Статті (КПМ)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Бренд роботодавця як актив підприємства(2025) Подолян, О. О.; Зозульов, О. В.У статті досліджено вплив бренду роботодавця, як одного з ключових активів підприємства, на фінансові результати підприємства в період посиленої конкуренції за висококваліфіковані кадри на ринку праці та сучасних тенденцій зміни поведінки кандидатів. Визначено сутність бренду роботодавця, як маркетингового інструментарію, що забезпечує підприємство конкурентними перевагами на ринку праці в залученні та ефективному управлінні людським капіталом. На основі аналізу наукових праць іноземних дослідників визначено структурні елементи інтелектуального капіталу підприємства. Побудовано модель впливу бренду роботодавця на ці ключові елементи: людський капітал, що характеризується певним набором знань та навичок; структурний капітал, який охоплює організаційну підтримку та інфраструктуру для швидкого впровадження інновацій та збільшення продуктивність праці; капітал відносин, що складається з товарного та корпоративного брендів. Досліджено взаємозалежність між брендом роботодавця та інтелектуальним капіталом підприємства. Виокремлено дві основні групи суб’єктів, на які бренд роботодавці здійснює багатовимірний вплив: поточні працівники та потенційні кадри. Окремо для кожної групи визначено та описано ключові активи впливу бренду роботодавця. Серед активів впливу на внутрішню аудиторію зазначено такі: лояльність, прихильність, впізнаваність, диференційованість та імперативність впливу, а на зовнішню аудиторію -відомість, прихильність, пізнання, диференційованість та імперативність впливу. Визначено для кожного активу соціально-психологічні ефекти, на яких вони ґрунтується. Досліджено, як активи бренду роботодавця впливаютьна прибуток компанії. Зазначено інструменти та метрики, за допомогою яких можна виміряти впливу активів бренду роботодавця на фінансові результати підприємства.Документ Відкритий доступ Модель аналізу потенційної конкурентоспроможності товару під час ринкового позиціонування(2025) Зозульов, Олександр Вікторович; Царьова, Тетяна Олександрівна; Гавриш, Юлія ОлегівнаСтаття присвячена розробці моделі аналізу потенційної конкурентоспроможності товару на етапі ринкового позиціонування, яка є частиною системи маркетингових моделей товару. У сучасних умовах глобалізації та зростання ринкової конкуренції забезпечення конкурентоспроможності товару стає ключовим фактором успішного позиціонування. Запропонована модель дозволяє комплексно оцінити конкурентні переваги товару, враховуючи його фізичні, соціальні, технологічні та ситуаційні характеристики, що відповідають базовим і субдомінуючим потребам споживачів. Дослідження базується на аналізі теоретичних підходів до моделювання товару, зокрема праць Ф. Котлера, Т.Левітта, Ж.-Ж. Ламбена, Н. Кано та інших, а також на власних розробках авторів у рамках системи моделей товару. Модель аналізу конкурентоспроможності включає чотири ключові складові: фізичне ядро(базовий і розширений функціонал), соціальне ядро (цінності та соціальний капітал), технологічне ядро (унікальні технологічні рішення) та ситуаційне ядро (контекст споживання). Ці елементи дозволяють формувати унікальні торгові, ціннісні та технологічні пропозиції (USP, UVP, UTP), що сприяють ефективному позиціонуванню. Методологія дослідження поєднує комплекс теоретичних та емпіричних досліджень, маркетингових практик, що у сукупності забезпечують наукову обґрунтованість результатів. Практична цінність моделі полягає в її універсальності та можливості інтеграції в управлінські процеси підприємств для прогнозування ринкових перспектив і оптимізації стратегій. Результати дослідження підкреслюють необхідність постійного моніторингу конкурентного середовища та адаптації позиціонування до змін у споживчих уподобаннях. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробкою деталізованої методики реалізації моделі та її інтеграцією в загальну систему оцінки конкурентоспроможності товару, що сприятиме підвищенню ефективності товарної політики підприємств.Документ Відкритий доступ Методи відбору постачальників на промисловому ринку(2025) Зозульов, Олександр Вікторович; Царьова, Тетяна Олександрівна; Гавриш, Юлія ОлегівнаСтаття присвячена дослідженню сучасних методів відбору постачальників на промисловому ринку, що є ключовим інструментом забезпечення ефективної політики закупівель в умовах глобалізації, високої конкуренції та нестабільності економічного середовища. У роботі систематизовано основні етапи процесу відбору постачальників, зокрема: ідентифікацію потреби у закупівлі, формування вимог і специфікацій, аналіз варіантів «виробництво чи закупівля», пошук потенційних контрагентів, їх попередній аналіз, рейтингову оцінку, укладання угод, моніторинг виконання контрактів, а також оцінку ефективності співпраці. Особлива увага приділяється етапу вибору постачальника на основі комплексного урахування низки критичних факторів: економічних (ціна, вартість володіння), якісних (відповідність стандартам, сертифікація), логістичних (терміни та надійність доставки), сервісних (гарантійне обслуговування, підтримка), технологічних (інноваційність, гнучкість виробництва), репутаційних та стратегічних (надійність, відповідність довгостроковим цілям компанії). Проведено порівняльний аналіз аналітично-розрахункових методів (класичне рейтингування, рейтингування з розбивкою на класи, метод попарних порівнянь, метод аналітичних ієрархій Т. Сааті, лінійне цілочисельне програмування) та синтетичних підходів (зокрема бенчмаркінгу). Визначено їх переваги, недоліки та сфери доцільного використання. Запропоновано удосконалений метод рейтингування з розбивкою на класи властивостей, який частково долає проблему некомпенсаторності критеріїв та забезпечує більшу об’єктивність оцінювання. Перспективи подальших досліджень полягають у розробці інтегрованої факторної моделі, яка дозволить підвищити точність, гнучкість і практичну релевантність процесу вибору постачальників у різних секторах промисловості.Документ Відкритий доступ Модель перспективи технологічного розвитку товару в маркетингу(НДЦ індустріальних проблем розвитку НАН України, 2025) Зозульов, О. В.; Царьова, Т. О.; Гавриш, О. Ю.; Гавриш, О. А.Метою статті є аналіз та узагальнення наявних моделей товару в маркетингу, визначення недостатньо висвітлених аспектів аналізу товару, враховуючи актуальні, а подекуди і радикальні, технологічні та ринкові зміни, а також динамічне оновлення виробничої бази і товарних лінійок багатьох виробників на глобальному ринку в контексті інноваційної конкуренції. Відповідний теоретико-методологічний інструментарій повинен враховувати та аналізувати наростання змін та підвищення рівня турбулентності в роботі бізнесу. В результаті проведеного дослідження авторами статті було з’ясовано, що існуючі моделі товару не враховують динамічну появу нових концепцій, характеристик і принципів побудови товару, властивих перехідному періоду розвитку виробничо-технологічної бази під час становлення шостого технологічного укладу. Авторами розроблено модель товару в маркетингу, яка концентрується на його технологічних особливостях починаючи від першого рівня, який визначає технологічний принцип вирішення проблеми споживача, через другий рівень, який відображає стандартний існуючий на ринку набір характериcтик товару. Своєю чергою, третій рівень моделі висвітлює результати технологічного вдосконалення існуючого товару. Останній, четвертий рівень моделі говорить про принципово можливі концептуальні зміни технологічного принципу. Всі чотири рівні розробленої авторами моделі разом складають послідовну логіку аналізу технологічної складової товару в маркетингу і є ключовими для прогнозування виробником напрямів технологічного удосконалення своєї пропозиції як для промислового, так і для кінцевого споживача продукту. Перспективами подальших досліджень є розроблення аналітичних інструментів, за допомогою яких можливе прогнозування потенційних рис конкурентоспроможності товару на основі запропонованої авторами моделі перспективи технологічного розвитку товару.Документ Відкритий доступ Системні резонанси в глобальній економіці: комплексний аналіз впливу міжнародних фінансових механізмів та крос-культурних маркетингових стратегій на внутрішню стабільність та конкурентоспроможність національних економік(ПВНЗ «Міжнародний університет фінансів», 2024) Гавриш, Юлія Олегівна; Корогодова, Олена Олександрівна; Симоненко, Анжела ЛеонідівнаУ статті проаналізовано взаємодію міжнародних фінансових механізмів і крос-культурних маркетингових стратегій у контексті глобального економічного ландшафту. Досліджено вплив фінансових інституцій, таких як Міжнародний валютний фонд та Світовий банк, на економічний розвиток країн та їхніх маркетингових стратегій. Аналіз системних резонансів визначає важливі взаємозв’язки та відображає потребу в узгоджених стратегіях для оптимізації міжнародних фінансових взаємодій. Стаття також пропонує рекомендації для удосконалення крос-культурних маркетингових стратегій та розробляє інтегровані підходи для підтримки стабільності національних економік. Висновок підкреслює стратегічне значення цих аспектів для досягнення стійкого глобального економічного розвитку та забезпечення якості життя.Документ Відкритий доступ The Impact of Modern Innovative Technologies on the Development of Digital Marketing(Національний університет «Одеська політехніка», 2024) Gavrysh, Iuliia; Shcherbatiuk, IrynaThe article analyses the impact of modern innovative technologies, in particular artificial intelligence, on the development of digital marketing. The main emphasis is placed on the importance of artificial intelligence as a key success of marketing strategies. It is proved that artificial intelligence allows for more accurate analytics, personalized approaches and automated processes. The author examines the variety of applications of artificial intelligence in digital marketing, including consumer recommendations, chatbots, automatic trend detection, and other tools that help companies better understand the needs of their consumers. The article examines the legal aspects related to the use of artificial intelligence in digital marketing. The importance of a careful approach to data privacy, copyright, and ethical responsibility is emphasized.Документ Відкритий доступ Бренд роботодавця в системі економічних відносин на ринку(Національний університет «Одеська політехніка», 2024) Подолян, Олександр Олегович; Зозульов, Олександр ВікторовичУ статті проаналізовано місце бренду роботодавця в комплексі брендів підприємства в системі економічних відносин, що виникають на ринку під час формування підприємством власного людського капіталу. Досліджено сутність бренду роботодавця за рахунок систематизації існуючих підходів до його визначення. На основі аналізу виокремлено ключові суб’єкти ринкових відносин, які є контактними групами бренду роботодавця, з числа внутрішнього та зовнішнього середовищ підприємства. Визначено напрями впливу бренду роботодавця на суб’єктів внутрішнього та зовнішнього середовищ в контексті формування людського капіталу підприємства. Сформовано власне визначення бренду роботодавця задля формування людського капіталу підприємства.Документ Відкритий доступ Future demand on an insurance service of being a human(Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2023) Yudina Nataliya VolodymyrivnaДокумент Відкритий доступ Insurance as a strategic industry of the information society(Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В.С., 2023) Yudina NataliyaДокумент Відкритий доступ Recovering Branding Of The Ukrainian Tourism Industry(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2023) Yudina Nataliya VolodymyrivnaДокумент Відкритий доступ Маркетингові метрики під час проведення бренд-аудиту(Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2024) Глоба, М. С.; Зозульов, О. В.; Гнітецький, Є. В.Розглянуто науково-методичні положення проведення бренд-аудиту для торгівельних марок підприємств. Визначено зони проведення бренд-аудиту. На основі аналізу ролі бренду наведено авторську класифікацію типів бренд-аудиту, що можуть проводитися на підприємстві. Систематизовано можливі наявні активи бренду та проказано їх зв'язок із ринковими формами торгівельної марки. В залежності від типу аудиту визначено предмету складову бренд-аудиту. Проаналізовано існуючі методики проведення аудиту бренду. На основі проведеного аналізу було сформовано авторську схему проведення бренд-аудиту. Сформовано підґрунтя для визначення конкретної композиції метрики під час проведення бренд-аудита. Визначено перспективи подальшої деталізації метрик для бренд-аудиту та формування структурно-логічної схеми формування композиції метрик в залежності від типу бренду, поставлених цілей і задач.Документ Відкритий доступ Система маркетингових моделей товару як основа для аналізу конкурентоспроможності(2024) Зозульов, Олександр Вікторович; Царьова, Тетяна ОлександрівнаДокумент Відкритий доступ Методичні засади проведення бренд-аудиту(2024) Зозульов, Олександр Вікторович; Глоба, Марія СергіївнаРозглянуто науково-методичні положення проведення бренд-аудиту для торгівельних марок підприємств. Визначено зони проведення бренд-аудиту. На основі аналізу ролі бренду наведено авторську класифікацію типів бренд-аудиту, що можуть проводитися на підприємстві. Систематизовано можливі наявні активи бренду та проказано їх зв'язок із ринковими формами торгівельної марки. В залежності від типу аудиту визначено предмету складову бренд-аудиту. Проаналізовано існуючі методики проведення аудиту бренду. На основі проведеного аналізу було сформовано авторську схему проведення бренд-аудиту.Документ Відкритий доступ Analysis of the European experience of implementing the circular economy paradigm at enterprises in the conditions of post-war recovery(Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Gavrysh, Iuliia O.; Pohrebniak, Anna Yu.; Symonenko, Angela L.This article analyzes the European experience in implementing a circular economy in the post-war period. It examines the impact of socioeconomic and market conditions on implementation success, focusing on the level of economic development, public awareness, infrastructure, government support, competition, innovation, and international cooperation. The article indicates the need for an integrated approach, control and monitoring systems, as well as the implementation of effective mechanisms to ensure compliance of enterprises with circular principles. It is a valuable source of information for researchers, government agencies, businesses and the public interested in implementing a circular economy for post-war recovery.Документ Відкритий доступ The labor market in Ukraine during the war: analysis of dynamics and challenges(Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Gavrysh, Iuliia O.; Tulchynska, Svitlana O.; Symonenko, Anzhela L.This article analyzes the impact of the war on the labor market in Ukraine. It compares the state of the market before the start of the conflict with the current state, looking at structural changes, employment and unemployment rates, and the impact on the incomes of the population. The article also focuses on the specifics of employment and social protection for veterans, internally displaced persons, and minorities. It evaluates government policy and recommends necessary reforms, support for entrepreneurship, and investment in infrastructure development. The final conclusions emphasize the importance of an integrated approach and the cooperation of various parties.Документ Відкритий доступ The impact of cycling infrastructure on consumers' perceptions of bicycle transport(Економіка: реалії часу, 2021) Gnitetskyi, I. V.; Tsarova, T. O.; Lymar, O. S.Метою роботи є дослідження впливу розвитку інфраструктури на вибір споживачами велосипедів як альтернативного екологічного транспорту. В статті розглянуто проблеми та перспективи розвитку велотранспорту. Проведено аналіз причин вибору споживачів щодо використання велосипедів як транспортного засобу для повсякденного життя. Розглянуто позитивний досвід розвитку велотранспортної інфраструктури у провідних країнах Європи. Досліджено основні вимоги для розвитку велосипедної інфраструктури та визначено основні критерії її розбудови, зокрема у місті Києві.Документ Відкритий доступ Комунікаційний вплив доповненої реальності на сприйняття бренду: модеруюча роль самовизначеної мотивації(2022) Лебеденко, Сергій Олександрович; Черненко, Оксана ВолодимирівнаДокумент Відкритий доступ Система показників попиту як чинник формування стратегії зростання підприємства(ОПІ, 2022-12) Зозульов, Олександр Вікторович; Царьова, Тетяна ОлександрівнаДокумент Відкритий доступ Innovative determinants of the investment attractiveness of a country: the case of Ukraine(Sciendo, 2022) Gavrysh, Oleg; Kukharuk, Anna; Gavrysh, IuliiaДокумент Відкритий доступ The Effectiveness of Bonus Payment as a Financial Incentive for Top Management(2022) Bykova, Adel; Lobza, Alla; Gavrysh, Julia; Soroka, Iryna; Karpenko, Yevheniia