Магістерські роботи (АЕМСЕП)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 72
  • ДокументВідкритий доступ
    Порівняльний аналіз енергоефективних систем векторного керування асинхронними двигунами та синхронними двигунами з постійними магнітами
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Харченко, Олександр Олександрович; Толочко, Ольга Іванівна
    Магістерська робота виконана на 101 сторінках, вміщує 51 рисунки, 6 таблиць, а також графічні матеріали виконані на 3 аркушах А1. Метою даної роботи є: провести порівняльний аналіз енергоефективності систем векторного керування асинхронними двигунами та синхронними двигунами з постійними магнітами з метою визначення оптимальних областей їх застосування в різних режимах роботи. В процесі виконання роботи проведено огляд існуючих методів векторного керування асинхронними та синхронними двигунами, створені математичні моделі в програмному середовищі MATLAB/Simulink і проведено математичне моделювання систем векторного керування для обох типів двигунів. Проведено порівняльний аналізу енергетичних характеристик (ККД, коефіцієнт потужності, втрати) при різних навантаження. Розроблено стартап проект у відповідності до теми дисертації. Реалізація магістерської роботи виконувалася за допомогою наступних програм: MATLAB 2023b, Microsoft Office Visio, Microsoft Office Word 21.
  • ДокументВідкритий доступ
    Автоматизований асинхронний електропривод тістомісильної машини
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Щербина, Роман Богданович; Приймак, Богдан Іванович
    Магістерська дисертація містить: сторінок – 101, рисунків – 45, таблиць – 15, графічну частину на 6 листах А1. Основною метою магістерської дисертації є дослідження статичних та динамічні характеристики електромеханічної системи тістомісильної машини при бездавачевому векторному керуванні швидкості асинхронного двигуна. В результаті виконання магістерської дисертації було обрано алгоритм непрямого векторного керування та спостерігач кутової швидкості двигуна для керування тістомісильної машини. Розроблено систему автоматизації тістомісильної машини для керування тістомісильною машиною та обрано необхідне обладнання. Відповідно до схеми електричної принципової створено програму та панель оператора для керування. Для дослідження динамічних та статичних характеристик створено математичну модель в програмному середовищі MATLAB Simulink. Дослідження проводилося для обраного алгоритму керування та частотного керування, щоб порівняння динамічних та статичних режимів при різних алгоритмах керування.
  • ДокументВідкритий доступ
    Дослідження динамічних режимів роботи високо продуктивного транспортного механізму безперервної дії з пружно-в'язким тяговим елементом
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Дмитрієв, Олександр Сергійович; Печеник, Микола Валентинович
    Метою роботи є дослідження електромеханічних систем автоматизації, розробка математичної моделі роботи стрічкового конвеєра та аналіз його енергетичних характеристик для підвищення ефективності роботи. У магістерській роботі досліджено електромеханічні системи стрічкових конвеєрів з метою підвищення їх ефективності. Проведено розробку математичної моделі роботи конвеєра, виконано аналіз його динамічних режимів та енергетичних характеристик. Робота базується на методах математичного моделювання та теорії автоматичного управління, реалізованих у середовищі MATLAB/Simulink. Практичні результати дослідження можуть бути використані для оптимізації конвеєрних систем на промислових підприємствах.
  • ДокументВідкритий доступ
    Асинхронний електропривод переміщення мостового крана-маніпулятора стрижнів атомної електростанції
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Твердохліб, Ярослав Андрійович; Ніконенко, Євген Олексійович
    Дана магістерська дисертація містить 152 сторінки друкованого тексту, 6 листів графічної частини, 42 ілюстрацій, 7 таблиць, 2 додатки і 61 джерел. Актуальність теми: Транспортування спеціальних матеріалів потребує високої точності позиціонування для забезпечення безпеки. Системи керування кранами-маніпуляторами є унікальними, тому стандартні промислові методи тут не підходять. Розробка нових систем електроприводу допоможе знизити ризики аварій, підвищити точність та зменшити витрати на обслуговування. Точність і швидкість роботи мостового крана для ядерного палива є критично важливими. Висока точність забезпечує безпечне переміщення ядерного палива, запобігаючи аваріям і радіаційному забрудненню. Швидкість роботи гарантує стабільне постачання палива до реактора, що необхідно для стабільної роботи електростанції та задоволення попиту на електроенергію, а також зменшує час і витрати на переміщення палива. Мета роботи: Розробка і дослідження системи позиційного керування підвищеної точності для мостового крану кругової дії, що переміщує вантажі у залі ядерного реактора. Для досягнення мети вирішувалися такі задачі: розробка технічного завдання; аналіз наукової літератури та існуючих систем керування рухом; розрахунок масо-інерційних параметрів, вибір обладнання, побудова діаграм навантаження двигуна; обґрунтування вибору асинхронного двигуна та розрахунок його потужності; дослідження рішень задач керування положенням для асинхронного двигуна; розробка траєкторії руху для алгоритму керування; дослідження динамічних показників якості керування за допомогою математичного моделювання.
  • ДокументВідкритий доступ
    Алгоритм ідентифікації параметрів DC-DC перетворювача електричних транспортних засобів
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Філоненко, Микола Валерійович; Ніконенко, Євген Олексійович
    Дипломний проект містить 108 с., 24 рис., 12 табл., 85 джерел. Структура дипломної роботи включає наступні розділи: 1. Аналітичний огляд. 2. Початкова ідентифікація параметрів. 3. Алгоритм керування лінеаризуючим зворотним зв'язком. 4. Алгоритм керування, адаптивний до змін вхідної напруги і струму навантаження. 5. Стартап-проект. Економічне обґрунтування технічних рішень Мета роботи: розвиток методів синтезу систем ідентифікації параметрів DC-DC перетворювача електричних транспортних засобів. В процесі виконання дипломної роботи розвинуто теоретична база для розробки та проектування систем ідентифікації параметрів DC-DC перетворювача електричних транспортних засобів. Розрахунок та реалізація даного дипломного проекту виконувалися за допомогою наступних програмних пакетів: MatLab, Simnon, Microsoft Office Word, Microsoft Office Visio.
  • ДокументВідкритий доступ
    Електромеханічна система тролейбуса на основі асинхронного двигуна
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Барбул, Денис Андрійович; Ковбаса, Сергій Миколайович
    Магістерська робота складається із вступу, шести розділів, висновка, списку використаної літератури і додатка (103 сторіноки пояснювальної записки, 26 рисунків, 38 таблиць, 47 використаних джерел). Мета роботи – розробка електромеханічної системи тролейбуса на основі асинхронного двигуна. Об’єкт дослідження – асинхронний двигун, та керування ним. Предмет дослідження – алгоритм векторного керування моментом асинхронного двигуна. В першому розділі проведено аналітичний огляд електромеханічної системи тролейбуса, розглянуто будову транспорту, окремі компоненти електричної частини. В другому розділі розроблено цикл руху тролейбуса, визначено кількість затраченої енергії, на основі цих данних розраховано акумуляторну батарею. В третьому розділі розроблено математичну модель керування моментом асинхронного двигуна з постійними магнітами. В четвертому розділі промодельовано електромеханічну систему в середовищі MatLab Simulink. В п’ятому розділі здійснено вибір обладнання, розроблено схему електричну принципову системи. В шостому розділі виконано порівняння з основними виробниками тролейбусів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Дослідження параметрів руху шахтної клітьової підйомної установки при варіаціях рівня завантаження підйомного сосуду
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Зарицький, Богдан Володимирович; Печеник, Микола Валентинович
    Магістерська дисертація виконана на 102 сторінках, вміщує 36 рисунків 14 таблиць, 18 сторінок та 18 рисунків додатків, 6 графічних матеріалів у форматі А1. Магістерська дисертація присвячена аналізу та моделюванню динаміки руху ліфтової системи з урахуванням змінного завантаження кліті. Робота охоплює аналітичний огляд літератури в галузі підйомних клітей, аналітичні розрахунки основних параметрів руху, таких як максимальна швидкість, час підйому, шлях гальмування, та комп'ютерне моделювання цих процесів у середовищі MATLAB Simulink. Мета роботи полягає у створенні моделі, яка дозволяє компенсувати похибки позиціонування кліті при різних рівнях завантаження та забезпечує мінімізацію енергетичних витрат системи.
  • ДокументВідкритий доступ
    Розробка та дослідження системи автоматичного керування електроприводом кривошипно-важільних ножиць сортового прокатного стану
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Коваленко, Іван Андрійович; Толочко, Ольга Іванівна
    Магістерська дисертація складається з пояснювальної записки 88 сторінки, 31 рисунка, 6 таблиць. В даній магістерській дисертації розглянуто систему автоматизації кривошипно-важільних ножиць сортового прокатного стану 390. Охарактеризовано процес прокатки металевого профілю. Описано технологічний процес прокатки сортового прокатного стану та крифошипно-важільних ножиць. Розраховано та обрано двигун постійного струму та тиристорних перетворювач. Запропоновано алгоритм створення системи автоматизації електропроводу кривошипно-важільних ножиць. Створено математичну модель та досліджено її характеристики за допомогою програмного забезпечення MatLab/Simulink. Запропоновано старт-ап проект для покращення та розповсюдження досліджуваної технології.
  • ДокументВідкритий доступ
    Узгоджене керування електромеханічною системою гідроакумулювальної електростанції
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Приступа, Дмитро Олегович; Теряєв, Віталій Іванович
    Магістерська дисертація містить: сторінок – 123, рисунків – 43, таблиць – 22, посилань – 55. Метою магістерської дисертації є розробка та дослідження електромеханічної системи гідроакумулювальної електростанції із узгодженим керуванням. В ході написання даної магістерської дисертації виконано аналітичний огляд в області засобів накопичення електричної енергії та гідроакумулювальних електростанцій, визначено принцип реалізації та вимоги до системи. Розраховано необхідну потужність двигуна-генератора, здійснено вибір електричної машини, розраховано її параметри, здійснено вибір силового обладнання. Складено математичні моделі двигуна-генератора, силового перетворювального пристрою та механічних процесів. Створено алгоритм узгодженого керування режимом віддачі енергії. Перевірено працездатність системи та досліджено її властивості шляхом математичного моделювання. Розроблено схему силової частини системи та схему керування.
  • ДокументВідкритий доступ
    Електромеханічний накопичувач енергії на основі синхронної машини з постійними магнітами
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кипиченко, Вадим Вячеславович; Теряєв, Віталій Іванович
    Магістерська дисертація виконана на 124 сторінках, містить 48 рисунків, 37 таблиць, 6 аркушів графічної частини, 56 джерел. Метою магістерської дисертації є розробка та дослідження електромеханічних накопичувачів енергії на основі маховикових систем з метою підвищення ефективності та надійності енергетичних технологій. У роботі проведено аналіз основних видів енергетичних накопичувачів, зокрема маховикових систем, вивчено їх конструкційні особливості та сфери застосування. Окремо досліджено енергетичні параметри системи та виконано оптимізацію вибору компонентів для забезпечення ефективної роботи. Розроблено електричну схему накопичувача, розглянуто математичну модель та алгоритм керування швидкістю синхронного двигуна з постійними магнітами. Також було досліджено перехідні процеси та режими роботи електромеханічної системи, здійснено аналіз її ефективності. У графічних матеріалах наведено структурні схеми, математичні моделі та результати досліджень системи накопичення енергії. Для розробки використовувалося програмне забезпечення MATLAB, Simulink, Microsoft Office.
  • ДокументВідкритий доступ
    Система керування промисловим роботом-маніпулятором
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Стрелюк, Станіслав Олегович; Стаценко, Олексій Володимирович
    Магістерська дисертація містить: сторінок – 95, рисунків – 36, таблиць – 18, графічну частину на 6 листах А1. Метою магістерської дисертації було дослідити процес керування промисловим роботом маніпулятором. В результаті дослідження було обрано прототип робота-маніпулятора, параметри якого бралися за основу. Відповідно до обраного прототипу надано відповідно для кожної ланки робота-маніпулятора окремий ЕП з основою СДПМ. Вирішення оберненої задачі кінематики дозволило сформувати сигнали завдання відносних швидкостей для кожної кінематичної пари, в залежності від завдання швидкостей переміщення робочого органу в інерціальній системі координат. Розроблено візуально модуль механіки промислового робота-маніпулятора яка враховує динаміку механіки маніпулятора, електромеханічне перетворення енергії приводами, алгоритм керування, в середовищі MATLAB Simulink.
  • ДокументВідкритий доступ
    Електромеханічна система багатофункціонального роботизованого транспортного шасі
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Головешкін, Дмитро Олександрович; Красношапка, Наталія Дмитрівна
    Магістерська дисертація містить: сторінок – 120, рисунків – 34, таблиць – 31. Метою даної магістерської дисертації є розробка електромеханічної системи багатофункціонального роботизованого транспортного шасі. У роботі проведено аналітичний огляд наземних роботизованих платформ (UGV) та їх складових, зокрема електроприводів на базі BLDC. Розраховано основні параметри, необхідні для побудови транспортного шасі та вибору основних його елементів. Розроблено плату керування, попередньо обрано основні її компоненти. Виконано моделювання роботи електромеханічної системи в середовищі Simulink для аналізу поведінки в різних режимах роботи.
  • ДокументВідкритий доступ
    Система керування дводвигунним електроприводом валків вертикальної клітини слябінга 1100
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гериш, Володимир Михайлович; Толочко, Ольга Іванівна
    Магістерська дисертація містить сторінок – 112, рисунків – 41, таблиць – 28 та графічну частину на 6 листах А1. Об'єктом дослідження є дводвигуновий електричний привід валка вертикальної клітини слябінга. Мета роботи – дослідити роботу реального дводвигунового електропривода валка вертикальної клітини слябінга при розбіжності параметрів двигунів у режимі холостого ходу і запропонувати спосіб вирівнювання навантажень двигунів. Дослідження проводили за невідповідності параметрів кіл збудження і якорів двох однакових за паспортними даними двигунів, що працюють на загальний вал, що має місце в реальних виробничих умовах. Метод дослідження – математичне моделювання. Результати, отримані за допомогою розробленої моделі, досить точно відповідають реальному приводу. Ефективність запропонованого способу вирівнювання навантажень двигунів підтверджено результатами математичного моделювання.
  • ДокументВідкритий доступ
    Лінійний електропривод вагону метрополітену
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бєднік, Олег Миколайович; Теряєв, Віталій Іванович
    Дипломний проект виконаний на 96 сторінках та вміщує 26 рисунків, 2 таблиці та 6 плакатів А1. У даному дипломному проекті представлено аналітичний огляд існуючих потягів метрополітену. На основі аналізу техніко-економічних показників здійснено проектування тягового електроприводу. Розрахована потужність електроприводу, проведені розрахунки лінійного електродвигуна. Розроблена математична модель лінійного електроприводу. Отримані методом математичного моделювання графіки перехідних процесів, які відповідають прототипу лінійного двигуна і підтверджують працездатність розробленого електроприводу.
  • ДокументВідкритий доступ
    Автоматизований електропривод верстату для лазерного гравірування
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Швець, Володимир Сергійович; Теряєв, Віталій Іванович
    Дипломний проект виконаний на 93 сторінках та вміщує 25 рисунків, 3 таблиці і 6 плакатів А1. У даному дипломному проекті представлено аналітичний огляд існуючих верстатів для лазерного гравірування. Складено вимоги до електроприводу та системи автоматизації. Розрахований потрібний момент електродвигуна та за результатами розрахунків обрано кроковий двигун. Описано математичну модель крокового електропривода, розроблена схема керування двофазним двигуном. Проведено моделювання динамічних режимів електропривода в середовищі MATLAB. Графіки перехідних процесів, отримані методом моделювання, підтверджують працездатність і високу якість електроприводу.
  • ДокументВідкритий доступ
    Система автоматичного керування тяговим електроприводом робо-таксі
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Хомич, Юрій Сергійович; Приймак, Богдан Іванович
    Магістерська дисертація містить: сторінок – 107, рисунків – 52, таблиць – 17, графічна частина на 6 листах А1. Метою дисертації є оптимізація втрат потужності в асинхронному двигуні та дослідження системи автоматичного керування асинхронним двигуном робо таксі. У даній роботі був проведений аналітичний огляд робо-таксі, після якого були описані вимоги до тягового електроприводу. Був проведений математичний опис системи векторного керування асинхронним двигуном. Розраховано електропривод, відповідно до параметрів якого були підібрані АКБ та перетворюючий пристрій. Була побудована функціональна схема САК електроприводом робо-таксі, розраховані регулятори. У середовищі MATLAB\Simulink була побудована модель і побудовані графіки перехідних процесів в трьох режимах: рух циклом NEDC-15 у місті без врахування оптимізатора втрат, рух вгору без врахування оптимізатора втрат, рух циклом NEDC-15 у місті з врахуванням оптимізатора втрат. В результаті була отримана точна справна модель САК АД робо-таксі. Був складений стартап проект.
  • ДокументВідкритий доступ
    Дослідження електромеханічної системи конвеєру в умовах стабілізації навантаження тягового елемента
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лола, Михайло Олександрович; Печеник, Микола Валентинович
    Магістерська дисертація включає до себе: пояснювальну записку на 125 сторінок, в тому числі 50 рисунків та 26 таблиці. У роботі проведений аналітичний огляд науково-технічної літератури визначено актуальність і основні напрямки дослідження магістральних транспортних систем. Сформульовані основні вимоги до електромеханічної транспортної системи системи магістрального конвеєра. Визначено систему електропривода «векторно-керований асинхронний двигун», як більш перспективну. У ході виконання магістерської дисертації здійснено розрахунок потужності, визначено параметри схеми заміщення обраного стрічкового конвеєрного двигуна. Застосовуючи отримані математичні моделі елементів електромеханічної системи, створено комплексну модель для дослідження різних робочих режимів стрічкового конвеєра, проведено відповідне дослідження вказаних режимів. За результатами дослідження сформуловано рекомендації що до використання розробленої системи в магістральних конвеєрах які використовуються у вугільній промисловості.
  • ДокументВідкритий доступ
    Дослідження режимів роботи електромеханічної системи тунельного ескалатора
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Пащак, Марк Сергійович; Печеник, Микола Валентинович
    Магістерська дисертація виконана на 110 сторінках, складається із вступу, 5 розділів, висновка, списку використаних джерел та додатків (108 сторінок пояснювальної записки, 56 рисунки, 30 таблиць, 23 використаних джерел та 6 додатків). Мета роботи – дослідження електромеханічної системи тунельного ескалатора при різних режимах роботи. В ході написання дисертації здійснено аналітичний огляд наукової літератури по темі дисертації, сформовано основні вимоги до електромеханічної системи ескалатора та електродвигуна зокрема. Розраховано та обрано асинхронний електродвигун. Складено модель для дослідження та проведено дослідження статичних та динамічних характеристик. Проаналізовано отримані результати. Розроблено стартап-проект.
  • ДокументВідкритий доступ
    Векторне керування асинхронними двигунами з елементами штучного інтелекту
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лук’янчиков, Андрій Леонідович; Пересада, Сергій Михайлович
    Магістерська дисертація виконана на 196 сторінках, містить 81 рисунків, 21 таблиць, 2 додатки, 8 аркушів графічної частини, 50 джерел. Мета магістерської дисертації є підвищення надійності електромеханічних систем за рахунок розроблення систем векторного керування асинхронними двигунами з використанням елементів штучного інтелекту. При виконанні даної дисертації було проведено аналітичний огляд технічної літератури, зібрано та досліджено набір алгоритмів для керування кутовою швидкістю та оцінювання електричних та механічних параметрів асинхронного двигуна, розроблено та досліджено систему відмовостійкого керування використовуючи зібрані набори алгоритмів, розглянуто застосування розробленої системи відмовостійкого керування у сфері кібербезпеки та розроблено стартап-проект. В графічних матеріалах подано структурну схему та набір алгоритмів системи відмовостійкого керування, алгоритм детектування, ізоляції та реконфігурації, структурну схему концепції застосування системи відмовостійкого керування як компонент кібербезпеки, результати досліджень системи відмовостійкого керування на 4 аркушах А1 та cтруктурні схеми алгоритмів керування кутовою швидкістю
  • ДокументВідкритий доступ
    Станція швидкого прототипного тестування електроприводів змінного струму
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Холоша, Антон Олексійович; Ковбаса, Сергій Миколайович
    Магістерська дисертація виконана на 112 сторінках, складається із вступу, 6 розділів, висновка, списка використаних джерел та додатків (104 сторінок пояснювальної записки, 54 рисунки, 32 таблиці, 30 використаних джерел та 6 додатки) Мета роботи – розробка та імплементація уніфікованого електроприводу змінного струму та візуалізатора перехідних процесів. В ході виконання даної дисертації було проведено аналітичний аналітичний огляд науково-технічної літератури, розрахунок та проектування силової частини електроприводу, алгоритми керування двигунами змінного струму. Також важливим етапом була розробка системи візуалізації перехідних процесів. Фінальним етапом було експериментальне дослідження розроблених систем керування та розробка стартап проекту. В результаті можна прийти до висновку, що створений уніфікований електропривод та візуалізатор перехідних процесів відповідає поставленим вимогам.