Магістерські роботи (ПГМ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Дослідження системи орієнтації та переміщення призматичних об'єктів у складі конвеєрної установки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кокшин, Олександр Васильович; Струтинський, Сергій Васильович"Магістерська дисертація виконана на тему ""Дослідження системи орієнтації та переміщення призматичних об'єктів у складі конвеєрної установки"". У роботі досліджено сучасні підходи до автоматизації транспортування і позиціювання об’єктів різної форми, зокрема із застосуванням систем штучного зору, пневматичних механізмів і алгоритмів автоматизованого керування. Розроблено концептуальну модель системи автоматизованого центрування призматичних об'єктів, виконано кінетостатичний аналіз механізму, розрахунок силових характеристик та підбір компонентів пневматичної системи. У ході роботи також було розроблено алгоритм роботи системи керування, схему пневматичного приводу, а також виконано економічне обґрунтування стартап-проекту з впровадження розробленого обладнання в промисловість. Проект виконаний на 102 сторінках, містить 41 рисунки, 25 таблиць, 23 джерел інформації."Документ Відкритий доступ Удосконалення системи керування і приводу підводного дрона(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гончаренко, Максим Олександрович; Тітов, Андрій ВячеславовичДана робота присвячена дослідженню та модернізації конструкції підводного дрона — автономного занурювального пристрою, призначеного для виконання завдань у водному середовищі. Робота охоплює аналіз сучасних рішень у сфері систем керування, конструкції корпусів і рушіїв, а також дослідження впливу змін у конфігурації дрона на його ефективність. У роботі розглянуто конструктивні особливості підводного дрона, зокрема зміни габаритів корпусу для покращення маневреності, заміну двох рушіїв на один у хвостовій частині, а також вибір оптимального двигуна та способу його інтеграції в корпус. Проведено моделювання траекторії потоку за допомогою програмного забезпечення SolidWorks із використанням Flow Simulation, що дозволило визначити основні гідродинамічні характеристики дрона. Дослідження також охоплює детальний аналіз матеріалів та технічних рішень для герметизації корпусу, захисту від тиску, корозії та хімічного впливу. Розглянуто системи кріплення та оптимізації гвинтової тяги, що впливають на маневреність та енергоспоживання. В результаті виконаних досліджень було розроблено оновлену конструкцію дрона, яка забезпечує зменшення габаритів, підвищення енергоефективності та покращення керованості. Отримані результати демонструють перспективність використання розробленої конструкції для виконання дослідницьких, рятувальних та промислових завданьДокумент Відкритий доступ Екзоскелет промисловий підвищеної потужності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Трущельов, Максим Михайлович; Галецький, Олександр СергійовичМетою магістерської роботи є розробка промислового екзоскелета для руки з гідравлічною системою приводу, який здатний зменшити фізичне навантаження на працівників, підвищити продуктивність праці та забезпечити безпечну експлуатацію в умовах важкої промисловості. Екзоскелет повинен відповідати сучасним вимогам до ефективності, надійності та екологічної відповідальності, забезпечуючи можливість адаптації до різних умов використання. Для досягнення поставленої мети у роботі передбачено вирішення таких завдань: 1. Аналіз сучасного стану технологій екзоскелетів: Вивчення існуючих технічних рішень у сфері екзоскелетів для визначення їхніх переваг, недоліків і перспектив для промислового застосування. 2. Розробка математичної моделі гідравлічної системи: Створення моделі, яка описує взаємозв’язок між основними параметрами системи, такими як тиск, витрата рідини, сила та потужність. 3. Комп’ютерне моделювання: Виконання моделювання роботи гідравлічної системи в спеціалізованих програмних середовищах (MATLA) для аналізу її характеристик і визначення оптимальних режимів роботи. 4. Оптимізація системи: Розробка рекомендацій щодо підбору компонентів гідравлічної системи (насосів, гідроциліндрів, клапанів, трубопроводів), які забезпечать мінімізацію енергетичних втрат, підвищення точності роботи та надійності. 5. Екологічна оптимізація: Розробка заходів для забезпечення екологічної безпеки пристрою, включаючи використання перероблюваних матеріалів і біорозкладних рідин.Документ Відкритий доступ Модернізація стенду для випробування гідроапаратів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бережнюк, Олександр Андрійович; Костюк, Дмитро ВікторовичМагістерська дисертація на тему : «Модернізація стенду для випробування гідроапаратів», складається з 5 розділів, обсяг пояснювальної записки 63 сторінок основного тексту, включає 41 рисунок і 21 таблицю. У роботі досліджено джерела виникнення пульсацій у гідравлічних системах, їх вплив на роботу стенду, а також існуючі методи боротьби з цим явищем. На основі проведеного аналізу запропоновано модернізацію стенду шляхом інтеграції гасителя пульсацій, який дозволяє знизити рівень шуму, вібрацій та забезпечити стабільність тиску. Проведено гідравлічні розрахунки параметрів системи для вибору оптимального гасителя пульсацій. Для оцінки роботи модернізованої системи виконано чисельне моделювання та симуляцію процесів у програмному середовищі MATLAB/Simulink. На основі моделювання підтверджено ефективність запропонованої конструкції, а також перевірено адекватність моделі відповідно до реальних умов. Окрім технічних аспектів, розглянуто можливість комерціалізації проекту як стартапу. Проведено аналіз ринкових можливостей, визначено конкурентні переваги та потенціал впровадження гасителя пульсацій у у виробничу практику.Документ Відкритий доступ Активна аеродинамічна система антикрил з гідравлічним та електричним приводом для автомобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ситник, Іван Андрійович; Губарев, Олександр ПавловичРобота складається з 6 розділів, має обсяг 89 аркушів, містить 32 ілюстрації, 22 таблиці. При написанні роботи було використано 13 джерел. Метою даної магістерської дисертації є дослідження системи активної аеродинаміки, яка здатна автоматично адаптувати кут атаки антикрил в реальному часі, в залежності від швидкості автомобіля та умов руху і враховувати перерозподіл навантаження між задніми колесами. Така система дозволить забезпечити максимально можливу притискну силу для покращення керованості автомобіля на поворотах і маневрах, а також мінімізацію опору на прямих ділянках для досягнення вищих швидкостей.Документ Відкритий доступ Демпфірування інерційних течій рідини в резервуарі з внутрішніми перегородками(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бардін, Владислав Андрійович; Ковальов, Василь АнатолійовичМагістерська дисертація «Демпфірування інерційних течій рідини в резервуарі з внутрішніми перегородками» присвячена дослідженню та розробці методів демпфірування коливань рідини за допомогою гнучких перегородок. Інерційні течії, що виникають під час руху резервуарів, заповнених рідиною, можуть створювати небезпеку, знижуючи стабільність транспортних засобів. Тому актуальним є пошук ефективних способів демпфірування цих течій. У роботі розглядаються особливості демпфірування за допомогою гнучких і жорстких внутрішніх перегородок, принципи їхньої дії та ефективність у різних умовах руху. Розроблено математичну модель на основі методу ALE та проведено комп’ютерне моделювання в середовищі SolidWorks Flow Simulation. Виконано порівняльний аналіз ефективності гнучких і жорстких перегородок у процесі демпфірування інерційних течій рідини. Метою дослідження є визначення ефективності гнучких перегородок для підвищення безпеки транспортування органічних і неорганічних рідин. Результати роботи можуть бути використані для проектування та модернізації резервуарів, що застосовуються у транспортних системах та промислових процесах. Магістерська дисертація загальним обсягом 96 сторінки, містить 51 рисунок, 25 таблиць та 52 джерело за переліком посилань.Документ Відкритий доступ Пневмогідравлічна система включення фрикційної муфти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковтун, Олексій Андрійович; Галецький, Олександр СергійовичМагістерська дисертація "Пневмогідравлічна система включення фрикційної муфти" присвячена дослідженню та розробці системи, яка забезпечує ефективне і надійне управління включенням фрикційної муфти у механічних передачах. Фрикційні муфти широко застосовуються у сучасній техніці для передавання крутного моменту, тому забезпечення їх коректної та енергоефективної роботи є актуальним завданням. У роботі розглядаються принципи дії пневмогідравлічних систем, їх компоненти та особливості взаємодії пневматичних і гідравлічних елементів у контексті забезпечення швидкого та точного включення муфти. Проаналізовано фактори, що впливають на стабільність роботи системи, зокрема тиск робочого середовища, температурні умови та динамічні характеристики. Метою роботи є створення моделі пневмогідравлічної системи включення фрикційної муфти, яка забезпечує високу точність, надійність і швидкість роботи. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації роботи муфт у транспортних засобах, промисловому обладнанні та інших галузях, де важливим є ефективне передавання крутного моменту.Документ Відкритий доступ Дослідження маніпулятора роботизованого комплексу, обладнаного регульованими демпферними пристроями(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Львовський, Максим Олександрович; Струтинський, Сергій ВасильовичМетою даної роботи було проектування та дослідження маніпулятора роботизованого комплексу, обладнаного регульованими демпферними пристроями. Для цього було проаналізовано типи демпферних механізмів, їхні технічні характеристики, а також методи адаптивного регулювання демпфування. У роботі розроблено кінематичну, кінетостатичну та динамічну моделі маніпулятора. Проведено дослідження впливу демпферів на процеси коливань у різних режимах роботи: без демпферів, із нерегульованими та регульованими демпферами на основі магнітоерологічних рідин. Особливу увагу приділено моделюванню роботи маніпулятора в умовах високошвидкісного руху та точного позиціонування. Результати досліджень дозволили розробити рекомендації для модернізації демпферних пристроїв, зокрема їхню інтеграцію в систему керування маніпулятора. Також проаналізовано переваги використання регульованих демпферів для зменшення коливань і підвищення стабільності роботи. Проєкт виконано на 105 сторінках, містить 48 рисунки та 30 посилань на джерела інформації.Документ Відкритий доступ Удосконалення гідравлічної системи керування ходової частини автомобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кравчук, Антон Валентинович; Ковальов, Василь АнатолійовичДисертація містить 7 розділів, 85 сторінки, 32 таблиці, 28 ілюстрацій, та 14 інформаційних джерел, які використовувались під час виконання завдань поставлених при її виконанні. Дана магістерська дисертація присвячена розробці системи автоматизованої зміни розвалу коліс автомобіля, спрямованої на покращення його ходових характеристик, безпеки та адаптації до змінних умов експлуатації. У ході виконання дисертації проведено всебічний аналіз існуючих аналогів і рішень в автомобільній промисловості, що дозволило визначити технічні вимоги до проектованої системи.Документ Відкритий доступ Порівняльне дослідження лінійного електроприводу з гідравлічним(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сливка, Микола Миколайович; Зілінський, Андрій ІвановичАктуальність: Швидкий розвиток автоматизації промислових процесів вимагає впровадження ефективних та надійних приводних систем. Лінійні електроприводи та гідравлічні системи є основними рішеннями для перетворення електричної або гідравлічної енергії в механічний рух. Вивчення їх характеристик дозволяє оптимізувати вибір приводів для різних застосувань. Мета роботи: Визначити переваги та недоліки лінійних електроприводів та гідравлічних систем, провести порівняльний аналіз їх експлуатаційних параметрів та запропонувати рекомендації щодо їх раціонального використання. Об’єкт дослідження: Процеси перетворення енергії в механічний рух за допомогою лінійних електроприводів та гідравлічних систем, оцінка їх залежностей. Предмет дослідження: Технічні характеристики, енергоефективність, силові показники та динамічні властивості лінійних електроприводів і гідравлічних систем. Методи дослідження: Дослідження базується на теоретичному аналізі наукових та технічних джерел, присвячених конструкціям, принципам роботи та характеристикам лінійних електроприводів і гідравлічних систем. Було проведено серію експериментальних досліджень на лабораторних стендах для визначення основних показників ефективності, точності та потужності кожної системи. Отримані дані були порівняні та проаналізовані для виявлення ключових залежностей між режимами роботи та характеристиками досліджуваних систем. Наукова новизна одержаних результатів: Розроблено методику порівняльного аналізу лінійних електроприводів та гідравлічних систем з урахуванням їх експлуатаційних параметрів. Отримано нові дані про вплив навантаження та режимів роботи на їх ефективність. Практичне значення одержаних результатів: Результати дослідження можуть бути використані для розробки енергоефективних приводних систем у промислових установках, автоматизованих виробничих лініях та робототехнічних комплексах.Документ Відкритий доступ Розробка гідроприводу для стрічкового конвеєра(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лук’яненко, Яна Ігорівна; Коваль, Олексій ДмитровичМета роботи. Метою роботи є створення вибір найбільш раціональної схеми гідроприводу, який забезпечує надійну роботу конвеєра за різних умов експлуатації, та розрахунок його основних параметрів. Магістерська дисертація присвячена дослідженню, та розробці гідроприводу для стрічкового конвеєра, що використовується в промислових і транспортних системах. У рамках дослідження проведено аналіз сучасних технічних рішень у сфері гідроприводів та обґрунтовано вибір гідравлічних компонентів для системи приводу. Здійснено моделювання процесів, що відбуваються у гідроприводі, з урахуванням змін умов роботи конвеєра. На основі результатів моделювання розроблено гідропривод конвеєра, який забезпечить високі показники продуктивності та стабільність роботи. Задача роботи. Визначити основні характеристики конвеєру, спроектувати гідравлічну схему, розробити конструкторську документацію, зробити підбір необхідного обладнання. Запропоновати технічні рішення які відповідають нормам безпеки та екологічним вимогам. Результати дослідження можуть бути застосовані у виробничих системах, де необхідне транспортування сипучих матеріалів, зокрема у гірничій, будівельній та сільськогосподарській галузях. Використання розробленого гідроприводу сприятиме підвищенню ефективності роботи обладнання, зниженню експлуатаційних витрат та покращенню техніко-економічних показників підприємств. В роботі розглянуті питання, щодо розроблення стартап-проекту. Загальний обсяг роботи становить 93 сторінок, містить 35 рисунка та 29 таблиць.Документ Відкритий доступ Зниження динамічних навантажень при русі мостового крана шляхом удосконалення гальмівних пристроїв(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Коломієць, Богдан Ігорович; Нєженцев, Олексій БорисовичПояснювальна записка: 95 с., 49 рис., 31 табл., 1 додаток, 20 джерел. Об’єкт дослідження: мостовий кран для розливання сталі вантажопідйомністю 90 т. Предмет дослідження: динамічні навантаження при гальмуванні мостового крана. Мета роботи: знизити динамічні навантаження, які виникають у процесі роботи механізму пересування крана, шляхом раціонального вибору характеристик електроприводу. Робота містить аналіз існуючих підходів до розрахунку динамічних характеристик мостових кранів, розвиток математичної моделі крана, дослідження перехідних процесів при розгоні та гальмуванні мостового крана 90 т, оцінку ефективності традиційних і інноваційних гальмівних систем. Проведено розробку стартап-проєкту з впровадження адаптивної системи гальмування та енергоефективних технологій. У дослідженні виконано серію комп’ютерних експериментів на математичній моделі мостового крана та моделювання динамічних процесів, побудовано графіки навантажень і часових характеристик. Стартап-проєкт забезпечує інтеграцію сучасних технологій зниження динамічних навантажень у галузь вантажопідйомного обладнання.Документ Відкритий доступ Розробка пневматичного циклового маніпулятора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Погорелов, Ігор Олексійович; Семінська, Наталія ВалеріївнаУ магістерській дисертації представлено розробку пневматичного циклового маніпулятора, що моделює функціонал логістичної сортувальної лінії. Основним завданням роботи стало створення лабораторного стенда, який забезпечує вивчення сучасних методів автоматизації із застосуванням пневматичних і електропневматичних компонентів. Проєкт передбачає використання компактних, економічних і високоефективних рішень для навчального процесу. Робота охоплює аналіз існуючих конструкцій пневматичних роботів, розробку концептуального дизайну маніпулятора, вибір оптимального пневматичного обладнання та його інтеграцію у загальну систему. У процесі реалізації використано програмне забезпечення SolidWorks для 3D моделювання, SolidWorks Simulation для дослідження тривкості елементів та серидовище MatLab для моделювання процесів. Виконано математичне моделювання роботи маніпулятора, включаючи розрахунок силових характеристик, енергоспоживання та циклічної продуктивності. Досліджено міцність компонентів за допомогою SolidWorks Simulation. Крім того, запропоновано заходи з охорони праці під час експлуатації стенда. Результати роботи можуть бути застосовані для модернізації навчальних лабораторій, впровадження нових методів навчання студентів, а також слугуватимуть основою для подальших досліджень у галузі автоматизації та робототехніки.Документ Відкритий доступ Ультразвукові диспергатори підвищеної продуктивності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Федоров, Костянтин Сергійович; Луговський, Олександр ФедоровичМагістерська робота присвячена розробці ультразвукового диспергатора. Метою роботи є розробка ультразвукового розпилювача підвищенної продуктивності та подальша його реалізація. Проведено аналіз існуючих стандартних компонентів ультразвукових систем та на основі цього розроблено концепцію пристрою та реалізовано робочий стенд у лабораторії. Після створення концепції було визначено необхідні форми та конструктивні параметри ультразвукового диспергатора. Ця дипломна робота сприяє покращенню навчального процесу, дозволяючи студентам вивчати сучасні технології не лише теоретично чи у симуляторах, а й практично, використовуючи фізичні пристрої у лабораторіях.Документ Відкритий доступ Модернізація гідросистеми мобільного навантажувача(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гуртовий, Віталій Ігорович; Костюк, Дмитро ВікторовичМагістерська дисертація присвячена модернізації золотникового гідравлічної системи навантажувача, направленої на підвищення безпеки та точності роботи. Функціонування гідросистеми було досліджено на основі розробленої конструкції гідравлічного золотникового розподільника з дросельними щілинами та розробленої імітаційної моделі режимів роботи навантажувачів з телескопічними циліндрами. Структура записки проекту має постановку технічного завдання, теоретичні відомості, а також розрахункову частину. Розрахунки параметрів режимів роботи навантажувачів підкріплено динамічним моделюванням в Matlab Simulink. Основною задачею проекту є дослідження режимів роботи і розробка стартап-проекту гідроприводу навантажувача в межах сформульованого технічного завдання. Використання Matlab Simulink як інструменту для динамічного моделювання гідросистем, дало змогу емпіричним шляхом перевірити розрахунки геометричних параметрів навантажувача.Документ Відкритий доступ Розробка системи керування пневматичного циклового маніпулятора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Савченко, Дмитро Миколайович; Левченко, Олег ВасильовичАктуальність теми: Сучасні промислові процеси вимагають автоматизації для підвищення продуктивності, зменшення витрат та забезпечення високої точності виконання завдань. Пневматичні маніпулятори є ефективним засобом для автоматизації циклічних завдань завдяки їх простоті, низькій вартості та надійності. Проте, розробка системи керування таких маніпуляторів є важливою науково-практичною задачею, що потребує вибору оптимальних електричних компонентів для забезпечення стабільної роботи системи. Зв’язок дослідження з науковими програмами, планами, темами. Дослідження виконано в межах науково-дослідних робіт кафедри автоматизованих та роботизованих механічних систем НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського" за тематикою розробки систем керування роботизованими пристроями. Робота відповідає державним пріоритетам розвитку робототехнічних систем, спрямованих на автоматизацію виробництва. Автор взяв участь у підборі та тестуванні електричних компонентів для пневматичного циклового маніпулятора. Мета і задачі дослідження: Метою роботи є розробка системи керування пневматичного циклового маніпулятора, що включає підбір, інтеграцію та тестування електричних компонентів. Основні задачі дослідження: 1. Аналіз конструкції маніпулятора. 2. Підбір електричних компонентів для забезпечення функціонування маніпулятора. 3. Розробка алгоритмів керування маніпулятором. 4. Експериментальна перевірка функціональності системи. Наукова новизна: У роботі запропоновано оптимальний підхід до інтеграції електричних компонентів у систему керування пневматичного маніпулятора, що враховує специфіку конструкції та особливості експлуатації. Практичне значення: Результати дослідження можуть бути застосовані для автоматизації циклічних операцій у промисловості. Зокрема, розроблена система може бути використана для модернізації існуючого обладнання на базі пневматичних маніпуляторів. Основні результати: У дисертації виконано підбір електричних компонентів (контролерів, датчиків, виконавчих пристроїв), розроблено алгоритми керування маніпулятором, а також експериментально перевірено функціонування системи на кафедральному зразку.Документ Відкритий доступ Підвищення продуктивності конвеєрних ліній(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Пальчак, Вікторія-Наталія Сергіївна; Муращенко, Альона МиколаївнаМагістерська робота присвячена підвищенню продуктивності стрічкових конвеєрних систем шляхом удосконалення їх конструкції та системи керування. У роботі проведено аналіз сучасних конвеєрних ліній, визначено їхні технічні особливості та обґрунтовано необхідність впровадження гнучких систем керування для адаптації до змінних умов виробництва. Розроблено математичну модель конвеєра, яка враховує зміну навантаження та дозволяє підтримувати постійну швидкість стрічки. Виконано підбір основних компонентів системи, включаючи двигун постійного струму, черв’ячний редуктор та елементи контролю. Для забезпечення стабільної роботи створено електрорелейну схему керування, яка поєднує функції запуску, зупинки, регулювання швидкості та захисту від аварійних ситуацій. У роботі також виконано моделювання роботи системи в програмному середовищі MATLAB Simulink, що дозволило визначити оптимальні параметри роботи конвеєра. Представлені креслення основних елементів, зокрема черв’ячного редуктора, а також технологічні рішення для виготовлення його деталей. Результати дослідження підтверджують ефективність запропонованих рішень для забезпечення безпечної, стабільної та продуктивної роботи конвеєрного обладнання.Документ Відкритий доступ Адаптивний електропневмопривід маніпулятора(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Мазаєв, Гліб Станіславович; Узунов, Олександр ВасильовичУ магістерській дисертації розглянуто проблему відриву вантажу при великому прискоренні робочого органу через нечутливість автоматизованої системи до маси вантажу. Вирішення проблеми досягнуто через впровадження адаптивної системи керування приводом маніпулятора. Розроблено математичну модель пневматичного приводу у середовищі MATLAB SIMULINK. Результати її тестування показали відповідність до реальних фізичних процесів, що проходять під час роботи приводу. Було проведено моделювання процесу руху поршня пневматичного циліндру при заданих вхідних параметрах моделі. Результати дослідження цього процесу допомогли виявити діапазон мас вантажу, при яких сила, що діє на масу під час руху маніпулятора більша за силу утримання вантажу. Таким чином, розроблена математична модель дозволяє перевіряти подібні системи на знаходження «проблемних» діапазонів мас для маніпуляторів з вакуумними захоплювальними пристроями. Для вирішення проблеми була розроблена удосконалена система керування, а саме, забезпечена адаптація до маси вантажу, який переміщується, за рахунок використання додаткового датчику тиску, встановленого у поршневій камері циліндру, а також пропорційного розподільника для керування пневмоциліндром, який забезпечує потрібні характеристики руху. Отримані дані були використані при розробці алгоритму керування електропневматичним приводом.Документ Відкритий доступ Адаптивна система гідроприводу з системою рекуперації(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Йовенко, Олександр Олександрович.; Муращенко, Альона МиколаївнаАктуальність підвищення енергетичної ефективності є важливою в сучасному світі з ряду причин. Такі як зменшення споживання ресурсі, зменшення викидів парникових газі, зменшення витрат на енергію, стимулювання інновацій, безпека енергозабезпечення. В цілому, підвищення енергетичної ефективності є ключовим елементом сталого розвитку та енергетичної стратегії, який сприяє різноманіттю користувачів енергії, більш економічному використанню ресурсів та збереженню навколишнього середовища. Преси є важливим елементом обладнання в машинобудуванні та обробній промисловості. Зростаючий попит на виробництво різноманітних машин на технологічне та енергоефективне обладнання. Тому підвищення енергоефективності на виробництві є важливим, і багато компаній шукають шляхи оптимізації енергоспоживання, втому числі за рахунок використання енергоефективних гідравлічних пресів. В роботі присвячено напрям для вирішення проблем шляхом альтернативного підвищення ефективності гідравлічних приводів, впровадити системи рекуперації енергії, підвищити ККД двигунів і ще більше знизити встановлену потужність і енергоспоживання електричних машин. Для визначення ефективності запропонованої гідравлічної системи пресу з акумулюванням, проведено моделювання схеми модуля рекуперації, і отримано результуючі графіки, зокрема зарядки та розрядки гідроакумулятора.Документ Відкритий доступ Магнітореологічний амортизатор механічних коливань(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Довгополий, Михайло Михайлович; Галецький, Олександр СергійовичПри роботі над дисертацією розглянуто проблем експлуатації гідравлічних амортизаторів в залежності від зміни температури навколишнього середовища і робочої рідини підчас роботи амортизатора та застосування явища переносу в системі гідравлічного амортизатора механічних коливань. Для вирішення проблеми запропоновано застосувати спеціальний дросельний вузол та магнітореологічну рідину в якості робочої рідини. Проведено дослідження магнітореологічних рідин та особливостей їх поведінки при експлуатації. Приведено математичні розрахунки та залежності промислових суспензій, запропоновано конструкційну схему магнітореологічного амортизатора. Побудовано твердотільну модель магнітореологічного амортизатору і із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення проведено математичне моделювання при заданих екстремальних режимах роботи в програмному забезпеченні MATLAB Simscape та ANSYS Fluent Flow. Результати моделювання дозволили встановити залежності впливу температури, а також інтенсивності магнітного поля у каналі дроселюючого вузла на зусилля відбою та стиснення гідравлічного магнітореологічного амортизатору. Таким чином це дозволяє прогнозувати зміну зусилля відбою та стиснення при впливі температури і з отриманих залежностей за рахунок інтенсивності впливу магнітного поля в дроселюючому каналі стабілізувати зусилля на штоці амортизатора.