводу. Надано математичний опис непрямого векторного керування для тестованого, навантажувального двигунів, а також двигуна транспортного засобу. Проведено дослідження динамічних режимів тягового векторно-керованого електроприводу за допомогою розробленої системи тестування. Проаналізовано результати тестування та зроблено висновки щодо ефективності розробленого методу та системи.Документ Відкритий доступ Гібридні джерела живлення для електроприводів дронів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ленчинський, Ярослав Валерійович; Ніконенко, Євген ОлексійовичДипломний проект містить: сторінок – 67, рисунків – 29, таблиць – 5, графічну частину на 3 аркушах А1 Метою дипломного проекту є дослідження характеристик гібридних джерел живлення для електроприводів транспортних дронів. Проведено аналітичний огляд характеристик різних типів промислових дронів, які виготовляються серійно, а також наведено сфери застосування. Розглянуто типи і характеристики джерел живлення, а саме від літій-іонної батареї, суперконденсаторів. Наведено вимоги до електроприводів дронів, для цього було здійснено порівняння трьох серійно виробляємих дронів. Порівняно їх основні параметри. Математичний опис моделі дрона описує його основні траєкторії руху в просторі. Представлено баланс сил і моментів, прикладених до дрона, а також основні рівняння руху дрона. Виконано дослідження динамічних режимів дрона з АКБ та повністю керованою ГДЖ на основі АКБ та СК.Документ Відкритий доступ Дослідження алгоритму керування моментом синхронного двигуна з постійними магнітами (СДПМ)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Шляга, Дмитро Сергійович; Ковбаса, Сергій МиколайовичДипломна робота за темою «Дослідження алгоритму керування моментом синхронного двигуна з постійними магнітами (СДПМ)» виконана студентом кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу факультету електроенерготехніки та автоматики Шлягою Дмитром Сергійовичем зі спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» за освітньо-професійною програмою «Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність» та складається зі: вступу; п’яти розділів (теоретичний огляд, розрахунок СДПМ, опис математичної моделі, проведення моделювання, вибір обладнання), висновків до кожного з цих розділів; загальних висновків; списку використаних джерел, який налічує 39 джерел, та додатків. Загальний обсяг роботи 89 сторінок. Актуальність теми. Актуальність теми дипломного проекту в повній мірі розкривається з огляду на сучасні тенденції розвитку електромеханічних систем та електроприводів. У контексті світового переходу до більш ефективних та екологічно чистих технологій, дослідження й оптимізація методів керування СДПМ набувають важливого значення. Синхронні двигуни з постійними магнітами широко використовуються в різних галузях промисловості, транспорті, зокрема в електромобілях, та у відновлюваній енергетиці завдяки їх високій енергоефективності, надійності та компактності. Тому розробка електромеханічної системи електровелосипеду на основі СДПМ є досить актуальним завданням. Мета і завдання роботи. Мета дипломного проекту полягає у покращенні дослідженні існуючих алгоритмів керування моментом синхронного двигуна з постійними магнітами (СДПМ) з метою підвищення його енергоефективності, надійності та точності роботи в різних режимах експлуатації в рамках електровелосипеду. Для досягнення цієї мети необхідно вирішити наступні завдання: 1. Теоретичний огляд. 2. Розрахунок параметрів СДПМ. 3. Опис та дослідження математичної моделі електродвигуна та контролера. 4. Вибір обладнання. 5. Аналіз отриманих даних та підготовка проектної документації. Використані методи. Для реалізації поставлених завдань використовувався пакет прикладних програм для числового аналізу MATLAB, зокрема його застосунок Simulink, а для розробки апаратної частини використовувався пакет комплексної системи автоматизованого проектування (САПР) радіоелектронних засобів Altium Designer. Використані бібліотеки Simulink: Continious, Lookup Tables, Math Operations, Port&Subsystems, Signal Atributes, Signal Routing, Sinks, Sources. Отримані результати. Проектна документація для практичної реалізації електромеханічної системи електровелосипеду на основі СДПМ.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система малогабаритного електромобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Зяблов, Даніїл Денисович; Ковбаса, Сергій МиколайовичДипломний проект містить: сторінки – 72, рисунків – 38, таблиця – 2, графічну частину на 2 листах А1. Метою дипломного проекту є розробка електромеханічної системи малогабаритного електромобіля. Проведено аналітичний огляд існуючих малогабаритних електромобілів та рішень по їх створенню. Представлено метод розрахунку двигуна і акумуляторної батареї для електромобіля. Наведено розрахунки характеристик майбутнього електромобіля з вибраним АКБ і двигуном. Наведено математичний опис двигуна постійного стуму. Розроблено алгоритм керування швидкістю такого двигуна в системі малогабаритного електромоблія, а також систему керування моментом для цього ж електромобіля. Алгоритм протестований за допомогою методу моделювання в середовищі Simulink. Розроблено схему контролера та силової частини для електромобіля, зібрано їх реальний прототип та виконано експериментальні дослідження електромобіля для перевірки коректності роботи всієї системи.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система насосного агрегата(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тананаєв, Дмитро Едуардович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проект містить: сторінок – 99, рисунків – 54, таблиць – 11, графічну частину на 3 листках А1. Метою дипломного проекту є розробка електромеханічної системи насосного агрегата. Проведено аналітичний огляд в галузі насосних агрегатів. Розглянуто сфери використання та типові технічні рішення насосних агрегатів, способи керування та сформовано вимоги до таких систем, надано опис технологічного процесу. Визначено необхідну потужність електродвигуна за розрахунком потужності насосного агрегату. Розраховано параметри номінального режиму та схеми заміщення двигуна. Вибрано силове обладнання для електромеханічної системи. Представлено математичну модель насосного агрегату та наведено синтез ПІ – регулятора. Визначено лінеаризовану модель насосу та проведено досліди за завданням напору в середовищі «Matlab». Виконано дослідження стабілізації тиску за допомогою ПІД – регулятора.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система фунікулера(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Колодяжний, Єгор Вікторович; Желінський, Микола МиколайовичДипломний проект виконано на 76 сторінках, вміщує 28 рисунків, 9 таблиць, 4 аркуші графічної частини та 1 презентацію з результатами виконаної роботи. Метою виконання дипломного проекту є розробка та дослідження альтернативної до існуючої на лінії київського фунікулера електромеханічної частини, включаючи запропоновану систему автоматизованого керування. Основним завданням проекту є підбір якісного та продуктивного обладнання, яке задовольняє вимогам безпечної та ефективної роботи фунікулера. У ході виконання дипломного проекту реалізовано наступні завдання: 1. Обґрунтована необхідність застосування фунікулерів, описані хні основні конструктивні особливості та вимоги до електромеханічної системи та системи керування. 2. За вихідними даними, що відповідають діючій системи київського фунікулера, розраховано необхідну потужність приводної станції. 3. Підібрано силове обладнання, необхідне для реалізації даної системи. 4. Виконане проектування системи керування. 5. Проведене математичне моделювання підібраних елементів силової частини. 6. Підготовлена технічна документації, включаючи креслення та схеми.Документ Відкритий доступ Електромеханічна система маховикового накопичувача енергії(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Цибульський, Назар Олександрович; Шаповал, Іван АндрійовичДипломний проект виконаний на 78 сторінках вміщує 30 рисунків, 4 таблиць і 4 графічних матеріалів у форматі А1. Метою бакалаврської роботи є детальний розгляд та дослідження системи маховикового накопичувача енергії на основі асинхронного двигуна за допомогою середовищ MATLAB/Simulink та PLECS. В дипломній роботі детально розглянуто маховиковий накопичувач енергії. Обрано сферу дослідження маховикової системи. Проведено вибір двигуна-генератора на основі розрахунків маховика. Розраховано елементи схеми електричної принципової силової частини перетворювача енергії та проведено їхній вибір. Детально описано алгоритм прямого векторного керування асинхронним двигуном моментом за напругою. Складено досліджувану моделі маховикового накопичувача енергії з використанням силової частини. Досліджено динамічні характеристики при рушійному та генераторному режимах маховикової системи.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод лінії нарізки металевої стрічки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Омельченко, Олександр Олександрович; Шаповал, Іван АндрійовичДипломний проєкт містить: сторінок – 82, рисунків – 35, таблиць – 5; додатків – 2 та графічну частину на 3 листах А1. Дипломний проєкт складається із п’яти розділів в яких послідовно вирішується актуальна задача розробки та дослідження автоматизованого електроприводу лінії нарізки металевої стрічки. В першому розділі проводиться аналітичний огляд даної теми роботи, наявних промислових рішень. Виконується деталізація завдання роботи та формуються вимоги до електроприводу. У другому розділі виконується енергосиловий розрахунок електроприводу дискових ножиць та намотувального пристрою. В третьому розділі виконується вибір силового обладнання у відповідності до проведених розрахунків та до вимог, які висунуто до даної системи автоматизації. У четвертому розділі обрано керуючий контролер та розроблено схему електричну принципову. У п’ятому розділі було спроектовано схему зовнішніх електричних з’єднань. Метою дипломного проекту є розробка та дослідження автоматизованого електроприводу лінії нарізки металевої стрічки.Документ Відкритий доступ Електропривод ходу каретки дробарно-фрезерної машини(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бут, Олексій Олександрович; Толочко, Ольга ІванівнаДипломний проект містить: сторінок – 84, рисунків – 21, таблиць – 5, графічних матеріалів в форматі А1 – 3. Метою дипломного проекту є дослідження та удосконалення системи електроприводу ходу каретки дробарно-фрезерної машини. Розглянуто методи комплексної автоматизації вантажно розвантажувальних робіт. Наведено класифікацію насипних вантажів та характеристики їх фізико-механічних властивостей. Розглянуто методи відновлення сипучості навалювальних вантажів, що змерзлись, та очищення вагонів від залишків вантажу. Зроблено вибір дробильно-фрезерної машини для дроблення вугілля та сипучих матеріалів, що змерзлися. Зроблено вибір електрообладнання для дробильно-фрезерної машини АДР 5400, шафи керування, силової шафи, шафи дроселів та пульта керування. Було описано порядок роботи дробильно-фрезерної машини. Також зроблено вибір та опис захистів та блокування. Спроектовані схеми підключення силової частини та двигунів, схема живлення системи керування, схеми вхідних та вихідних кіл контролера. Проведено модернізацію електроприводу шляхом заміни релейно-контакторного обладнання програмованим логічним контролером (ПЛК).Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод роликового транспортера(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Струк, Андрій Сергійович; Тєряєв, Віталій ІвановичДипломний проект виконаний на 79 сторінках та вміщує 47 рисунків, 14 таблиць та 1 плакат А1. В даному дипломному проекті було проведено аналітичний огляд в сфері електроприводів роликових транспортерів, де було обрано прототип приводного роликового транспортера. Розрахувавши необхідну потужність двигуна було здійснено вибір асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором та редуктора. Було розглянуто математичну модель асинхронного двигуна, рівняння та координатні перетворення для непрямого векторного керування. Було проведено дослідження електроприводу методом математичного моделювання в дослідах з навантаженням та врахуванням температури нагріву двигуна. Було розроблено систему автоматизації технологічного процесу роликового транспортера. За синтезованими рівняннями було написано програму для програмованого логічного контролера.Документ Відкритий доступ Обмеження динамічних навантажень в електроприводах з пружним виконавчим органом(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лукашевич, Дмитро Володимирович; Теряєв, Віталій ІвановичДипломний проект виконаний на 97 сторінках та вміщує 49 рисунків, 8 таблиць та 3 плакати А1. В дипломному проекті проведено аналітичний огляд в області методів обмеження динамічних навантажень в електроприводах з пружним виконавчим органом. Відповідно до завдання було досліджено систему гребного суднового електроприводу з довгим пружним валопроводом. На основі розрахованих параметрів судна, валопроводу та гребного гвинта, здійснено вибір асинхронного короткозамкненого двигуна та силового обладнання. Розглянуто математичну модель АД в системі координат статора та ротора та розраховані параметри Т-подібної схеми заміщення. Досліджено методи обмеження динамічних навантажень електроприводу. Методом математичного моделювання проведено дослідження та порівняння методів обмеження динамічного навантаження в системі гребного суднового електроприводу.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод поворотного механізму роторного екскаватора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Левченко, Гліб Георгійович; Теряєв, Віталій ІвановичДипломний проект складається з 70 сторінок пояснювальної записки, 35 рисунків, 12 таблиць, 4 додатків. В даному дипломному проекті розглянуто систему керування електроприводом механізму повороту роторного екскаватора ЕР-1500. Проведено розрахунки для вибору двигуна та перевірено його за нагрівом та перевантаженням. Розроблено математичну модель електроприводу та розраховано параметри його елементів. Створено модель в програмному середовищі MatLab/Simulink для дослідження статичних та динамічних режимів. Обрано програмований логічний контролер та розроблено систему автоматизації поворотного механізму.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод гвинтового транспортера(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бєлік, Анастасія Андріївна; Теряєв, Віталій ІвановичДипломний проєкт виконаний на 75 сторінках та вміщує 34 рисунків, 3 таблиці та 3 плакати А1. В дипломному проєкті проведено аналітичний огляд в сфері електроприводів транспортувальних машин, зокрема розглянуто галузі використання та типові технічні рішення транспортувальних машин без гнучкого тягового органу; виходячи з поставленої задачі електроприводу обрано конкретний прототип гвинтового транспортера та наведено його технічні характеристики. Метою проєкту є покращення техніко-економічних показників серійного гвинтового конвеєра на основі використання регульованого електропривода по системі ТРН-АД. На основі технічних характеристик конвеєра розраховано бажану потужність двигуна. В результаті, за отриманим значенням здійснено вибір асинхронного двигуна, розраховано передаточне число та обрано редуктор і пристрій плавного пуску. Отримано рівняння асинхронного двигуна в системі координат статора та розраховані параметри його схеми заміщення. Проведено дослідження системи електроприводу методом математичного моделювання. Методом графопереходів виконано синтез алгоритму автоматизації системи керування електроприводом та створено програму для візуалізації технологічного процесу, що дозволяє автоматизувати систему електроприводу гвинтового транспортера.Документ Відкритий доступ Стенд для досліджень кінематики руху роботів-маніпуляторів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Черняєв, Микита Олегович; Стаценко, Олексій ВолодимировичДипломний проект виконаний на 66 сторінках, вміщує 45 рисунків, 3 таблиці та 3 графічних матеріалів у форматі А1. Метою бакалаврської роботи є розробка лабораторного стенду для дослідження кінематики руху роботів маніпуляторів. Було проведено аналітичний огляд вітчизняних та зарубіжних лабораторних стендів, що використовуються для досліджень та навчальних цілях. Було створено структурну схема лабораторного стенда на основі робота-маніпулятора. На основі структурної схеми було обрано складові лабораторного стенду та створено програмне забезпечення для кожної з частини лабораторного стенду. Розроблено методичні вказівки для роботи з стендом. Базуючись на структурній схемі робота-маніпулятора було розроблено математичну модель лабораторного стенду у середовищі Simulink.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод трубозгинального верстату(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Козачук, Андрій Сергійович; Сергієнко, Олег В’ячеславовичБакалаврська робота містить сторінок – 60, рисунків – 20, таблиць – 5, та графічну частину на 3 листах А1 В даній роботі виконано аналітичний огляд літературних джерел за темою бакалаврської роботи, проаналізовано структуру та основні частини АЕП трубозгинального верстата. Виконано розрахунки для покращення ріжучих властивостей верстата та підібрано відповідне силове обладнання. Проведено моделювання та дослідження ефективності векторного керування з врахуванням правок конструкції. Провести дослідження та реалізувати систему вдалося за допомогою обчислюваної техніки, програмного забезпечення MATLAB, Simulink та спеціальної літератури.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод ліфтової підйомної установки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Коваленко, Даніїл Сергійович; Сергієнко, Олег В’ячеславовичДипломна робота містить сторінок 95, рисунків 60, 3 листа графічної частини Метою бакалаврської роботи є розробка автоматизованого електроприводу для вантажної ліфтової підйомної установки. Концепції дослідження систем керування електроприводу на базі перетворювача частоти ABB АCS 580. Об'єктом дослідження бакалаврської роботи є процеси автоматичного керування процесом електромеханічного перетворення енергії в асинхронному двигуні при живленні від перетворювача частоти. Предметом дослідження є закони векторного керування асинхронним двигуном при живленні від перетворювача частоти ABB АCS 580. У роботі систематизовано знання про функціональні та технічні можливості перетворювача ABB АCS 580. Проведено експериментальні дослідження асинхронного електроприводу на основі ABB АCS 580 при непрямому векторному керуванні, на основі чого було отримано перехідні процеси та графіки у середовищі MATLAB/Simulink. Аналітично розраховано параметри схеми заміщення асинхронного двигуна. Проведено моделювання режимів роботи, досліджених експериментально.Документ Відкритий доступ Автоматизований електропривод поздовжньо-стругального верстата(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гребінник, Олег Дмитрович; Сергієнко, Олег В’ячеславовичДана робота присвячена розробці автоматизованого електроприводу для подовжньо-стругального верстата, з особливою увагою до питань охорони праці. У роботі розглянуто основні принципи функціонування та проектування автоматизованих електроприводів, що забезпечують ефективну та безпечну роботу верстатного обладнання. Проведено аналіз вимог до електроприводів подовжньо-стругальних верстатів, включаючи їх технічні характеристики, точність позиціонування, надійність та енергоспоживання. Описано процес проектування електроприводу з використанням сучасних методів моделювання та симуляції, а також підбір відповідних компонентів. Особливу увагу приділено питанням охорони праці при роботі з подовжньо-стругальними верстатами. Розглянуто основні ризики та небезпеки, пов'язані з експлуатацією даного обладнання, а також запропоновано заходи щодо їх мінімізації. Описано системи захисту та безпеки, які інтегровані в проект автоматизованого електроприводу, включаючи захисні блокування, аварійне відключення та засоби контролю стану оператора. Результати досліджень та розробки підтверджують ефективність запропонованого автоматизованого електроприводу у забезпеченні високої продуктивності роботи подовжньо-стругального верстата. Отримані висновки можуть бути використані при модернізації існуючих верстатів та розробці нових моделей промислового обладнання.Документ Відкритий доступ Лабораторна установка для дослідження елементів та датчиків систем автоматизації(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Яременко, Олексій Сергійович; Пушкар, Микола ВасильовичДипломний проект містить: сторінок – 88, рисунків – 32, таблиць – 3 та графічну частину на 1 аркуша у форматі А1. У дипломній роботі виконано аналітичний огляд мікроконтролерів і сенсорів, зокрема на платформі Arduino Mega 2560. Визначено та описано основні типи датчиків, їх характеристики та способи підключення. Для створення лабораторного стенду для сенсорних досліджень були підібрані найбільш оптимальні компоненти. Розроблено програмне забезпечення для роботи з датчиками, включаючи датчики температури та вологості, мікрофонні датчики, датчики рівня рідини, датчики магнітного поля, лазерні модулі та ІЧ-приймачі. Записуються алгоритми контролю та збору даних з кожного датчика. Були проведені експериментальні дослідження для оцінки точності та ефективності датчиків у різних умовах. Отримані дані проаналізовано, складено графіки, проведено порівняння з еталонними значеннями та виявлено можливі недоліки. Запропоновано рекомендації щодо підвищення точності вимірювання та надійності датчика. Описано перспективи подальших досліджень та можливість практичного застосування розробленого лабораторного стенду.